Merry-go-round to & in OZ

1,2 en 3 Maart waren droog. Verder elke dag in Maart regen, met hoeveelheden van minder dan 1mm op een dag tot 220mm in een dag en alles er tussen. De komende dagen wordt er ook nog regen opgeven. Dus we gaan de maand continu regen wel halen! (vandaag weer 50mm erbij, alsof het niks is ;) )

Ik zie dat het bij @SteveSW ook nog steeds Wet Season is trouwens ☔
Ja deze keer is het echt wet season. De creek stroomt nu al een paar weken en het lijkt er niet op dat het zal stoppen any time soon.
 
Brisbane Airport.

Daar zitten we weer voor een kort (werk)bezoekje NL. Fijne luchthaven. Rustig, ruim en snel.

Bijzonder werk trip dit keer; na dik 11 jaar en ruim 7 jaar hier komt er een eind aan het contract. Laatste implementatie volgende week, en dan spullen inleveren.

Heb vele stormen doorstaan in de jaren. Contractors er zoveel mogelijk uit, bezuinigingen op IT, verandering van management enz. Maar met het aantreden van de nieuwe CIO vorig jaar is er nu toch echt een streep getrokken door mijn contract. Jammer natuurlijk maar kijk ook uit naar de sabbatical nu. Na dit wet season is er meer dan genoeg werk op de property. De caravan moet nog af, er staan nog wat auto’s her en der, enz. Ga het er nog druk mee krijgen ;)

Daarna? Nog geen idee! Echt geen idee. Weet niet eens of ik heel iets anders zou willen doen of meer van hetzelfde. Alles op zijn tijd.
Eerst dit nu goed afsluiten. Dan een paar maandjes genieten. Veel verder gaat de horizon nog niet.
Tuurlijk zijn er wat zaken op de verlanglijst, na 7+ jaar thuiswerken lonkt een dagelijkse lange commute bijvoorbeeld niet. Maar we zien het wel. Ik denk dat de sabbatical ruimte geeft om te ontdekken hoe verder.
 
Last edited:
Mick, you okay? Dit is nogal wat.
Yep yep all good. Thanks for asking!
Het zat er al dik 7 jaar aan te komen ;) I had a good run!

De opdracht zou eigenlijk het afmaken van een project zijn toen we in Januari 2017 migreerden. Als je het dan tot 2024 weet te rekken, dan ben je of een hele slechte project manager. Of een hele goede 😂

Tuurlijk ga ik het missen, ken zoveel mensen en afdelingen. In NL en over de wereld. Het is eigenlijk zonde dat zoveel kennis van sommige zaken verloren gaat, dat merk ik wel met overdracht van sommige dingen. Je hebt zoveel achtergrond opgebouwd. En heb er zelf ook veel geleerd. Met sommige dingen die ik nooit bedacht had toen ik er begon wil ik wel eens kijken wat ik daar hier mee kan. Net als met emigreren. Er sluiten deuren, en dat geeft ruimte om andere te openen.

Het zal best sip zijn, maar er komt vast iets goed uit.
 
View attachment 2136

Het is redelijk nat in Queensland. (understatement) Nog een paar dagen en dan hebben we er een maand met (bijna?) elke dag regen op zitten geloof ik. Zal de BOM statistieken er eens op nazoeken. Maar nat is het!

Vlieg maandag naar Nederland, hopelijk daar wat droger … 🤔

Het is hier sinds oktober grijs, grauw, nat en de zon heeft zich amper laten zien. Ook vandaag en de rest van de week. Tot wanneer ben je in Nederland?
 
Mooi dat je er zo positief in staat Mick, ondanks dat het natuurlijk mega jammer is. Maar die sabbitical gaat goud waard zijn, I know it ;-)

Mocht je je in Nederland vervelen komende 2 weken (I doubt it, but you never know), je bent altijd welkom in Veldhoven voor een bakkie!
 
