Lela, Rudy en kids in Adelaide... JA JA JA JA JA!!!

Spannend hoor Lela. Hebben jullie je medicals al gedaan, of gaan jullie dat binnenkort doen?
Succes in ieder geval  :up:

@ Femke: We wachten voor de zekerheid op het file nummertje voordat we medische keuring gaan doen, en ik verwacht nu toch echt dat de acknowledgement iedere dag kan komen... Ik bedoel, hoe lang kan het duren om een stempeltje met een nummer ergens op te zetten?!  :lol:

Zoals mijn ticketje onderaan mijn post al aangeeft, heeft de Diac al 1 maand, 2 weken en 3 dagen onze aanvraag liggen, dus..... Het kan nu echt niet lang meer duren!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes,
Lela

Hi Lela, stuur je nog wel eens een berichtje naar ASPC.
aspc.processing@immi.gov.au
Had eigenlijk begrepen dat het nu niet meer zo lang duurde eer dat je een aknowledgement ontvangt.
Kga toch eens ff zoeken.

Mariette

Nou als iemand nog wat weet? Vind het ook wel lang duren hoor!! Wil graag mijn medicals doen!!

Thanks Mariette, heb net een mailtje gestuurd, ben benieuwd...

Kallie, je bedoelt 19 maart met het uitdelen van de acknowledgement numbers?
Dan zal het voor Lela niet al te lang meer zijn en wij zullen ook daarna spoedig volgen...volgens mij hebben wij ons pakket een à 2 weken later verstuurd. Spannend....  :lol: :lol:

Zeker spannend! Pfff... las net al in het draadje van Annemiek en Malukka dat het nu wel snel gaat en dat Annemiek af en toe de bibbers krijgt... heu, dat heb ik ook!!

Tuurlijk wil ik nog heen, maar het komt nu wel heel dichtbij, mensen beginnen nu al "voor de laatste keer" met ons af te spreken en dan realiseer je je weer dat je met een beetje mazzel al over 4 maanden in Australie bent!!!

Anyway, de verhuizer is uitgezocht, ben nu al de spullen aan het sorteren en ben nu dagelijks mijn "nog te doen" boekje aan het bijwerken...

Hoe snel gaan ze eigenlijk bij de ASPC, gisteren 19 maart welke dag nu dan?

Groetjes,
Lela

Wachten duurt inderdaad lang. Wij hebben ook twee weken na jullie opgestuurd dus ik houd je in de gaten..... :grin: :grin:

Leuk om jullie verhaal te lezen!

Maar wel heerlijk om aan het opruimen en weggooien te gaan. Zijn wij ook druk mee bezig! En inderdaad ook al veel afspraken met mensen waarvan je niet zeker weet of je ze nog weer ziet voor we weggaan. Heel raar idee blijft dat toch.
Wij gaan ook ons visum vooruit reizen en hebben dus al op voorhand een ticket geboekt, voelt wel heel goed moet ik zeggen!

Hebben jullie nog een groot afscheidsfeest gepland?

Groeten
Anne

Hi Anne,

Wow, hebben jullie al een ticket geboekt?! Dat is gaaf!!! Wij wachten "even" de medische keuring af en dan gaan we ook boeken... Wanneer gaan jullie dan?

Hmmmm... ben er nog niet achter of we een feest doen, kan me er nog weinig bij voorstellen... 150 man in tranen... weet het niet hoor... alchohol en emoties, niet zo een hele fijne combi...

Zat meer te denken aan de mensen die echt heeeeel belangrijk voor je zijn persoonlijk dag te zeggen en ja, dat kunnen wel meerdere mensen tegelijk zijn, maar een groot feest... Ik vind het moeilijk... En jullie?

Groetjes,
Lela

Hoi Lela

We gaan 16 september, we wachten ook met spanning op een nummer zodat we de medicals kunnen gaan doen.
Echt heel lekker gevoel om een ticket op zak te hebben. Nu dat visum alleen nog 'even'.
Wij geven wel een groot feest, dan maar even door de zure appel heen bijten wat betreft de emoties, maar ook wel heel goed en gezellig om iedereen op die avond om  ons heen te hebben. Ik kijk er met gemengde gevoelens naar. Blijf vast brullen vanaf de eerste persoon die weggaat!

Zie veel meer op tegen het afscheid nemen op schiphol van ouders en broers. Dat wordt wel echt zwaar. Dat je dan door die douane gaat en nog even omkijkt....krijg er nu al kippenvel van. Nog even niet aan denken! :cry:

Maar bovenal natuurlijk een heerlijk gevoel van aftellen, nog een kleine 4 maanden!!!

