LaStaVaZa van Lamarck

Haha ja hoor, we hebben een enkeltje gekocht. Eerlijk gezegd duurt juni me al lang genoeg ;-)
 
grin.gif
grin.gif
Ja, ik ken het gevoel!
 
er komt een collega binnen die begint met: 'wat ga je daar doen dan?'. Ik denk dat hij oz bedoelt. 'Heb je nog geen baan dan? Ga je op de bonnefooi?' Dan komt het chagrijnig kijken. 'Waarom dan? Hoe kom je daar ineens bij?'.
Hij kent Australie van de flying doctors en zegt erbij dat het vast een 'westers georienteerd' land is (met andere woorden: ze lopen nog wat achter). En als ik dan iets zeg over dat ik daar voor de kinderen meer toekomst zie: 'tja, ik zeg altijd maar zo, je kunt wel in een hoekje gaan zitten wachten tot er iets komt, maar je kunt je kansen ook zelf maken' met een toon dat hij echt niet snapt dat ik die kansen dan niet hier zoek. Detail: Hij werkt nu meer dan 25 jaar bij deze werkgever....

:evil:

wat denken jullie? Hij is....
0 Jaloers
0 Risicomijdend
0 Ignorant
0 Blij dat ik wegga
0 all of the above



 
Hij heeft in elk geval geen commitment issues :)



Altijd fijn dit soort collega's, lekker links laten liggen en later heel hard om lachen!
 
Mag je thuis wel heel hard om lachen, maar niet waar ze bij staan. Dat soort zieltjes kunnen heel snel gekwetst worden....Daarom later lachen :)
 
Ha ha, vooral heel herkenbaar! Ik krijg dezelfde soort reacties: mensen zijn aan de ene kant jaloers, maar aan de andere kant durven ze de stap niet te maken...
 
Alles behalve de onderste 2 ;) Ik denk niet dat hij blij is dat je weggaat. Achja daar heb je binnenkort niks meer mee te maken :evil:
 
Weer eens een update. Niet dat er veel te updaten valt, het is nu vooral een kwestie van veel regelen, veel tedoenlijstjes maken (en een beetje afwerken) en dingen afronden. Baan opgezegd, check. Verhuizer geregeld, check. Huisje voor de eerste weken, eerste abonnementen opgezegd, eerste uitnodigingen weg voor het afscheidsfeestje, caravan op de camping voor de laatste twee weken, ook check.
Wat zullen we blij zijn als we eenmaal in dat vliegtuig zitten!
 
Poe hee!
Komt veel bij kijken en zeker de laatste paar weken weet je denk ik niet waar je het moet zoeken.
Komt wel goed.

Ik ben nu al bezig losse abonnementjes op te zeggen, noteren wat voor post er binnenkomt etc. Hoop daar later gemak van te hebben.

Wat die collega betreft: het is erg herkenbaar, maar het zet je ook aan het denken. Waarom wil ik weg? Wat zijn mijn verwachtingen van het leven in Australië? Sommige dingen kun je hier ook prima verwezenlijken, anderen niet. Het is een mooi land, maar we zullen er ook gewoon moeten werken.

No worries
 
Poe hee!
Komt veel bij kijken en zeker de laatste paar weken weet je denk ik niet waar je het moet zoeken.
Komt wel goed.
No worries
dankje ;). Mijn pap zei vanmiddag aan de telefoon: als je die laatste dagen maar rustig blijft. Je niet gek laat maken. Maar volgens mij is dat nu precies het moeilijkste.

Wat die collega betreft: het is erg herkenbaar, maar het zet je ook aan het denken. Waarom wil ik weg? Wat zijn mijn verwachtingen van het leven in Australië? Sommige dingen kun je hier ook prima verwezenlijken, anderen niet. Het is een mooi land, maar we zullen er ook gewoon moeten werken.
Ik weet waarom we daarheen willen. Ik hoef niet eens per se hier weg, maar het voelt daar gewoon goed.
Rationeel gezien: meer ruimte, letterlijk en figuurlijk. Andere manier van met elkaar omgaan. Meer natuur (wat voor een bioloog best fijn is). En een beter klimaat.
Ik heb overigens geen hekel aan werken :rolleyes: dus daar maak ik me geen zorgen om. Wel een hekel aan koud. En opgepropt tussen glurende buren. Wie weet dat dat straks beter wordt.

En jullie? Waarom willen jullie weg?
 
Ik weet waarom we daarheen willen. Ik hoef niet eens per se hier weg, maar het voelt daar gewoon goed.
Rationeel gezien: meer ruimte, letterlijk en figuurlijk. Andere manier van met elkaar omgaan. Meer natuur (wat voor een bioloog best fijn is). En een beter klimaat.
Ik heb overigens geen hekel aan werken :rolleyes: dus daar maak ik me geen zorgen om. Wel een hekel aan koud. En opgepropt tussen glurende buren. Wie weet dat dat straks beter wordt.

En jullie? Waarom willen jullie weg?

Waarom wij weg willen?

Ik weet waarom we daarheen willen. Ik hoef niet eens per se hier weg, maar het voelt daar gewoon goed.
Rationeel gezien: meer ruimte, letterlijk en figuurlijk. Andere manier van met elkaar omgaan. Meer natuur (wat voor een bioloog best fijn is)(Ik ben dan wel geen bioloog, maar toch). En een beter klimaat.
Ik heb overigens geen hekel aan werken :rolleyes: dus daar maak ik me geen zorgen om. Wel een hekel aan koud. En opgepropt tussen glurende buren. Wie weet dat dat straks beter wordt.

Met andere woorden: Ik wist niet dat ik een broer had in IJsselstein!
We moeten toch is een keer afspreken!

Ik geef je helemaal gelijk. Een beetje het avontuur opzoeken is ook een motivatie voor ons.

Cheers! Hoop je te spreken op de SA avond!
 
:p ik dus een schoonzus hahaha, heerlijk de ruimte daar is reden genoeg toch :-D en geen vervelende collega's die vragen waarom je weg wil hahaha
 
Back
Top