Lela, Rudy en kids in Adelaide... JA JA JA JA JA!!!

Nu kijk ik nog meer op tegen het 'Schiphol moment'.....bedankt hoor!! :wink: :wink:
Inderdaad wel een goed idee om daar alvast te slapen maar aan de andere kant ook wel leuk om die nacht en ochtend nog thuis te zijn. Er is bedacht dat 16 september een autovrije dag moet worden, helaas kunnen we daar dan niet aan meedoen want het is onmogelijk om voor negen uur 's ochtends met het openbaar vervoer van Groningen naar Schiphol te komen!

@Lela
Super goede redenen om met kinderen te gaan emigreren, het lijkt me heerlijk om als kind in australie op te groeien! Dat bakkie lukt zeker! Ik moet waarschijnlijk half oktober weer examen doen. En ga dan natuurlijk wel slagen!!! :|
Dus tot eind oktober zijn wij sowieso in Brisbane.
Wij zijn trouwens gekoppeld door een wederzijdse vriendin en hebben elkaar dus op een blind date ontmoet, semi toevallig dat we allebei fysio zijn want die vriendin is ook weer fysio. (een grote inteelt familie die fysio's :grin: :grin:)

Onze vrienden en familie vinden het natuurlijk niet leuk dat we gaan, maar snappen het allemaal wel gelukkig. Alleen mijn moeder doet nog een beetje 'moeilijk' ze weigert namelijk om erover te praten, vraagt ook nooit ergens naar. Dat is wel lastig maar blijkbaar voor haar de enige manier om er mee om te gaan.
Hoe is dat bij jullie met vrienden en familie?
Wat goed dat jullie al een beetje begonnen zijn met engels bij de kids.
En inmiddels ook al een ticket geboekt?? :wink:

groetjes
Anne

Hoi,

eigenlijk zit ik pas nu uitgebreid je draadje te lezen, ze kom zoveel overeenkomsten tegen! grappig...
Wij gaan, als alles goed gaat eind juli naar Oz, twee weken in Melbourne om van alles te regelen, en dan 3 maanden rondtrekken. We kopen een auto (met snorkel!!- al heeft onze dochter van 6 hele vreemde idee-en bij waar die voor is..) en nemen vanuit hier met het vliegtuig 2 tentjes mee. Van die quecha uitgooi tentjes, staan in 1 seconde. Leek ons wel handig als je drie maanden lang steeds moet opbreken. De rest van de spullen hopen we in Oz te kunnen kopen.
Wij hebben drie dochters, 3-6 en 10 jaar
En dan het fysio gebeuren, mijn man is geen fysio, maar zit wel in de fysio; hij maakt van die leuke banken en apparatuur waar jullie je patienten mee lastig vallen (of eigenlijk, repareren). Hij hoopt snel een baan te krijgen, want de markt is goed en uitgebreid in Oz. Gelukkig heeft hij al wat contacten, via beurzen de afgelopen jaren.

Wij geven overigens wel een afscheidsfeest. We hebben dat een paar jaar geleden meegemaakt van vrienden die naar Bolivia vetrokken en dat beviel heel goed; het was supergezellig, en hoe kan iedereen verdrietig zijn met leuke muziek en fijn eten??

groeten!
aukje

@ Aukje, Wie zijn draadje? Haal je Anne en mij nu door elkaar? Ik ben geen fysio (Anne wel) en wij kopen ook geen auto met snorkel (tenminste niet dat ik weet :)). Wij gaan wel met twee kleine kindjes op reis in een camper, maar Anne gaat in de Landcruiser wonen  :up:... Dus Auk, volgens mij gaan er 2 verhalen door elkaar heen, geeft niet hoor, het wordt zo steeds gezelliger!!!

@ Allemaal, wat een goede tips zeg... ik vind dat idee van een afscheidsweekend wel heel ok, weet zeker dat dat beter gaat bevallen (in ons geval) dan een groot feest... en op deze manier kunnen de mensen de kids ook nog gedag zeggen... Over de kids gesproken, die gaan lekker wel een afscheidsfeestje houden, :dancing: het hoe en wat weten we nog niet helemaal, maar in ieder geval krijgen zij uitgebreid de tijd om gedag te zeggen tegen hun vriendjes en vriendinnetjes! Ik zie het al helemaal voor me: 20 kindjes in en om het huis... ben heeeeeel benieuwd  :group:

Op zich zie ik de voordelen van alleen naar Schiphol, maar ik weet zeker dat ik het toch wel heel fijn, maar ook emotioneel zal vinden als onze familie en beste vrienden ons uit gaan zwaaien!! Enne.. Catkin, maar als jij gaat, dan heb jij je visum al in de pocket en wij moeten eerst echt verplicht op vakantie want we mogen nog niet eens werken :grin:

@ Jojo, wat hebben jullie eigenlijk een geweldig leven zo zeg! Natuurlijk zullen er ook minder leuke kant aan zitten, maar het ziet er op de site geweldig uit!! Goed te horen dat jullie veel mensen met kleine kinderen tegenkomen, dat ziet er dus goed uit!

