Meer ruimte en mogelijkheden

[quote author=Jack link=topic=3161.msg40290#msg40290 date=1134414540]
VICTORIA OF XXX-BEER,

[/quote]

Volgens mij heet het bier Four-X, want triple-X heeft meestal weinig met koud bier te maken  :-D :-D

[quote author=Bartman link=topic=3161.msg40278#msg40278 date=1134412891]
Sorry Jeroen,

Maar volgens mij begrijp je de begrippen "oorzaak" en "gevolg" niet goed.

In de jaren 50 waren files nog een nauwelijks bekend begrip, terwijl er nog nauwelijks asfalt in Nederland lag. Rara hoe komt dat??
[/quote]
In 1950 waren er in Nederland 139.000 auto's, goed voor 14 auto' per 1000 inwoners. In 1999 waren dat 6.120.000 auto's, 380 per 1000 inwoners. T'zal toch niet door het toenemend autobezit komen? Destijds is een plan gemaakt waarin een indrukwekkende hoeveelheid snelwegen was opgenomen (onder andere de A3 die de verbinding tussen Amsterdam en Rotterdam zou zijn).
Met het bijleggen van snelwegen wordt het probleem slechts tijdelijk opgelost.
[/quote]
Precies mijn punt. Er is onvoldoende aandacht geweest voor het onderliggende wegennet en OV waardoor je wordt gedwongen om de snelweg te nemen.
Wij zijn na Bangladesh en Taiwan het meest drukbevolkte land ter wereld, en jij gaat vertellen dat de infrastructuur niet deugt.....  :-D
[/quote]
Het lijkt me dat juist dichtbevolkte landen meer aandacht moeten besteden aan de infrastructuur dan minder bevolkte landen.
En als er al genoeg plaats voor een huis met een tuin voor iedereen zou zijn, dan is het niet betaalbaar...
[/quote]
Waarom dan niet?

[quote author=Jeroen_1 link=topic=3161.msg40340#msg40340 date=1134448033]
Sorry Jeroen,

Maar volgens mij begrijp je de begrippen "oorzaak" en "gevolg" niet goed.

In de jaren 50 waren files nog een nauwelijks bekend begrip, terwijl er nog nauwelijks asfalt in Nederland lag. Rara hoe komt dat??
[/quote]
In 1950 waren er in Nederland 139.000 auto's, goed voor 14 auto' per 1000 inwoners. In 1999 waren dat 6.120.000 auto's, 380 per 1000 inwoners. T'zal toch niet door het toenemend autobezit komen? Destijds is een plan gemaakt waarin een indrukwekkende hoeveelheid snelwegen was opgenomen (onder andere de A3 die de verbinding tussen Amsterdam en Rotterdam zou zijn).
Met het bijleggen van snelwegen wordt het probleem slechts tijdelijk opgelost.
[/quote]
Precies mijn punt. Er is onvoldoende aandacht geweest voor het onderliggende wegennet en OV waardoor je wordt gedwongen om de snelweg te nemen.
Wij zijn na Bangladesh en Taiwan het meest drukbevolkte land ter wereld, en jij gaat vertellen dat de infrastructuur niet deugt.....  :-D
[/quote]
Het lijkt me dat juist dichtbevolkte landen meer aandacht moeten besteden aan de infrastructuur dan minder bevolkte landen.
En als er al genoeg plaats voor een huis met een tuin voor iedereen zou zijn, dan is het niet betaalbaar...
[/quote]
Waarom dan niet?
[/quote]

Zucht......

Je geeft zelf de antwoorden, maar snapt kennelijk niet wat je schrijft.
Ik zal het nog 1 keer herhalen:

[size=15pt]DIT LAND IS TE DICHT BEVOLKT!!!!![/size]

[quote author=Jack link=topic=3161.msg40285#msg40285 date=1134413899]
M.a.w. het is te druk in Nederland.
Als we vrij zijn dan willen we niet achter het raam naarbuiten naar de regen kijken.
We willen ruimte, zonnige vrijheid, en op avontuur.
En dit kan in ............precies. Australie.

