LaStaVaZa van Lamarck

Misschien een idee om een andere bank te nemen of er eentje bij.
Lid worden van een gunclub, krijg je een kaart die geldt voor punten
groetjes Johan

Goede tip!

En uiteraard eerst de volgende randvoorwaarde stellen:
Ik wil best bij jullie een rekening openen MAAR dan schrijf je mijn naam wel zo en zo.... >:D
 
Wil je voor de volgende streetview foto wel even de vuilnisbak rechtop zetten :p.

Maar leuk. Tuinen zien er inderdaad leuk uit en ook netjes van binnen. (op de foto dan).
We zullen duimen dat het gaat lukken.
 
't is toch een ander huis geworden, Seaford. Handtekeningen zijn gezet, rest van de middag op het strand gezeten. Oja, en die man van Flinders belde dat alles rond is, en dat ik volgende week een contract opgestuurd krijg!


Rijbewijs is nog steeds een drama. De bank vond het geen probleem om mijn naam te veranderen, dus dat is nu goed. De rijbewijs mevrouw van vandaag vond het alleen deze keer niet goed om 1 naam te gebruiken omdat er twee namen in het paspoort staan... Dus zeg maar precies het omgekeerde van vorige keer. Zucht. Later zag ik ook dat de verklaring van de opticien nog op de verkeerde naam staat, omdat medicare nog op de verkeerde naam staat. Een stap vooruit, twee terug.
Dus, het plan is: eerst medicare, dan weer de opticien, daarna naar een vertaler voor het rijbewijs (getrouwde dames die nog gaan emigreren: neem toch een internationaal rijbewijs mee, anderen hebben hem niet nodig), voor de zekerheid vragen we nog maar een origineel aan van het marriage certificate, en als ik dan alles heb doen we een vijfde poging. Over een week of drie ofzo. In elk geval is de druk/haast er vanaf nu het huis al rond is.

We hebben bedacht dat we nu wel even klaar zijn! Huis, baan, auto. We krijgen de sleutels op de 19e, werk begint wschl op de 16e en de scholen zijn vrij t/m de 15e, dus volgende week gaan we vakantie vieren! Misschien nog wel een paar daagjes weg, naar Kangaroo Island bijvoorbeeld.
 
Ziet er netjes uit. Blijft de koelkast ook staan? Is wel makkelijk.

Hey maar baan had ik even gemist... Had je dat al verteld?

Kangaroo island is zeker een aanrader.
 
:up::up::up:

Dat rijbewijs blijft wel een tranentrekker... Maar nu je je huis en je baan secured hebt is het wat humoristischer op een Fawlty Towers manier zeg maar ;) (whatever you do don't mention the war...)

Nu, Flinders zag er gisteren al goed uit. Mooi dat het nu helemaal geregeld is!!!

Nu nog een surfplank voor bij het huis en je bent helemaal settled!

En als je tijd (en geld :( de ferry is een beeeetje duur) hebt om naar KI te gaan. Zeker doen. Eén van onze 'happy spots' op deze aardkloot.

Go Girl Go!
 
Proficiat! Amai, dat is dan vlot gegaan met dat huren van een huis.
Geen concurrentie met andere kandidaat huurders en zo dan?

Veel plezier op kangaroo Island of andere uitstapjes! :up:
 
Name after marriage staat daar hetzelfde als name before marriage. Ouch. Alles kan in de prullenbak??? Terug naar af.

6 jaar geleden heb ik tijdens mijn WHV pensioen opgebouwd bij een of ander fonds. Zij hebben nog steeds een aantal honderd dollar van mij. Dit kan ik over laten schrijven naar mijn huidige pensioen, maar dan moet ik eerst een naamswijziging doorvoeren, want ik draag ondertussen ook de achternaam van manlief (en daarmee ben ik bekend bij huidige pensioenfonds). Maar... idd naam voor en naam na huwelijk staan allebei op meisjesnaam. Dit schijnt niet anders te kunnen, want ik heb de gemeente hier al twee keer over gemaild en dan krijg ik het volgende antwoord:

Volgens Nederlands recht wijzigt uw naam niet die u bij uw geboorte meekreeg door een huwelijk. Met naamgebruik wordt bedoeld dat u de naam van uw man gebruikt. Echter dit is een toevoeging in het dagelijks gebruik. Dit werkt niet door naar de geboorteakte. Als u een uittreksel van uw huwelijksakte aanvraagt staat daarbij bij naam na het huwelijk de naam waarmee u geboren bent.
 
