Lela, Rudy en kids in Adelaide... JA JA JA JA JA!!!

Hallo Lela,

Komaan, begin al maar af te tellen :

die acht maanden zullen zo voorbij vliegen en misschien duurt het zelfs niet zo lang. Voor je het goed en wel beseft ben je er al...
Eigenlijk ben ik zoals jij, want ik zou net hetzelfde reageren.

Lieve groetjes,

Mireille

Thanks allemaal, het voelt goed om een stukje in de rij te zijn opgeschoven  :grin:

@ An, dat is inderdaad erg snel zeg, ik hoop dat wij hetzelfde mogen meemaken, des te eerder kunnen we weg :)

Groetjes,
Lela

Hoi Lela,

Eindelijk kunnen jullie aansluiten in de rij wachtende  :up:

Gaat het niet bij jullie sneller?  (was SAP niet op de MODL lijst?)

Groetjes,
Susan

Hi Susan en Mariette,

Nou, als ik zo net lees wat er bij An is gebeurd... geweldig en ja, SAP staat op de MODL en we gaan voor een Skilled 136...

Denk dat ik nu even voor mezelf ga duimen :)

Groetjes,
Lela

Ik duim ook voor jullie hoor  :up:

Ben toch al bezig en krijg er handigheid in.

En voor je het weet zijn jullie ook zover, en misschien nog eerder dan je denkt.

Groetjes,
Jolanda

Hey Lela,

Super dat de aanvraag al bij de DIAC is terechtgekomen. Wij zijn hier ook bezig met de laatste loodjes. Moeten nog het e.e.a. opgestuurd krijgen van de gemeente (vandaag al een lading ontvangen overigens). Dan nog een aantal dingetjes uitprinten en dan kan dat pakket van ons ook opgestuurd worden.

Wij zitten er ook al aan te denken om vooraf Australië binnen te gaan. Omdat we beiden nog jonger zijn dan 30 en kinderloos zijn komen we nog in aanmerking voor een WHV. Maar even de mogelijkheden opzoeken in hoeverre wij een WHV kunnen combineren met een Skilled Independent...

Maar goed.....succes met de aanvraag en we zullen jullie blijven volgen :)

@ An: Thanks, ik heb ze!  :grin:

Hi Maluka, ja spannend he?! Zat al te kijken of jullie al bericht hadden gepost dat jullie aanvraag ook in Australie ligt... Over dat visum, wij moeten ook nog even uitzoeken hoe dat allemaal werkt, wat ik wel zeker weet is dat je niet in Australie mag zijn op het moment dat het visum wordt toegekend (zoals Lin en Sander), dus zullen we naar Bali/Nieuw Zeeland moeten.. heel vervelend (NOT :lol:)

We hadden ons pakket wederom met UPS verstuurd en ik kan niet anders zeggen dan dat UPS een geweldige service biedt! Donderdagavond is de boel opgehaald en maandag lag het al bij Rob en Marijke. Echt geweldig snel  :up:

We kregen gisteren de getekende aanvraag voor de VOG terug van de Australische ambassade, dus deze kunnen ook aangevraagd worden bij de gemeente hier en dan op het moment dat we de acknowledgement van de DIAC hebben gaan we ook meteen maar de medische keuring doen  :stretcher: en verder maar wachten wachten wachten wachten  :fish:

Groetjes,
Lela

Fijn joh,

Je zit nu nog in een periode dat je nog het een en ander kan ondernemen.
En dan lijkt het tenminste een beetje op te schieten.
Keep on going and it all ends well :up:

Mariette

hey lela
weer een maand voorbij is alles goed bij jullie :up:
hebben jullie nog iets gehoord
groetjes auktje

Hi Auktje, thanks for asking! Mwoeha... eigenlijk helemaal niks  :-(. Ik had stiekum wel gehoopt op een acknowledgement number, maar ja. Ik zag op het BE forum wel dat de eerste acknowledgements waren afgegeven, maar helaas...

We hebben ondertussen wel al het een en ander verkocht (lang leve marktplaats :)) en vandaag is er weer een verhuisbedrijf geweest om een offerte op te maken voor de verhuizing...

Maar eigenlijk gebeurt er dus helemaal niks! En hoe gaan dingen nu bij jullie?

Groetjes,
Lela

Gaat inderdaad heel makkelijk: dat in Australie zijn voordat je visum hebt.
Het enige wat je hoeft te doen is tegen de tijd dat je denkt dat je grant eraan zit te komen en zodra je weet wie je CO is, even doorgeven dat je al in Australie zit en dat je van plan bent om je sticker daar en daar.... op te halen. Dan krijg je ipv een grant letter, een pre-grant letter en vervolgens mail je je reisschema door zodat ze weten wanneer je het land uitbent (wat ze trouwens ook zien via computer).
Ik was het land nog niet uit of een paar uur later had ik de grant-letter email en toen was het ook direct mogelijk om mijn sticker in Auckland op te halen. In het geval van NZ zit daar dus ook niet echt een 5 daagse wachtperiode tussen om administratief te verwerken. Dat is in Bali wellicht wel het geval (of PNG of zo.....?). Wat dat betreft is NZ natuurlijk administratief een veilige optie!

