Meer ruimte en mogelijkheden

Nou mijn prioriteit ligt in het beschermen van wat je nog hebt. En door 0.5% vol te bouwen heeft niet opeens half Nederland een groene grote achtertuin. Dus zie ik daar niet de verbetering in. Laat iedereen ervan genieten. Misschien kunnen ze beter van een deel een super mooi groot park maken.  Met natuurlijk publieke barbecues, een strandje, gratis parkeren en schone w.c.'s :D:D:D.

[quote author=jufrebekka link=topic=3161.msg40028#msg40028 date=1134218481]
En door 0.5% vol te bouwen heeft niet opeens half Nederland een groene grote achtertuin.
[/quote]
Nee, niet half maar heel Nederland  :? en als dan ook een half procent wordt ingericht als park/reserve dan is waarschijnlijk iedereen blij. Het zou m.i. wel leuk zijn om die 0.5 procent park ook dichtbij of beter nog, in de woonwijken aan te leggen.

Zonder als xenofoob, rascist of anders te worden veroordeeld, wil ik mezelf sterk maken voor het volgende:

De bevolking van Nederland zal af moeten gaan nemen.

http://www.tienmiljoen.nl/Ned/

Bijna al de problemen die hiervoor werden genoemd, hebben als grondoorzaak dat Nederland steeds drukker wordt.
Je merkt het vast zelf wel, na elke zomervakantie is het weer een stukje drukker geworden op de Nederlandse wegen. Sta je net weer wat langer in de file.

Aantal inwoners van Nederland

1500 ca.  1 miljoen

1800 ca.  2 miljoen

1900 ca.  5 miljoen

1950 ca. 10 miljoen

2002 ca. 16 miljoen

Bron: Club van 10 miljoen.

Het feit dat wij hier uit Nederland weg willen, zal wellicht enige verlichting geven.
Maar ik vrees dat we zonder pandemie of oorlog, ooit voor de keuze zullen worden gesteld dat de aanwas terug gedrongen moet worden. Hoe? Met impopulaire maatregelen zoals een 1-kind politiek?

Het feit dat de mens steeds langer in leven blijft, helpt ook al niet mee.

Professor David Suzuki heeft over dit heikele onderwerp al een aantal boeken geschreven, die overigens over het mondiale probleem van overbevolking gaan. De bevolkingsgroei is helaas niet lineair, maar exponentieel. Hoe meer mensen er op deze aardkloot rondlopen, hoe harder de aanwas groeit. Nu 6 Miljard over de hele wereld, over 25 jaar misschien het dubbele.....

Stof tot nadenken....

[quote author=Bartman link=topic=3161.msg40105#msg40105 date=1134296567]
Zonder als xenofoob, rascist of anders te worden veroordeeld, wil ik mezelf sterk maken voor het volgende:

De bevolking van Nederland zal af moeten gaan nemen.

http://www.tienmiljoen.nl/Ned/

Bijna al de problemen die hiervoor werden genoemd, hebben als grondoorzaak dat Nederland steeds drukker wordt.
Je merkt het vast zelf wel, na elke zomervakantie is het weer een stukje drukker geworden op de Nederlandse wegen. Sta je net weer wat langer in de file.

Aantal inwoners van Nederland

1500 ca.  1 miljoen

1800 ca.  2 miljoen

1900 ca.  5 miljoen

1950 ca. 10 miljoen

2002 ca. 16 miljoen

Bron: Club van 10 miljoen.

Het feit dat wij hier uit Nederland weg willen, zal wellicht enige verlichting geven.
Maar ik vrees dat we zonder pandemie of oorlog, ooit voor de keuze zullen worden gesteld dat de aanwas terug gedrongen moet worden. Hoe? Met impopulaire maatregelen zoals een 1-kind politiek?

Het feit dat de mens steeds langer in leven blijft, helpt ook al niet mee.

Professor David Suzuki heeft over dit heikele onderwerp al een aantal boeken geschreven, die overigens over het mondiale probleem van overbevolking gaan. De bevolkingsgroei is helaas niet lineair, maar exponentieel. Hoe meer mensen er op deze aardkloot rondlopen, hoe harder de aanwas groeit. Nu 6 Miljard over de hele wereld, over 25 jaar misschien het dubbele.....

