Merry-go-round to & in OZ

Thanks Dude, much appreciated!

Ja, we hebben de zaken even op een rijtje gezet. We gaan gewoon 2 jaar goed sparen (kan nu weer nadat alle grote onkosten qua huis wel gedaan zijn geloof ik) en dan checken we de woningmarkt over twee jaar nog eens met de makelaar. Ga er vanuit dat onze (financiele) situatie en de huizenmarkt weer dichter naar elkaar toe gegroeid zijn :up:

Goedkoper kunnen veel huizen eigenlijk niet meer worden. De grond alleen is bijna al meer waard vaak.:eek:
 
Zo..... gebeurd er hier nog wat? Nou, eigenlijk niet echt o_O

Maar om ons op dit moment dunne lijntje met OZ nog een beetje in leven te houden net even $5 op mijn Optus account gestort. Op die manier blijft ons zeer fraaie OZ nummer weer voor een paar maandjes in stand. Klinkt misschien belachelijk maar het heeft een soort van emotionele waarde en geeft een soort reminder van het uiteindelijke doel!

Call me weird, but I like it :)


12118uoa3tcymgn.jpg
 
Toen het nummer vrijgegeven werd in de winkel ging het rond langs de medewerkers die allemaal zo'n blik hadden van: bloody tourists getting nicest number of the week ;)

Maar het is vooral de emotionele waarde ;)
 
Tsja, eigenlijk geen fluit te melden, behalve dan dat het Ozzie/ACT virus onverminderd rondwaart en zo nu en dan weer hardnekkig de kop opsteekt. Hoe lager de temperaturen hier hoe hoger de OZ koorts zeg maar.

Voor de rest sprankjes hoop ontleden aan positief (economisch) nieuws en negatief nieuws maar negeren. Chagrijnig worden is al makkelijk genoeg dus dat laten we zo veel mogelijk achterwege ;)

Het is best wel lastig omdat je de laatste twee à drie jaar echt doelgericht bezig bent geweest. Eerst de emo rollercoaster inzake het besluit wel of niet een visum aan te vragen, daarna de aanvraag zelf, dan de validatietrip en dan.... een gat.

Maar ja, we zijn niet de enige en we zijn dan op zich al zo gelukkig dat we een visum hebben :up:
Nu is het dus eigenlijk de 'daily grind' en hope for the best!

Cheers!
 
Tsja, eigenlijk geen fluit te melden, behalve dan dat het Ozzie/ACT virus onverminderd rondwaart en zo nu en dan weer hardnekkig de kop opsteekt. Hoe lager de temperaturen hier hoe hoger de OZ koorts zeg maar.

Voor de rest sprankjes hoop ontleden aan positief (economisch) nieuws en negatief nieuws maar negeren. Chagrijnig worden is al makkelijk genoeg dus dat laten we zo veel mogelijk achterwege ;)

Het is best wel lastig omdat je de laatste twee à drie jaar echt doelgericht bezig bent geweest. Eerst de emo rollercoaster inzake het besluit wel of niet een visum aan te vragen, daarna de aanvraag zelf, dan de validatietrip en dan.... een gat.

Maar ja, we zijn niet de enige en we zijn dan op zich al zo gelukkig dat we een visum hebben :up:
Nu is het dus eigenlijk de 'daily grind' en hope for the best!

Cheers!
Ik ken je gevoel. Wij zitten in dezelfde situatie, behalve het feit dat we wel een redelijke kans zien om te gaan als ons huis niet verkocht wordt. Maar het wachten is lastig.

Probeer positief te blijven, leuke dingen doen en plannen te maken, zodat je er helemaal klaar voor bent als je straks toch kan!
 
No worries, we zijn zeker niet zielig. Maar het afwachten is weer een nieuwe fase waarmee we 'get to grips' moeten komen. En ja als moderne westerlingen willen we natuurlijk invloed uit oefenen, sturen en grijpbare vooruitgang boeken.

Hmm, maar weer eens een stukje stoïcijnse filosofie gaan lezen denk ik :p
 
Petje af hoor voor jullie positiviteit! Houden zo hoor, ook als het even lastig is. Balen is het wel dat je sommige dingen niet zelf in de hand hebt en niets anders kan dan....wachten (en positief blijven). Wij blijven hier voor jullie allemaal duimen dat die ene koper het pad op komt lopen.
 
