Lela, Rudy en kids in Adelaide... JA JA JA JA JA!!!

Ha Mariette, maakt niks uit hoor  :up:

Tja Kathleen, tis inderdaad raar om zo "niks" te hoeven doen en maar te moeten wachten en wachten en wachten.... Maar we gaan er komen  :up:

Maluka, weet je wat, doen we de ACS aanvraag gelijk op de post, oh nee, ik zie dat jij hem in november opstuurt, ik ga half december weer sturen... Je zou toch wel denken dat 2 maanden bovenop 1 september genoeg zijn... Ik zal in ieder geval voor je duimen

Groetjes,
Lela

@ mariette: ge-frontload.... Aanvraag is nu al poosje weg en willen DIMA voorblijven. Als we dan aan de beurt zijn is alles compleet maar hebben we wel wat 'rek' qua tijd i.v.m. geldigheid medicals. We zijn er dus nog laaaaaaaang niet!! Hopen op februari.

Hallo allemaal,

Als eerste allemaal een Gelukkig Nieuwjaar en dat al jullie dromen uit mogen komen!  :sunny:

Dan een update van onze kant:

Vandaag heeft Rob van M2A onze spullen naar de ACS verzonden voor een hernieuwde beroepserkenning! Jammergenoeg is het zo druk bij de ACS dat de wachttijd op kan lopen tot 10 weken plus... Ondanks het feit dat ik nu toch echt echt echt genoeg werkervaring heb (volgens de regels van de ACS dan  :wink:), ben ik toch wel behoorlijk zenuwachtig. Alhoewel mijn RPL is goedgekeurd en het nog alleen ging om de werkervaring, zal ik toch een gat in de lucht springen als we de "JA" van de ACS ontvangen!!! En het stomme is, dat het je eigenlijk nooit zeker weet totdat je een antwoord ontvangt van de ACS... wachten... wachten... wachten... wachten...

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
(een zenuwachtige) Lela  :whistle:  :whistle: :whistle:

Hoi Lela,

Ja  :grin: dat wachten, wachten, wachten, is inderdaad
redelijk frusterend soms. Aan de andere kant merk ik
aan mezelf dat het me soms ook gewoon koud laat.
Wat zit een mens soms toch raar in elkaar hè  :lol:.
Ik hoop voor je dat je héél snel bericht hebt  :up:

groetjes Miranda  :smile:

Nou Lela,

Fingers crossed, we hopen dat het nu allemaal goed mag komen.
Het is inderdaad zo dat ook al weet je dat het nu allemaal is zoals het zou moeten je toch bang bent voor dat ene kleine uitzonderingetje, je weet het maar nooit.

Maar het zal heus wel goed gaan, Lela, de regels zijn als het goed is niet veranderd en je hebt nu voldoende "werkervaring" dus, geen zorgen maken.

Succes met wachten, eens komt er een eind aan.

Mariette

Hi allemaal, bedankt voor alle supporting berichtjes  :up:, dat maakt het wachten weer iets makkelijker :)

Ik hoop voor iedereen die nog aan het wachten is dat ons wachten snel beloond mag worden  :up:

Groetjes,
Lela

[quote author=AJ link=topic=4630.msg68379#msg68379 date=1155972884]
Je kent het gezegde: 2 maal is scheepsrecht... hmm, of zoiets  :-D
[/quote]

Fout natuurlijk! :grin:

Deze derde keer gaat het goedkomen.

:up:

Jeeee, Lela! Ik heb je verhaal nu pas eens goed gelezen ..  :oops: soms komt het er gewoon niet van om ieders verhaal op tijd te lezen..
maar wat een gepuzzel is dat bij de ACS, zeg!! Ik dacht dat de ANMC erg was maar die zijn echt heilig vergeleken met alle ervaringen die jij schrijft. Anyway, ik zal ook mijn gedeelte duimen en samen komen we een heeeel eind, wedden?! 10 weekjes wachten... pom pom  pom :koekkoek: Zeg AJ, jou papieren waren er een stuk sneller doorheen, niet?

keep smilin' Lela!

gr. Cat

[quote author=kookaburra link=topic=4630.msg78147#msg78147 date=1167938079]
Zeg AJ, jou papieren waren er een stuk sneller doorheen, niet?
[/quote]

Klopt inderdaad, het duurde ongeveer een maand toen ik de prachtige brief ontving van ACS. En het was ook nog eens in de kerstperiode. Het was wel een spannende maand omdat er wat onzekerheden in mijn aanvraag zaten, maar achteraf viel het dus mee. Ik kan me nog goed herinneren hoe ik reageerde toen ik de brief opende. Dat moment was eigenlijk nog intenser dan de visa grant.

