Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

Het is een 40 urige werkweek en naarmate het project vordert moet ik ook rekenen op wat overuren hier en daar of zelfs in het weekend werken. Ja hopelijk deze keer geen last van de crisis in het werkveld. Het scheelt natuurlijk wel dat het een project is wat tien maanden duurt nu en ze hebben mij echt voor dat project nodig. Bij Hatch hadden ze gewoon meer tekenaars nodig voor allerlei projecten.

tja en met een hele nieuwe garderobe willen we dan ook een foto zien van een zakelijke Annemiek op weg naar haar nieuwe baan!  :p

Goed! Ben gisteren en vandaag al lekker druk geweest. Morgen als het goed is een presentatie ondersteunen. Vond het trouwens erg leuk dat ik die kaart van jullie heb gekregen Susan :) Dank je wel!

Zit nu alweer in de tiende week van mn "nieuwe" baan en het bevalt me nog steeds. Heb inmiddels ook een fiets gekocht, zodat ik met de fiets naar het station kan.

Voordat ik mn baan had, hadden we in de planning om in december naar NL te willen voor een paar weken. Mn vader wordt 60 op 13 december en het leek ons een leuk idee om dan op te bellen vanaf Schiphol en hem zo te verassen. Eerst was geld een issue en tijd niet en nu is het net andersom! :) ik heb met moeite een dikke 2.5 week vrij gekregen. 18 dec is mn laatste dag en de dag erna vliegen we naar NL. 5 jan vliegen we terug en dan komen we de 7e hier weer aan. De dag erna moet ik alweer op kantoor zijn ;)
maar goed. Wel te laat voor zn verjaardag, maar we gaan in ieder geval voor 2.5 week. Mn ouders weten van niets en mn schoonzus met vriend en kindjes ook niet. Die gaan we dus verassen verrassen! :)

Ook zijn Mark en ik weer lekker aan het duiken. We zijn lid geworden van de duikvereniging van de University of Queensland en daardoor kunnen we bijna elk weekend duiken voor een betaalbare prijs en we leren leuke mensen kennen! Zijn nu op Straddie geweest, Mooloolaba, Byron Bay en Moreton Island. Behoorlijk veel Grey Nurse Sharks, Turtles, Wobbegong Sharks en allerlei tropische vissen gezien. Walvissen gezien en ook onder water gehoord. Echt fantastisch!  

Klinkt allemaal goed Annemiek!

Wat jammer dat je net niet op tijd bent voor de verjaardag van je vader... ondanks zal het een mega verrassing zijn!!!  :grin:

Je hebt ook al walvissen gezien??? (en niet alleen gehoord!)GAAAAAAFFFFFF!!!!!  :w00t:

Hey Annemiek,

Ik weet niet of de familie zo blij gaat zijn, als jullie ze komen verassen.
Woord: verassen (werkwoord)
Synoniem van verassen: cremeren .
Synoniem van verassen: verbranden

Bart  :loldevil:

[quote author=Kathren link=topic=1071.msg147470#msg147470 date=1254205744]
Je hebt ook al walvissen gezien??? (en niet alleen gehoord!)GAAAAAAFFFFFF!!!!!  :w00t:
[/quote]

Ja hoor....de weekenden dat we zijn gaan duiken hebben we ze gezien. Onder water hebben we ze niet elke keer gehoord hoor....

Hey Bart :) inderdaad, dat zullen ze niet leuk vinden. Gelukkig gaan we ze verrassen :) ik typte dat betichtje (en deze ook) op mn iPhone en dan zit je dus met je vingers op zo'n klein toetsenbordje te klooien, dus dan kan het wel eens gebeuren dat ik een typfoutje maak :)

In de film Finding Nemo is er een scene waarin Dory 'whale' gaat spreken en daar moest ik aan denken toen we die walvissen hoorden. Voor de kust van Byron Bay bij Julian Rocks hoorden we ze enorm goed! Leek af en toe net of ze vlak boven ons zwommen! In Mooloolaba waren we aan het duiken en hoorden we een walvis. Later vertelde de boothandler dat die walvis zo'n 30 meter van de plek waar wij aan get duoken waren zwom! Het zicht was niet zo goed, dus we konden hem/haar niet zien...

Is zeker een kippevel momentje! :) We hebben ook al een paar keer walvissen zien 'breachen' en 1.5 week geleden aan de noordkant van Moreton Island zwom er een eind verderop een moeder met een kalf. We zagen regelmatig de tail bovenkomen en de fonteintjes die ze zo mooi omhoog spuiten. Het is jammer dat alles wat je mee neemt op de boot nat wordt, anders had ik graag m'n camera mee genomen om wat foto's te maken.

