LaSTaVaZa Karolawo

Ronnie heeft 7 jaar bij DHL gewerkt waar er voornamelijk in het engels werd gecommuniceerd!
Hoop doet leven! ( en studeren)
 
Gisteren is de notaris hier geweest om foto's te maken. Ons huis is sinds we kinderen hebben niet meer zo opgeruimd en proper geweest. Na school gingen de kinderen even in bad en het zag er weer uit zoals vroeger:)!
De notaris schatte de waarde van ons huis 30000 euro meer dan de makelaars. We zullen de makelaars maar geloven en niet te hard van stapel lopen. Onze prijs niet te hoog zetten om zo misschien klanten weg te jagen en met het huis te blijven zitten. Een bordje voor het huis moet niet, omdat we in een klein doodlopend straatje wonen. Is emotioneel ook weer eentje minder! Volgende week zou het op internet staan. We moeten nog wachten op het EPC certificaat, anders krijgen we een boete! Wil het dat die kerel net ziek is die dat certificaat moet opstellen! Geduld,....
 
Bedankt!
Die epc kerel kan maandagvoormiddag. Duurt dan nog 2 of 3 dagen voor we het certificaat krijgen en dan de verkoop in! iiiiiiieeeeeee! Spannend en akelig tegelijk!
 
Mooi woord: voormiddag :D

Ben de laatste jaren voor mijn werk vaak in Merelbeke geweest en had dus zo'n 100 Vlaamse collegas (en een paar Walen maar die versta ik niet ;) ) Nu werk ik ergens anders maar mis het Vlaamse met regelmaat!
 
Mooi woord: voormiddag :D

Ben de laatste jaren voor mijn werk vaak in Merelbeke geweest en had dus zo'n 100 Vlaamse collegas (en een paar Walen maar die versta ik niet ;) ) Nu werk ik ergens anders maar mis het Vlaamse met regelmaat!
Grappig voor ons is 'voormiddag' zo een normaal woord dat je vergeet dat jullie dat niet gebruiken :) Ik heb een jaartje in Nederland gewerkt en kreeg dikwijls verbaasde blikken als ik iets (in mijn ogen) heel gewoons zei. Grappig. Toch wel 2 verschillende talen soms :D
 
Grappig voor ons is 'voormiddag' zo een normaal woord dat je vergeet dat jullie dat niet gebruiken :) Ik heb een jaartje in Nederland gewerkt en kreeg dikwijls verbaasde blikken als ik iets (in mijn ogen) heel gewoons zei. Grappig. Toch wel 2 verschillende talen soms :D

Door met regelmaat in België te komen/werken merk je dat 'we' onderling net zoveel verschillen als dat we overeenkomen op het gebied van taal, cultuur, omgangsnormen enz. :D Maar ik heb er altijd van genoten :up:
 
  • Like
Reactions: kat
Ik heb al 14 jaar een Nederlandse stiefvader en ik moet soms nog aan mijn mama vragen wat hij nu eigenlijk gezegd heeft!
Mijn mama woont dus ook al 14 jaar in Nederland en ze neemt natuurlijk ook al die woorden over. Is inderdaad wel anders!
 
Mijn mama doet al de hele week niets anders dan huilen omdat we willen emigreren. Er is geen normaal gesprek mee te voeren...
Niemand begrijpt ons. Begrijpelijk, want we hebben hier ook een heel mooi leven. We hebben niks tekort.
Toch blijven we doorzetten, maar het maakt het wel moeilijker.
:(
 
Mijn mama doet al de hele week niets anders dan huilen omdat we willen emigreren. Er is geen normaal gesprek mee te voeren...
Niemand begrijpt ons. Begrijpelijk, want we hebben hier ook een heel mooi leven. We hebben niks tekort.
Toch blijven we doorzetten, maar het maakt het wel moeilijker.
:(

Owh jeetje :( Dat is vervelend zeg! Het is voor jullie natuurlijk een grote, moeilijke stap, en het wordt alleen nog maar moeilijker als de mensen waar je veel om geeft je niet steunen.. En zeker als je ziet dat het ze zoveel verdriet brengt. Laten we hopen dat je moeder zich er overheen kan zetten en jullie er samen het beste van maken. Sterkte!!
 