Mooi dat je er zo positief in staat Mick, ondanks dat het natuurlijk mega jammer is. Maar die sabbitical gaat goud waard zijn, I know it ;-)

Mocht je je in Nederland vervelen komende 2 weken (I doubt it, but you never know), je bent altijd welkom in Veldhoven voor een bakkie!
Ik heb me niet verveeld @HeinC, sorry!
Zoals altijd zijn er meer mensen die je wilt bezoeken of die jou willen zien dan dat past. Ik ben daar ook wel wat ‘harder’ in geworden. Ik plan een enkele ‘really want to do’ vooruit. De rest laat ik afhangen van zin, tijd enz.

Het was goed om weer even op kantoor te zijn. De laatste keer. Maar wellicht ook niet. Ik heb niets officieel maar sluit het ook niet uit dat de telefoon nog een keer rinkelt. We zien het wel. Af en toe maar eens contact houden met wat mensen.

Verder wat observaties op weg naar huis vandaag:
- Nederlanders kunnen ongelofelijk lomp zijn. (Onbeleefd, ongemanierd enz. ) Vaak niet gemeend lomp. Soms wel. Aanvaring met een marechaussee die iets teveel NL’s lompheid met Amerikaanse autoriteit mengde.
- Mensen die drinken bestellen bij een serveerster met een toon alsof ze een slaaf is. Dat soort dingen. Wellicht deed ik dit vroeger ook zo hoor. Maar het viel me nu op.
Een NL-se vriendin zei zelfs (grapje) tone down the friendliness a bit. Mensen weten niet wat ze overkomt 😂

- Grijs. Het is niet altijd grijs. Vaak wel 😂
- Thuiswerken is genormaliseerd van bijna nooit, toen naar alle dagen en nu naar 2 dagen. Woensdag en Vrijdag is er merkbaar minder verkeer. (Maar nog steeds dikke files op bepaalde trajecten)
- Het is goed en fijn om mensen te spreken die je al heeeel lang kent. Dat is iets wat je in AU logischerwijs niet hebt.
- Kleine kinderen van vrienden zijn ‘plots’ tieners die al (bijna) auto rijden
- Je bedenkt je: wanneer moet ik plots naar NL afreizen om een ziekenhuis te bezoeken of begrafenis bij te wonen?
- Je kunt (kantoor) grapjes maken die in AU niet kunnen omdat niemand weet wat je bedoelt. (…. Foutje bedankt…. even Apeldoorn bellen…. NU EVEN NIET!)
- Mijn NL paspoort werkt (uiteraard) gewoon nog ondanks dat ik geen NL-er meer ben.

- Ik heb nog steeds geen heimwee
 
Last edited:
Ik heb me niet verveeld @HeinC, sorry!
Zoals altijd zijn er meer mensen die je wilt bezoeken of die jou willen zien dan dat past. Ik ben daar ook wel wat ‘harder’ in geworden. Ik plan een enkele ‘really want to do’ vooruit. De rest laat ik afhangen van zin, tijd enz.

Snap ik helemaal joh, geen probleem!

Wel grappig om te zien dat je al een flink deel veraustraliaanst bent (vriendelijker bent geworden ;)): daar kan de gemiddelde NL-er inderdaad wel wat van leren!
 
Aanvaring met een marechausee?
Electronic paspoort controle poortjes.
Daarachter staat een 25 jarig mannetje van de marechaussee. In het hokje daarachter zit een jongedame.
Terwijl ik sta te wachten zie ik ze smoezen en hem 'het mannetje' zijn. Maar heeft niets met mij te maken, ik denk alleen: Niet heel professioneel.

Even later ben ik aan de beurt. Scan paspoort. Kijk in camera. All good. Poortje gaat open, ik stap vooruit, maar aarzel omdat 1 deel van het poortje niet goed open gaat. Ik kijk mannetje aan met de bedoeling: Maak even notitie, dit poortje werkt slecht. Hij ziet me kijken en blaft gelijk iets in de trant van: Joh, je moet er niet door heen duwen en gewoon even wachten!
Ik kijk hem volledig verbaasd aan en hij doubled down: Ja, je loopt er tegen aan, dan gaan ze niet open hè.
Ik overweeg mijn opties heb bijna zoiets van: Kunnen we de CCTV images even terug kijken paasei. Dan kun je zien dat ik er niet tegen aan loop. Maar ja, een macho in het nauw maakt rare sprongen. En ik wil naar huis, dus laat het gaan.

