Merry-go-round to & in OZ

Zelfs opnieuw een knappe roadtrip maken als alternatief voor een (mislukte) emigratie is tegenwoordig al pittig met de hoge rental kosten. Dan is het kunnen starten aan zulke trips vanaf je (gigantische) driveway natuurlijk helemaal een droom als je het mij vraagt👌
 
Zo, de nieuwe regering kan hun budget weer bijstellen hoor! Net een kleine 900 dollar bijgedragen aan de regering.
1. Citizenship aanvraag de deur uit (wordt al een Queenslander met hoe 'snel' ik dat gedaan heb....)
2. RRV aanvraag (en binnen 5 seconden de Grant binnen)

Ga over een paar maanden weer eens op kantoor kijken in NL, een aangezien citizenships niet zo snel gaan, toch nog maar weer een RRV. De vorige RRV had ik net te vroeg aangevraagd (ze tellen echt het aantal dagen dat je feitelijk onshore bent om tot de 2 jaar te komen, niet kalender dagen) Dus kreeg ik maar een 1 jaar RRV in 2019 ipv nu een 5 jarig RRV.

Vliegtuig tickets zijn trouwens ook niet echt goedkoper geworden volgens mij? Lijkt er op dat men met de brandstofprijzen wel raadt weet ;) Maar we mogen niet klagen, we kunnen we weer redelijk eenvoudig vliegen zonder bakken papierwerk. Gok dat mondkapjes nog wel verplicht zijn tzt. dat wordt dan in 1x meer uren met mondkapjes dan de afgelopen jaren bij elkaar :)
 
Vliegtuig tickets zijn trouwens ook niet echt goedkoper geworden volgens mij? Lijkt er op dat men met de brandstofprijzen wel raadt weet ;) Maar we mogen niet klagen, we kunnen we weer redelijk eenvoudig vliegen zonder bakken papierwerk

Vliegtickets zijn echt duur op dit moment en wordt alleen maar duurder. Augustus is op dit moment nog 1 van de goedkopere periode, maar het blijft een flinke aanslag op je bank 🙈🤣 September begint al aardig op te lopen hoe dichter je tegen het WK aan gaat zitten hoe duurder het wordt🤔

Ik denk dat de ticketprijzen nog lang niet terugkomen op het oude niveau en niet alleen de brandstof is de schuldige maar wat denk je van de grote verliezen van de afgelopen 2 jaar.

Het positieve is inderdaad geen bakken met papier werk en voor de vluchten naar NL en terug naar Australië geen verplichte test meer voordat je aan boord mag. Nog een pluspunt vind ik.

Vlieg je via Duitsland of België dan heb je nog wel de verplichte test.

Goed bezig dat je applicatie de deur uit is en je RRV binnen is!!
 
Manlief ook tickets geboekt voor NL. Voor zijn Qantas voucher van vorig jaar kon hij nu maar een enkele reis boeken ipv return! Dus vliegt terug met Cathai, die zijn denk ik klanten aan het terug winnen. Prijzen per dag verschillen ook enorm! Gelukkig had ik mijn ticket voor Augustus -September al een tijdje terug geboekt. Met huidige prijzen zou ik er nog eens over nadenken….
 
Manlief ook tickets geboekt voor NL. Voor zijn Qantas voucher van vorig jaar kon hij nu maar een enkele reis boeken ipv return! Dus vliegt terug met Cathai, die zijn denk ik klanten aan het terug winnen. Prijzen per dag verschillen ook enorm! Gelukkig had ik mijn ticket voor Augustus -September al een tijdje terug geboekt. Met huidige prijzen zou ik er nog eens over nadenken….
So hey. Dat is serieus prijs verschil maar klopt wel aardig denk ik met wat ik nu betaalde ja.

Ik vlieg (zoals altijd naar Europa) met Singapore Airlines. En zodoende kan mamma gelijk met me terug vliegen, die had al een ticket met SA voor eind September naar ons. Dus die even ietsje verzetten. Dan kunnen we een keer samen reizen.
 
So hey. Dat is serieus prijs verschil maar klopt wel aardig denk ik met wat ik nu betaalde ja.

Ik vlieg (zoals altijd naar Europa) met Singapore Airlines. En zodoende kan mamma gelijk met me terug vliegen, die had al een ticket met SA voor eind September naar ons. Dus die even ietsje verzetten. Dan kunnen we een keer samen reizen.
Dat is leuk om samen te reizen!

Wij vliegen ook altijd met SA. Die zijn helaas niet meer te betalen, ruim 2500 dollar duurder dan de Emirates.

Vanuit WA is Emirates tot nu toe het goedkoopst, deze keer met Emirates voor ons. Niet zo big fan van, maar evengoed een prima maatschappij.
 
En HIER kunnen jullie onze lijst vinden. Diverse tabbladen. Sommige zijn leeg omdat je zelf maar even moet verzinnen wat je wel of niet aan inboedel mee neemt in de container bijvoorbeeld. Heb de lege tabbladen wel laten staan zodat je weet: Hé hier moet ik iets mee ;) Ook een aparte inpaklijst voor in de koffer en voor in de container. Je wilt niet met alleen een schone onderbroek aankomen in Australia, niet?

Daarnaast kopen we nog wat zaken juist in NL vlak voor vertrek omdat ze:
A: veel goedkoper zijn in NL (banden voor de MTB bijvoorbeeld, zijn ze ook gelijk schoon voor invoer. Oude vieze banden gaan niet mee)​
B: we voor privé gebruik goedkoop in kunnen kopen via het werk (iPhone, Philips spullen enz.) Hier moet jezelf dus even bedenken of dit voor jullie wel of niet slim is.​
Laat even weten of je er iets aan hebt (altijd leuk om te horen na een uurtje een webapplicatie lijst omzetten in Excel :rolleyes:) en laat het ook weten als we iets vergeten zijn!
Hoi hoi! :) Arjan zit even(?) de hele geschiedenis is terug te lezen. Gaaf! Bestaat deze lijst nog? Thnx
 


OFX
Back
Top