Lastavaza Red dust

Nou, daar zitten we dan in ons nieuwe (huur)stulpje. Beetje groter dan het vorige huis met lekker groot covered deck. Was ik eerst een beetje teleurgesteld over de tuin (alleen gras), nu ik vanuit huis naar buiten kijk blijkt dat reuze mee te vallen. Maar aan een kant een lelijke schutting en we overzien een aantal tuinen van buren, dus niet dichtgebouwd aan de achterkant. En in die tuinen staan veel bomen, dus gelukkig wel vogels in de buurt! We moeten het nog wel even aanpappen met de buren, want die hebben een flink zwembad.... Veel hulp gehad, waaronder van de onvermoeibare Katja (en manlief) (je bent trouwens je dropjes vergeten, yummie....). En alles is lekker aan de kant voordat mijn moeder weer een paar weekjes deze kant op komt. Maar de grootste verrassing was zaterdag wel dat manlief een baan aangeboden kreeg. Zijn recruiter belde of hij even mocht storen. Nou, vooruit... En hij begint donderdag al. Gek is dat, heb je weer een leuke baan, zou je het toch niet erg vinden als het nog even duurt voor je weer begint. Ik had precies hetzelfde gevoel. En het werk voor zijn oude werkgever gaat binnenkort toch stoppen. Komt dat even mooi uit, kon niet beter! Wat dat betreft gaat het hier toch wel van een leien dakje. Maar misschien moet ik dat helemaal niet opschrijven ... Over anderhalve week zijn we hier alweer een jaar! Gaan we onze eigen Australia Day doen.
 
Gaan we onze eigen Australia Day doen.

Your very own:

STRAYA-DAY.jpg



:D
 
Katja die dropjes achterliet? Dat kan geen toeval zijn. :D

Verhuizen op blote voeten, wil dat een beetje?;)
Zonder dollen: Lekker bezig! Foto's zijn natuurlijk welkom.
En verder: Enjoy!
 
Zaterdag lekker in het winterzonnetje de tuin opgeruimd. De vorige bewoner had een flinke bult groenafval achtergelaten. Dus ik die bult te lijf. Komen daar wel twee hele dikke wormen uitkruipen. Toch maar eens van dichtbij bekeken want ze waren wel erg groot. Oeps: jonge red belly black snakes. Hopelijk is mama niet in de buurt.
 
Het voordeel van red belly black snakes in je tuin is dat ze de brown snakes verjagen. En de red bellies zie je minder gauw over het hoofd dan de brownies. In ons vorige huis kroop er eens een volwassen exemplaar over ons terras. indrukwekkend en eigenlijk ook wel heel mooi.
 
Als ik dit lees, brrr... locals :) :) Ik heb hier alleen met een possum te maken in het donker als ik de hond uitlaat. Die ken ik nu al bijna anderhalf jaar, mooi beest!! Ik vind dat al meer dan genoeg, snakes....iew.. Toch wel blij midden in de stad in een appartementje in het grote Australië te zitten!
 
Slangen hier nog niet gezien (al schijnen ze er wel te zijn). Red Backs dit jaar meer dan ons lief is. We worden inmiddels experts in het herkennen van die zwarte knikkertjes met hun footy shirtje aan (zeg niet welke club natuurlijk:D). Maar ze overleven de spuitbus en schoenen niet.
En toch.....je moet enorm voor ze oppassen, maar de documentaire die we laatst op tv zagen is zooooo indrukwekkend.
 
He Edireliro, dat is volgens mij wel een tijdje geleden! Volgens mij wordt het ook weer eens tijd voor een update van jullie Lastavaza, of gaan jullie ook Afterbang inhuren? Net als Yuud, zal wel aan de regio liggen....
 
He Edireliro, dat is volgens mij wel een tijdje geleden! Volgens mij wordt het ook weer eens tijd voor een update van jullie Lastavaza, of gaan jullie ook Afterbang inhuren? Net als Yuud, zal wel aan de regio liggen....
:):) Daar zeg je me wat:):). Ligt toch wel aan Afterbangs uurloon;). Alhoewel.....ik vind een verhaaltje zelf schrijven eigenlijk ook wel leuk. En ben toch niet op vakantie of zo.
Maar je hebt gelijk. Ik heb mezelf vandaag voorgenomen om onze Lastavaza eens snel te gaan updaten. Beloofd!
 
Zie net dat ik drukker ben geweest met commentaar leveren in anderman's posts dan mijn eigen lastavaza up to date houden. Nou toe maar dan...
We hebben een huis! Nadat manlief eind mei begon bij zijn werkgever, na een jaar voor zijn oude werkgever te hebben geklust vanuit Oz, begon het direct te kriebelen, want allebei een ' vaste' baan. Eindelijk weer een eigen huis kunnen kopen. Eindelijk is misschien beetje overdreven, want we hebben ons huis in Nederland in Januari 2014 verkocht, maar we willen gewoon weer beetje klussen in ons eigen huis, beetje tuinieren, foto's ophangen waar wij dat willen en niet waar er toevallig een schroef of spijker in de muur zit. In juli pre-approval van de bank gekregen, ondanks dat hij een half jaar proeftijd heeft. Nou zegt proeftijd hier niet veel, want ook met een vast contract sta je binnen een week of twee op straat als het de werkgever beter uitkomt. En toen gaan rondneuzen. Nu rijzen de prijzen hier in de Lower Blue Mountains ook de pan uit, dus we hebben onze eisen wel beetje bijgesteld. In Glenbrook, gelijkvloers, niet te groot, op loopafstand van het station met tuin en uitzicht, kost meer dan een miljoen. En aangezien we niet naar Oz zijn verhuisd om tot over onze oren in de hypotheek te zitten, maar iets ruimer gekeken. Het is Blaxland geworden, een dorp hogerop waar we ook gestart zijn. Beetje verder van het station, maar met uitzicht op de bush, dus alleen buren aan beide zijde en niet aan de achterkant. Dat is crown land, dus daar gaat niet gebouwd worden! Het is wel een huis met 2 verdiepingen (boven zit op straatniveau, rest lager omdat het een slope block is) en 4 slaapkamers, dus beetje groter dan gepland. Maar als je hier een open plan leefruimte zoekt, krijg je blijkbaar ook direct een groot huis. Anders worden het al snel hokjes. Maar we klagen niet hoor, behalve de badkamers is alles 3 jaar geleden keurig gerenoveerd. Dus een wandje sauzen en verhuizen! Onze bonus: een balkon boven over de hele breedte van het huis en een mega deck (8x7) op -1 en dat alles met uitzicht op de bomen. Je kunt de papegaaien bijna aanraken, dat is het echte Oz gevoel voor mij. Kan niet wachten tot we de sleutel krijgen. Het koopproces loopt hier wel anders dan in Oz, ik zal dat in een apart draadje schrijven zodat het terug te vinden is voor de belangstellenden.
 
Leuk, leuk, leuk! En benieuwd naar je koophuis draadje. Benieuwd of tie net zo vermakelijk is als @Lamarck 's Rijbewijs draadje, of de aanleg van haar breedband verbinding ;)
 
Back
Top