LaStaVaZa JP2017

Singapore Airlines heeft een heel goed Premium Economy product, wat je iets meer ruimte geeft (breedte en lengte), beter eten en service. Ook zijn de vluchten ongeveer gelijk opgedeeld qua tijd. Om die redenen zou ik voor Singapore Airlines gaan :).

Above all, gefeliciteerd!
 
Enkele reis naar Nederland is geboekt voor april. We hadden nu een goede deal met Tui. Het is een nachtvlucht en met de dreamliner dan kan ik wel even mijn bezwaren die ik heb met Tui aan de kant zetten. Vanuit Bonaire vlieg ik het liefst met KLM. Hahah

Maar goed we moeten nog het 2e deel boeken. Wij hebben besloten om met Singapore airlines te vliegen en waarschijnlijk te kiezen voor stopover van 3 uur in singapore.
Alleen nu het volgende kiezen wij voor premium economy class of de lite economy class. Er zit best veel prijsverschil per persoon tussen. Wie van jullie heeft met 1 van de class gereisd en wat is jullie ervaring? Voor bagage is het 5kg verschil tussen de class.

Thanks!
 
Vlieg altijd economy met Singapore (en had 1x business :p )
Het prijsverschil tussen premium en gewoon is me nog net te groot eigenlijk. Voor die laatste 8 uur... niks mis met economy (my opinion)
 
Enkele reis naar Nederland is geboekt voor april. We hadden nu een goede deal met Tui. Het is een nachtvlucht en met de dreamliner dan kan ik wel even mijn bezwaren die ik heb met Tui aan de kant zetten. Vanuit Bonaire vlieg ik het liefst met KLM. Hahah

Maar goed we moeten nog het 2e deel boeken. Wij hebben besloten om met Singapore airlines te vliegen en waarschijnlijk te kiezen voor stopover van 3 uur in singapore.
Alleen nu het volgende kiezen wij voor premium economy class of de lite economy class. Er zit best veel prijsverschil per persoon tussen. Wie van jullie heeft met 1 van de class gereisd en wat is jullie ervaring? Voor bagage is het 5kg verschil tussen de class.

Thanks!

De dreamliner is een fijn toestel en Tui heeft z'n service flink verbeterd, maar ik hoop wel dat je minimaal de comfort classic heb geboekt ;-). Ik weet niet hoe lang jullie zijn, maar paar weken geleden ben ik met Tui naar Orlando gevlogen en het was krap! easyJet krap zeg maar. We konden niet meer upgraden helaas. Ik ben 1m85 en ik kon maar net mijn knieën kwijt.

Economy by Singapore Airlines is goed denk ik. Sowieso meer ruimte als bij Tui ;). Het is de vraag dan of je het waard vindt om meer te betalen voor meer ruimte en service. Er zijn wat reisreviews over premium economy by Singapore airlines op youtube, anders moet je die eens bekijken.
 
dreamliner is een fijn toestel en Tui heeft z'n service flink verbeterd, maar ik hoop wel dat je minimaal de comfort classic heb geboekt ;-). Ik weet niet hoe lang jullie zijn, maar paar weken geleden ben ik met Tui naar Orlando gevlogen en het was krap! easyJet krap zeg maar. We konden niet meer upgraden helaas. Ik ben 1m85 en ik kon maar net mijn knieën kwijt.

Ja bij Tui hebben wij meteen comfort class geboekt. Dat is daar wel echt nodig. Alleen hoop ik dat de vertraging meevalt en dat onze koffers niet verdwijnen😉. Vertraging heeft Tui redelijk vaak hier en de laatste tijd horen we ook vaak dat er koffers verdwijnen, op deze vlucht. De service van Tui is dan erg slecht... en soms komt het koffer naar een aantal weken wel terug en soms ben je koffer gewoon definitief kwijt.

Bij singapore airlines gaan we toch voor de economy, om nou in totaal bijna 1100 euro extra te betalen voor de premium. Vinden wij erg veel geld voor die extra beenruimte en iets meer keuze in eten. Wat betreft instappen hebben wij toch al voorrang. Volgens mij krijg je bij alle vliegmaatschappij voorrang als je met kleine kinderen reist. 😁
 
De vlucht naar Sydney met Singapore airlines is geboekt. Ik denk dat wij een hele goede deal hebben.

Alleen Singapore airlines geeft geen extra 5kg meer als je aangeeft dat het om een immigratie gaat. Wij hebben vanochtend telefonisch contact met ze gehad en ze gaven aan dat ze dit niet meer deden.

Misschiien dat we over een tijdje nog een keer bellen en wellicht kan het dan wel weer.
 
De vlucht naar Sydney met Singapore airlines is geboekt. Ik denk dat wij een hele goede deal hebben.

