Merry-go-round to & in OZ

En dan heb je zo'n moment dat je denkt. Gaan we het wel redden daar. Is het al die moeite wel waard.
Kom je dit tegen:


Tsja... dan ben je weer verkocht hè :D
Mooi he , heb hem op mijn facebook geplaatst omdat het mooi weergeeft waarom ik er zo graag wil zijn ! De zon schijnt er echt op een andere manier en dat is toch zo moeilijk uit te leggen!
 
Prachtig filmpje afterbang, het verwoordt inderdaad mooi hoe anders het licht er is. Meteen maar gedeeld via FB ;-) Hang in there!
 
Ik heb vanavond deze draad eens op mijn gemak doorgelezen. Wat een verhaal! Goed van je dat je nog zo positief bent en zo veel bijdragen op het forum plaatst. Dat geeft wel aan dat de moed je nog niet helemaal in de schoenen is gezakt. Ik hoop voor jullie dat de huizenmarkt weer een beetje aantrekt (er moet nu toch wel eens weer een beetje beweging in komen, toch?). Wij hebben ons huis vorig jaar verkocht voor heel wat minder dan we gehoopt hadden, maar wij hadden het geluk dat de hypotheekschuld lager was dan de prijs die we ervoor gekregen hebben en dat het geen invloed had of we wel of niet naar Australië zouden gaan (wij zaten er al). Een oplossing (of koper) kan zo maar ineens vanuit een onverwachte hoek komen en dan staan de zaken er weer heel anders voor. Succes!
 
Nou, er zijn er hier wel meer met een 'verhaal' hoor. Ik reken ons nog tot de gelukkigen omdat we in ieder geval wel een visum hebben. En dat kan helaas niet altijd iedereen zeggen.

Na onze validatietrip in December (en waar we dus ontdekten dat Canberra het voor ons echt wel is) was het wel een k... tijd. Maar we hebben na een maandje of twee balen de draad weer opgepakt. Ons leven hier op de rit gezet en op zo'n manier dat we nu lol hier hebben en we de deur naar OZ verder open duwen (financieel zeg maar)

Dat schiep ook gelijk duidelijkheid, we zitten hier gewoon nog wel even voor we het circus (huis te koop zetten e.d.) op gaan starten. Als je dat gewoon echt duidelijk besluit, heb je rust en kun je hier ook gewoon genieten zonder OZ uit het oog te verliezen. Het is namelijk niet NL is Knudde en OZ is Goed of andersom maar beide heeft zijn voor- en nadelen.

Dus genieten we nu van wat NL/Europa biedt en genieten we als het goed is straks van wat OZ biedt :)
 
Last edited:
Nou, er zijn er hier wel meer met een 'verhaal' hoor. Ik reken ons nog tot de gelukkigen omdat we in ieder geval wel een visum hebben. En dat kan helaas niet altijd iedereen zeggen.

Na onze validatietrip in December (en waar we dus ontdekten dat Canberra het voor ons echt wel is) was het wel een k... tijd. Maar we hebben na een maandje of twee balen de draad weer opgepakt. Ons leven hier op de rit gezet en op zo'n manier dat we nu lol hier hebben en we de deur naar OZ verder open duwen (financieel zeg maar)

Dat schiep ook gelijk duidelijkheid, we zitten hier gewoon nog wel even voor we het circus (huis te koop zetten e.d.) op gaan starten. Als je dat gewoon echt duidelijk besluit heb je rust en kun je hier ook gewoon genieten zonder OZ uit het oog te verliezen. Het is namelijk niet NL is Knudde en OZ is Goed of andersom maar beide heeft zijn voor- en nadelen.