Uitgelegd in 4 regels, men I'm good

dagdag,

Outback Jack :evil:
[/quote]

Dit kwam me bekend voor. :evil:
Bartman is right

The Jack

[quote author=Bartman link=topic=3161.msg40418#msg40418 date=1134495882]
[/quote]

Dus wat doen we er aan?? Juist, al die mensen die graag het land uit willen, met een forse oprot premie op laten rotten (bv Australië). Niets van dat Visa bullsh*t en IELTS tests, of good conduct brieven of andere tests of zo!! Gewoon de Visa verstrekken en er uit! En als je een eigen woning hier hebt, de vraagprijs voor je huis met wat extra als afscheidscadeau van de regering. F*ck Zalm met zijn bezuiniging. Gewoon doen.
En al die Australiërs die hier wonen en terug willen, ook met een forse oprot premie het land uit (Ik wil als eerste!!)

So, that's off my chest!! Kan meteen beter hoesten!

Rene

[quote author=Bartman link=topic=3161.msg40418#msg40418 date=1134495882]
Zucht......

Je geeft zelf de antwoorden, maar snapt kennelijk niet wat je schrijft.
Ik zal het nog 1 keer herhalen:

[/quote]

Jammer dan je zo moet schreeuwen om je mening op te dringen. Het feit dat Nederland erg dicht bevolkt is zal ik niet bestrijden, ik ben het echter niet met je eens dat Nederland zo vol is dat er geen ruimte is om fatsoenlijk te wonen.  Het gebruik van nog grotere letters of van beledigingen zal dat niet veranderen.

Mee eens hoor, schreeuwen is niet nodig lijkt mij. En hier kan het ook best druk zijn. Het is alleen allemaal iets ruimer opgezet. Maar goed, ze zijn ook wat later begonnen met huisjes neerzetten. Dus ook wel logisch dat het qua infrastructuur allemaal wat breder is. Toch vind ik het makkelijker om mij in Nederland van de ene kant  naar de andere kant van een stad te verplaatsen dan hier in Brsibane. Het is hier in een ster vorm. Dus we moeten eigenlijk in 80% van de gevallen eerst door de stad, en dan pas naar waar we echt heen willen.  Dus misschien wel minder mensen, maar niet altijd handiger  :).

In Nederland kun je trouwens heel fatsoenlijk wonen. Er zijn genoeg plekken waar je heel normaal en ontspannen kunt leven. Ook in de randstad. Hier woont ook niet iedereen in een vrijstaand huis met een voetbalveld aan gras eromheen met kangoeoroes in de tuin. Ik denk zelfs dat wij in Nederland een groter huis hadden. En dat was notabene een appartement!

[quote author=jufrebekka link=topic=3161.msg40454#msg40454 date=1134540132]Toch vind ik het makkelijker om mij in Nederland van de ene kant  naar de andere kant van een stad te verplaatsen dan hier in Brsibane.
[/quote]

Moest jij daar ook zo aan wennen? Je bent natuurlijk gewent hoe je in nederland kan reizen, en dan is het hier zo anders: wijken lijken op elkaar (hoewel nederlandse nieuwbouwwijken er ook wat van kunnen :wink:) en de UBD was echt wennen! Alles lijkt ook ver van elkaar te liggen, maar ik denk dat dat lijkt omdat je niet echt snelwegen hebt hier, in ieder geval ze zijn anders, daardoor duurt het langer. Hoe groot is Brisbane eigenlijk ten opzichte van Nederland, ik heb soims het gevoel dat Nederland er zo in zou passen :wink:

[quote author=Amulya link=topic=3161.msg40467#msg40467 date=1134548276]
Hoe groot is Brisbane eigenlijk ten opzichte van Nederland, ik heb soims het gevoel dat Nederland er zo in zou passen :wink:
[/quote]

Ik weet dat Nederland erg klein is, maar of Nederland binnen Brisbane zou passen, lijkt mij een onmogelijke taak, of Brisbane moet ERG groot zijn!!

Rene

Hoi,

Ik weet dat Melbourne stad met buitenwijken even groot is als de provincie Utrecht.
Dus als je weet wat de verhouding qua grote is tussen Melbourne & Brisbane, dan weet je ook hoe groot het is in verhouding to Nederland.