@ Anne, onze familie en vrienden zijn er helemaal niet blij mee, maar begrijpen het wel. Laat ik het zo zeggen, als ze nu van iemand dit verwacht hadden dan was het wel van ons, wij schijnen wel vaker dingen te doen waar mensen vreemd van opkijken  :lol: . Nog heeeeeel even en dan doen we onze medicals en dan gaan we boeken, dit beetje geduld moeten we maar op kunnen brengen toch?

Groetjes,
Lela

[quote author=Lela link=topic=4630.msg90884#msg90884 date=1179952197]
Enne.. Catkin, maar als jij gaat, dan heb jij je visum al in de pocket en wij moeten eerst echt verplicht op vakantie want we mogen nog niet eens werken :grin:

[/quote]

Ow jullie krijgen het echt zwaar  :grin: Verplicht op vakantie in Australie, zou er niet aan moeten denken  :wink: :grin: :wink:

@ Lela, eigenlijk het grootste nadeel van het reizen is dat je zo geen nieuw sociaal nieuw leven op kunt bouwen.
Maar dat komt ook wel weer als we ergens wonen.

We komen onderweg veel leuke mensen tegen hoor, maar dat is altijd voor even.

Nu gaan we een maandje in Guyra ( nsw ) tomaten plukken, dus ontmoeten we ook weer nieuwe mensen. Het nadeel van Guyra is, het is hier ontzettend koud, de 2 aankomende nachten word het -3  :?. Ben juist voor de kou weggegaan hahahaha.

Dus het reizen op zich bevalt goed, en het leuke is ondanks dat we al zo veel gezien hebben we steeds opnieuw verrast worden terwijl we denken dat het eigenlijk niet meer mogelijk is.

Groetjes jojo. Veel plezier met alle voorbereidingen !

@Lela: Inderdaad vervelend dat jullie verplicht op vakantie moeten....Wat een ellende, niet weten wat je gaat doen de hele dag....Lijkt mij helemaal niets! :grin: :grin:

Leuk een afscheidsfeestje voor de kids, word vast wel een gezellige boel bij jullie dan.  :w00t:
Een afscheids weekend is ook wel een goed idee, alleen zou ik dan niet weten wie ik daarvoor zou moeten uitnodigen. Vandaar dat wij voor een groot feest kiezen, kan iedereen komen, voor hapjes en drankjes hoeven we niet te zorgen en kan ik de hele avond met een doos tissues onder m'n arm tussen de dansvloer en bar heen en weer lopen.

Wel lastig hoor dat afscheid nemen van iedereen. Gister laatste training gehad, dat is dan ook wel raar, sommige van die mensen zie ik waarschijnlijk niet meer voor we weggaan. Het hangt een beetje aan elkaar met laatste keer momenten......hebben jullie dat ook?

Jojo: Leuke website hebben jullie, echt heerlijk om de verhalen te lezen en foto´s te zien veel reis en werk plezier nog.

Groetjes
Anne

:dance:OEHOE!!!! Het geweldige bedrag van 1990 australische dollars is net van onze VISA afgeschreven!!!! Yes yes acknowledgement on it's way!!!! :dance:

YEEEHAAAA Begin helemaal een beetje de wabbers te krijgen zeg!!! Malukka en Annemiek, het zal voor jullie dus ook niet lang meer duren hoor!!!

Dr panelarts here we come!!!!!

Groetjes,
Lela

[quote author=Lela link=topic=4630.msg91009#msg91009 date=1180081743]
:dance:OEHOE!!!! Het geweldige bedrag van 1990 australische dollars is net van onze VISA afgeschreven!!!! Yes yes acknowledgement on it's way!!!! :dance:

[/quote]

Gefeliciteerd! Heerlijk weer zo'n belangrijke stap genomen!

Tot 'binnenkort' in Adelaide.... wij staan geboekt voor 30 september, rechtstreeks naar Adelaide. Maar nu ik zo al die verhalen lees over eens lekker op vakantie gaan.... nu ga ik eens denken.... eens met man over hebben..... of misschien als we eenmaal daar zijn en toch nog geen baan hebben....

groetjes
sunburnt

@ Sunburt, cool 30 september al! Zit net even te neuzen bij de verschillende soorten campers.. heb er echt onwijs zin in hoor!! Ik had het zo bedacht, nu kan het nog, maar ik zie het nog niet gebeuren dat ik, wanneer ik weer werk, zomaar ineens 6 - 8 weken vakantie op kan nemen  :up:

@Jojo, Goed he, gaat nu echt de goede kant op!!!

