Lastavaza Red dust

Nu we het toch over goedkoper hebben... Zelfs de IKEA is goedkoper in OZ dan NL (9 van de 10 items) Als je dan het OZ inkomen er nog bijneemt is IKEA dus echt El Cheapo :confused: Alleen die bedmaten hé. Daar klopt nog steeds geen bal van o_O

Euh...niet mee eens. Misschien 1 van de 10 items. Was er laatst in Adelaide, viel me als Ikea-ganger toch wat tegen. Zeker het kleine grut voorbij de meubelen, echt duurder.
Wat betreft de matrasmaten, dat klopt. Gekke aussies. Heb nog wat moltons nodig, gaat kerstcadeautje vanuit NL worden denk...
 
OK, Miss Bang heeft niet naar klein grut gekeken maar elke bank, tafel of bed was In ieder gevallen 9 van de 10 keer goedkoper in OZ. Matrassen waren weer duur ( transportkosten? )

Dus klein grut meenemen :) Bank alleen als die nog goed is ;) zeg maar
 
sh..t... net heel verhaal getypt, op verkeerde knop gedrukt, dus maar opnieuw..
Wij hebben gewoon nieuwe matrassen gekocht voor we vertrokken en flink wat beddengoed, anders inderdaad lastig met bed/matras.

Met vrijwilligerswerk gaat het goed Capp., rondleiden is nog steeds leuk om te doen en voor de nationale parken hang ik op dit moment rond in hun stand voor het World Parks congres. Morgenochtend mag ik weer! Lekker internationaal met 5500 bezoekers, alleen nog geen nederlanders gezien. Maar vrijdag was het een ramp om thuis te komen: voor 14 uur op het station, om vervolgens met veel gedoe om 17.15 uur thuis te zijn (Sydney-Glenbrook is normaal een uur). Treinen rijden blijkbaar niet meer zo goed als het 40 graden is en met de bosbrand bij ons om de hoek (3 km Blaxland/Warrimoo) reden de treinen helemaal niet meer. Dus laatste stukje met opgetrommelde bus in de file en net voordat ook de doorgaande weg werd afgesloten kwam ik in Glenbrook aan. Maar hulde voor de RFS die al dagen met meer dan 200 man/vrouw aan het blussen is. 130 hectare in vlammen opgegaan, maar geen enkel huis of slachtoffer. Maar rustig weekend was het niet. Vrijdag vlogen ze met 5 helicopters af en aan over ons huis om in de lagoon (echt om de hoek) water te scheppen/slurpen. Je kon ze bijna aanraken. Gisteren iets rustiger en vanmiddag toen de wind aantrok werd er weer flink gevlogen. Brand is wel onder controle.
Vrijwilligerswerk is leuk maar nu wil ik wel eens echt aan de slag. Twee weken geleden trainers cursus afgerond, dus nu volop aan het solliciteren. Recruiters hebben al aangegeven dat ze me alleen kunnen helpen als ik minimaal een jaar trainerservaring in Australie heb. 7 jaar ervaring in Nederland telt blijkbaar niet, alsof training geven hier zo anders is.Dus maar flink aan het brieven schrijven en Seek en andere websites aan het afstruinen. Tips zijn welkom! Ik had trouwens wel bijna een baan, maar heb zelf tweede gesprek afgezegd. Afgelopen dinsdag op gesprek geweest, maar had al mijn twijfels over bedrijf, kritische vragen gesteld en onprofessionaliteit en verkoopdrift werd nog eens bevestigd toen ik twee dagen later hun vacatures voor sales consultant zag vol met bonussen en te winnen auto's/vakanties terwijl ze beweren klanten te helpen met schuldhulpverlening. Tja, dan heb ik daar toch een andere visie over. Dus uitnodiging voor 2e gesprek afgezegd. En dat voelt dan toch wel goed.
Maar we burgeren verder aardig in. Netwerk moet uiteraard nog groeien, maar regelmatig BBQ bij vrienden, manlief loopt alleen nog in short en tshirt (1 uitzondering voor begrafenis), eet zelfs cornflakes met fruit (was in Ned ondenkbaar) en sport en wandelt zeer regelmatig (ook ondenkbaar). Dus de Oz lifestyle past hem ook goed :)
Deze week ook maar eens Bupa verzekering afgesloten om die 2% toeslag per jaar voor ieder jaar boven de 30 (10 jaar lang) te voorkomen. Met basic hospital cover and extra choices is het nog wel te betalen. En leukste nieuws: we hebben een campertrailer gekocht. Was top aanbieding, stoer ding en hij komt over 2 weken ongeveer. Alleen nog een elektronische rem op de auto zetten en gaan! Dus binnenkort op zoek naar gratis kampeerplekken in de bush (buiten de NP's want honden gaan natuurlijk mee). Helemaal zin in om weer lekker te kamperen.
 