Groeten,
Koen

Wat ben ik blij dat ik niet zo veel last heb van dat overbevolking gevoel... Het enige waar ik me aan kan ergeren is dat niemand uit z'n doppen kijkt. Als je door een winkelstraat loopt hebt je er altijd mensen bij die lopen waar ze kijken en niet kijken waar ze lopen. Steken gewoon zo een straat over zonder te kijken of ze daarmee iemand voor hun voeten lopen. Ik heb de laatste tijd mezelf voorgenomen om niet meer voor iedereen opzij te gaan ;) Ik ben dus zo iemand die altijd liep te zwalken door de winkelstraat, omdat ik me altijd opzij liet zetten door mensen die daar zelf geen zin in hadden ;) Gevolg... Ik ben al tegen een paar mensen opgebotst, omdat ze gewoon niet uitkeken :) Het is eigenlijk wel grappig :)

Op de wegen is het wel druk, maar ik heb er weinig last van. Ik hoef gelukkig niet elke dag in de file te staan om naar mijn werk te kunnen, want ik met de trein. Je kunt  je er vreselijk over opwinden als je in een file staat, maar daarmee los je de file niet op.... ;)

Klein beetje off-topic...

Nog even over Queensland / Brisbane. Vorige week is de 4-miljoenste inwoner van QLD geboren en toen had de Courier Mail een poll op de website of QLD te vol raakt. Bijna de helft van alle stemmers was het daarmee eens.

Ik verbaasde me erover maar had natuurlijk weer eens mijn Nederlandse bril op...   :lol:  Vrienden van ons die in Brisbane geboren en getogen zijn hebben hun stad in de afgelopen jaren fors zien groeien (ik geloof dat Brissy momenteel zo'n 10% per jaar groeit?) en zien alleen maar nadelen. Het leven wordt duurder, de infrastructuur groeit niet snel genoeg mee....

Maar ik vind dat het allemaal zo ruimtelijk is vergeleken met Nederland en zelf met Sydney.

Het is allemaal maar relatief!

Ook even :eek:fftopic:
[quote author=BlizzardofOz link=topic=3161.msg40940#msg40940 date=1134963282]
Nog even over Queensland / Brisbane. Vorige week is de 4-miljoenste inwoner van QLD geboren en toen had de Courier Mail een poll op de website of QLD te vol raakt. Bijna de helft van alle stemmers was het daarmee eens.
[/quote]

Hoeveel keer past Nederland in Qld?? En dan met 4 miljoen te vol?? Hoe zit het dan met NL; 16+ miljoen!!
ONGELOVELIJK!!

Rene

[quote author=Rene-L link=topic=3161.msg40946#msg40946 date=1134976489]
Ook even :eek:fftopic:
[quote author=BlizzardofOz link=topic=3161.msg40940#msg40940 date=1134963282]
[/quote]

Hoeveel keer past Nederland in Qld?? En dan met 4 miljoen te vol?? Hoe zit het dan met NL; 16+ miljoen!!
ONGELOVELIJK!!

Rene
[/quote]QLD is 1,7 miljoen km2, vergeleken met 41.000 km2 voor NL, oftewel 42x zo groot. Maar meer dan de helft van de bevolking woont in Zuid-Oost-Queensland, een gebied dat maar iets groter iets dan NL. En het merendeel daarvan (1,6 miljoen) woont weer in Brisbane, zeg maar grofweg in de driehoek Ipswich, Logan, Redcliffe, wat ongeveer vergelijkbaar is qua afstanden met de driehoek Den Haag, Rotterdam, Amsterdam. En het zijn dus voornamelijk de mensen in Brisbane die klagen dat het te druk wordt...
Overigens, denk nou niet dat er nou zo megaontzettend veel ruimte is, 90% is bijna woestijnachtig graasland of onbegaanbaar tropisch regenwoud. Maar 10% van 1,7 miljoen km2 is natuurlijk nog behoorlijk veel....

[quote author=Hans de Visser link=topic=3161.msg40949#msg40949 date=1134977844]
Maar 10% van 1,7 miljoen km2 is natuurlijk nog behoorlijk veel....
[/quote]

I REST MY CASE (zoals de lawyer said in court)!