[quote author=Annemiek link=topic=1071.msg147511#msg147511 date=1254276975]
ik typte dat betichtje (en deze ook) op mn iPhone en dan zit je dus met je vingers op zo'n klein toetsenbordje te klooien, dus dan kan het wel eens gebeuren dat ik een typfoutje maak :)
[/quote]

Nee he ... zijn er eigenlijk nog mensen die GEEN iPhone hebben ....  :evil: :evil:
[size=6pt](NB: Ellen en ik hebben er ondertussen allebei een ... )[/size]

[quote author=perthpete link=topic=1071.msg147538#msg147538 date=1254316315]
Nee he ... zijn er eigenlijk nog mensen die GEEN iPhone hebben ....  :evil: :evil:
[size=6pt](NB: Ellen en ik hebben er ondertussen allebei een ... )[/size]
[/quote]

euhmmmm ja ...  :?

Ik wou net zegen Pete... Wat verwacht jenou vanMark en mij ;) Het is dat Apple geen witgoed verkoopt, anders hadden we dat misdchien ook nog wel gehad ;)

Ohoh ...
MacDryer
MacWash
Mactruck
MacCar
MacDonalds (oh nee, zoeen is er al en dat is toch niet van Apple.... of misschien stiekem toch wel ???)

Heej Annemiek, goed om te lezen dat jullie in Oz zitten! Queensland hey? Hopelijk alles oke met jullie, ga nu effe je Stand Van Zaken lezen.

Cheers,
Sara

Hey Sara, wat leuk om weer wat van je horen. Zitten inderdaad in Brissie. Tot nu toe bevalt alles nog goed ook al hebben we zo onze ups en downs, maar dat hebben alle emigranten volgens mij wel eens.

Afgelopen maandag is m'n moeder aangekomen en die blijft een paar weken. Donderdag nacht vliegt ze naar Wellington om familie te bezoeken en daar blijft ze dan een week. 

Ahum.... :) Daar is ze weer... En ja... Errug lang geleden! Vorig jaar had ik het gevoel dat ik weinig meer te melden had. Alles was beantwoord en voor de wachtenden lag alles op z'n gat. Vraag me eigenlijk af hoe dat nu is.
Maar goed... Bijna een jaar na m'n laatste post even een snelle update voor degene die dat nog interessant vind ;)

Vorig jaar rond deze tijd had ik net weer een paar weken een nieuwe baan. Na een paar maanden bleek dat m'n baas toch echt een rotvent was en, omdat niet duidelijk was of ze het grote project zouden winnen en ik m'n baan zou behouden koos ik eieren voor m'n geld en ging ik zelf op zoek naar wat nieuws. Gelukkig had ik na 2 weken een nieuwe baan en nog eens 2 weken later begon ik daar. Daar zit ik nu 5.5 maand en heb het er goed naar m'n zin. De laatste tijd hebben we eindelijk weer eens wat weekeinden dat we thuis zijn en niet constant weg zijn of onder water met de haaien en vissen aan het spelen zijn :)
We hebben een leuke vriendengroep opgebouwd en zijn intussen ook lid geworden van de British Sub Aqua Club ofwel BSAC. Ik maak m'n eigen sieraden en brei m'n eigen sjaals en mutsen want ook al zitten we hier dan in tropical Queensland... koud kan het echt wel worden! Zeker als je uit het water komt na een duik en dan met je natte haar met de boot terugscheurt naar de boat ramp ;)

We wonen nog steeds in Bald Hills en gaan hier ook echt nog niet weg. We bekijken het per jaar of we het huurcontract verlengen of dat we uit Australië weg willen. Voorlopig blijven we hier nog lekker zitten, maar we zijn er vrij zeker van dat we hier niet oud worden. Waar dan wel? Tja... de tijd zal het leren. Wie weet zitten we hier toch nog over 40 jaar. We zijn goede vrienden met onze huisbaas en zijn vrouw en zij voelt soms zelfs bijna als een 2e moeder. Het is erg fijn om zulke lieve mensen om je heen te hebben als je eigen familie zo ontzettend ver weg is.

In Nederland zijn er ook problemen. M'n ouders zijn inmiddels uit elkaar en dat geeft ook wat stress af en toe. Het is raar voor een kind als je ouders uit elkaar gaan, maar als volwassene krijg je zoveel meer mee en hoor je verhalen van beide kanten. Eigenlijk wel zo fijn dat ik hier zit ;)

Volgende maand ga ik m'n laatste jaar in als twintiger... Daarna ben ik een dertiger :)

Euhm... tja... dat was het wel weer zo'n beetje :)

Back