Merry-go-round to & in OZ

Moet je nog even je mail adres doorgeven in een privé berichtje. Ik kan hier geen files uploaden 😉
Ik zag het ook voorbij komen. Wat voor lijstje is het precies? Wij nemen in principe geen of heel weinig inboedel mee.
Ik ben bezig met een Excel bestand, meer financiële planning gecombineerd met to do/ denk aan lijst, aan het maken. Is het een handige aanvulling?
 
De winter is nu eindelijk een paar weken zijn ding aan het doen! Waar winter in Nederland een vies woord was, is het hier wel lekker om even geen regen en humidity te hebben. Heerlijk NL lenteweer zeg maar koele nachten en overdag een graad of 20-25.

Afgelopen weekend een mini-xpdite meet, met @Red dust en hubby op bezoek. Was gezellig!
En in klein groot nieuws, deze week is Miss Bang begonnen in een echte baan! Na diverse sollicitaties en her en der net achter het net vissend (geen local kennis, interne sollicitant die voorrang krijgt want al kennis van de organisatie enz.) nu dan raak bij een organisatie voor Women Mental Health. Dus dat is helemaal in haar straatje. Het is maar voor 3 dagen in de week, maar het is in ieder geval iets wat ze leuk vindt en het geeft ook ruimte voor klusjes om het huis, of zelfs wellicht haar registratie voor psycholoog hier in het land van de (andere) papiertjes.

Verder genieten we van de rust nu de bouwvakkers weer weg zijn, al hadden we maandag weer een stapeltje over de vloer om de slab voor de shed te storten. Maar dat is in ieder geval niet naast je woon en slaapkamer. 9x9 meter werk ruimte, over een maand of twee hoop ik dat de shed er zelf ook op staat. De shed leverancier is weer zo'n typisch Australisch bedrijf.... Waar het bedrijf wat het deck deed onze verwachtingen overtroffen, zijn de shed bouwers niveau below par qua communicatie en snelheid. Maar liever goede deck bouwers en matige shed leverancier dan andersom ;)

IMG_6641.jpeg
 
Als wij in de winter shorts kunnen dragen vinden we het al gauw aangenaam! Blij te zien dat de betonvloer er ligt. Weer een stapje verder in het bouwen en verfijnen van jullie droomstek!
 
Welke Queenslander heeft de deur open laten staan. Het is waterkoud hier 🥶 @SteveSW …?

View attachment 1791
Ik dacht ik neem wat koude lucht mee uit Perth ;)
Maar ik had beter ook de zon meegenomen. Zit ik mijn schoonouders warm te maken (pun intended) voor ons tropische klimaat, komen we op de luchthaven van Cairns aan in een koude regenbui. Na de koude douche (de puns blijven komen) van Virgin...wat een trieste organisatie: Vluchten veranderen net voor vertrek naar luchthaven (voor de derde keer), maar 1 echt bemande balie en bij de overige hapert de software continu en dan maar 1 servicebalie, in cairns koffer verdwenen,..... Maar voor de rest was de vakantie top :)
(even jouw topic gebruikt om mijn hart te luchten, sorry)
 
Ik dacht ik neem wat koude lucht mee uit Perth ;)
Maar ik had beter ook de zon meegenomen. Zit ik mijn schoonouders warm te maken (pun intended) voor ons tropische klimaat, komen we op de luchthaven van Cairns aan in een koude regenbui. Na de koude douche (de puns blijven komen) van Virgin...wat een trieste organisatie: Vluchten veranderen net voor vertrek naar luchthaven (voor de derde keer), maar 1 echt bemande balie en bij de overige hapert de software continu en dan maar 1 servicebalie, in cairns koffer verdwenen,..... Maar voor de rest was de vakantie top :)
(even jouw topic gebruikt om mijn hart te luchten, sorry)
Hopelijk komt na regen zonneschijn! Maar ook in de regen is QLD prachtig. Zolang er geen overstromingen zijn :(
Hier voorspellen ze -1C voor morgenochtend. Brrr.
 
Ik dacht ik neem wat koude lucht mee uit Perth ;)
Maar ik had beter ook de zon meegenomen. Zit ik mijn schoonouders warm te maken (pun intended) voor ons tropische klimaat, komen we op de luchthaven van Cairns aan in een koude regenbui. Na de koude douche (de puns blijven komen) van Virgin...wat een trieste organisatie: Vluchten veranderen net voor vertrek naar luchthaven (voor de derde keer), maar 1 echt bemande balie en bij de overige hapert de software continu en dan maar 1 servicebalie, in cairns koffer verdwenen,..... Maar voor de rest was de vakantie top :)
(even jouw topic gebruikt om mijn hart te luchten, sorry)
Om je te troosten. Het is overal een potje geloof ik. Vrienden uit Canberra zouden overkomen. Hun vlucht werd 2x gecanceld. Toen hoefde het niet meer.
Collega in Europa had zo’n lang horror verhaal over zijn vluchten naar de Azoren dat ik het niet kom onthouden. Maar slecht was het wel.