Helaas zit de panelarts in Amsterdam volgeboekt tot 1 juli, dus toch maar even kijken of we makkelijk in Den Haag terecht kunnen (de kosten schelen namelijk aanzienlijk!)

Groetjes,
Lela

Hey Lela!
Wat goed!!!! Heerlijk gevoel moet dat zijn! Ik leef helemaal mee!!
:dancing: :dancing: :dancing: :dancing: :dancing:
Stiekem ook ondat wij dan ook binnekort wel aan de beurt zullen zijn.....(13 dagen na jullie opgestuurd geloof ik.)

Geniet van het gevoel en leef je uit met kijken naar campers, vliegtickets, mooie reis locaties enz enz.....

:flowers:
Anne

Geweldig! volgende week acknowledgement.
Mocht het in Nl te druk zijn bij de dokters, bij die in Antwerpen kon je binnen de 2 dagen langs komen.

groetjes,
An

In Den Haag zat hij wel redelijk vol, maar kon ik wel 2 weken nadien heen. Je moet daarnaast toch eerst naar het ziekenhuis en pas een dag of 5 (werkdagen, dus een week in totaal) later pas naar de panelarts zelf!
Succes spannend zeg. :up: :up: :up:

hoi Lela,

wij nemen gewoon het beste van Jou en Anne, haha.  Misschien komen we jullie nog wel tegen op onze reis, als jullie zo snel blijven gaan!

Wij zijn naar de panel arts in DH geweest, en hij geeft wel kinderkorting hoor! Dus misschien valt het met de kosten uiteindelijk wel mee. Ik weet niet wat je in A'dam zou moeten betalen, maar voor de arts zelf, waren wij met zijn vijven 250 eu kwijt, incl versturen.
Maar inderdaad; eerst foto's en bloedtesten (foto's gelijk mee, testuitslagen worden opgestuurd)

aukje

Hey, geweldig, weer een stap in de goede richting. Nog ff en de grant letter ligt ook op de 'mat'.

Erna

Hai Lela!
Kijk even uit met die zg. kosten voor de Medicals. Ze kosten standaard 90 euro als het goed is. Wij zouden toen naar Breda omdat deze arts zogenaamd korting gaf als je als particulier kwam... kostte normaal 120 euro, nu 90... cr*p dus, 90 euro blijkt gewoon de standaard prijs. Als je voor een bedrijf komt, wordt je getild en als particulier denk je ernstig gematst te worden....
Misschien is dr. Baars in Utrecht wat voor jullie? Konden wij toen redelijk snel terrecht, kost ook 90 euro (ex. foto en bloedonderzoek). Je kunt er redelijk goed parkeren en bloedonderzoek kan op dezelfde dag. Met een beetje plannen, kun je ook X-rays op zelfde dag laten maken... Bij ons was het allemaal gelukt! Let wel even erop dat je naam overal goed genoteerd wordt, bij ons zaten er fouten in...(geen consequenties gelukkig!)

Good luck!!

Kath

De arts in Den Haag is ook niet duur, namelijk maar 74 euro (80 euro inclusief verzending) voor de medische keuring (exclusief foto en bloedonderzoek).

@ Catkin: Daar twijfel ik niet aan, een warning in general voor zg. aanbiedingen, that's it.

By the way Lela: lekker he, weet je in ieder geval zeker dat het zaakje daar ligt!!! Good luck met medicals en het wachten.... pfff

Kath

Thanks allemaal!! Het voelt ook echt nu hoor!!

Even over de dokters, ik heb vrijdag een rondje gebeld  en dit is de info die ik kreeg:

Kosten volwassen, per persoon dus, bij de verschillende artsen:
105, 115 en 150(!) :shocking: euro

Kosten kind, per persoon, bij de verschillende artsen:
50, 95 en 115 euro

Dus helaas Kathleen, die 90 euro heb ik nergens teruggevonden  :-(

Ook waren er assistenten van de verschillende artsen die het niet de moeite waard vonden om een potentiele klant netjes te woord te staan en werd ik, ik kan eigenlijk wel zeggen, afgebekt! Echt mijn mond viel open en de euforie over de acknowledgement verdween heel even op de achtergrond  :oops:

As. dinsdag weer een rondje bellen dus! Trouwens ook de kosten per ziekenhuis schelen behoorlijk:

87 euro en 121 euro (want tatoeage) tot 90 euro ongeacht tatoeage...

@ An, helaas, volgens mij moeten wij in Nederland naar een dokter....

@ Aukje, welke dokter zijn jullie geweest in Den Haag dan?

Tja, jullie snappen natuurlijk wel dat we nu haast hebben en zo snel mogelijk die medicals gedaan willen hebben :)

Groetjes,
Lela

Back