@ KarolineLawo: Heel herkenbaar, ook wij hadden het goed voor elkaar in NL en daarom begrepen mensen niet waarom je het allemaal opgeeft om opnieuw te beginnen. Mij is het niet gelukt om het aan een aantal mensen uit te leggen....ze hebben het wel moeten accepteren....en dat lukt ze uiteindelijk wel.
Groetjes, Mien
 
Mijn mama doet al de hele week niets anders dan huilen omdat we willen emigreren. Er is geen normaal gesprek mee te voeren...
Niemand begrijpt ons. Begrijpelijk, want we hebben hier ook een heel mooi leven. We hebben niks tekort.
Toch blijven we doorzetten, maar het maakt het wel moeilijker.
:(

Maar even een reply in plaats van een 'like'.

Deze dan maar even? http://nl.wikipedia.org/wiki/Rouwverwerking
Klinkt wellicht een beetje gek, rouwverwerking. Maar je moeder zal het 'voelen' alsof ze haar kind 'verliest' (en haar kleinkinderen?)
Let wel de fases hoeven niet van 1 naar 5 te lopen. Al is 5 uiteraard meestal wel de laatste (gelukkig)

Wij gaan dit weekend maar eens bedenken hoe nu verder. Visum is binnen maar niemand weet dat (nog) Wellicht zijn we een beetje vreemd... Maar we gaan ook nog zeker niet heel binnenkort, dus er is nog tijd genoeg voor iedereen om die 5 fasen te doorlopen :confused:

Sterkte daar!!!
 
Wij gaan dit weekend maar eens bedenken hoe nu verder. Visum is binnen maar niemand weet dat (nog) Wellicht zijn we een beetje vreemd... Maar we gaan ook nog zeker niet heel binnenkort, dus er is nog tijd genoeg voor iedereen om die 5 fasen te doorlopen :confused:

Spannend en veel sterkte met het vertellen aan je moeder! Of wacht je daar nog even mee? Als je het nu verteld heeft ze ook tijd om te wennen (zo doe ik t tenminste) dan komt de klap hopelijk heel iets minder hard aan...
 
Tsjah, wij zullen het binnenkort ook maar op tafel gaan leggen. Zit even te zoeken. We zitten nu rond onze verjaardagen en de sterfdag van mijn vader. Zoek ff een datum zonder relatie met heden of verleden.

Ben zelf helemaal niet van 'de data' uit het verleden maar andere mensen wel zeg maar.
 
Eergisteren kwamen de eerste kijkers voor ons huis. 3 koppels. 2 positief, ander koppel had eigenlijk het geld niet. 1 koppel gaat een bod doen, maar de makelaar dacht dat het geen hoog bod zou zijn. (ja, we hebben 2 weken een makelaar (lang verhaal...))
Koppel van gisteren zou om 3 uur namiddag komen maar ze stuurden hun kat en een sms om 3 uur dat ze niet kwamen. (bekend verhaal zeker en zal ook niet de laatste keer zijn!)
 
"stuurden hun kat" Sorry hoor, ik weet dat je ander nieuws wilt horen maar dit is zo'n geweldige uitdrukking!

In Nederland is alles met Hond, bij jullie met Kat. Je kunt ze bijna 1 op 1 omwisselen in de spreekwoorden.
Bij ons komt er geen hond (er komt niemand) bij jullie is dat dan de kat. Geweldig toch!

Maar ja, huizen verkoop. Niet echt de leukste tijd van je leven zeg maar. Good luck!
 
"stuurden hun kat" Sorry hoor, ik weet dat je ander nieuws wilt horen maar dit is zo'n geweldige uitdrukking!

In Nederland is alles met Hond, bij jullie met Kat. Je kunt ze bijna 1 op 1 omwisselen in de spreekwoorden.
Bij ons komt er geen hond (er komt niemand) bij jullie is dat dan de kat. Geweldig toch!

Maar ja, huizen verkoop. Niet echt de leukste tijd van je leven zeg maar. Good luck!

Ik snapte um al niet.... Denk wat komt die kat doen dan?? :oops:
 
Back
Top