Anyway, 'mooi' afscheid van NL ;)
 
Veel herkenbare punten @afterbang , toen ik weer terug in Nederland was zei ik sorry toen ik voor iemand langs liep die naar de schappen in de supermarkt keek en werd bijna raar aangekeken. Dat terwijl dat in Australië heel normaal is. Of de koude/kille en onvriendelijke gezichten/mensen t.o.v. de warme, vrolijke en vriendelijke gezichten/mensen in Australië. Of het grauwe (closed) weer t.o.v. de mooie blauwe lucht en zonneschijn. Ga zo maar door. Ik kijk uit naar mijn permanente vertrek uit Nederland :D
 
Misschien heb je met de ervaringen die ik nie terug lees je definitieve afscheid van nederland gehad. Ik lees nergens iets terug wat je mist aan nederland. En als mensen aangeven dat je al te vriendelijk bent..... :D. Austrlianised zoals @HeinC zei :D.
Ik moet wel zeggen dat ik dat ook wel heel erg merk, het verschil in vriendelijkheid hier en nederland.

Ga vooral genieten van je sabbatical! Daarna komen er nog dagen genoeg!
 
Misschien heb je met de ervaringen die ik nie terug lees je definitieve afscheid van nederland gehad. Ik lees nergens iets terug wat je mist aan nederland. En als mensen aangeven dat je al te vriendelijk bent..... :D. Austrlianised zoals @HeinC zei :D.
Ik moet wel zeggen dat ik dat ook wel heel erg merk, het verschil in vriendelijkheid hier en nederland.

Ga vooral genieten van je sabbatical! Daarna komen er nog dagen genoeg!

Dingen die ik miste van Nederland;

  1. Het beste fietsland op aarde
  2. Het gemak om 'ff' naar een ander land te gaan
  3. Cultuur snuiven (oude historische gebouwen in Europa, Australië heeft dit amper

In Sydney zijn al aardig wat fietsnetwerken dus op termijn hoop ik dat ik daar voldoening uit haal. Dus punt 1 komt wel goed. Punt 2 en 3 zou ik gewoon aan moeten wennen en eens in de zoveel jaar een vakantie boeken om cultuur te snuiven :)
 
Om op @Rolls en @YunuS terug te komen.

Ik heb nooit iets gemist. Vanaf het moment dat we door de gate liepen op Schiphol was NL done voor mij. Niet negatief bedoeld. Een groot en mooi stuk van mijn leven wat ik ‘afsloot’.

En Als ik in NL ben zie ik wel dingen die er in AU niet zijn. Zoals de oude gebouwen en dergelijke. Toen ik door Nijmegen liep dacht ik wel: Ja dat hebben we niet in AU, een eeuwenoude binnenstad met kasseien. Maar toen ik in nog NL woonde dacht ik ook vaak: Italië! Zwitserland! Bergen, ECHT oude dingen, lekker ijs, warmer, enz.

Er is een verschil tussen missen, en wel/niet hebben. Dat bedoelen jullie wellicht ook hoor, maar even ter aanvulling 👍
 
Om op @Rolls en @YunuS terug te komen.

Ik heb nooit iets gemist. Vanaf het moment dat we door de gate liepen op Schiphol was NL done voor mij. Niet negatief bedoeld. Een groot en mooi stuk van mijn leven wat ik ‘afsloot’.

En Als ik in NL ben zie ik wel dingen die er in AU niet zijn. Zoals de oude gebouwen en dergelijke. Toen ik door Nijmegen liep dacht ik wel: Ja dat hebben we niet in AU, een eeuwenoude binnenstad met kasseien. Maar toen ik in nog NL woonde dacht ik ook vaak: Italië! Zwitserland! Bergen, ECHT oude dingen, lekker ijs, warmer, enz.

