LaStaVaZa van Lamarck

mbt rijbewijs: ik weet niet of SA andere regels heeft maar hier in VIC moet je binnen 3 maanden een Vic license hebben. Wij hebben hem dus pas aangevraagd toen we een rental hadden. En NL rijbewijs was voldoende, werd zonder problemen omgezet, er werd niet om een vertaling gevraagd.
En mbt bril, ik heb gezegd dat ik lenzen heb en een bril en mijn laatste controle was 3 maanden geleden....vond meneer van VIC Roads prima.
Misschien is dit wel een verkapte reclame voor Victoria......

Mien

PS :en ook wij rijden een Camry
 
@mien ja, de dames en heren achter het loket vinden het allemaal vanzelfsprekend, maar je weet achteraf pas wat je had moeten doen! Ach, gelukkig doen we dit nu en daarna zijn we er weer een tijdje vanaf ;)
Al blijf ik me verbazen over die verklaring van een optometrist omdat ik een bril heb. Hebben jullie daar al eens van gehoord? Of is dit zo'n geval van morgen bij een ander loket eens proberen?

trouwens, de reden dat we nu al met dat rijbewijs bezig zijn, is omdat de verkoper van de auto een nummer nodig heeft om de rego om te zetten. Dat is iets van een APK achtig iets denk ik, of een jaarlijkse belasting? Datgene waar M5 net die 600 dollar boete voor heeft gehad... Voor onze auto was de rego al betaald t/m november, maar om dat om te zetten wil die verkoper een nummer hebben dat we krijgen bij het ozzie rijbewijs. Zodoende.
 
Sowieso zijn toyota's goed :).

voor zover ik het heb begrepen:

REGO is je registratie, belasting + WA voor persoonlijk letsel aan derden.

WA voor schade aan materialen aan derden moet je eventueel zelf regelen.Dus als je een andere auto aanrijd, ben je met je REGO wel gedekt voor eventueel schade aan de persoon, maar niet voor de schade aan zijn auto...
 
@ Lamarck: Onze rego was ook tot november...we moesten een adres opgeven hiervoor, hebben toen het tijdelijk adres opgegeven en toen we een meer permanent adres hadden een adreswijziging gedaan. Zal wel weer een VIC thing zijn?
 
Lin rijd een Aurion TRD, erg betrouwbaar die toyota's:)
images
 
En in Nederland raken (raakten) ze die aan de straatstenen niet kwijt. Toyota verkoopt de Camry helemaal niet meer hier volgens mij...

Maar Toyota: :up:

Hey Sander, Linn een Toyota Racing Development ? Ik zie de volgende boete van 916 dineros al weer aankomen ;)
 
Ik vertelde jouw rijbewijs verhaal aan John en hij moest er om lachen. Weet je hoe het hier geregeld is: hij mocht 1 jaar met z'n Australische rijbewijs rijden, na dat jaar moest hij opnieuw z'n rijbewijs halen, incl theorie-examen in Amsterdam, 7 rijlessen en rij-examen terwijl hij al 15 jaar z'n rijbewijs had! Over geld aftroggelen en bureaucratie gesproken!
En in Australië had ie maar 2 lessen nodig omdat hij al vanaf z'n 10e z'n eigen auto had en reed in de bush... Dus Lamarck als je morgen bij de opticien zit denk je gewoon hieraan t kan nog veel erger ;)

Ook grappig: de eerste rij instructeur geloofde niet dat John kon rijden en ging constant mee remmen dus John voelde zich super onveilig dus we gingen naar n andere instructeur. de tweede rij instructeur zei meteen dat John extreem goed kon rijden dus John duhuh, maar nee hij moest toch nog 6 lessen nemen... Ik had sowieso veel rijscholen gebeld en niemand liet hem direct afrijden want hij moest echt overal lessen nemen.
 
kan het niet laten, nog een staaltje bureaucratie: ik kreeg gisteren geen rijbewijs mee (ook al hadden we het ingevulde formulier van de optometrist) omdat mijn naam niet klopt. In mijn paspoort staat als eerste mijn meisjesnaam en als tweede die van mijn man, maar bij Centrelink en Medicare kun je een meisjesnaam alleen als tweede naam opgeven (tenminste, daar kun je expliciet als tweede naam je maiden name opgeven) dus daar sta ik als eerste met de naam van mijn man. Bij de bank heb ik voor de zekerheid allebei de namen maar neergezet, dus getrouwdenaam-meisjesnaam. Zo stond ik ook bij mijn werk. Maar nu vond de mevrouw van het rijbewijs het niet goed dat die namen niet precies hetzelfde waren, en er op de (verplichte) brief van de bank niet precies hetzelfde stond als in het paspoort. Ook al staat er duidelijk wat wat is.
Geen idee hoe ik dat op moet lossen. De één wil alleen mijn meisjesnaam, de ander per se de naam van mijn man. Toch maar een divorce???
 