Stof tot nadenken....
[/quote]

Dat is helaas waar. ik hoorde net dat de bevolking al op 18 miljoen staan, dat kan toch niet waar zijn!

Ik was nieuwsgierig of we echt al op de 18 miljoen zouden zitten.
Ben dus even gaan googlen, maar ik kom niet verder dan: aantal inwoners 16.407.491 (3,6% van de EU). (sept. 2005)
Nog genoeg, hoor. En het worden er alleen maar meer :|.
Tijd om te gaan :-D.

Ik zou het belachelijk vinden als ze het groene hart zouden volbouwen

Op zich ben ik het wel met je eens. Ik zou het zonde van van de natuur vinden maar ik denk dat wij in NL nog op 2 gedachten zitten; en met ruim 16 miljoen op een klein stukje land wonen en veel groen willen. Naar mijn mening kan dat niet samen gaan. Nederland is één grote stad. De keuze is of het inwoneraantal moet fors omlaag of er moet natuur opgeofferd worden

Volgens mij schieten we een beetje door in dit draadje. Het ging over wonen en niet over de club van 10 miljoen (ik denk dat het met 10 miljoen mensen erg lastig is om iemand te vinden om een park aan te leggen en een vrijstaand huis te bouwen).

Wacht eens even. Normaal ben ik niet iemand (en andere forumleden zullen dit waarschijnlijk beamen) die gauw een negatieve opmerking plaatst over een antwoord van een forumlid.
Tot nu! Jeroen_1 heeft het over "doorschieten". Sorry, mate, maar het onderwerp is "Waarom is leven in Australië zo anders? (dan het hutje-op-mutje wonen in NL)"!
Ik zie een duidelijke overeenkomst. Je krijgt "hutje-op-mutje" wonen in NL als je met 16+ miljoen inwoners leeft. Oz heeft zo ongeveer dezelfde aantal inwoners als NL. DAAROM alleen al is "Wonen in Australië zo anders".
Reken zelf maar eens uit; in 1900; 5 miljoen en 100 jaar later; DRIE+ KEER ZOVEEL (16 miljoen)! Dus in 3000; 50 miljoen?? Je kan dan ook wel indenken dat er mensen zijn die hier graag weg willen.
Okay, je geeft dan ook wel aan dat [quote author=Jeroen_1 link=topic=3161.msg40224#msg40224 date=1134382760]het met 10 miljoen mensen erg lastig is om iemand te vinden om een park aan te leggen en een vrijstaand huis te bouwen).[/quote]
Dan komen we toch terug op de naam van dit topic, en klopt het wel.
Het heeft niets te maken met de club van 10 miljoen. Nederland raakt overvol en het wordt alleen maar erger.
Nu zijn het al 1 auto op de 2,5 inwoners! Geen wonder dat er zo veel en lange files zijn in NL! En dan praat ik over héél Nederland en niet alleen over de randstad. Bij ons in het oosten kan ik al merken (over de laatste 10 jaar) hoe de aanwas is van auto's. Er zullen huis wel lange files in de grotere steden van Oz zijn, maar niet er buiten (vergeleken met NL).
En dat is ook al een reden om eens te kijken waarom dat wonen in Australië zo anders is dan hier.

Als ik met deze opmerking vinnig of pissig overkwam, sorry, maar met de uit de kluiten geroeide bevolkingsgroei van de wereld maak ik me echt grote zorgen. Zo veel in feite, dat ik soms (maar ook vaak) blij ben dat wij géén kinderen hebben. Ik zou niet weten wat ik ze voor wereld aan zou kunnen bieden.
Voor diegenen die wél kinderen hebben is een vergelijking met Australië en het wonen dáár misschien een betere mogelijkheid.

Rene

Volgens mij ging het topic niet over bevolkingspolitiek maar over wonen. En ongecht of je vindt dat er teveel mensen in Nederland wonen is het een feit dat het overheidsbeleid er voor heeft gezorgd dat iedereen hutje-mutje woont. Er is in Nederland voldoende ruimte om iedereen een huis met een tuin te laten hebben maar dat zal dan ten koste moeten gaan van zogenaamde groene gebieden.