Er is een verschil tussen missen, en wel/niet hebben. Dat bedoelen jullie wellicht ook hoor, maar even ter aanvulling 👍

That's correct mate! Het leven in Australië is in ieder geval voor mij veel beter. En al bevestigd dat ik in Australië oud wil worden. Ik zeg altijd; in Australië mag je en kun je genieten.
 
Electronic paspoort controle poortjes.
Daarachter staat een 25 jarig mannetje van de marechaussee. In het hokje daarachter zit een jongedame.
Terwijl ik sta te wachten zie ik ze smoezen en hem 'het mannetje' zijn. Maar heeft niets met mij te maken, ik denk alleen: Niet heel professioneel.

Even later ben ik aan de beurt. Scan paspoort. Kijk in camera. All good. Poortje gaat open, ik stap vooruit, maar aarzel omdat 1 deel van het poortje niet goed open gaat. Ik kijk mannetje aan met de bedoeling: Maak even notitie, dit poortje werkt slecht. Hij ziet me kijken en blaft gelijk iets in de trant van: Joh, je moet er niet door heen duwen en gewoon even wachten!
Ik kijk hem volledig verbaasd aan en hij doubled down: Ja, je loopt er tegen aan, dan gaan ze niet open hè.
Ik overweeg mijn opties heb bijna zoiets van: Kunnen we de CCTV images even terug kijken paasei. Dan kun je zien dat ik er niet tegen aan loop. Maar ja, een macho in het nauw maakt rare sprongen. En ik wil naar huis, dus laat het gaan.

Anyway, 'mooi' afscheid van NL ;)
Nog even een vervolg op bovenstaande:

Thuisgekomen online een klacht ingediend bij de marechaussee. Dat ging heel eenvoudig via hun website. Werd gisteren gebeld door een officier met wat vragen over het scenario, excuses en de bevestiging dat dit geen reclame was voor de BV Nederland en dat ze de ‘case’ meenemen in training enz. Al met al een goed gesprek en een positieve ervaring omtrent de afhandeling van de klacht.
 
Om op @Rolls en @YunuS terug te komen.

Ik heb nooit iets gemist. Vanaf het moment dat we door de gate liepen op Schiphol was NL done voor mij. Niet negatief bedoeld. Een groot en mooi stuk van mijn leven wat ik ‘afsloot’.

En Als ik in NL ben zie ik wel dingen die er in AU niet zijn. Zoals de oude gebouwen en dergelijke. Toen ik door Nijmegen liep dacht ik wel: Ja dat hebben we niet in AU, een eeuwenoude binnenstad met kasseien. Maar toen ik in nog NL woonde dacht ik ook vaak: Italië! Zwitserland! Bergen, ECHT oude dingen, lekker ijs, warmer, enz.

Er is een verschil tussen missen, en wel/niet hebben. Dat bedoelen jullie wellicht ook hoor, maar even ter aanvulling 👍
Ik sta er wel een beetje hetzelfde in denk ik. Sinds ik als backpacker in 2003 in het vliegtuig zat terug naar nederland had ik al de gedachte, waarom ga ik terug wat doe ik in dit vliegtuig? En mijn missie sindsdien was dan ook terug komen.
Dat is gelukt.

Iets missen aan nederland..... Het enige wat ik misschien mis, de frikandel speciaal, maar.... Die kan je hier kopen bij "The Dutch Pantry" (ingevroren frikandellen dus) als ik ze heb geprobeerd laat ik weten of ik ze nog steeds mis 🤣😁.

Verder zal ik alleen terug reizen voor het zien van familie en vrienden maar dat is bij de meeste hier wel denk ik zo, of voor de fiets @YunuS 😉.
Ik heb overigens al meer gefietst hier dan ik in mijn laatste 25 jaar in nl. 😁Sterker nog, ik had geen fiets in nl.

Hoe dat terug reizen zal zijn, heb ik nog geen ervaring mee. We zijn nog niet terug geweest.
 
Back
Top