Rene

Het doet me denken aan toen wij in Australie waren en in de outback een militaire colonne tegen kwamen, we bleven maar g'day -en en onze hand opsteken haha, wat was het daar ineens druk!!!! Vonden wij  toen.
Wat ik ook erg grappig vond toen (weet niet of het nog zo is maar ik denk van wel) dat hele delen van HIGHWAY number ONE gewoon onverharde zandweg is. Prachtig vind ik dat! ( het is wel eens lastig maar toch heeft het zijn charmes)
Francine

Echt; wat een heerlijk topic is dit zeg (al zeg ik het zelf als topicstarter :roll: ). Ik vond het hoog tijd worden om zelf ook weer wat reacties te plaatsen.

[quote author=Amulya link=topic=3161.msg39846#msg39846 date=1134111630]
Een vriendin van ons, doet een studie demografie, als ik het juiste woord heb en zij weet heel veel af van hoe de stad in elkaar zit, waar problemen zitten of gaan komen en zij had een heel logische verklaring dat mensen hie niet in 'treurflats' of rijtjeshuizen women. [/quote]

Tsja; alleen als ik dit al lees verlang ik al naar Oz. Beetje kortzichtig misschien van me, maar kan het gewoon niet helpen. De drang naar ruimte en vrijheid is zo groot bij mij en mijn afkeer begint steeds grotere vormen aan te nemen tegen de 'treurwijken' in de steden hierzo. Er is al veel over gezegd en ik zou er nog wel tijden over door kunnen gaan  :roll:

[quote author=jufrebekka link=topic=3161.msg39968#msg39968 date=1134182594]
[quote author=Jeroen_1 link=topic=3161.msg38964#msg38964 date=1133607114]
[/quote]

Ik ben het er helemaal niet mee eens. In Nederland heb je wel de keuze.
[/quote]

Een korte quote misschien, maar ik vind dat je in Nederland, maar bar weinig keuze hebt. Jah; in bepaalde dorpen misschien, waar het nog goedkoop is en waar de huizen ruim gebouwd zijn. Maar da's ook verrekte lastig hier hoor. En als uitkeringsgerechtigde heb je al helemaal niets te zeggen wat wonen betreft hierzo. Inderdaad; mag je in zo'n treurflat of vormloze rijteswoning gaan zitten. En gezellig joh  :|

[quote author=Rene-L link=topic=3161.msg40444#msg40444 date=1134515115]
[quote author=link=topic=3161.msg40418#msg40418 date=1134495882]
[size=15pt][/size]
[/quote]

Dus wat doen we er aan?? Juist, al die mensen die graag het land uit willen, met een forse oprot premie op laten rotten (bv Australië). Niets van dat Visa bullsh*t en IELTS tests, of good conduct brieven of andere tests of zo!! Gewoon de Visa verstrekken en er uit! En als je een eigen woning hier hebt, de vraagprijs voor je huis met wat extra als afscheidscadeau van de regering. F*ck Zalm met zijn bezuiniging. Gewoon doen.
En al die Australiërs die hier wonen en terug willen, ook met een forse oprot premie het land uit (Ik wil als eerste!!)
[/quote]

Je hebt het echt goed verwoord Rene  :up:
Echt; was het maar zo soepel. Ik heb het namelijk helemaal gehad hier in Nederland. Om over ruimte nog maar te zwijgen; als je tot de middenklasse behoord of daar zelfs onder zit heb je helemaal niets te vertellen wat wonen betreft. Je bent aangewezen op beperkte mogelijkheden en daar heb je het maar mee te doen. En oh; wat is die Randstad gezellig zeg; wat een vreselijke mierenhoop. Lijkt me ook zeer ongezond leven daarzo.
Ik kan nog heel lang doorgaan en wellicht pas ik deze tekst nog wel even aan, maar ik vind het eerst wel even best zo  :roll:

[quote author=Koengaroo link=topic=3161.msg40471#msg40471 date=1134551737]
Hoi,

Ik weet dat Melbourne stad met buitenwijken even groot is als de provincie Utrecht.
Dus als je weet wat de verhouding qua grote is tussen Melbourne & Brisbane, dan weet je ook hoe groot het is in verhouding to Nederland.

Groeten,
Koen
[/quote]

Het zal dan wel meevallen, maar je krijgt soms het gevoel dat Brisbane heel groot is. Maar dat komt omdat je geen echte snelwegen hebt en het langer duurt van noord naar zuid te rijden denk ik.

Back