Alleen Singapore airlines geeft geen extra 5kg meer als je aangeeft dat het om een immigratie gaat. Wij hebben vanochtend telefonisch contact met ze gehad en ze gaven aan dat ze dit niet meer deden.

Misschiien dat we over een tijdje nog een keer bellen en wellicht kan het dan wel weer.

Heb je Amsterdam gebeld of Singapore? Mijn ervaring is dat ik beter geholpen werd door het Singapore kantoor dan door het Amsterdam kantoor (toen ik een keer problemen had met mijn flyer Miles gebruiken)
 
Heb je Amsterdam gebeld of Singapore? Mijn ervaring is dat ik beter geholpen werd door het Singapore kantoor dan door het Amsterdam kantoor (toen ik een keer problemen had met mijn flyer Miles gebruiken)

Wij hebben Amsterdam gebeld. Dan moeten wij misschien het kantoor in Sinfapore nog even bellen.
Dank je!
 
Vanochtend toen wij wakker werden was de golden email binnen.
Wij hebben onze grant gekregen 😁😁😁😁. Helemaal happy hier!! Nu kan het echte plannen beginnen.

We beginnen maar eens met het vaststellen van de datum en de vliegtickets regelen. Wij zullen ergens in mei 2019 richting Sydney vliegen. Met welke maatschappij gaan we richting sydney?
Nu twijfelen we een zelf beetje tussen de emirates en singapore airlines. Bij beide heb je overstap alleen op een andere plek. Wij zijn flexibel wat betreft vertrekplaats (Amsterdam, brussel, dusseldorf, frankfurt). Welke maatschappij is voor emigratie en kind fijner om mee te vliegen? De kleine man (3 jaar, dan) vliegt ook mee en heeft ook zijn grant gekregen 😂.

Weet iemand van jullie ook of dat het aantal kilos wat je mee mag nemen mag verdelen over meerdere koffers?

Alle tips zijn welkom!
Gefeliciteerd!
 
Een kleine update en wat vraagjes.

Inmiddels zijn wij al wat stappen verder.
Alle vliegtickets zijn geregeld.
Bankrekening is geopend en al wat geld overgezet. De koers staan nu heel gunstig voor ons.
Container is geregeld.
Voor de eerste 7 weken hebben wij een camper gehuurd zodat wij wat flexibeler zijn. Op deze manier hopen we NSW goed te kunnen verkennen. Op zoek kunnen gaan naar werk en woning.

Nu heb je voor veel zaken (rijbewijs, medicare, bank etc.) een vast woonadres nodig. Doordat wij gekozen hebben om met een camper rond te reizen, is het lastig om voor de eerste 7 weken een vast adres te krijgen.
Weten jullie of een postbus geaccepteerd wordt voor deze belangrijke zaken?
Mag je ook een adres opgeven van een andere staat? Wij hebben namelijk vrienden wonen in WA. Het is natuurlijk wat lastigere als daar het rijbewijs, bankpasjes etc. heen gestuurd worden. Kun je dan eventueel vragen dat ze de poststukken naar de postbus sturen?

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Dank alvast!
 
Ik meen ergens gelezen te hebben dat een postbus niet wordt geaccepteerd als vast verblijfsadres, maar dat het adres van een campsite waar je verblijft dat wel kan zijn. evenals het adres van je bankkantoor.
 
Ik meen ergens gelezen te hebben dat een postbus niet wordt geaccepteerd als vast verblijfsadres, maar dat het adres van een campsite waar je verblijft dat wel kan zijn. evenals het adres van je bankkantoor.

En dan kun je je po box als postal address opgeven en komt je post allemaal daarnaartoe :up:
 
Ik meen ergens gelezen te hebben dat een postbus niet wordt geaccepteerd als vast verblijfsadres, maar dat het adres van een campsite waar je verblijft dat wel kan zijn. evenals het adres van je bankkantoor.

Dank je wel. Dat is nog wel een goede om de campsite als adres te gebruiken. Ik weet niet of campsites daar voor open staan, dat kan ik checken.

En dan kun je je po box als postal address opgeven en komt je post allemaal daarnaartoe
Dank je wel. Dit moet goed komen.
 
Zo maar eens even snel een korte update schrijven.
Morgenochtend (dinsdag) om 11.15 uur NL tijd vertrekt ons vliegtuig richting Sydney met overstap op Singapore airline.

De afgelopen maanden hebben bij ons in het teken van schoonmaken gestaan. Wat een werk is dat zeg. Op Bonaire is heel veel zand en echt alles zat onder. Voor ons gevoel is het goed gelukt. Hopelijk vindt de douane het in Aussie ook. De laatste week Bonaire was heftig en heel zwaar. We moesten echt nog heel veel doen. Wij waren 3 weken geleden ook echt net op tijd op airport richting NL. Onze container met spullen is inmiddels op zee en richting Sydney aan het gaan.

