LaStaVaZa Max en Katja

Maar niet volgens de regels op de gelinkte website en ook niet volgens mijn eigen ervaring (al is dat bijna 6 jaar geleden). Ik had mijn drivers license zo'n 6 weken na mijn aankomst.
 
Ik heb het nog even nagezocht, omdat in jouw link inderdaad staat dat je binnen drie maanden je rijbewijs moet vernieuwen. Alleen geldt dit voor als je een permanent visum hebt (staat er ook). Als je bv een 457 visum hebt, kun je pas na zes maanden vernieuwen. Dat staat weer vermeld op het formulier 'Licence Application'.

http://www.rms.nsw.gov.au/publicationsstatisticsforms/downloads/45070018.pdf

Het verschil in visum schept de verwarring.
 
Last edited:
Ik weet niet waar die 6 maanden vandaan komen. Ik heb het al eens eerder gepost, maar de officiele regel is dat je binnen 3 maanden na vestiging je NSW rijbewijs moet hebben.

http://www.rms.nsw.gov.au/licensing/newtonsw/international_drivers.html
Het klopt wat Janneke zegt, klik maar eens op de link in het bericht. Zonder PR moet je minimaal 6 maanden onafgebroken in NSW zijn, om een aanvraag te kunnen doen.
Temporary visitors obtaining a license is op ons namelijk van toepassing. We hebben een tijdelijk visum.
 
Het klopt wat Janneke zegt, klik maar eens op de link in het bericht. Zonder PR moet je minimaal 6 maanden onafgebroken in NSW zijn, om een aanvraag te kunnen doen.
Temporary visitors obtaining a license is op ons namelijk van toepassing. We hebben een tijdelijk visum.
Okay, dan is dat nu in elk geval duidelijk. Dat bleek namelijk niet uit je oorspronkellijke "advies".
 
Goed gesprek, woensdag meer info....duimen maar dus. Zou het wel gaaf vinden, zeker omdat ik dan een paar keer in de week lekker door de haven van Sydney gevaren word :D
En ik maar denken dat ik te oud ben met mijn 40 jaar, maar deze meneer gaf aan heel graag iemand met ervaring te willen hebben en die bovendien langer wil werken dan de gemiddelde backpacker :oops:
maar ja; we zullen zien of ik hem heb weten te overtuigen van mijn ahum expertise.
Cursus gisteren voor alcohol en gaming licentie was erg leuk moet ik zeggen, veel tips en tricks gekregen, maar o mijn god wat een regeltjes (dus daar hoef je NL niet voor uit) en het wordt het komende jaar alleen nog maar erger.
De horeca zeker hier in Sydney ligt onder een vergrootglas momenteel.
 
Klinkt goed! Fingers crossed! Zo zie je maar dat een 'rijpere' leeftijd niet altijd een probleem hoeft te zijn. Ik kan me trouwens ook heel goed voorstellen dat ze voor een cruiseliner liever geen backpackers willen. Die blijven inderdaad vaak niet lang. Dat van die regeltjes hier wist je toch al wel? Maar daarvoor ben je Nederland toch niet ontvlucht? ;)
 
Ja binnen!!! Mijn eerste baantje heb ik te pakken. Leuke mensen om mee te werken, even een greep: Aussies, Pommies, Italian, maar ook een Pools meisje, een Braziliaanse en wat Chinezen (in de keuken).
De cruiseboot is een catamaran, niks mis mee. Anderhalf uur sjeezen we die mensen door de haven en gaat er eten en drinken in, ik geloof dat dat de juiste omschrijving is. :D
Ik vind het leuk! En ik ben weer van de straat (zoals ze in Brabant zeggen). Dus helemaal blij.
Daar ga ik weer * doet dansje * I am happy like a room without a roof en ik heb mijn eerste payslip al binnen, dus morgen iets heel erg leuks doen met Max om het te vieren!
 
Back
Top