Klinkt allemaal reuze OK, behalve dat werkstukje dan.Wat voor trainer moet ik me voorstellen als ik het vragen mag. Miss Bang zit hier ook in de trainer wereld dus wel interessant om te horen hoe en wat in Australia.

En wat betreft die campertrailer, dat klinkt echt retegaaf! En free campsites zijn vaak het leukst :) De serie : "Priceless Campsites & Rest Areas" heeft onze ogen echt geopend voor dit soort spots. Helaas zijn die boekjes er alleen voor WA en NT. Maar zonder de boekjes en met een avontuurlijke instelling kom je er ook ;)

Ben al benieuwd naar de verhalen van jullie eerste trip!
 
@ Afterbang, heb je een PM gestuurd over het trainerschap met wat meer inside info.

Je mag in ieder geval met honden kamperen in state forests en die liggen vaak tegen national parks aan, dus denk dat we daar maar eens gaan beginnen. WA en NT is beetje ver in het weekend :) en ons eerste tripje gaat waarschijnlijk twee straten verderop bij vrienden in de voortuin, even testdraaien met onze honden! Maar wil met alle plezier vertellen hoe dat was LOL
 
PM ontvangen, dank je! Ik zet hem door naar de Missus!

Kijk al uit naar de foto's in de voortuin :p En ik heb wat voortuinen gezien in de Blue Mountain regio waar ik best in wil parkeren :up:
 