@afterbang: leuk huis.... iets boven budget ;).
We gaan nu toch eerst verder kijken aan de kust. Port Noarlunga South, waanzinnig mooi. Wel een pokke-eind rijden. Twijfel. Henley Beach is ook leuk. Meer Zandvoort maar dan met minder toeristen. Maar wat hardcore ook zei: we gaan niet hiernaartoe emigreren om daarna weer hutjemutje naast elkaar te gaan wonen. Ook twijfel. Aan de andere kant zitten we hier wel aan de kust en in Nl niet, en zijn de hills en de outback binnen handbereik. En de huizen en tuinen zijn hier groter dan wat we hadden. Maar in de Hills is er nog meer ruimte. ARGH twijfeltwijfel. Nog maar een beetje verder kijken.
 
"...Aan de andere kant zitten we hier wel aan de kust en in Nl niet, en zijn de hills en de outback binnen handbereik..."

And vice versa ;) In the Hills zit je zo aan de kust.

De kust was voor ons minder aantrekkelijk vanwege de blocksize. We zitten hier in NL nu vrijstaand op 800 meter. Dus wil je daar (hetzelfde of) meer. Dan zijn de Hills de betere optie. Maar het strand trekt natuurlijk altijd :rolleyes:
 
Als ik rond kijk zie ik voor onder de 300 dollar best wat te huur in de heuvels met echt heuveluitzicht. Maar je zit dan wel in minidorpjes. Voor ons zonder kids geen probleem natuurlijk. Snap dat jullie nog wat meer willen dan possums op je dak en een regenwatertank in de tuin ;)
 
Niks mis met een regenwatertank, mn schoonouders hebben ook geen stromend water ;-) Maar bij ons speelt t zelfde dilemma. John wil in de bush wonen, ik nu liever nog niet. Nu met de kids lijkt me dichtbij de stad, en bij t strand gewoon praktischer, al krijg ik wel meteen kriebels hoor als ik dat huis van Afterbang zie (zo'n huis aan t strand zou de 7de hemel zijn! ;-) ). Maar op de fiets naar t strand met mn jongens, en in t weekend samen surfen lijkt me te gek. Maar als we in de bush wonen kan ik een eigen fotostudio in de tuin hebben en als mn moeder lang langs komt kan ze daar slapen, ook ideaal... Maar wat je zegt Lamarck, je krijgt bij t strand iig n grotere tuin en huis dan je nu had, ook al fijn toch? Nou ja t blijft lastig! Lekker orienteren en dan ga je vast bij de een of de ander n net iets beter gevoel krijgen. Succes ermee!
 
Ik hoor het al, we gaan het ook nog lastig krijgen in het "keuzes maken" :confused:
Maar ik kijk er al naar uit :D
 
Twijfeltwijfel ja, Kan ik me goed voorstellen!
Take it easy - zou ik zeggen! Eerst voor jezelf beslissen wat belangrijk is, dan pas verliefd worden op een plekkie!
Die huizen daar.... droom :rolleyes: ... fantastisch!
Zit ik hier in een rijtje à-la Lamarck-vroeger met nog geen 200 meter.
En Afterbang maar opscheppen over z'n 800 kwadraat.

Euh nee, ben niet jaloers. komt wel goed ..... ooit.;)
 
Haha bedankt allemaal voor het (niet) meedenken.
Mijn pap mailde vanochtend: met de zee binnen loopafstand heb je een hele grote achtertuin, met altijd wat te spelen, beestjes zoeken, nat worden, graven, rennen, klimmen en klauteren voor de kinderen (en de ouders). Da's ook waar.
Nouja, paar nachtjes slapen en dinsdag gaan we weer verder. Eerst gaan we maandag nog op visite bij een bijna-7jarige ;-).
 
Woeps nog een stukje nieuws. We hadden bij het inpakken al gehoord dat container (die er volgens het gesprek bij de offerte zo'n zes weken over zou doen) misschien een week of twee later zou vetrekken omdat ie nog niet vol was. Daarnet hebben we gehoord dat het ding pas over ruim twee weken vertrekt uit Rotterdam, en hier op zijn vroegst half september zal zijn. Da's dus drie maanden nadat we hier geland zijn, en zes weken nadat we uit dit gemeubileerd appartementje vertrekken. Een huis zal wel lukken, maar dan wordt het dus zes weken kamperen in eigen huis. Ff kijken hoor, matras kunnen we lenen, bankje en tv zijn niet mee dus kopen we hier, iets aan bekers, pannen, borden en bestek zijn wel te vinden, een laken extra hier of daar is nooit weg, wat missen we dan nog? Oja het is winter. Heeft iemand misschien nog wat dekens liggen??
 
Back
Top