Nien, bedankt, voor de info! Het helpt dat ik niet de enige ben. En zoals afterbang zegt, als de noodzaak eraf is, is het af en toe bijna grappig. Al was ik vanochtend wel weer behoorlijk pissig... Maar voor de volgende keer regel ik alles, inclusief een vertaling etcetc, ik gooi ze gewoon omver met mijn papierstapel. Als ze het spelletje zo spelen, dan kan ik dat ook. Als je er tenminste niet op korte termijn van afhamkelijk bent...
Overigens heb ik hier alleen een print van een scan van onze huwelijksakte. Het origineel zit in de container, en die komt pas september. Als ik nu een nieuwe aanvraag, is er misschien al in augustus
. En vndaag was al duidelijk dat een kopie niet geaccepteerd werd. Nouja, we zien wel.
Het huis ging snel. We hebben deze week zeven huizen gezien, alles wat er nu binnen onze prijsklasse beschikbaar was. Er waren twee goede. Die van vandaag was de beste, dus we hebben elkaar aangekeken en aan de makelaar gevraagd of we mee konden rijden naar kantoor. Daar hebben we alles laten zien (vooral de bankrekening....) en toen heeft ze ter plekke de eigenaar gebeld. Die ging akkoord, dus na 30 minuten hebben we de eerste betaling gedaan en een afspraak gemaakt voor de sleuteloverdracht. Klaar!
Tommy: ik had gisteren een leuk gesprek bij Flinders. Ergens halverwege kregen de baas en degene die me uitgenodigd had een discussie over wie me het eerst mocht hebben en voor hoe lang
da's heel goed voor je ego ;-). Vandaag kreegik een telefoontje dat het geld rond is en dat er een contract ovia de post komt. Begindatum ligt nog niet vast, maar waarschijnlijk over een week. Ook dat kan snel. Ikbesef me goed dat het ook andersom kan, dat je zo ook heel snel je baan weer kwijt kan raken als het geld ergens anders heen gaat, maar ik krijg in elk geval de kans om te laten zien wat ik kan, en hopelijk laten ze me dan niet meer gaan
. Het voelde heel goed, in Nederland werkte ik in een universiteitsbibliotheek, en hier zit het kantoor ook in de bieb. Al die campussen voelen hetzelfde, volgens mij, dus het was alsof ik er al jaren kwam.