Lela, Rudy en kids in Adelaide... JA JA JA JA JA!!!

Hi Maaike,

Spannend allemaal he, weet je, ik heb het gevoel met de ACS dat je het gewoon niet weet, ik heb echt al 100x de berekening van de ACS nagerekend, maar wat ik ook doe, ik krijg nooit de dezelfde uitkomst! Afwachten dus maar...

Je hoeft je zeker niet druk te maken over de IELTS, zeker niet gezien het feit dat jullie allebei in een engelstalige omgeving werken, bij mijzelf speelden de zenuwen mij wel wat parten, maar bij Rudy was het geen probleem.

We zijn inderdaad getrouwd vanwege de emigratie, wij vonden het zoveel makkelijker om een marriage certificate op te sturen dan om je relatie te moeten bewijzen. Ook voelde het "veiliger" omdat we twee kleine kindjes hebben, en er toch verschil is tussen de regels die gelden voor mensen die samenwonen en voor mensen die getrouwd zijn.

Ik zal voor jullie duimen dat het goed komt met de ACS!

Groetjes,
Lela

Hoi Lela,

Ben weer uptodate met je topic, goed om te lezen dat alles weer bij de ACS ligt.  Succes met wachten de komende 6 weken, ik duim  :up: ook mee.

Groetjes,
Susan

Hi Lela,

PFFFF......  wordt helemaal zenuwachtig van dat afwachten  :w00t:

Jullie dus ook nog niks gehoord? Twee weken nog voor jullie toch, dan moeten jullie het bericht ontvangen hebben? Wij nog 4 weken...  Na ja..... zal nog maar weer even rustig  proberen achterover te hangen en me te vermaken :knit:

Maar eeehhh, respect hoor....dat jullie dit al eerder hebben moeten doormaken.... (en zovelen op dit forum natuurlijk).

ACS mag van mij best een beetje doorwerken.

Anyways... had weining te melden maar omdat we vlak na elkaar alles naar ACS gestuurd hadden vroeg ik me af hoe de status bij jullie was.

Succes en groetjes!!
Maaike

Hi Maaike,

Nou ik ken er nog een :), zit eigenlijk elke dag heel zenuwachtig de mail te checken of er al nieuws is, maar aangezien Maluka (zie andere laatste stand van zaken) ook nog niets heeft gehoord, of dat in ieder geval nog niet op het forum heeft laten weten, blijf ik nog vol ongeduld afwachten. Maluka heeft namelijk al 12 december zijn spullen bij de ACS neergelegd en die wacht ook "alleen maar" op een bevestiging dat hij genoeg werkervaring heeft... Voor mijn eigen gemoedsrust ga ik er maar vanuit dat als hij nog niets heeft gehoord, ik al helemaal nog niets zal horen...

Maar ik ben het met je eens... IK WORD HIER HELEMAAL KRIEGEL VAN!.... Gelukkig hebben we het forum nog en hebben we wat steun aan elkaar...

Ok dan we gaan weer verder met  :readinginbed: :coffee: :computer: :bath: :call: :dishes: :drinking: :drive: (not in that order by the way) :knit: :nails: :sleep:, alles om de tijd maar door te komen...

Ha, overigens zijn we net van het weekend verhuisd en dat heeft de zinnen wel even verzet kan ik je zeggen, maar ja, dat verhuizen en uitpakken duurde ook maar een weekendje, dus ik ben weer volop mail aan het checken...

Jij ook weer succes met het wachten!

Groetjes,
Lela

Hoi Lela,

Even een verhuizing tussendoor, dat leidt wel af van het wachten  :smile: 

Veel plezier in jullie nieuwe woning, hopelijk zullen jullie daar niet lang hoeven wonen.

Groetjes,
Susan

Nou, gelukkig is alles goed gegaan met de verhuizing, hopenlijk hoeven jullie hier niet al te lang te zitten.

