Lastavaza Skippie's: terug in NL

Hé Skippie,

Fantastisch zeg! Hartstikke gefeliciteerd. Ik denk dat het inderdaad nog maar een kwestie van een paar weekjes is nu. Echt onwijs goed, lekker spannend!

Laurens
 
Hoi Skippie,

Hebben jullie kunnen slapen?
Je mag je signature wel eens aanpassen, die is hopeloos verouderd. Er staat geen CO op :wink:
Als je straks je visum echt hebt, waar gaan jullie dan heen? Ik las in Even voorstellen dat jullie het nog niet helemaal wisten maar dat is alweer best oud. Wij willen graag naar Adelaide, en als alles lukt mikken we op september/oktober 2010.

Laurens
 
Ha Laurens, ik lees net je berichtje terwijl ik een seconde daarvoor bedacht dat ik de CO in mijn handtekening moest zetten  :wink:
Oh ja, even voorstellen is wel al oud, waarschijnlijk was dat eind 2007.
We willen naar de sunshine coast, in de buurt van Caloundra ofzo. Maar ligt natuurlijk nog een beetje aan het feit of we makkelijk werk kunnen vinden. Misschien zouden we evt wat dichterbij Brisbane moeten gaan wonen. Maar vooralsnog gaan we er vanuit dat er werk zal zijn voor ons, in ieder egval voor Rimko, want er wordt veel gebouwd in de sunshinecoast en Rim is tegelzetter.
We zullen rond de zelfde tijd gaan als jullie van plan zijn, nl rond sept 2010.

Groetjes Ingrid
 
Sunshine coast, dat klinkt niet heel vervelend  :cool:
Ik hield jouw signature al in de gaten en ik zei ook al tegen Karla dat het leuk was om te kijken wanneer jullie een CO zouden krijgen. Jullie hebben tenslotte ook een 175 ingediend en staan op de CSL, net als wij.
Als ze er bij ons net zo lang over doen als bij jullie, zouden wij een CO krijgen rond 1 maart. In januari maken wij ook weer een afspraak bij Dokter Baars in Utrecht! ('weer' omdat we er net geweest zijn voor de keuring voor NZ - ons backup plan).
Ik hoop dat ze die plannen voor het wijzigen van de CSL naar een FSL nog even in de ambtelijke molen laten hangen zo lang...

Hou je bij wat er zoal op jullie afkomt de komende tijd? Ik durf te stellen dat ik niet de enige geïnteresseerde lezer zal zijn!

groeten,
Laurens
 
Hey, proficiat! Dat is wel erg snel he, 6 maanden slechts! Toch leuk om af en toe nog eens wat goed nieuws te lezen... :up:

Eh, Laurens: wat is de FSL?? (ik dacht dat ik nu toch ongeveer alles gelezen had maar blijkbaar niet  :? )
 
Hoi Jerden,

Hier nog wat AFK's (afkortingen): Australië is bezig de MODL en CSL om te vormen naar een Future Skill List (FSL) omdat ze het gevoel hebben dat ze nu steeds een beetje achter de actuele behoefte aan lopen. Men verwacht zo'n FSL 'late 2009', en dan gaan ze de CSL langzaam uitfaseren. Ik hoop langzaam genoeg voor ons om 'gewoon' op de CSL te blijven staan tot we ons visum hebben! Al hoop ik ook dat IT (mijn beroep) wel op zo'n FSL komt te staan (maar dan weet je weer niet of dat net het goede type IT is).
Als je in Google "MODL CSL FSL" intikt vind je al gauw meer info.

Laurens
 
Klopt wat Laurens zegt. Daarom ben ik je aan het pushen Jerden om je visumaanvraag ZSM in te dienen. Vanwege die aankomende FSL.

[quote author=Bloemetjes link=topic=9531.msg148445#msg148445 date=1256028713]

Hou je bij wat er zoal op jullie afkomt de komende tijd? Ik durf te stellen dat ik niet de enige geïnteresseerde lezer zal zijn!

groeten,
Laurens
[/quote]

Leuk om te horen Laurens  :up: Soms denk ik wel, dat ik niet te enthousiast moet doen omdat er zoveel mensen hier op het forum zijn getroffen door de regeling die ons juist voordeel geeft  :blush:

Oh trouwens!!  Je idee dat je waarschijnlijk in Maart je CO zou krijgen ... ik denk niet dat je daarin goed zit. Toen wij onze aanvraag indiende was de nieuwe regeling er nog niet, die is pas ingegaan op 23 sept. Dat betekend dat voor die tijd,  de mensen met state sponsored voor ons gingen! Nu is dat niet meer zo, dus ik verwacht dat jullie veel eerder dan Maart een CO zullen hebben.