Veel van de lange files in Nederland worden veroorzaakt doordat er geen alternatieve routes beschikbaar zijn. Nederland heeft een uitgebreid netwerk van snelwegen maar het onderliggend wegennet (= secundaire wegen) kan niet als alternatief dienen waardoor elke botsing tot gevolg heeft dat er lange files staan. Het lokale beleid is erop gericht om wijken zeer beperkt te ontsluiten (vaak om sluipverkeer te voorkomen), iedereen moet daardoor over dezelfde uitvalsweg waardoor er files naar en van de woon- en kantoorwijken staan. (Ik zal geen woorden vuil maken aan het gekren aan OV)

Persoonlijk denk ik dat het heel prettig zou zijn als er in Nederland maar 10 miljoen mensen zouden wonen. Ik weet niet wat dat zou betekenen voor de economie en het welvaartspeil maar het idee is leuk. De kans dat er binnen afzienbare tijd 6 tot 8 miljoen mensen uit Nederland vertrekken of dood neervallen is vrij klein. Op langere termijn wordt al een daling van het aantal inwoners voorzien. 

[quote author=Rene-L link=topic=3161.msg40231#msg40231 date=1134386888]met de uit de kluiten geroeide bevolkingsgroei van de wereld maak ik me echt grote zorgen.
[/quote]

Je bent niet de enige  :). Gelukkig groeit de bevolking hier in Australie niet zo erg, je krijgt zelfs $3000 subsidie als je een baby krijgt. Zo hopen ze mensen aan te sporen om kinderen te krijgen. Jammer want het is juist zo lekker rustig hier. Aan de andere kant denk ik niet dat het werkt: meeste mensen weten dat die $3000 niet echt genoeg is om een baby mee op te voeden.

Zo hopen ze mensen aan te sporen om kinderen te krijgen. Jammer want het is juist zo lekker rustig hier
ze hopen met dergelijke "bonussen" om het aantal (toekomstige) "arbeids-krachten" op te krikken, maar helaas worden een hoop jonge meiden aangespoord om voortijdig te moederen. Want als je een jaar of 18 bent dan is $3000.00 een hoop geld. 

Groetjes
Syl

Als je een half procent erbij wil bouwen in Nederland krijg je gegarandeerd een grote rel, want niemand wil die huizen bij hem/haar in de buurt. In de randstad kun je bijna niet meer bouwen... Dat is duidelijk. Daar kun je geen half procent bij bouwen. Als je dat in Overijssel, Friesland, Drenthe, Groningen, Flevoland zou doen. Leuk idee... Kun je meteen een heleboel bedrijven verplaatsen. Zo haal je de druk een beetje van de randstad en bevorder je de werkgelegenheid in deze provincies.
Je krijgt het alleen nooit voor elkaar, want er zijn enorm veel mensen die absoluut niet in uithoek Groningen of Friesland willen wonen. De mensen die er juist nu al wonen, wonen er voor een groot deel, omdat het er ook zo lekker rustig is. Dan zit je ook nog met het toerisme. Dat is ook van groot belang voor de economie in Nederland. Veel mensen gaan op vakantie in Overijssel, Drenthe, Friesland, Groningen. Dit gaat dan voor een deel verloren als je alles daar wilt volbouwen.

Ik heb nu natuurlijk even een voorbeeld gegeven met deze provincies.
Misschien een leuk idee dat 0.5 %, maar je krijgt het nooit voor elkaar. Alternatieve routes? Lang Leve tomtom!! Files in de randstad? Dat krijg je volgens mij nooit meer opgelost... Je kunt er zo veel asfalt bij leggen als je wilt... Er is nu een regel ingesteld op een groot deel van de wegen rond Amsterdam dacht ik. Je mag daar niet harder dan 80. Ze hopen om op die manier een beter doorstroom te creeeren dacht ik...