Dat doe je snel even in een weekeindje ,dat lukt mij niet hoor :lol:

Mariette

Hi girls, moet inderdaad zeggen dat alles 100% meeviel: de kindjes zijn vrijdag naar Opa en Oma gegaan en wij aan de klus, zaterdagochtend bakkie doen met alle sterke helpers en daar gingen we... Nu, we zijn wel in hetzelfde dorp gebleven, maar zaterdagavond zaten we al lekker aan een bakkie op de bank (kon het zelf ook niet echt geloven...) en zondag nog verder wat dozen uitgepakt en toen zondagmiddag de kids weer thuiskwamen (gebracht door Opa en Oma zodat zij ook meteen het huis konden zien :)) was zelfs de speelkamer van de kinderen al volledig ingericht... Snap het zelf ook niet helemaal want ik vond het niet te geloven wat een troep we eigenlijk hebben! En als je dan weet wat ik al heb weggedaan! Toen ik het vrachtwagentje de eerste keer zag dacht ik even dat ik in de maling genomen werd en dat ze spullen van de buren hadden ingeladen... wat een troep zeg!! Uiteindelijk zijn er meer dan 70 verhuizdozen vol naar het nieuwe huis gegaan. Vraag me niet meer wat erin zat, maar schijnbaar hebben we dat allemaal nodig  :lol:.

Ok, eerlijk is eerlijk, volgens mij had ik alleen al 6 dozen met knutselspullen voor de kinderen, want ja, die zitten ook zooooo slecht in hun speelgoed  :evil:

@ Mariette, geloof me, als het zo voorspoedig gaat als bij ons afgelopen zaterdag, dan kan iedereen in een dag verhuizen. Ik moet daar wel bij zeggen dat we bv bijna alle keukenspullen al hadden overgebracht en dat er alleen nog maar 4 bordjes en bijbehorend bestek in huis hadden :). Ook hadden we al flink wat speelgoed overgebracht en eigenlijk stonden zaterdag "alleen" nog alle grote meubels, bedden en wat dozen in het oude huis..

@ Susan, hmmmm we hebben een tijdelijk huurcontract (aangezien het huis ook te koop staat) dus ik hoop dat we al iets van het visum weten voordat het contract verloopt. In principe kunnen we wel verlengen, maar als er kopers komen dan is het einde verhaal... Ach, ook daar komt weer een oplossing voor (zei ze positief  :up:).

Groetjes,
Lela

hallo lela wat een verhaal mijn man en ik hebben vorig jaar besloten dat we naar australie willen
toen ik het begin las van jou verhaal bleef ik gelijk steken bij het verhaal van 3 maand
voor de rpl wat je moest schrijven wat moet ik me daar bij voorstellen en moeten alle beroepen dat
doen alvast bedankt voor de info en ook wij hebben kontakt met move 2 ben blij te horen dat jullie
er goede hulp aan hebben    groetjes auktje

Hi Auktje, nee joh, alleen mensen die via de ACS hun beroepserkenning moeten laten doen (IT-ers) en die geen officiele IT opleiding hebben gedaan moeten een RPL schrijven... Werk jij of jouw man in de IT? Ik heb geen flauw idee hoe het bij andere beroepsgroepen gaat, maar er zijn hier genoeg mensen op het forum die je dat kunnen vertellen. Maar wees gerust, Rob van Move2Australia weet precies wat er gebeuren moet en zal jullie zeker helemaal up-to-date brengen over de stappen die genomen moeten worden.

Groetjes en succes,
Lela

Lela,

Ik wacht dus ook nog steeds. Heb wel begin februari een e-mail gehad van de persoon die mijn Skills Assessment in behandeling heeft dat de laatste brief de datum bevat waarop die geschreven is. Dit omdat ze anders, zonder die datum niet konden bepalen of ik daar nog steeds werkzaam was (en dus de maanden mee mag tellen als werkervaring). Deze brief heb ik ze opgestuurd per aangetekende post en ik heb wel vorige week maandag bericht gehad dat ze de brief hadden ontvangen en dat ze de aanvraag verder in behandeling zouden nemen. Maar tot op heden nog steeds geen definitieve brief van de ACS ontvangen....we moeten dus beiden nog even geduld hebben.

Wouw, zo is het nog eens een feest om te verhuizen :lol:

Maar Lela, hoe wil je dat in vredesnaam allemaal meenemen naar Australie?
Als je alle keukenspullen en speelgoed al had overgebracht en dan nog een hele verhuiswagen nodig hebt om het over te krijgen. En dat voor alleen maar de grote meubels en "wat" dozen. :grin:

Petje af hoor!

