[quote author=Bartman link=topic=3161.msg40105#msg40105 date=1134296567]
Zonder als xenofoob, rascist of anders te worden veroordeeld, wil ik mezelf sterk maken voor het volgende:
De bevolking van Nederland zal af moeten gaan nemen.
http://www.tienmiljoen.nl/Ned/
Bijna al de problemen die hiervoor werden genoemd, hebben als grondoorzaak dat Nederland steeds drukker wordt.
Je merkt het vast zelf wel, na elke zomervakantie is het weer een stukje drukker geworden op de Nederlandse wegen. Sta je net weer wat langer in de file.
Aantal inwoners van Nederland
1500 ca. 1 miljoen
1800 ca. 2 miljoen
1900 ca. 5 miljoen
1950 ca. 10 miljoen
2002 ca. 16 miljoen
Bron: Club van 10 miljoen.
Het feit dat wij hier uit Nederland weg willen, zal wellicht enige verlichting geven.
Maar ik vrees dat we zonder pandemie of oorlog, ooit voor de keuze zullen worden gesteld dat de aanwas terug gedrongen moet worden. Hoe? Met impopulaire maatregelen zoals een 1-kind politiek?
Het feit dat de mens steeds langer in leven blijft, helpt ook al niet mee.
Professor David Suzuki heeft over dit heikele onderwerp al een aantal boeken geschreven, die overigens over het mondiale probleem van overbevolking gaan. De bevolkingsgroei is helaas niet lineair, maar exponentieel. Hoe meer mensen er op deze aardkloot rondlopen, hoe harder de aanwas groeit. Nu 6 Miljard over de hele wereld, over 25 jaar misschien het dubbele.....
Stof tot nadenken....
[/quote]
Dat is helaas waar. ik hoorde net dat de bevolking al op 18 miljoen staan, dat kan toch niet waar zijn!