Groetjes
Anne

16 september?! Grappig! Gevoelsmatig zit ik de hele tijd met de datum 15 september in mijn hoofd als vertrekdatum :)

Och ja, Schiphol, wat dat aangaat zit in nog even in de ontkenningfase :-(, dat lijkt met het meest nare van het hele emigratieverhaal!!  :cry:

Momenteel voel ik me heel raar, er is nog niks zeker, maar we zijn over een hele korte tijd gewoon weg!!!

Geweldig!!!

Groetjes,
Lela

ps. sorry voor het late antwoord, kindjes moesten naar bed  :up:

Geeft niets van het late antwoord, ik ben ook net weer terug in het rijk der levende internetters na een werkdag (tussendoor af en toe even berichtje posten) en een gezonde hollands maaltijd.

Wat grappig dat jullie de 15e in je hoofd hebben. Zeker doen, dan komen we een keer koffie doen als we aan het rondreizen zijn, dat gaan we namelijk eerst doen als we in Australie zijn. Nog geen idee waar we gaan wonen en werken. Dat zien wel wel als we er zijn. Gewoon stranden waar het goed is en waar werk is....heerlijk die vrijheid! waarom kiezen jullie voor Adelaide??

Groetjes
Anne

Da's gaaf, wij gaan ook eerst rondreizen  :up:. We denken eraan om op bv Brisbane te vliegen en dan heel rustig op ons gemakkie (want kleine kids) richting Adelaide te gaan, dus we moeten tegen die tijd even weten van elkaar hoe we bereikbaar zijn, anders wordt een koppie doen nog zeuren (jullie in Perth en wij in Melbourne :grin:)...

Waarom Adelaide? Nou in eerste instantie kwamen we alleen maar in aanmerking voor een SIR visum in SA, dus we hadden weinig te kiezen  :lol:, pas later kwam mijn beroep (SAP consultant) op de MODL en toen lagen ineens alle opties open. Tegen die tijd hadden we ons al zo verdiept in Adelaide en omstreken, dat we het daar bij hebben gehouden. Maar goed, niks ligt nog vast, stel je nu voor dat je je droomplek ontdekt tijdens het reizen, tja..., maar voor nu houden we het nog bij Adelaide.

Wat jullie gaan doen is precies wat wij gedaan hadden als we geen kinderen hadden gehad, maar nu met onze 2 kleine poepies zullen we toch echt een beetje een plannetje moeten hebben want onze oudste moet in Australie ook naar school...

Groetjes,
Lela

Ik kan me voorstellen dat het lastiger is met kinderen om rond te reizen. Wij vliegen op Brisbane. Ik moet daar eerst opnieuw examen doen voor fysiotherapie. Fred (m'n mannetje) heeft dat gelukkig al gehaald en daarom kan hij hoofdaanvrager zijn op het visum.
Wij zijn daardoor de eerste weken een beetje gebonden aan Brisbane. Wat ik overigens niet erg vind want het is een heerlijke stad.

Daarna een toyota landcruiser kopen (met snorkel, want daar droomt Fred al weken van.....mannen...zucht... :wink:)
en een bedje achterin bouwen en dan maar gaan.... :cool:

Wat ontzettend stoer dat jullie dit ook gewoon met kinderen gaan doen. Hoe oud zijn ze? En vanaf wanneer moet de oudste dan naar school? En in uniform natuurlijk, is ook wel wat anders dan hier. Lijkt me wel heel spannend, ook vanwege taal perikelen.

Bakkie doen moet dus wast wel lukken als jullie ook ergens in de herfst komen. Wij moeten 17 december in Sydney zijn want dan komen mijn vader en broer aan, die komen gelijk maar op vakantie, kunnen we gezellig een stuk samen met hun reizen. Heel tof, ze hebben al geboekt voordat wij weg zijn.

Wat goed dat je beroep op de MODL is gekomen, ik weet zo even niet meer wat je doet, daarvoor moet ik even terug lezen! (sorry)

Oh nee!! Heb ik net een onwijs lang antwoord getikt, druk ik op de verkeerde knop, antwoord weg!!! :bangcomputer: Huh, je zou ook af en toe niet zeggen dat ik in de IT zit  :oops:

Anyway, gaan we weer:

Wat leuk dat jullie hetzelfde beroep hebben! Is dat zo gegroeid of was dat al zo dat jullie elkaar leerden kennen? Oh wacht, heb jij niet een hele draad over jullie examen in Brisbane enzo? Ik zal straks eens even kijken als ik mijn antwoord gepost heb.

Wat geweldig... gewoon wonen in je Landcruiser... *zucht*... wat is het leven dan vervelend zeg  :up: Ach en dan neem dat extra ding gewoon voor lief toch?