Maar dat doet er allemaal niet toe want dit is de topic van Lela en die gaat ons ongetwijfeld over enkele weken goed nieuws brengen.

:up:

Hey Lela,

Ik lees het topic een beetje laat, maar super dat jullie het ook al op de bus hebben gedaan. En 3 keer is scheepsrecht, dus nu moet het gewoon goedkomen. Onze documenten liggen ook al weer per 12 december bij de ACS. Ik zal je met antwoord dus waars. net iets voor zijn, maar hopelijk halen we dit keer beiden hetzelfde resultaat. Nl. dat we "Suitable" zijn voor de ASCO code die we opgegeven hadden.

Waar de ACS trouwens wel snel in is, is het afschrijven van het geld van je creditkaart.  :evil:

Hey Lela,

Wat las ik nu ergens, zijn jullie jaren van plan geweest naar Italie te gaan?
wat leuk, wij nl ook, kan het toch raar lopen in je leven, he?

Mariette

Ha! Ik ga gewoon voor een "AJ Score" dus.... over ongeveer een maand een dikke, vette "Suitable" van de ACS :) en jij toch ook Maluka?!  :grin:

@ Mariette, nou ik alleen eigenlijk, ik was toen 16...  dus ik zou alleen gaan, maar inderdaad, sinds we samen zijn (nu 18 jaar alweer) hebben we het er wel over gehad en nu gaat het dan eindelijk gebeuren....

@ Eutrice, dacht het wel! Kan echt niet anders meer  :up:

Als het aan mij ligt wel Lela....zag net vandaag op de ACS site dat mijn case is toegewezen aan een persoon binnen de ACS. Nu maar hopen dat ze snel die stapel doorworstelen om mij die "suitable" te geven :)

Oeh Maluka, dat is spannend!! Ik heb geen idee hoe lang het dan nog duurt, maar ik duim me een slag in de rondte voor jullie (en stiekum ook voor mezelf :)):

[move][size=15pt]duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim for suitable[/size][/move]

Oh Mariette, ben ik even in de war! Je hebt gelijk, ik kreeg inderdaad een aanbieding om in Italie te gaan werken toen ik net zwanger was!! Sorry, je had het goed gelezen, maar ik dacht inderdaad aan de plannen die er waren toen ik 16 was, toen zou ik eventueel bij familie in Milaan gaan wonen...

Groetjes,
Lela

nou nou wat een verhaal.....jeetje dat klink niet makkelijk  :|

Mijn partner zijn papieren zijn vorige week eindelijk naar ACS gestuurd.
Maar ook geen opleiding in IT, alleen diverse SAP certificaten. 8.5 jaar werkervaring, dus ook RPL......Wat een papierwerk zeg, maanden mee bezig geweest.
Altijd leuk, referenties van werkgevers van lang geleden zien te krijgen...tot 3 keer toe te horen "schrijf hem zelf maar dan teken ik hem". 3 keer een ander verhaal over jezelf schrijven (waarin je natuurlijk fantastisch bent), maar ze mogen niet op elkaar lijken anders valt 't op  :roll:
Daarna maanden wachten tot ze het besluiten het te tekenen.  Anyway we hebben nu alles en.
Na ja, t is ook sinds vorige week de deur uit (vauit Australia richting ACS)..... dus over 10 weken weten ook wij meer...
Daarna doen we de IELTS test pas denk ik...als we de uitslag hebben.... Of duurt het heel lang voor je aan de beurt bent en uitslag hebt?? Wil liever geen extra geld uitgeven aan IELTS test als ACS negatief terug kan komen (kans is dus groot als ik jullie verhalen zo lees)

Jullie berichtjes zijn niet super hoopvol (20 jaar werkervaring en 7 toegekend).... maar we houden natuurlijk moed!! Altijd positief zijn natuurlijk!! Want zo te zien heeft dat jullie er uit eindelijk ook gebracht :up:
Goed in ieder geval te lezen dat er meer mensen in dit schuitje zitten!