Tijd voor een update! Inmiddels twee keer een lang weekend gekampeerd met de campertrailer. Toppie! Eerste keer natuurlijk heel gedoe (direct voor het echie, geen voortuinsessie geworden, sorry Afterbang), maar nu is het Waeco vullen, kleren pakken, honden inladen en gaan! Inmiddels staat de boel in ongeveer een uurtje, dus dat is goed te doen. Eerste keer direct flink off road, dus dat was even spannend met weg vol kuilen, flinke afgronden en haarspeldbochten waar je moet toeteren om tegenliggers te waarschuwen. Met zweet in de bilnaad veilig aangekomen... Prachtig plekje aan rivier, alleen die eenden en al die waterdragons.. Bleek toch niet zo handig als je een hond hebt die graag jaagt. Dus tweede keer toen we aan een meer kampeerden, maar niet direct aan het water gaan staan. Was een stuk relaxter! De jager is inmiddels een fervente liefhebber geworden van zwemmen. Jammer alleen dat ze onlangs bij het zwemmen op mijn rug klom omdat ze moe was (au). Onze speurder durfde ook al tot z'n buik in het water en met een extra zetje zwemt hij nu ook al een klein stukje. Het wordt nog wel eens wat.
In december kennis gemaakt met Katja (ja ze praat minstens net zo graag als dat ze post op het forum), hele middag geluncht in The Rocks, Grand Canyon walk gedaan in Blackheath en Oud & Nieuw met haar en Max doorgebracht. Gezellig! Afgelopen weekend ook maar eens de kookkunsten van Max getest. Nou, hij is geslaagd hoor, wat kan die man koken en wat een passie. En lekker om af en toe even voluit Nederlands te kleppen en natuurlijk de andere forumleden door te nemen!
En zoals gezegd sinds november volop aan het solliciteren geslagen. Zoveel mogelijk rechtstreeks en recruiters zoveel mogelijk links laten liggen. Dat zorgde er voor dat ik voor Kerst net misgreep voor een baan bij een internationale recruiter als trainer (balen) na een telefooninterview en skypeinterview, en nog een gesprek had bij de opleider voor chirurgen. Met de kerst viel alles stil, maar in januari volle bak vooruit: Op één dag kreeg ik twee telefooninterviews en eindigde de dag met 4 uitnodigingen voor gesprekken. Bijna had ik een baan als researcher bij de overheid (zelf afgezegd omdat jobdescription veel interessanter was dan de werkelijke baan) en het gesprek bij de opleider voor oogartsen viel ook niet tegen. Oh ja, ik wacht nog steeds op een e-mail met de uitnodiging voor het gesprek van een telecommunicatiebedrijf. Denk dat ik iets teveel initiatief had tijdens het telefooninterview voor deze leidinggevende :) Het blijft ook lastig dat je vaak geen enkele reactie krijgt op sollicitaties en terugbellen vinden ze ook lastig. Maar de aanhouder wint! Nu ga ik maandag beginnen als trainingsmanager bij een online marketingbureau in Sydney CBD, dus goed bereikbaar. Direct permanent job, dus dat is meevaller. Hele nieuwe wereld voor me, maar superveel zin in. Klein bedrijf dus volop mogelijkheden om de trainingsafdeling in te richten en trainingen te ontwikkelen/verbeteren. En wat toch wel erg fijn is: ik kan aantal dagen per week vanuit huis werken. Scheelt commuten en dus veel tijd! Het solliciteren was wel een beetje ontdekkingstocht naar wat voor soort baan ik zou willen doen hier en waar ik een redelijke kans maakte. Uiteindelijk besloten dat trainen en trainingswereld toch meeste voldoening geeft, dus daarop gefocust. En dat heeft geholpen. Nu hopen dat de baan net zo leuk is als het lijkt. Gaat wel flink wennen worden om weer elke dag aan het werk te zijn. En werken betekent ook weer andere kleren aan, niet meer elke dag shorts and t-shirt. Dus maar even flink inkopen gedaan, werkkleding hier op kantoor is (vind ik) toch redelijk formeel. Trein ziet 's ochtends helemaal zwart qua werkoutfit. Dat was ik nu niet van plan, maar moest toch wel wat nieuwe werkkloffies. Ook voordeel van straks weer thuiswerken: dat kan heel goed in shorts of trekkies... Nieuwe baan, betekende deze week ook afscheid nemen bij mijn vrijwilligerswerk bij de National Parks Association. Natuurlijk met zelfgebakken Hollandse appeltaart. Leuke collega's gehad daar. Qua timing niet helemaal handig, maar ik had mezelf al aangemeld als home tutor bij de Smith Family. Na een online course voor tutors, begin ik komende week ook met lesgeven aan een Chinese dame. Uurtje in de week, lijkt me heel leuk, maar komt even beroerd uit qua timing. Maar beloofd is beloofd, hopen dat het een beetje klikt.
Verder nog geen momentje spijt van onze emigratie en nog geen moment van heimwee gehad. Tuurlijk wel eens lastig dat je ver weg zit ,bv. als mijn moeder een slechte dag heeft of ziek is en nu een van mijn beste vriendinnen in het ziekenhuis ligt. Maar nog geen behoefte om even terug te gaan. lWe hebben zelf ook gezegd tegen iedereen voor vertrek: 2016 komen we koffie drinken, dus dat duurt nog een jaartje. Eerst even echt settelen. Zoals het nu lijkt komen dit jaar wel de eerste vrienden op visite. Tot nu toe alleen mams over de vloer gehad en met een collega van manlief koffie gedronken in Sydney toen hij op doorreis was. Skype, sms en appen volstaat verder prima! Zelfs mams heeft een smartphone gekocht en is aan het appen geslagen, grappig! Met aantal vrienden wordt flink geskypt, van anderen hoor je amper wat Dat weet je van tevoren, maar toch is het soms tegengesteld aan je verwachtingen wie wel of geen contact houdt. Enige Nederlandse wat ik nu aan het doen ben is Boer zoekt vrouw kijken. JA, ik beken! Zag op NOS.nl dat het begonnen was en ik dacht, waarom niet. Lekker zwijmelen en ook gniffelen bij alle stuntelende of juist overdreven doende boeren. Free to air TV is hier niet echt geweldig, dus we kijken veel series en pakken af en toe een bioscoopje. Gisteren nog The Kingsman gezien (leuk!). En ik lees hier weer veel, omdat je meer buiten zit pak je sneller de e-reader. Verder genieten we nog volop van het mooie weer (hier geen hete zomer en na oktober geen bosbrandgevaar meer, regelmatig plensbui, gras is zelfs groen), doen we regelmatig een mooie wandeling, uitje naar Sydney, potje tennissen, lekker hardlopen etc. Kijken of het daar ook nog voldoende van komt als ik fulltime aan de slag ben.... Ben hier natuurlijk niet heen gekomen om alleen maar te werken!
En nu hopen we dat we voorlopig in dit huis kunnen blijven wonen. Ouders van eigenaren hebben onlangs paar bomen in onze voortuin moeten kappen na de 'noxious weed control', dus wat minder schaduw. Maar zij lieten doorschemeren dat de eigenaren waarschijnlijk nog wat langer wegblijven (zitten in Finland). Nu maar hopen dat ze huis niet snel willen verkopen, want we zouden hier nog graag jaartje extra zitten voordat we zelf gaan zoeken naar koopwoning of misschien wel deze hut kopen. Nu ik een baan heb en manlief nog even doorwerkt voor zijn oude werkgever (en ondertussen is gaan zoeken naar een vervangende job), kunnen we lekker even sparen.
Het wordt trouwens druk en Sydney en omgeving. Zie op forum steeds meer mensen die binnenkort naar Sydney komen. Welkom en we gaan hier maar eens een borrel houden halverwege 2015. We wachten op je Anneke!
 