Weet je, ik voel het niet alsof er veel op ons afkomt, we hoeven niks meer in te leveren ( wat een werk was de TRA en dergelijke ) dus das wel relaxt op zich.
Daar komt bij dat we pas sept 2010 zullen gaan, dus we hebben nog zo veel tijd om alles uit te zoeken.
Maar het lijkt me wel een heeeeeel fijn gevoel als we starks ZEKER weten dat we naar Oz mogen gaan. Nu is het natuurlijk nog steeds een "hopen dat" gedachten. Je weet nog niks zeker , tot we daadwerkelijk HET telefoontje van Rob zullen krijgen.
Kan me voorstellen dat we helemaal uit ons dak gaan als het zo ver is  :w00t:
 
Nou eerder vind ik natuurlijk ook niet erg  :smile: maar laat ik voor de zekerheid rekening houden met Maart.
Ik snap heel goed dat je nog niet wilt juichen. Als je sommige berichten hier leest, van mensen die bij wijze van spreken al met een voet over de drempel waren en dan toch de deur dicht zagen gaan, erg is dat.
Maar ik vind dat je gewoon recht hebt op je blijdschap straks, je hebt er ook gewoon voor gewerkt en spannende tijden doorgemaakt!
Dat jaar zal af en toe wel heeeel lang lijken, maar bij momenten ook weer heeeel kort! En bij alle jaarlijkse dingen denk je 'de laatste keer dit, de laatste keer dat' (kerst bijvoorbeeld straks).
Moeten jullie nog een huis verkopen?
 
[quote author=skippie link=topic=9531.msg148457#msg148457 date=1256031398]

Kan me voorstellen dat we helemaal uit ons dak gaan als het zo ver is  :w00t:
[/quote]

Hahaha dat weet ik wel zeker!  :grin:
 
Hey Skippie!

gaat lekker he! heb je ondertussen wel ff gecheckt of je naast het certificaat wat je van de TRA hebt ontvangen ( niet de brief maar echt het certificate... ) geen AU licencie van in jullie geval queensland nodig hebt om te mogen werken als Tiler? Hier is dat namelijk wel het geval in WA heb ik in ads op Seek gezien.....

groetjes
Monja & Arno
 
Oei Monja....we zitten in een blije fase, nou niet van die moeilijke dingen zeggen he  :p
Mag toch hopen dat we die ellende niet krijgen he.
Heb er niks van gehoord,wel heb ik ooit de vraag gesteld hier op het forum maar geen antwoord op gekregen.Ik zal het maar eens aan onze agent vragen.

[quote author=Bloemetjes link=topic=9531.msg148463#msg148463 date=1256032752]
Moeten jullie nog een huis verkopen?
[/quote]

Gelukkig niet!  :smile:
 
Hoi Skippie,

Misschien moeten jullie hier nog even lezen over al of niet registreren voor Rimko aan het werk mag:
http://www.immi.gov.au/asri/occupations/w/wall-and-floor-tiler-4416-11.htm#qldlrr
Als ik het zo gauw doorkijk lijkt het erop dat je in QLD wel geregistreerd moet zijn voor werk boven 1100 AUD inclusief materiaal, dus daar zit je zo op lijkt me:

Queensland
Licensing is compulsory in order to carry out or supervise building work over the value of $1100 (including Labour and materials).

Building Services Authority
11 Edmondstone Street
South Brisbane Qld 4101
Postal Address:
PMB 84
Coorparoo DC Qld 4151
Telephone: 61 7 3225 2800
Fax: 61 7 3225 2999
Email: info@bsa.qld.gov.au
Website: http://www.bsa.qld.gov.au/Home/Default.htm
Die link voor meer informatie doet het niet, maar wel als je er http://www.bsa.qld.gov.au/Pages/default.aspx van maakt.
Deze pagina is misschien nog het meest interessant:
http://www.bsa.qld.gov.au/BuildersContractors/LicensingInformation/Pages/WhenisaLicenceRequired.aspx

Succes! Jullie hebben nog tijd genoeg om dat eventueel te regelen toch?