Is wel begrijpelijk. Don't worry too much zou ik zeggen. Je hebt nu juist heel mooi de tijd om dingen tot in de puntjes voor te bereiden. Zorg ervoor dat je huis helemaal af is, alle klusjes gefixt. Alle zooi opgeruimd, administratie netjes in mappen, gedigitaliseerd, ongebruikte inventaris op marktplaats, van alle sleutels een reserve gemaakt:p.

En af en toe relaxen uiteraard!
 
Nothing serious here. Just enjoying our time here. Zeker nu het hier lekker warm is!

Net terug van een paar weekjes Alpen, gewoon om even te genieten van iets wat nu eenmaal minder is in OZ (hooggebergte) Echt supergaaf. We zullen de komende jaren nog wel vaker in de Alpen zitten. Ik ben nu eenmaal een bergen liefhebber, meer dan strand bijvoorbeeld. Nog een reden waarom Canberra klikte denk ik...

Over Canberra gesproken, werd vanochtend wakker, en je kent dat wellicht wel dat je een fijne droom hebt gehad. Je hebt geen details maar gewoon een goed gevoel. Een 'ik ben blij' gevoel. Had gewoon lekker over Canberra gedroomd en dat we daar waren. Weet verder niet veel meer, behalve dat het zoooo goed voelde. Niet belachelijk overdreven 'hemel op aarde' goed. Maar gewoon 'this is where we feel happy' goed. Heb dat gevoel maar even proberen vast te houden zeg maar :D

Een 'winters' plaatje van Mt. Stromlo mountainbikepark dan maar om het gevoel even te bevestigen ;)
1016712_575764872475036_543903777_n.jpg
 
Mooie foto!

Emogranten kweken het meeste geduld. Dat wordt bij jullie wel heel erg op de proef gesteeld overigens. Maar komt goe. Schrale troost, tis hier nu snachts koud, veel regen en storm. :)
 
Mooie foto!
Even voor de duidelijkheid, die is van het interweb, en niet van mijzelf (voor ik beschuldigt wordt van plagiaat) Het is meer dat ik als fanatiek mountainbiker wel uitkijk naar zo'n molshoop in de achtertuin, en waar in het geval van Mt. Stromlo ACT ook nog bakken aan Hoppers rondrennen, Echidna's je pad kruisen en de paden 350 dagen per jaar lekker droog zijn :up:

Emogranten kweken het meeste geduld. Dat wordt bij jullie wel heel erg op de proef gesteeld overigens.
Nou jij/jullie zijn ook wel aardig 'King and Queen of the Hill qua wachten hoor :p

Maar komt goe. Schrale troost, tis hier nu snachts koud, veel regen en storm. :)
Kijk dat lucht op :p
 
Ah wel dan is de foto nog mooi ;-)

Als ik zo al jou hobbies zie, dan had golf- of kytesurfen volgens mij zo in het rijtje gepast...
 
Yep, been there done that ;) Maar op één of andere manier kan ik nooit 100% vriendjes worden met (onder) water.

Heb het twee jaar terug weer eens geprobeerd in Margaret River, swell was veel te bruut voor begineers maar ja, je bent niet elke dag in Margaret River (tenminste; ik niet...) Ik kan wel opstaan en (even) blijven staan hoor. Maar dat onder water gedoe... Daar zit nog even geen klik. Dus ik hou het nog even bij voornamelijk bij Snowboarden en Mountainbiken (en motorhobby gedoe en... en... ;) )
 
Intelligent en Koala in één zin... :eek:


Koala Brains Shrink · 5 million years ago - Present
The modern koala has a skull that is filled with 40% cerebrospinal fluid. This implies that early ancestors had a much larger brain. This is most likely an evolutionary adaptation to the koala's low-energy diet, which made a large brain unsustainable. By decreasing brain size, the koala decreased its energy requirements, allowing it to survive on eucalyptus leaves. Its sedentary lifestyle and limited diet make a small brain a viable adaptation, albeit one which prevents the koala from learning new behaviors easily.

9281731847a820e2f518ef9e8a5a06c110ce50c6-l.jpg
 
Back
Top