Het grote nadeel zit em in het kunstmatig hooghouden van de prijzen... Er wordt een hoop afgeluld over schaars hier en schaars daar, maar dat wordt allemaal kunstmatig zo gemaakt. Geen wonder dat huizen een schaars goed zijn onder de starters als er vanuit wordt gegaan dat een starters woning voor 150.000 tot 200.000 verkocht moet worden... Ik heb een leuke baan en verdien best goed. Ik kan nooit van z'n leven in m'n eentje zo'n bedrag neerleggen, terwijl ik met mijn salaris toch best wel een huisje zou moeten kunnen kopen...
Het is echt idioot. Het begint hier inderdaad behoorlijk druk te worden, maar daar doe je nu toch niets meer aan. wie weet krijg je in de toekomst inderdaad wel van die 1-kind-per-huishouden-regelingen...

Toch wel even aangegeven waarom wonen in Oz misschien wel beter is dan hier.

[quote author=Jeroen_1 link=topic=3161.msg40241#msg40241 date=1134389898]

Veel van de lange files in Nederland worden veroorzaakt doordat er geen alternatieve routes beschikbaar zijn. Nederland heeft een uitgebreid netwerk van snelwegen maar het onderliggend wegennet (= secundaire wegen) kan niet als alternatief dienen waardoor elke botsing tot gevolg heeft dat er lange files staan.
[/quote]

Sorry Jeroen,

Maar volgens mij begrijp je de begrippen "oorzaak" en "gevolg" niet goed.

In de jaren 50 waren files nog een nauwelijks bekend begrip, terwijl er nog nauwelijks asfalt in Nederland lag. Rara hoe komt dat??

Met het bijleggen van snelwegen wordt het probleem slechts tijdelijk opgelost. Wij zijn na Bangladesh en Taiwan het meest drukbevolkte land ter wereld, en jij gaat vertellen dat de infrastructuur niet deugt.....  :-D

En als er al genoeg plaats voor een huis met een tuin voor iedereen zou zijn, dan is het niet betaalbaar...

M.a.w. het is te druk in Nederland.
Als we vrij zijn dan willen we niet achter het raam naarbuiten naar de regen kijken.
We willen ruimte,  zonnige vrijheid, en op avontuur.
En dit kan in ............precies.        Australie.

Uitgelegd in 4 regels, men I'm good

dagdag,

Outback Jack :evil:

[quote author=Jack link=topic=3161.msg40285#msg40285 date=1134413899]
M.a.w. het is te druk in Nederland.
Als we vrij zijn dan willen we niet achter het raam naarbuiten naar de regen kijken.
We willen ruimte,  zonnige vrijheid, en op avontuur.
En dit kan in ............precies.        Australie.

Uitgelegd in 4 regels, men I'm good

dagdag,

[/quote]

Bril-jant!!!

Ik sluit me bij je aan.

:up:

AJ, kijk je 4 maal 4 na check de olie.
En we scheuren door Australie het avontuur in
No worries , daar gaat het allemaal om , met een smile dat je er kaakkrampen van krijgt.

[quote author=Jack link=topic=3161.msg40288#msg40288 date=1134414187]
AJ, kijk je 4 maal 4 na check de olie.
En we scheuren door Australie het avontuur in
No worries , daar gaat het allemaal om , met een smile dat je er kaakkrampen van krijgt.
[/quote]

Dan neem ik dat kratje bier wel mee!
Gaat helemaal goedkomen met ons, kan niet anders!

:up:

VICTORIA OF XXX-BEER,

Ik zorg wel voor het vlees en de kolen.

Vergeet de bandenspanning niet te controleren.

Zie je :cool:

[quote author=Jack link=topic=3161.msg40290#msg40290 date=1134414540]
VICTORIA OF XXX-BEER,
[/quote]

Either one, mate.
Het gaat er bij mij allemaal in!

:cool:

En weer on-topic:
Ik sluit me volledig aan bij de uitlatingen van Bartman.
Trieste feiten, maar helaas wel de bittere waarheid.

In het weekend zit je met elkaar als vreemden gezellig te kletsen.
Door de weeks als je niet door rijdt of whatever dan krijg je groot licht, middelvinger.
Ben je 5 seconden sneller thuis dan heb je een tevreden gevoel.
En dan denk je nog, als die kl$^tzçk door had gereden was ik nog eerder thuis geweest.

Triest , geen respect alleen ikke en de rest kan....

Heb ik gelukkig in Oz zo niet meegemaakt. daar kijken ze niet op een uur.

Back