Merry-go-round to & in OZ

Elk nadeel heeft zijn voordeel zullen we dan maar zeggen! Fijn dat het goed afgelopen is Afterbang! Een nichtje van ons had pas al een spontaan ontbrandende vaatwasser. Levensgevaarlijk in de keuken!
 
Wij hebben nu blauwe lucht en zonneschijn!!!!! (voor even waarschijnlijk, maar mag een gegeven paard niet in de bek kijken!)
 
Hmmm, om te voorkomen dat ze in de brand vliegen? :p

Oh ja, we hebben een nieuwe pan gekocht hoor, na je kookavonturen hier laatst :D
 
Last edited:
Zo ons maar weer eens het stof er af blazen. Kreeg net een leuk kaartje in de (digitale) brievenbus, dus we zijn nog niet van de kaart gevallen zeg maar. Het zijn kleine simpele dingetjes. Maar ik moet zeggen dat ze in ACT hun best blijven doen om je welkom te voelen :)

Verder 'Business as Usual' en weinig OZ nieuws... Vorig jaar zaten we nu in Canberra... :oops: Dat zou best fijn zijn om dat nu weer te zeggen, daarbij is het een beetje vreemd om geen tripje gepland te hebben. De laatste 5 jaar zijn we ruw weg elke 1.5 jaar wel in OZ geweest. Nu 'al' een jaar niet meer en ook niets in het vooruitzicht... BEHALVE de echte oversteek natuurlijk. Maar dat is nog wel even de adem in houden tot we hier de buit binnen hebben zeg maar ;)

Laters!

Screen%20Shot%202013-12-17%20at%2008.29.18.png
 
Zo ons maar weer eens het stof er af blazen. Kreeg net een leuk kaartje in de (digitale) brievenbus, dus we zijn nog niet van de kaart gevallen zeg maar. Het zijn kleine simpele dingetjes. Maar ik moet zeggen dat ze in ACT hun best blijven doen om je welkom te voelen :)

Verder 'Business as Usual' en weinig OZ nieuws... Vorig jaar zaten we nu in Canberra... :oops: Dat zou best fijn zijn om dat nu weer te zeggen, daarbij is het een beetje vreemd om geen tripje gepland te hebben. De laatste 5 jaar zijn we ruw weg elke 1.5 jaar wel in OZ geweest. Nu 'al' een jaar niet meer en ook niets in het vooruitzicht... BEHALVE de echte oversteek natuurlijk. Maar dat is nog wel even de adem in houden tot we hier de buit binnen hebben zeg maar ;)

Laters!

Screen%20Shot%202013-12-17%20at%2008.29.18.png
Zelfde geldt ongeveer voor ons. het voelt raar om niet iets gepland te hebben voor die kant op zeg maar...
 
Zit je een beetje TV te kijken (in Nederland wel te verstaan...) Zie je ergens in een programma een Holden UTE staan en denk je plotseling, dat is eigenlijk best een mooie/handige auto..... :eek:
Ik die UTE's gebaseerd op personenauto's altijd verfoeide als lelijk, stom en achterlijk? Oh oh, ben ik nu al aan het ver-Australiën voor we er uberhaupt zijn?

Zit je de Olympics te kijken met een knoop in je maag terwijl Torah Bright uit Cooma (nou dat is close as you can get to the ACT) haar kunsten in de Halfpipe Snowboard finale vertoont (zilver na goud 4 jaar terug) Oh oh, ben ik nu al aan het ver-Australiën?

En wat moet ik met nieuws als dit?
Screen%20Shot%202014-02-14%20at%2010.18.57.png


De economie in NL groeit en in Australia wordt (voor de zoveelste keer) gesproken over een vastgoed bubble. Is de combinatie nu goed voor ons? Of juist niet? Dat de economie hier aantrekt is goed, dat betekent meer kans op (blijvend) werk en meer kans op een oplopende huizenprijs en vooral dat is keihard nodig voor ons.
Maar een eventuele bubble in OZ? Aan de ene kant goed als de huizen niet 10x je inkomen kosten, maar aan de andere kant, een barstende bubbel... dat is meestal niet best voor de economie zeg maar...

In ACT staan de seinen zowiezo even op rood voor ons, wat dan goed aansluit op de rode lampen in NL. De Abbott's hakken vrij bruut in de government uitgaven en dat helpt een ambtenaren stad als Canberra niet echt natuurlijk.

Conclusie:

  1. UTE's zijn eigenlijk best OK :eek:
  2. Torah Bright is zeker OK :up:
  3. Even wachten is niet tof maar wel OK (?) :rolleyes:
Screen%20Shot%202014-02-14%20at%2010.37.53.png
 
Last edited:
Die bubble wordt al sinds de GFC voorspeldt (vooral door US economen!), maar de Sydney prijzen zijn weer flink aan het stijgen. Die bubble zal nog wel meevallen ;)
 
Leuk voor je Afterbang maarreh... Ik werk in de geestelijke gezondheidszorg en de vooruitzichten zijn werkelijk dramatisch.
Dus, to me, waiting also brings disturbance...
Hoop dat ik kan blijven werken tot aan vertrek.
 
Back
Top