Mariette

:up: hallo lela
bedankt voor je reactie mijn vriend is automonteur met de juiste papieren en werkervaring  volgens rob komen
wij in aanmerking voor een skilled visum ons probleem is mijn dochter van 17 die eerst dolgraag mee wou maar na goed nadenken haar mening herzag :cry: maar mijn man en ik willen nog steeds alleen moeten we eerst zorgen dat zij een goed plekje heeft met goede
opvang voor mocht er iets zijn dus zijn de plannen iets uitgesteld .
wij gaan richting brisbane hebben daar een kennis in de autobranche maar ik dwaal af bedankt voor je reactie super.
er komt toch heel wat bij kijken vind dit forum geweldig
groetjes auktje

Hi Auktje,

@Sorry Lela even offtopic.

Wij hebben ook een zoon van net 18 wilde in het begin gelijk mee liever vandaag dan morgen. Gaandeweg ging hij steeds lekkerder in zijn vel zitten en begon met doodzwijgen, daarna begon hij het weer iets leukerder te vinden toen weer helemaal niet. En nu heeft hij besloten mee te gaan. In ieder geval moeten we voor 30 Juni valideren. Hij gaat dan na twee weken terug voor zijn examens en wil nog met een paar vrienden op vakantie (natuurlijk hoopt hij dan al lang zijn rijbewijs te hebben, logisch,he! Daar draait het op zo'n leeftijd toch om?)
na nog een paar weekjes flink wat centjes te verdienen komt hij dan weer terug naar Oz.
Hopenlijk gaat het bij jullie ook een beetje open neer en komt het toch nog goed.
Je weet tenslotte nooit wat er in de tussentijd allemaal kan gebeuren.
Wij hebben nu in de loop van twee jaar ook alle schakeringen meegemaakt.

Khelp je hopen, veel sterkte en groetjes, Mariette

hallo mariiete
sorry lela moet toch even reactie terug ze is behoorlijk standvastig en wij denken dat ze niet meer veranderd
van mening met kleine kids heb je dit soort problemen niet.en ze moet toch voor haar 18 mee door de dima
anders moet ze de aanvraag op zichzelf doen en dat red ze nooit  :up:bedankt voor je support  groetjes auktje

kstuur je een PMtje en kunnen we lela weer even met rust laten

Dank je Lela dat ik even misbruik (mocht) maken van je topic :up:

Mariette

Geen probleem hoor, tis me nogal wat als je kind niet mee wil!

@ Maluka, pfff... heb jij nog geduld over? Ik bijna niet meer  :|, nah ja, we zien het wel weer, keep me posted :)

Ha Mariette, denk maar niet dat we alles meenemen naar Australie hoor, geen denken aan... moet nog "even" schiften voordat we weg kunnen  :up:. Overigens, het was maar maar een klein vrachtautootje hoor, geen echte grote verhuiswagen (nee zeg, dan hadden we nu in een kasteel moeten wonen om alles te kunnen bergen  :grin:)

Groetjes,
Lela

Nou een kasteel is niet mis, hoor.
(Maar liever niet vol met spullen wij moeten ook nog volop schiften, anders moeten we ook een gedeelte hier laten.)
Wij verhuizen: "vol is vol" Dus wat er niet meer inpast blijft er naast staan :grin:
Maar eerlijk gezegd maakt het me voor hier niet meer zo veel uit.
Als we daar sraks uiteindelijk maar lekker zitten :smile:

Mariette

Oke, kasteeltje in Australie dan  :up:

Nee, tegen de tijd dat wij eindelijk kunnen, geldt ook dat wanneer de container vol is het gewoon stopt, meer kan er niet mee!

Kan niet wachten totdat we de container kunnen laden  :grin:

Groetjes,
Lela

[quote author=Lela link=topic=4630.msg82871#msg82871 date=1172863981]
@ Maluka, pfff... heb jij nog geduld over? Ik bijna niet meer :|, nah ja, we zien het wel weer, keep me posted :)
[/quote]

Nee, geen geduld meer...maar ja....je moet geduldig zijn in deze emigratiebusiness nietwaar? :)

What can I say, het lijkt wel wat op de implementatie van nieuwe software... daar moeten dingen ook altijd over  :evil:

Back