Even een normale update na al het wedding gebeuren.
Begin December verlieten de laatste twee gasten ons en keerde alles weer terug naar normaal. Een fenomeen dat jullie wellicht herkennen. Het is heel leuk en gezellig om mensen over te hebben. Het is ook weer fijn om je huis en leven weer terug te hebben na een paar weken. In NL had je ook familie en vrienden over de vloer. Maar nooit voor weken natuurlijk. Benieuwd hoe jullie dit beleven!
We hebben voor weinig een grote oude caravan gekocht in September, en deze heel Australisch, ongekeurd en onverzekerd via wat B-wegen van Noosa naar ons huis gesleept. We worden al echte Queenslanders
De caravan staat nu op 1 van de 2 campsites. We hopen dit jaar een begin te maken aan de renovatie tot een soort van 'granny flat' zodat daar vrienden in kunnen verblijven als ze hier (langer) zijn. Dat geeft dan de mogelijkheid om wel alle leuke dingen samen te doen, maar niet 24/7 je huis te hoeven delen met anderen. Het is nu eerst eigenlijk de caravan leeg maken van binnen, het is erg jaren 70 en niet zo fris meer van jaren stil staan, en dan vanaf daar simpel opzetten met een bed, wat kastruimte en kitchenette. Tafel en stoelen hoeven niet meer hetzelfde te zijn als in aan caravan aangezien deze niet meer gaat reizen, dus losse meubeltjes kan gewoon. Bad'kamer' komt dan buiten met gas hot water shower en self composting toilet.
Het dakluik is ondertussen gerepareerd dus geen zeiltje meer nodig. Nu de rest nog
In het kader van het automotive/motorisch geweld is er ook wat verandering en actie, maar post ik wel een keer in de juiste topics.
Iets anders wat al jaren speelt is: Hoe lang kan ik nog vanuit hier voor NXP werken? (de Nederlandse chip fabrikant) Na eerst positieve berichten voor 2024 gehad te hebben met een outlook tot Q3/Q4 2024 kreeg ik net voor kerst te horen dat de nieuw CIO besloten had om te laten zien dat hij anders was dan de vorige CIO en zette mega cost-cutting in gang. Of ik mijn spullen wilde inleveren aub.
Dat was wel een beetje een zure verassing, ik weet al vanaf dat we hier heen verhuisd zijn dat dit een 'tjdelijke' baan is. Maar een beetje een logische cut zou fijn zijn (aan het einde van een project bijvoorbeeld) Gelukkig ging mijn directe manager ermee aan de slag en zijn we nu toch weer voor een paar maanden verlengt. Dan zien we dan wel weer.
Op zich kijk ik uit naar de sabbatical die ik al jaren in het vooruitzicht heb als deze opdracht een keer ophoudt, aan de andere kant is het een hele fijne en flexibele regeling en het betaald de rekeningen zullen we maar zeggen.
In April weer even naar NL, wellicht het allerlaatste kantoor bezoek? Of wellicht een goede moment om wat banden aan te halen? Een vliegende kraai vangt altijd iets hahaha.