Wij hebben even 3 weken gerelaxt in NL en iedereen weer gezien. Dat was echt even fijn om bij te komen van de drukke periode van de afgelopen maanden.

Vandaag alles weer ingepakt in de koffers en backpacks en op naar de start van ons nieuwe avontuur. Wij hebben er heel veel zin in, maar vinden het ook heel spannend.

Eerste weken gaan wij bivakkeren in een camper en wijken verkennen. Hopelijk vinden wij snel een geschikte woning. Mijn partner heeft al een paar sollicitaties de deur uit. Bij 2 bedrijven een gesprek gehad, maar helaas niet door naar de volgende ronde. Het blijft toch lastig om op afstand te solliciteren.

Wij gaan nog even genieten van de lentezon van NL die eindelijk vandaag gearriveerd is. Het is echt slecht weer geweest in NL en koud. Dus wij zijn inmiddels al een beetje gewend aan de koudere temperaturen ;). Bonaire was het natuurlijk altijd heet.
De volgende update komt vanuit Aussie.
 
Uiteindelijk is het gewoon best een gedoe zo'n migratie. Je hele leven en hebben en houden oppakken en weer ergens anders heen slepen.

Wat een grappig idee om vanuit een camper de boel te gaan verkennen. Weer eens wat anders dan een AirBnB o.i.d. Succes en laat maar wat horen als je hier aangekomen bent!
 
. Bij 2 bedrijven een gesprek gehad, maar helaas niet door naar de volgende ronde. Het blijft toch lastig om op afstand te solliciteren.

Niet alleen op afstand, als je er eenmaal bent blijft het lastig :p

Succes met de grote stap, en idd prima idee om met een campertje rond te reizen. Hou ons op de hoogte.
 
Hi,

Wij zijn inmiddels aangekomen in Sydney. De vlucht is goed gegaan, de kleine man heeft het goed gedaan! Na 2 dagen hotel, hebben wij onze camper opgehaald. Heerlijk om nu hier te zijn.

Op zoek naar een woning en werk. We gaan er nog vanuit dat manlief waarschijnlijk gaat werken in Sydney CBD. Inmiddels hebben wij Sydney een beetje bekeken.

Onze voorkeur gaat toch wel uit om buiten Sydney te gaan wonen. Het zou fijn zijn als mijn partner met het OV naar Sydney CBD kan. Voor nu denken wij aan een reisafstand tot ongeveer 1 uur, iets meer mag ook nog.

Wij willen in de omgeving van Hornsby en Castle Hill gaan kijken.
Omgeving Gosford (terrigal, bateau bay) spreekt ons ook erg aan, alleen wij denken iets te ver weg met OV naar Sydney CBD.

Als jullie nog tips hebben laat het weten.
 
Hi,

Wij zijn inmiddels aangekomen in Sydney. De vlucht is goed gegaan, de kleine man heeft het goed gedaan! Na 2 dagen hotel, hebben wij onze camper opgehaald. Heerlijk om nu hier te zijn.

Op zoek naar een woning en werk. We gaan er nog vanuit dat manlief waarschijnlijk gaat werken in Sydney CBD. Inmiddels hebben wij Sydney een beetje bekeken.

Onze voorkeur gaat toch wel uit om buiten Sydney te gaan wonen. Het zou fijn zijn als mijn partner met het OV naar Sydney CBD kan. Voor nu denken wij aan een reisafstand tot ongeveer 1 uur, iets meer mag ook nog.

Wij willen in de omgeving van Hornsby en Castle Hill gaan kijken.
Omgeving Gosford (terrigal, bateau bay) spreekt ons ook erg aan, alleen wij denken iets te ver weg met OV naar Sydney CBD.

Als jullie nog tips hebben laat het weten.
Spannend! Nu gaat het echt beginnen! Ik ben redelijk goed bekend in de regio van Castle Hill en Hornsby; Wij hebben twee jaar in Cherrybrook en twee jaar in Kenthurst gewoond. Als je vragen hebt, stel ze gerust (mag ook dmv een pm).
Ik zag trouwens dat jullie met een camper de omgeving willen verkennen. In Dural is ergens aan de Old Northern Road een soort van camping/vakantiepark voor langere termijn. Misschien is dat iets voor jullie om tijdelijk te bivakkeren.
 
Last edited:
Ik zie net dat het vakantiepark nog op New Line Road is.
 

Attachments

  • F26EBD3F-64E0-471E-8C52-852305F7E081.png
    F26EBD3F-64E0-471E-8C52-852305F7E081.png
    213.7 KB · Views: 1


OFX
Back
Top