Schijnt het nieuwe normaal te zijn. Hoop dat men tegen September de boel wat beter op orde heeft als ik naar NL vlieg 😉
 
Laatst een wildlife camera gekocht, je hoort zo vaak 's avonds dingen 'ruisen in het struikgewas' maar je ziet het maar zelden duidelijk.
Hier zomaar twee foto's van het 'paadje' voor het huis.
  • Een mama en baby pademelon (kleine Walibi)
  • En een long nose bandicoot. Je weet dat ze er zijn, ze graven allemaal kleine gaatjes overal en nergens op zoek naar lekkers, maar je ziet ze eigenlijk nooit want nocturnal.
Zal de camera met regelmaat eens verplaatsen naar andere locaties, kijken of we wellicht nog andere beestjes spotten.

A.png

B.png
 
Laatst een wildlife camera gekocht, je hoort zo vaak 's avonds dingen 'ruisen in het struikgewas' maar je ziet het maar zelden duidelijk.
Hier zomaar twee foto's van het 'paadje' voor het huis.
  • Een mama en baby pademelon (kleine Walibi)
  • En een long nose bandicoot. Je weet dat ze er zijn, ze graven allemaal kleine gaatjes overal en nergens op zoek naar lekkers, maar je ziet ze eigenlijk nooit want nocturnal.
Zal de camera met regelmaat eens verplaatsen naar andere locaties, kijken of we wellicht nog andere beestjes spotten.

View attachment 1807

View attachment 1808
Fantastisch! Leuk idee. Er leeft hier ook van alles achter ons huis, dus ik voel daar ook wel wat voor. Wat heb je gekocht?
 
Gaaf.
Het lijkt erop dat die bandicoot ook gaatjes graaft onze nieuwe aanplanten. Voor de rest lijkt er hier weinig wild hier rond te kruipen (buiten waarschijnlijk muisjes, ratten, slangen). Volgens onze buren omdat er hier tussen alle tuinen hekken staan. Beetje jammer, een Walibi zou op zich leuk zijn maar ook die blijken hele tuinen te kunnen leeg vreten. Dus we houden het hier bij de vliegende brigades
 
Fantastisch! Leuk idee. Er leeft hier ook van alles achter ons huis, dus ik voel daar ook wel wat voor. Wat heb je gekocht?
We hebben een: https://www.bushnell.com/trail-came...re-ds-4k-no-glow-trail-camera/PB-119987C.html. Hij is in de aanbieding bij Amazon.com.au.

Wat ik belangrijk vond is de 100% infrared flash zodat dieren niet schrikken van licht. Hij doet ook video, heb hem gisteren op ingesteld op video+foto dus vandaag of morgen eens kijken wat we hebben.
 
Gaaf.
Het lijkt erop dat die bandicoot ook gaatjes graaft onze nieuwe aanplanten. Voor de rest lijkt er hier weinig wild hier rond te kruipen (buiten waarschijnlijk muisjes, ratten, slangen). Volgens onze buren omdat er hier tussen alle tuinen hekken staan. Beetje jammer, een Walibi zou op zich leuk zijn maar ook die blijken hele tuinen te kunnen leeg vreten. Dus we houden het hier bij de vliegende brigades
De walibi's zijn gek op nieuwe aanplant vandaar de tree protectors om onze nieuwe boompjes, maar tot zover laten ze de veggies met rust :)
 
Gaaf.
Het lijkt erop dat die bandicoot ook gaatjes graaft onze nieuwe aanplanten. Voor de rest lijkt er hier weinig wild hier rond te kruipen (buiten waarschijnlijk muisjes, ratten, slangen). Volgens onze buren omdat er hier tussen alle tuinen hekken staan. Beetje jammer, een Walibi zou op zich leuk zijn maar ook die blijken hele tuinen te kunnen leeg vreten. Dus we houden het hier bij de vliegende brigades

Door de hekken heb je inderdaad weining wildlife. Wij hebben bird en butterfly attracting plants geplant en je ziet zeker resultaat. Veel Cairns Birdwings, Blue Ulysses en Sunbirds in onze voor- en achtertuin.
 
Laatst een wildlife camera gekocht, je hoort zo vaak 's avonds dingen 'ruisen in het struikgewas' maar je ziet het maar zelden duidelijk.
Hier zomaar twee foto's van het 'paadje' voor het huis.
  • Een mama en baby pademelon (kleine Walibi)
  • En een long nose bandicoot. Je weet dat ze er zijn, ze graven allemaal kleine gaatjes overal en nergens op zoek naar lekkers, maar je ziet ze eigenlijk nooit want nocturnal.
Zal de camera met regelmaat eens verplaatsen naar andere locaties, kijken of we wellicht nog andere beestjes spotten.

View attachment 1807

View attachment 1808
Supergaaf! :)
 


OFX
Back
Top