LaSTaVaZa Karolawo

Ik zat er ook nog over te denken, maar makelaars hebben / hadden teveel macht. Als je uiteindelijk een contract met een makelaar hebt getekend dan zit je nog aan hem vast ook. Ook al 'verprutst' de makelaar het en verkoop je je huis uiteindelijk zelf of tegen een veel te lage prijs dan krijgt meneer / mevrouw alsnog provisie...

Met de huidige snelheid van verkopen kan ik me ook voorstellen dat makelaars tegenwoordig wat 'minder' krijgen (verdienen wil ik het niet noemen :D).

Eigenlijk zou je een soort van 'no cure no pay' systeem moeten hebben. Als de makelaar niet verkoopt krijgt hij niets. Verkoopt hij wel dan krijgt hij zijn provisie... Dan kun je ook meerdere makelaars tegelijkertijd aan het werk hebben.

We hebben gisteren het contract met M2A getekend en opgestuurd. Nu kunnen we niet meer terug he!

:up:
 
Ik zat er ook nog over te denken, maar makelaars hebben / hadden teveel macht. Als je uiteindelijk een contract met een makelaar hebt getekend dan zit je nog aan hem vast ook. Ook al 'verprutst' de makelaar het en verkoop je je huis uiteindelijk zelf of tegen een veel te lage prijs dan krijgt meneer / mevrouw alsnog provisie...

Met de huidige snelheid van verkopen kan ik me ook voorstellen dat makelaars tegenwoordig wat 'minder' krijgen (verdienen wil ik het niet noemen :D).

Eigenlijk zou je een soort van 'no cure no pay' systeem moeten hebben. Als de makelaar niet verkoopt krijgt hij niets. Verkoopt hij wel dan krijgt hij zijn provisie... Dan kun je ook meerdere makelaars tegelijkertijd aan het werk hebben.



:up:

Oh maar dat systeem is er wel hoor, in ieder geval in de grote steden: http://www.makelaar-denhaag.nl/verkoop.php voor den haag bijvoorbeeld.
 
Dat ziet er inderdaad wel ideaal uit, maar zou een makelaar uit Belgie moeten zijn. Ik ga daar toch eens naar zoeken.
Bedankt voor jullie tips!
 
Fijn om wat licht in de duistere makelaars wereld te laten schijnen. De onwetende wordt al snel een richting in gestuurd waar hij geen baat bij heeft. Wij hier op het forum weten inmiddels beter. En anders: vraag Jack om advies:cool:.
Succes met de verkoop!
 
We hebben nog niet beslist welke makelaar we zullen nemen. Misschien gaan we nog een vierde laten komen.
We zijn wel bijna klaar met de klusjes, dus over een week zou het bordje er kunnen staan.

Ook het papierwerk voor het visum schiet op. We hebben al heel wat verzameld. Gisteren gingen we pasfoto's laten maken voor ons paspoort. De fotografe vroeg ons wat we gingen doen in Australië en vroeg of we er gingen boeren?
Nou, ik had hier al wel gelezen dat anderen ook van die gekke vragen kregen, maar ik vond het toch wel vreemd. Er zijn nog mensen die niet begrijpen wat we daar gaan doen, maar boeren?

Dat het maar allemaal goed opschiet, want ik zou liefst morgen al vertrekken, zoals wel velen hier op dit forum he!
 
Grappige reactie FOL! Misschien is dat een antwoord om te onthouden!

Heb ineens zin gekregen in een glas ijskoude cola met nog veel bubbels(nieuwe fles!)mmmm...
 
Bereie maar alvast een antwoord voor op de mensen die denken dat je zonder voorbereiding een bed and breakfast wil starten. na een tijdje word je steeds handiger met je antwoorden. :D

nisschien moeten we een topic starten met "welke vraag kreeg jij en hoe antwoordde je" topic. Op een motorforum waar ik zit is dat ook. allerlei vragen waarcan je denkt "Hoe kan men dat in godsnaam vragen?!"
 
Ik heb inderdaad ook even gedacht om er een topic van te maken, maar ik dacht dat er misschien te weinig reactie zou komen. Is toch moeilijk te geloven dat er zo'n vragen gesteld worden. Misschien wedstrijdje voor origineelste vraag of antwoord?
 
YEAAAAAH!
Het beroep van mijn man staat op de nieuwe sol!!!Dit hadden we nooit gedacht. Wij waren gewoon aan het wachten tot de lijsten van de verschillende staten bekend werden gemaakt. Maar dit is beter he? Want we weten eigenlijk niet goed wat het praktisch betekent. Maar slecht kan het niet zijn volgens mij.
We zijn nog enkel op Naric aan het wachten, maar dat zouden ze maandag opsturen.

Ik heb toch een vreugdedansje gedaan toen ik de nieuwe lijst zag, maar nu nog afwachten wat dit voor ons zal betekenen!:)
 
We weten nog niet veel meer, maar blijven dan maar voorlopig goede hoop houden. Slecht zal het niet zijn dat we op een extra lijst staan hè!