Succes met jullie aanvraag.

Groetjes

Hi Mick,

Als eerste welkom op het forum (ik kon zo gauw niets vinden in het topic "even voorstellen"?).

Spannend he, die assessment door de ACS, ze zijn inderdaad niet makkelijk hoor! Gelukkig kun je hier ook genoeg positieve verhalen lezen over de ACS, over mensen die wel bij de eerste keer een goed uitslag kregen... Helaas hoor ik daar niet bij, maar wat zal ik zeggen, ik stop niet voordat ik een positieve uitslag heb gekregen :).

Na ja, t is ook sinds vorige week de deur uit (vauit Australia richting ACS).....
Begrijp uit bovenstaande dat jullie al in Australie zijn en vandaar uit het hele proces afwachten?

Vwb de IELTS test, onze procedure loopt via Move2Australia van Rob en Marijke Breumelhof, dus zij houden ons de hoogte van wanneer wij iets moeten opsturen/test maken/medicals doen etc... Wij hebben wel onze IELTS test gedaan, aangezien de data al geboekt waren toen we een negatieve uitslag kregen. De uitslag is een jaar geldig, dus met een beetje mazzel hebben we test toen niet voor niks gedaan en anders doen we hem gewoon nog een keer...

Tis niet anders, gewoon afwachten en duimen duimen duimen... Krijg trouwens wel elke keer als ik aan de uitslag denk een wat weeig gevoel in mijn maag. Ondanks het feit dat het nu eigenlijk niet mis zou kunnen gaan, ben ik pas tevreden als ik een positieve uitslag heb... huuu nog 7 weken wachten...

Succes! :up:

Groetjes,
Lela

ja, sorry. Nog niet voorgesteld  :oops:

Ik ben Maaike. Sommige vrienden noemen me mick.....vandaar, nooit op een forum gestaan...ja en met die stalkers tegenwoordig .... :grin: dus dacht gebruik niet mn echte naam) Maar ben er al achter dat dit best een veilige omgeving is  :wink:

Oh, sorry, wat ben ik weer onduidelijk. Nee hoor, we zitten momenteel nog steeds op Nederlandse bodem. Ik bedoelde dat wij eerst de papieren naar ons tussenpersoon in Australie hebben gestuurd en zij heeft het vorige week het hele pakket doorgestuurd naar ACS (na alles gecheckt te hebben). Dus het zou deze week bij ACS op de deurmat moeten vallen. Mijn vriend is degene met de Skills....en ik lift gewoon mee.

Ons tussenpersoon zal ons dan ook wel vertellen waneer wij IELTS moeten gaan doen dan. Maar dachten eerst om het maar vast gedaan te hebben. Zal me er maar niet te druk om maken. Begrijp van meerdere mensen dat t niet al te moeilijk is. We werken allebei al jaren in een internationale/engelstalige omgeving, wat ook wel helpt. Maar inderdaad maar beter wachten tot we hopelijk een "suitable" krijgen.

Heb dit weekend wel weer het een en ander op t forum gelezen over dat je moet bewijzen dat je echt de intentie hebt bij elkaar te blijven en dat je van elkaar houdt, etc. Klinkt ook nog als een uitgebreide opgave zeg. Maar zie dat jullie getrouwd zijn....dus maakt t een stukje makkelijker. Ze laten in ieder geval niet zomaar iedereen toe in Australie.

Ik zal me deze week ook eens even gaan voorstellen op het forum, want ben er al achter dat t hier best handig is om info vandaan te halen.

Ben benieuwd wat jullie uitslag is dus zal t zeker in de gaten houden.
Succes en ik duim mee de komende 7 weken!!

Groetjes,
Maaike

Back