Op de een of andere manier kon ik niet meer verder gaan in bovenstaand bericht.

Vervolg... Het heeft dus geen zin om opnieuw een huwelijksakte aan te vragen, want het probleem met naam voor en naam na zal niet veranderen. Mensen bij het rijbewijskantoor zijn gewoon zoooooooooo stom. Wij namen allebei een ander loket. Teun tekende al voor rijbewijs, dame achter mijn loket moest perse een vertaling hebben van mijn rijbewijs en nam geen genoegen met het internationale rijbewijs. Ik keek opzij en vroeg haar waarom haar collega wel zonder problemen de papieren van mijn man accepteerde en hem een rijbewijs gaf... Nu kon ze mij niet meer weigeren. En als je ziet wat voor pauper kaartje (rijbewijs) je ervoor terugkrijgt, wat een giller. Wijzigt je adres? Plak een sticker op de achterkant. Verloopt je rijbewijs? Plak een sticker op de achterkant met een verlengdatum.

Succes voor als je er weer heen moet! Het hangt echt af van degene die je treft!
 
Nien, bedankt, voor de info! Het helpt dat ik niet de enige ben. En zoals afterbang zegt, als de noodzaak eraf is, is het af en toe bijna grappig. Al was ik vanochtend wel weer behoorlijk pissig... Maar voor de volgende keer regel ik alles, inclusief een vertaling etcetc, ik gooi ze gewoon omver met mijn papierstapel. Als ze het spelletje zo spelen, dan kan ik dat ook. Als je er tenminste niet op korte termijn van afhamkelijk bent...
Overigens heb ik hier alleen een print van een scan van onze huwelijksakte. Het origineel zit in de container, en die komt pas september. Als ik nu een nieuwe aanvraag, is er misschien al in augustus :p. En vndaag was al duidelijk dat een kopie niet geaccepteerd werd. Nouja, we zien wel.
Het huis ging snel. We hebben deze week zeven huizen gezien, alles wat er nu binnen onze prijsklasse beschikbaar was. Er waren twee goede. Die van vandaag was de beste, dus we hebben elkaar aangekeken en aan de makelaar gevraagd of we mee konden rijden naar kantoor. Daar hebben we alles laten zien (vooral de bankrekening....) en toen heeft ze ter plekke de eigenaar gebeld. Die ging akkoord, dus na 30 minuten hebben we de eerste betaling gedaan en een afspraak gemaakt voor de sleuteloverdracht. Klaar!

Tommy: ik had gisteren een leuk gesprek bij Flinders. Ergens halverwege kregen de baas en degene die me uitgenodigd had een discussie over wie me het eerst mocht hebben en voor hoe lang :) da's heel goed voor je ego ;-). Vandaag kreegik een telefoontje dat het geld rond is en dat er een contract ovia de post komt. Begindatum ligt nog niet vast, maar waarschijnlijk over een week. Ook dat kan snel. Ikbesef me goed dat het ook andersom kan, dat je zo ook heel snel je baan weer kwijt kan raken als het geld ergens anders heen gaat, maar ik krijg in elk geval de kans om te laten zien wat ik kan, en hopelijk laten ze me dan niet meer gaan :). Het voelde heel goed, in Nederland werkte ik in een universiteitsbibliotheek, en hier zit het kantoor ook in de bieb. Al die campussen voelen hetzelfde, volgens mij, dus het was alsof ik er al jaren kwam.
 
Zit nu even op de SA site te kijken voor het rijbewijs, maar is inderdaad wel lastig wat ze allemaal willen zien.



Voor ons zou straks dan de enige optie 'a statement or letter from a bank, building society or credit union (up to one year old) which verifies the person’s residential address.' zijn.

Alleen moet dan de bank wel mee willen werken dat ze een hotel als residential address accepteren... komende tijd maar is gaan uitzoeken hoe of wat... Wederom thanks voor de info
de Commenwealth Bank doet daar niet lastig over weet ik uit ervaring. ;)

@lamark: feli!!!!!!!!! Helemaal goed zo :)
 
NAB en South Australian bank ook niet...camping opgeven als adres en gewoon je rijbewijs afhalen bij de DMV;)

@Lamarck: Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! Heb je een linkje? Ben wel benieuwd:)
 
Back
Top