Laurens
 
                                   



                               Hai skippie,

Gefeliciteerd met jullie geweldige nieuws, ik had het wel heel sneu gevonden voor jullie als je nadeel had gehad van de nieuwe regeling....Wat moet dat een geweldig gevoel zijn !Wij kunnen alleen nog maar dromen , maar jullie positieve bericht geeft wel moed aan de rest natuurlijk!Geniet van je roze wolk,
je hebt er lang genoeg op gewacht.Toevallig stuitte ik een paar dagen geleden op forumberichtjes van jullie waarin je vertelde dat Rimko de eerste keer was gezakt voor IELTS.Mijn man worstelt nogal met zijn IELTS dus het was bemoedigend voor hem om te lezen dat echt niet iedereen 'het ff doet'.De goedkeuring van TRA is allang binnen dus het is balen dat we nu hierop blijven steken, vooral nu de eisen zijn bijgesteld naar 4x een 6.Mijn man is metselaar en heeft ook weinig engels gehad dus het is pittig voor m.Gelukkig ben ik zelf al klaar met IELTS, hebben we dat toch vast :roll:.
Nogmaals proficiat samen, ik ben benieuwd wanneer jullie definitief bericht hebben!!



                      groetjes Chantal1
 
Laurens, kei bedankt voor het uitzoekenen voor de links, ik ga dat morgen eens ff op mijn gemakje bekijken.
Ik meen me nu te herinneren dat ik toch al eens gelezen had dat Rimko zich inderdaad ergens moest inschrijven.
Vlg mij heet dat een Blue card,en misschien nog iets maar ik weet ook nog, dat het niet veel voorstelde. Het is niet zoals bij b.v electriciens, dat je een hele cursus moet doen. Dat herinner ik me wel.

@ Chantal, heel veel succes voor jullie, en dan vooral voor je man, wij weten hoe !@#$!@$^! de Ielts is geweest.
 
Ook wij hopen natuurlijk mee dat het opschiet bij jullie. En met hopen zal dat wel lukken want de koeien maken hier flinke hopen [size=5pt]stront[/size]........

NIET LANG MEER............. 
 
[quote author=hummer link=topic=9531.msg148472#msg148472 date=1256038373]
heb je ondertussen wel ff gecheckt of je naast het certificaat wat je van de TRA hebt ontvangen ( niet de brief maar echt het certificate... ) geen AU licencie van in jullie geval queensland nodig hebt om te mogen werken als Tiler? Hier is dat namelijk wel het geval in WA heb ik in ads op Seek gezien.....
[/quote]

Om nog even hierop terug te komen....
Heb nog ff wat site's bekeken, maar toen wist ik dat ik inderdaad hier al eens onderzoek naar gedaan, en toen had ik dit berichtje gekregen van JolandaB en Mark :

"Een Blue card in QLD (Green card in NSW) is hetzelfze als VCA in Nederland.
Zonder Blue card mag je geen building sites betreden.
De kaart is makkelijk in een middagje te behalen.
Zelfs al online dacht ik."

Dus lekker makkelijk voor tegelzetters.Ook op jobsite's zie je dat er weinig meer gevraagd wordt dan die blue card en eigen tools,evt auto ( maar das zoiezo handig )  :p
Blij dat we geen electricien zijn...
 
Hoi Skippie,

Ik heb nog even gezocht op die blue card. Die is vervangen door een construction induction card (ook wel 'white card') om het te laten aansluiten bij een landelijk systeem. Om die kaart te krijgen moet je volgens mij iets van een cursus doen over safety. Meer informatie vind je hier:
http://www.licensinglinenews.com/Newsletter/Edition-70-August-2009/New-construction-induction-arrangements-in-QLD.aspx
http://www.drandall.com.au/construction-induction.php
Dit is een duidelijke en officiële:
http://www.deir.qld.gov.au/workplace/training/training/induction/index.htm

Verder zie ik in advertenties staan dat er vaak een blue card, ABN en eigen vervoer wordt gevraagd. ABN is Australian Business Number en geldt denk ik alleen voor zelfstandigen (?).

Ik kwam ook nog deze site tegen, kenden jullie die al? Er zit ook een dicussion board in waar je eventuele vragen zou kunnen stellen. Geen ideale site maar misschien toch nuttig.
http://www.etradesman.com.au/

Helaas, dacht je er te zijn, moet je toch nog weer dingen uitzoeken. Maar dat is onderdeel van het avontuur moet je maar denken. :|

Succes,
Laurens
 
Back
Top