Koel! Nou dan komt die koffie ook wel goed als jullie toch eerst even in Brisbane zitten! Hoe we het doen doen we het, maar die koffie komt er!  :happysun:

Ah ja, er zijn zat mensen die met kleintjes gaan emigreren, of misschien moet ik wel zeggen juist omdat ze kleintjes hebben... Wij gunnen onze kids een plek om op te groeien waar nog echt natuur is, waar er nog ruimte is, maar bovenal op te groeien op een plek waar wat je doet en wat je hebt niet belangrijk zijn en waar ze nog gewoon echt kind mogen zijn. Overigens zijn onze kinderen bijna 4 en 6. Onze kleine man van 4 vindt alles best zolang hij maar kan banjeren en onze dochter zegt nu steeds vaker dat ze toch wel graag naar Australie wil, terwijl ze eigenlijk eerst alleen maar riep dat ze haar vriendjes zo zou missen. Dat uniform is niet eens een groot probleem, want als ze ziet dat iedereen dat doet dan vindt ze het ok.

Zo langzamerhand zijn we ze ook engels aan het leren en dat gaat eigenlijk wel goed. Misschien ook wel omdat engels niet vreemd voor ze is, aangezien we ook engelse vrienden hebben die geen woord nederlands praten.

Lekker dat je broer en je vader al zo snel komen, dan heb je helemaal geen tijd om heimwee te krijgen!! Wanneer moet je trouwens weer examen doen? Spannend hoor, is er veel verschil tussen fysio hier en fysio daar?

Hoe gaan jullie familie en vrienden er mee om dat jullie weggaan? Het was natuurlijk duidelijk dat het jullie menens was toen jullie in Australie examen gingen doen, maar ik merk nu toch wel vaak dat mensen het toch al die tijd niet wilden/konden geloven oid. en nu het echt dichtbij komt zijn ze zwaar verbaasd :)

Groetjes,
Lela

Heb een tip gekregen van oud-migrant... familie thuis laten en alleen naar Schiphol. Zo gaan wij het doen, anders kom ik het vliegtuig niet in!  :cry2:

Op zich een goede tip, alleen ga ik alleen en om nou helemaal alleen naar schiphol te gaan...

Hee Lela lekker dat jullie al zo snel gaan zeg. Dat is nou het betere werk  :up: Zijn jullie, waarschijnlijk, gewoon nog eerder weg dan ik ben (het leven is niet eerlijk  :grin:).

Hi
Over afscheid op Schiphol, dat zagen wij ook niet zitten. Gezien wij ook ons huis een dag ervoor leeg wilden hebben, hebben wij laatste nacht in een hotel op Schiphol geslapen. Moet zeggen dit was zalig geen stress over files ect. En de dag van te voren hebben we afscheid genomen van familie en vrienden . Dit is van alle kanten goed bevallen.
Kan mij wel voorstellen als je alleen gaat dan is het een heel ander verhaal.

Succes allemaal de tijd vliegt.

Groetjes Erna

• Wij hadden 2 weken van te voren een weekend waarin iedereen afscheid kon nemen.
  • De week voor vertrek hebben een centerparcs huisje gedaan waar de jongste overdag bleef, de eerste dagen met opa&oma1 en de tweede helft van de week met opa&oma2 - konden wij mooi overdag met z'n tweetje het huis schoonmaken, auto verkopen etc en 's avonds nog kletsen met de ouders.
  • De nacht ervoor rustig op Schiphol geslapen, inderdaad geen gedonder enzo, je komt heerlijk tot rust.
  • Op schiphol de volgende dag was de 'innner circle' van ouders, zussen en mijn beste vriend. Zou het direct weer doen, is allemaal erg goed bevallen zo.

@ Lela, een groot afscheidsfeest is ons toendertijd zeer goed bevallen en was erg gezellig.
Mijn hele familie was op de dag van vertrek mee naar Schiphol gegaan. In het begin was het gezellig, kopje koffie wat met de kinderen gewandeld. Ja hoor toen begon ineens mijn moeder te huilen, oh jee ze gaan dadelijk. Toen was natuurlijk het hek van de dam. Tranen hier en tranen daar en dan nog door het hekje en achterom kijken. Het was het moeilijkste van heel de emigratie, dat Schiphol gebeuren. Een drama haha. Dus het advies wat hier gegeven word, alvast daar slapen enzo is geen slecht idee.

Met de kinderen door Australie reizen is idiaal, je moet alleen je schema wat aanpassen op de kinderen. We komen heel veel mensen tegen die met kinderen reizen.

Succes met alles groetjes Jojo.

Back