LaStaVaZa van Lamarck

bedankt :) Het was inderdaad eerst even slikken, want er komt ineens een hoop op je af, maar we zijn er wel echt blij mee. Na een paar nachtjes slapen is de schrik er wel weer af ;-)
En aan de andere kant: zelfs als dat visum er al is in september dan zijn wij er nog niet klaar voor. Nog veel te veel te doen! Nu gaan we eerst versneld het huis in orde brengen zodat we dat straks meteen in de verkoop kunnen zetten, en de honden inenten. Dan hebben we dat maar vast gehad.

Vandaag hebben we Rob en Marijke ontmoet. Het was een leuk gesprek.
En op de terugweg hebben we een belangrijke knoop doorgehakt: het wordt Adelaide!
 
Als het Adelaide wordt had je toch beter een State sponsorship kunnen aanvragen? ;)
 
nee hoor! Ik ben heel tevreden over de keus voor de 175 :rolleyes::
- We konden voor een SS naar ACT of WA, niet naar SA...;
- het scheelt een hoop gedoe en de kosten voor de aanvraag voor state sponsorship;
- we hebben straks een visum waarmee we ook nog ergens anders naartoe kunnen als dat om de een of andere reden beter uitkomt;
- en alles bij elkaar, als we inderdaad in september een CO zouden krijgen, scheelt het in doorlooptijd hoogstens een maand of 3 omdat we toch hadden moeten wachten op een SS voor we naar het DIAC hadden kunnen gaan.

en dat allemaal onder voorbehoud natuurlijk, want met het DIAC weet je het nooit en kan het nog alle kanten op <_< :wink:
 
- het scheelt een hoop gedoe en de kosten voor de aanvraag voor state sponsorship;


en dat allemaal onder voorbehoud natuurlijk, want met het DIAC weet je het nooit en kan het nog alle kanten op <_< :wink:

Sponsorships zitten geen kosten aan!
De enige die hier aan verdienen en er een slaatje uitslaan zijn emigratieburo's
 
ik snap de keuze voor 175 volledig!
Wij willen heel graag gaan, echt heel graag, maar niet tegen elke prijs.
Voor ons is de plaats waar we terecht komen van heel groot belang voor het slagen van de emigratie, dat beseffen we gelukkig maar al te goed.
Als wij ons visum "ooit" kunnen aanvragen is het ook een 175 of de staat en regio waar we willen wonen moest sponsoren.

succes en hopelijk is het snel aan jullie :up:
 
jouw tijd komt ook echt nog wel. Het is balen voor jullie dat het zo moeizaam gaat :0(. Nog maar wat duimen voor jullie! :up: :up: :up: :up:
 
Ik doelde ook op een 176 visum
smiley.gif
 
De 176 visa vlogen om de oren. Nog geen nieuws uit het 175 kamp van Lamarck? ;)
 
Nee.... we volgen het op de voet :). Team 2 bij het DIAC is nu al bezig met 175s uit december 2010, andere teams met juli 2010. Min of meer. Twee weken terug had iedereen tot 30 juni 2010 een CO, twee weken daarvoor was dat 30 maart. We rekenen wat af :), wij zijn van feb 2011, dus als we team 2 hebben dan kan het snel gaan, maar in het algemeen als ze het tempo van 3 maanden in twee weken volhouden dan kan het begin augustus worden. We verwachten dus nog steeds dat we ergens uiterlijk september of oktober aan de beurt te zijn. Dus dit jaar moet lukken.

De vliegdatum is uiteindelijk afhankelijk van hoe snel het huis verkocht is.... dus we zijn nu aan het opknappen. Nog steeds.
En aan het sparen.

Maar wat gaat het hard nu he, met de grants. Ook op andere forums heeft de één na de ander een grant. Het lijkt me wel enorm frustrerend voor degenen bij wie het minder soepel loopt....
 
Kan je dat bijhouden van team 1 en 2? Waar kan je dat zien? Goed nieuws dat het zo hard gaat! Ook voor.de cat 4 mensen natuurlijk, want die maken zo ook grotere kans :)

Maar goede voortgang in ieder geval en je blijft zelf lekker bezig. Al kijkers gehad of nog niet te koop staan?
 
je kunt via het pomsinoz forum volgen wie wanneer een CO en/of grant krijgt. Vaak melden ze erbij welk team ze hebben ;-). Dus het is een beetje puzzelen maar dan heb je ook wat. Min of meer. Gisteren stond er een berichtje dat het DIAC als doel heeft dat eind deze maand iedereen die voor 1/1/2011 een 175 aangevraagd heeft, een CO heeft gekregen.... Da's dan weer spannend.

Het huis staat nog niet te koop. Het moet eerst wat opgeknapt worden en opgeruimd en in elk geval een heel stuk leger. Daar zijn we nu mee bezig, en daarom is het nu een enorme puinhoop... We hopen ergens in of na de zomervakantie de boel te koop te zetten.
 
update:
en ze zijn weer vertraagd bij het DIAC... op 1 juli waren ze bij 20 juni 2010 beland. Het doel voor die datum was 31 dec 2010, had ik ergens gelezen. Geen idee of ze hun drie-maanden-in-twee-weken nu na 1 juli nog gaan halen.
En per 1 juli hebben ze weer de regels veranderd dus zitten we ineens in categorie 4.
Zo hoop je op juli, zo wordt het makkelijk oktober. Laten we het er maar op houden dat het dit jaar vast nog wel gaat gebeuren ;-). De plannen zijn nog steeds om ergens volgend jaar mei te gaan vliegen, dus dan maakt het ook niet veel uit. Behalve voor de onrust!

Het goede nieuws is dat manlief op de valreep een andere baan heeft gekregen, bij een werkgever waar ze op de hoogte zijn van onze plannen. Hij gaat daar per 1 september beginnen. Dus dan we hoeven nu niet meer geheimzinnig te doen! Da's ook wel erg fijn.

nu eerst vakantie!!
 
Komt goed! Volgens mij is die verschuiving van cat3 naar4 in dze situatie niet dat er meer mensn voor je komen. Maarja je wil zsm je granted zien natuurlijk :)
 
er zijn nu wel een paar 'voordringers': mensen die in de oude cat 4 (nu cat 5) zaten voor 1 juli, omdat ze niet op de oude SOL stonden, en nu wel op de nieuwe SOL staan. Soms wachten die al meer dan drie jaar ofzo, dus die staan nu meteen vooraan in de rij. Maar daar kan ik mee leven! Moet er niet aan denken om zo lang te moeten wachten pfffff, het zij ze gegund dat ze nu een keer aan de beurt zijn.
 
heh true. Maar ze gaan nu dus cat 5's verwerken? Dat wist ik niet. Dacht eerst cat 4.
 
Back
Top