LaStaVaZa van Lamarck

Woeps nog een stukje nieuws. We hadden bij het inpakken al gehoord dat container (die er volgens het gesprek bij de offerte zo'n zes weken over zou doen) misschien een week of twee later zou vetrekken omdat ie nog niet vol was.
:eek:
Je betaalt toch voor een volledige container?? Dus vol of niet vol dat doet er toch niet toe?? :confused:
Of huren jullie misschien gewoon een paar m³?
 
Oh en Yuud, het voorbeeld huis op 17 acre ligt niet ver weg in de bush hoor. Adelaide's eerste buitenwijk is 10 minuten en CBD is 35 minuten. Dus dat valt mee :)

Maar met kids zou ik denk ik voor beach kiezen...
 
Oh en Yuud, het voorbeeld huis op 17 acre ligt niet ver weg in de bush hoor. Adelaide's eerste buitenwijk is 10 minuten en CBD is 35 minuten. Dus dat valt mee :)

Maar met kids zou ik denk ik voor beach kiezen...

Wow echt waar, zo dicht bij?! Das prima te doen dan! Al zou ik toch voor strand kiezen :)
 
Wat een vreemd verhaal van die vertraging van jullie container, of kan dat vaker voorkomen? Kijk n weekje of 2 vertraging ala, maar zo veel weken vind ik dan weer minder relaxed. Duurt dan ook weer langer voordat je je echt gaat settelen lijkt me. Met wie zijn jullie dan?
 
We hebben 20 kuub, dus tweederde van een kleine container. Toen hij in kwam pakken had ie wel gezegd dag het niet meteen zou vertrekken omdat het niet vol was, maar toen had hij het over uiterlijk eind juni. Dat was al een beetje eentegenvaller... Nouja, twee, vier of zes weken improviseren maakt niet heel veel uit. Je hebt ook voor twee weken al een bed nodig ;-).
 
Maar wat ik dan nog steeds niet begrijp... Je hebt toch betaald voor je eigen container? M.a.w. vol of niet, er komt toch geen spul van anderen bij? Dus hangt daar de vertrektijd toch niet van af?
Of hadden jullie afgesproken dat jullie een container zouden delen?
 
Op gumtree staan met regelmaat wel slaapbanken voor weinig. Niet ideaal, maar voor tijdelijke oplossing wellicht een optie. Heb je gelijk wat voor een speelkamer / logeerkamer voor als je eigen spul er zijn :) .
 
Maar wat ik dan nog steeds niet begrijp... Je hebt toch betaald voor je eigen container? M.a.w. vol of niet, er komt toch geen spul van anderen bij? Dus hangt daar de vertrektijd toch niet van af?
Of hadden jullie afgesproken dat jullie een container zouden delen?
Nou, er wordt toch gezegd dat ze maar 2/3e van een kleine container hadden: 20 kuub. Dus blijkbaar wordt die container gedeeld.
Gaat bij ons ook zo zijn, ik schat dat wij maar een 5 kuub gaan hebben...
 
Groupage heet dat. En bereid je er maar vast op voor dat het nog wat langer duurt. Is vaak zo met zeevracht. Vertraging Rotterdam, stroom tegen, douane die niet meewerkt. enzovoorts.
Als je uitgaat van wat meer vertraging, kan het alleen maar meevallen.
Hou het overigens wel goed in de gaten. Zorg dat-ie op transport gaat zodra de douane hem vrijgegeven heeft, anders betaal je ook nog onnodig opslagkosten. Maar misschien regelt het verhuisbedrijf alles.

Take it easy, Cheers!
 
Hobbtje hobbeltje. Gaaat lekker zo de eerste week. Zolang je er stiekem nog om kan gniffelen achteraf is het goed toch?

Succes met de scheiding en het hertrouwen als je je rijbewijs weer hebt! ;)
 
Ach, af en toe mag je jezelf even helpen herinneren waar het om ging: vandaag dolfijnen gaan zoeken in Port Adelaide. Zonnetje, klein briesje, volop kletsende aussies, kids blij, wij blij, heerlijk dagje.
Sounds great! geniet ervan :up:
 
Succes met de scheiding en het hertrouwen als je je rijbewijs weer hebt! ;)

Ja, dat scheiden baart mij ook zorgen. Al die gebroken huwelijken tegenwoordig! Ik overweeg dan ook om huwelijkstherapie te komen geven. Uiteraard "op locatie" (de ziektekostenverzekering vergoedt dat toch?)

En anders hebben we in ieder geval weer een feestje!
 
Gister, na een heerlijke dag ( met fijn gezelschap, kampvuur, koffie, tosti's en marshmellows, spelende kinderen, kookaburra's en kangaroes) reden we met donker terug vanaf Mt Crawford, en dan zie je daar de lichtjes van bijna heel Adelaide van bovenaf. Magnifiek uitzicht. We zeiden weer tegen elkaar: da's nou onze stad.
Het is een hoop geneuzel en geregel. Maar we blijven ons nog elke dag verbazen hoeveel gezichten dit land heeft.

(ondertussen zit manlief een Form1 in te vullen op realestate.com. Werkgeversadressen en telefoonnumers, salarissen, adressen van referenten hier, huurcontracten en polissen, duurt even voor je dat opgezocht hebt. Eindelijk alles ingevuld, submit, is de connectie verbroken omdat het te lang geduurd heeft. Zucht. Alles overnieuw.)
 
Oja, btw afterbang, we zijn gister ook door One Tree Hill gereden. Mooie omgeving, helemaal niet zo ver van Adelaide af. Helaas iets boven budget, en iets te noordelijk. Maar verder geen reden om er niet te gaan kijken...
 
(ondertussen zit manlief een Form1 in te vullen op realestate.com. Werkgeversadressen en telefoonnumers, salarissen, adressen van referenten hier, huurcontracten en polissen, duurt even voor je dat opgezocht hebt. Eindelijk alles ingevuld, submit, is de connectie verbroken omdat het te lang geduurd heeft. Zucht. Alles overnieuw.)

Een computerklassieker :D
 
Back
Top