Dus genieten we nu van wat NL/Europa biedt en genieten we als het goed is straks van wat OZ biedt :)
Dat vind zo leuk aan dit forum, iedereen heeft min of meer hetzelfde doel, emigratie naar Australië en toch heeft iedereen een ander verhaal, dat voor een deel vaak heel herkenbaar is. Als je geen visum krijgt, gaat over het algemeen de deur gewoon dicht, hoe zwaar balen dat ook is. Maar jullie kregen na veel moeite het visum toegewezen en daarmee denk je dat de grootste hobbel is genomen. Dan krijg de tegenvaller van het niet kunnen verkopen van je huis er nog achteraan. In elk geval heb je de juiste instelling, want het is inderdaad waar dat beide landen zijn voor- en nadelen hebben. Pas toen we hier in Australië woonden besefte ik hoeveel landen en steden in Europa er nog zijn die ik eigenlijk nog graag zou willen zien. Wij hadden geen tijd om dat lijstje nog af te werken. Dus misschien moeten we nog eens een Europa tour doen, zoals veel Aussies doen ;) Ik kan me voorstellen dat een duidelijk besluit ook rust geeft. Geniet nog maar lekker van alle goeds wat Nederland/Europa te bieden heeft want over een paar jaar kan alles er helemaal anders er voor staan :)
 
Last edited:
Zo leuk en spannend weekend (bijna) achter de rug. Vrijdag weer genoten van ons leventje hier door even met de leasebak naar zuid Limburg te rijden om even wat uurtjes Snowboarden. Wat blijft dat toch heerlijk, ook onze wintersport geboekt. Kijk er nu al naar uit (Januari) , weer lekker naar de bergen en sportief bezig zijn.

Zaterdag was dan de grote schrik, terwijl ik een bammetje sta te smeren ruik ik een brandlucht en zie de keuken zich vullen met rok. Is de diepvriezer in brand gevlogen. Nu is het een inbouw vriezer dus met de snelheid van het licht ik een schroevedraaier opgedoken en als een malle de vriezer los schroeven terwijl Natas de brandblusser ging pakken. Nou door ons snelle ingrijpen is het bij een verbrande vriezer en koelkast gebleven. Pfieuw. Dat had heel vervelend af kunnen lopen...

Verder nog wat huisjes zitten kijken in ACT, nu de dagen hier korter worden... en kouder... en regenachtiger... en.. kriebelt het weer een stuk harder dan een maandje of 3 terug. Je komt er niet zomaar vanaf hè, zo'n virusje ;)

Uitzicht over Canberra by Night (niet mijn foto trouwens)

10652226553_c256d475a2_c.jpg
 
Jemig wat een geluk dat jullie thuis waren, je ze snel handelde en een brandblusser hebt! Wist niet dat dat kon gebeuren!

Heerlijk dat de wintersport geboekt is!!!
 
Wow, daar sta je niet bij stil dat je zomaar fik kan hebben in huis... Goed opgelost!

Mooie foto trouwens!
 
pfff wel nuchter gereageerd zeg! Dat zal schrikken geweest zijn.

mmm duiveltje hier vroeg zich af hoe het zit met een huis wat te koop staat dat afbrandt. Kun je dan niet het geld van de verzekering innen en de rest voor een habbekrats verkopen ;)?
 
Hoe hoog is je brandverzekering? Je hebt gewoon een versnelde poging naar Oz laten lopen :p

Serieus: dat lijkt me wel enorm schrikken! Snel gereageerd, goed zo!
 
@Zwerver: dat schoot wel later door me heen. Zoals ze zeggen "in de brand..., uit de brand" ;) (bij verzekeringsfraude)
Maar dat zou wel heel sneu geweest zijn eigenlijk. Laten we nu eerst nog maar ff in alle rust hier genieten en centjes sparen (las al goede berichten op nu.nl over stijgende huizenprijzen in 2015) en dan, hop, one way ticket to the ACT :)
 
pfff wel nuchter gereageerd zeg! Dat zal schrikken geweest zijn.

mmm duiveltje hier vroeg zich af hoe het zit met een huis wat te koop staat dat afbrandt. Kun je dan niet het geld van de verzekering innen en de rest voor een habbekrats verkopen ;)?



Same duiveltje als zwerver en ikzelf hadden ;)
 
Als afsluiting van het 'brandende vriezer' verhaal. Foto's van de vriezer opgestuurd naar Siemens (de fabrikant van de vriezer) en binnen een dag reactie. Ze willen graag de 20 jaar oude verbrande vriezer hebben en geven er een spinternieuwe voor terug met 4 jaar garantie on top of it.

Dat is goede service! :)

En weet iemand waar je blauwe lucht en zonneschijn kunt kopen :(

:p
 
Back
Top