Is wel een beetje herkenbaar zo'n eerste keer (met camper/caravan/trialer :p). Dat alles nog een plekje moet vinden en je heel de tijd op zoek bent.
Maar gaaf hoor dat je er lekker mee op pad bent.

Ook gefeli met je baan! Hoor graag hoe dat verder gaat (cultuur, kleding, hierarchie, reizen enz.) :up:
 
Wat een leuk verhaal! En zo herkenbaar, wat je zegt over Katja (gezellige kletser) en ook ik zit elke maandagochtend voor de PC Boer zoekt vrouw te kijken via Uitzending gemist. Je bent dus niet de enige. Een paar jaar terug hebben we de Australische versie hier op TV gezien. Ook leuk maar anders. Het was een beetje te opgeleukt om maar te zeggen en daarin gaan ze dan net te ver. Helaas heb ik nog niet van Max zijn kookkunsten mogen proeven, maar ik hoop dat dat er nog eens van komt ;)
Wat werkkleding betreft, veel vrouwen zien er inderdaad behoorlijk formeel uit, maar zodra ze buiten de deur van het kantoor zijn wisselen ze de hakken om voor teenslippers. Zo vaak gezien in Sydney CBD. Typisch Australisch, mantelpakje met daaronder teenslippers :)
Wat jammer dat we niet meer in Sydney area wonen (We wonen nu in Brissie). Het had me ook leuk geleken om je te ontmoeten. Maar ik kom regelmatig over aangezien mijn dochter nog een kamertje heeft in Annandale, dus wie weet. En voor een borrel kom ik over als het even kan!
O ja, nog gefeliciteerd met je baan!
 
Tijd voor een korte update! Baan gaat lekker, klein bedrijfje met flink wat uitdaging, dus daar kan ik mijn energie voorlopig wel in kwijt! Manlief werkt nog voor Nederlandse opdrachtgever en is hier flink aan het netwerken, kijken hoe dat uitpakt. Want hij zal toch eens de overstap moeten/willen maken naar werk hier. Minder goed nieuws is dat we moeten verhuizen. De eigenaren zijn van gedachten veranderd en na een vakantie in Oz niet teruggekeerd naar Finland. En nu willen ze terug in hun eigen huis... #@&! Gelukkig laten ze dat 3 maanden voor het einde van het huurcontract weten, maar we zaten hier zo lekker! Dus direct maar weer met de huizenjacht gestart en vandaag een application ingediend voor een ander huis hier in zelfde dorp. We moeten wel wat dieper in de buidel tasten, maar waarschijnlijk konden we voor dit huis ook wel een huurverhoging verwachten. Het andere huis is tik groter en wat dichter bij het dorp. Dat had niet gehoeven, maar dit deel van de mountains bevalt ons gewoon erg goed, dus we kijken vooral heel lokaal en hebben met twee honden wel een flinke tuin nodig. En deze is heeeeeeel geschikt. Flink duimen dus!
 
Back
Top