Als je al een tijd in Australie op je WHV bent, is het zelfs misschien leuk om naar Nederland "op vakantie te gaan" en je visum gewoon in Berlijn te gaan halen........?

Kortom, lekker doen, en niet over stressen (want is zo simpel als wat).

Henriette

hey lela
wij moeten nog beginnen normaal gesproken was dat al gebeurt maar omdat evelien niet mee :cry: wil
die vandaag 17 is geworden willen we eerst voor haar alles goed regelen maar zo als het nu lijkt beginnen we na de zomer vakantie met de aanvraag en gaan we maar met zijn tweeen maar ik had eerst tijd nodig of ik wel wil gaan zonder haar  maar de uitdaging en wil is groot en als ze wat ouder  word blijven we toch met zijn tweetjes en er zijn communicatiemogelijkheden genoeg met nederland.
en al met al duurt de aanvraag nog wel 2 jaar dus nog tijd genoeg om alles te regelen.
ik hoop dat bij jullie het positieve bericht snel  komt  :up: als ik er aan denk dat deze periodes ook op ons staan te wachten word ik er niet vrolijk van maar het is voor een  enorm goed doel australie
je wil niet weten wat ik al verkocht heb op marktplaats  :lol: :lol:terwijl we nog moeten beginnen dus dan weet je hoeveel zin ik er in heb.
ik blijf jullie volgen hopelijk snel met goed bericht
groetjes auktje

Hi Henriette,

Bedankt voor de info!! Vooral jouw laatste zin zorgt ervoor dat ik al bijna de tickets geboekt heb  :happysun:

Het is eigenlijk ook wel zo goed als zeker dat wanneer de medische keuring ok is wij richting Australie gaan. We kunnen alleen niet op een WHV want we hebben al kids, dus dat zal op een "gewoon" toeristenvisum zijn. Maar inderdaad, precies zoals je zegt "even" het land uit en hoppa alles is geregeld. Zeker gezien het feit dat we waarschijnlijk toch nog gaan reizen (op dat gewone visum) moet dat allemaal geen problemen opleveren... Gelukkig hebben we Rob en Marijke van Move2Australia ook nog, dus die kunnen ons ook heel goed zeggen wanneer we in welk land moeten zijn  :wink:

Ik heb ook vol interesse jouw lastavaza gevolgd en het is duidelijk dat het uiteindelijk allemaal goed komt, het duurt misschien de ene keer wat langer dan de andere, maar uiteindelijk komt dat visum  :lol:

@ Auktje, spannend hoor, kan me voorstellen dat je moeite hebt met je dochter achterlaten... nemen jullie haar wel mee in de aanvraag, zodat ze wanneer ze alsnog mee wil, dat kan omdat ze dan toch een visum heeft?

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,
Lela

Wil jij de tickets ook zo graag boeken........wij ook, wij moeten alleen nog ff wachten op Rich zijn herstel  :oops: en hoe het/hij (  :lol: ) gaat lopen.

Spannend allemaal he  :wink: ook al duurt het wachten lang het komt idd allemaal helemaal goed :up: :up: zekert te weten  :lol:

Liefs Eutrice

Hm, als ik er op terug kijk zou ik ook wel eerder hebben willen gaan.
Dus als jullie die mogelijkheid hebben, waarom niet?
Misschien zitten jullie er nog wel eerder dan wij :lol:

Mariette

[quote author=Lela link=topic=4630.msg90012#msg90012 date=1179303398]

Ik heb ook vol interesse jouw lastavaza gevolgd en het is duidelijk dat het uiteindelijk allemaal goed komt, het duurt misschien de ene keer wat langer dan de andere, maar uiteindelijk komt dat visum  :lol:

[/quote]

Het is al vaker gezegd en een beetje cliche, maar: ik heb mij veeeeeeeeellllllll te druk gemaakt. Toen ik eenmaal die sticker had was het allemaal vergeten! (gek is dat he?). En vooral dat in NZ ophalen was echt piece of cake (inclusief het contact met CO daar over).
Ik zat ook op een toeristenvisum in Australie op dat moment. WHV of toeristenvisum, werkt precies hetzelfde!

Leuk vooruitzicht joh!

Henriette

[quote author=henriette link=topic=4630.msg90112#msg90112 date=1179355426]
Het is al vaker gezegd en een beetje cliche, maar: ik heb mij veeeeeeeeellllllll te druk gemaakt. [/quote]

Ha! En dat was ik inderdaad niet van plan... het komt zoals het komen moet toch?! (Als het maar wel gaat zoals ik dat wil  :grin:)

[quote author=kallie link=topic=4630.msg90100#msg90100 date=1179350720]
Misschien zitten jullie er nog wel eerder dan wij :lol:
[/quote]

Hahaha! Dat dacht ik dus uiteindelijk niet!! Good on ya girl! Jullie hebben het verdiend  :up:

[quote author=Eutrice link=topic=4630.msg90087#msg90087 date=1179335206]
Spannend allemaal he  :wink: ook al duurt het wachten lang het komt idd allemaal helemaal goed :up: :up: zekert te weten  :lol:
[/quote]

Amen to that!!  :humble:

Groetjes,
Lela

Back