De verkoop van ons huis:
We willen geen omhooggevallen makelaar van een grote firma, maar ook geen verlegen beginnelingetje.
Nu dachten we eraan om een notaris in te schakelen. Die moet je maar 1,1 % betalen( ongeveer). Het enige verschil is dat je de bezichtigingen zelf moet regelen. Hij maakt wel reklame en beantwoord de eerste telefoontjes voor info over het huis. Ook om een
bod te doen moeten de mensen bij hem zijn. Ik zie voorlopig niet zo veel verschil tss makelaar en notaris alleen 6000 euro en voor
die som wil ik de mensen hier wel rondleiden!
Als iemand ervaring heeft met het verkopen via een notaris(mss wel in België want dat kan wel schelen)hoor ik het graag!
We willen maandag beslissen, want het moet op de markt. We kunnen het niet blijven uitstellen. Zeker niet nu we op een extra lijst staan! : )
 
Hey Karoline,
Mijn man zijn IELTS is ook geboekt voor 30/6, en ja, de hoofdaanvrager moet best wel een hoge score halen vind ik. Afwachten, is totaal niet in te schatten wat het gaat worden.
Ik durf nog niet goed een topic hier te starten, ben bang dat ik het dan allemaal ga "jinxen".
gr en veel succes voor je man met de IELTS.
 
Hoi twov
Jullie ook veel succes me de ielts. Het is inderdaad moeilijk in te schatten hoe moeilijk het gaat zijn.
Ik ben blij dat hij eerst moet! Ik als meelopertje heb maar 4,5 nodig, maar ga toch ook de nodige tijd steken in studeren!
Spannend.
Het is anders wel leuk hoor, zo'n lastavaza. Kan je toch af en toe iets kwijt! Er zijn er ons ook al veel voorgegaan die toch in Australië geraakt zijn!
Succes!
 
Ja, ik ben ook "meeloper" - moet dus ook minder halen (de mijne is nog niet gepland, misschien kunnen we ook samen gaan :)).
Ik wil eerst nog een beetje de TRA afwachten, als die negatief zou zijn, hebben we die 190 euro voor mij écht wel voor niets uitgegeven. In principe zou ik eigenlijk wel moeten slagen, aangezien ik Engels heb gestudeerd maar toch, ik ga weer serieuze faalangst hebben, weet ik nu al.
Ah ja, mijn naam is Vanessa by the way.
 
We weten nog niet veel meer, maar blijven dan maar voorlopig goede hoop houden. Slecht zal het niet zijn dat we op een extra lijst staan hè!

De verkoop van ons huis:
We willen geen omhooggevallen makelaar van een grote firma, maar ook geen verlegen beginnelingetje.
Nu dachten we eraan om een notaris in te schakelen. Die moet je maar 1,1 % betalen( ongeveer). Het enige verschil is dat je de bezichtigingen zelf moet regelen. Hij maakt wel reklame en beantwoord de eerste telefoontjes voor info over het huis. Ook om een
bod te doen moeten de mensen bij hem zijn. Ik zie voorlopig niet zo veel verschil tss makelaar en notaris alleen 6000 euro en voor
die som wil ik de mensen hier wel rondleiden!
Als iemand ervaring heeft met het verkopen via een notaris(mss wel in België want dat kan wel schelen)hoor ik het graag!
We willen maandag beslissen, want het moet op de markt. We kunnen het niet blijven uitstellen. Zeker niet nu we op een extra lijst staan! : )

Voor dat verschil kun je ze inderdaad beter zelf rondleiden. Je hebt er immers zelf gewoond en kan vast heel goed de pluspunten van het huis benoemen.Uiteraard niet te eerlijk zijn over de minpunten als die er zijn :).

In NL zie je wel vaker dat mensen hun huis via makelaarsland verkopen. Dat is iets soortgelijks alleen moet je dan ook nog zelf de foto's ed maken.

Hoi twov
Jullie ook veel succes me de ielts. Het is inderdaad moeilijk in te schatten hoe moeilijk het gaat zijn.
Ik ben blij dat hij eerst moet! Ik als meelopertje heb maar 4,5 nodig, maar ga toch ook de nodige tijd steken in studeren!
Spannend.
Het is anders wel leuk hoor, zo'n lastavaza. Kan je toch af en toe iets kwijt! Er zijn er ons ook al veel voorgegaan die toch in Australië geraakt zijn!
Succes!

Ook al heb je maar een 4,5 nodig. als je nu wel goed leert en een hoge score haalt dan kun je dat later weer als positief punt benoemen bij sollicitaties...

Wordt spannend de komende tijd met al die keuzes ;-)
 
Voor en job zal ik de academic ielts moeten doen denk ik. Ik ben leerkracht. Maar ik wil ook wel een goede score en stiekem liefst hoger dan mijn man! hihi! Dan zal ik nog mijn best moeten doen, maar zou wel grappig zijn! Het 'meelopertje' met een hogere score!

Maandag bellen voor een afspraak met notaris!
 
Voor en job zal ik de academic ielts moeten doen denk ik. Ik ben leerkracht. Maar ik wil ook wel een goede score en stiekem liefst hoger dan mijn man! hihi! Dan zal ik nog mijn best moeten doen, maar zou wel grappig zijn! Het 'meelopertje' met een hogere score!
Competitive? Goede eigenschap:D
Ik had het zelfde gevoel toen we voor de IELTS opmoesten maar helaas moest ik het onderspit delven:rolleyes:
 
Same here. Overschaduwd door mijn vriendin. Verschuil me natuurlijk achter het feit dat ik niet de hoofdaanvrager was, er niet voor geleerd heb en het niet serieus nam.... ;)
 
Back
Top