Merry-go-round to & in OZ

Oh, dat jullie vegetariers zijn wist ik wel ergens, even vergeten. In australie zijn ze dat niet echt volgens mij met een goedkoper prijs voor een kilo vlees dan een kilo sperziebonen
Huh? Prijzen van vlees lopen hier almaar op door de aantrekkende export, sperziebonen daarentegen zijn helemaal noet duur als ze in het seizoen zijn. En buiten het seizoen zijn ze nog steeds goedkoper dan de goedkoopste runderlapjes.
 
O
Huh? Prijzen van vlees lopen hier almaar op door de aantrekkende export, sperziebonen daarentegen zijn helemaal noet duur als ze in het seizoen zijn. En buiten het seizoen zijn ze nog steeds goedkoper dan de goedkoopste runderlapjes.
Ok, heeft waarschijnlijk met de regio te maken. Waar wij zaten "Adelaide" was groente vaak duur tov vlees. Zal een vraag en aanbod kwestie zijn.
 
O

Ok, heeft waarschijnlijk met de regio te maken. Waar wij zaten "Adelaide" was groente vaak duur tov vlees. Zal een vraag en aanbod kwestie zijn.
Hoe lang geleden was dat? Het vlees (vooral rund) is het afgelopen jaar aardig duurder geworden. En ik weet niet waar de boontjes gekweekt worden.
 
Goed bezig weer die bangetjes.....nog even volhouden!

ps als de sperziebonen uit Queensland moeten komen bijvoorbeeld, dan zijn ze in SA wellicht logischer wijze een stukje duurder.
 
Goh, bekende dozen. Doe Errie de groeten van ons. En bedenk je neemt NOOIT teveel mee. Typisch Hollandse zaken kun je nooit genoeg bij je hebben. Denk aan stadsfietsen met fietstassen bv of sinterklaas inpakpapier ;-)
Groet mr Mountains.

Tja, de Nederlandse stadsfietsen......ik zag me al rijden hierin Bendigo. Totdat mijn (te zware) trouwe Gazelle helemaal niet tegen de Bendigo heuveltjes bestand was. Te weinig versnellingen, te zwaar en dus werkeloos in de schuur. Met kerst gaat ie mee naar vrienden in Adelaide.....vast en zeker dat ie daar nog een lang leven gaat krijgen :D.
Nu kachel ik rond op een mountainbike, met bagage drager en snelbinders. Jammer dat ik hier nog geen goede fietstassen heb gevonden. We blijven toch altijd Nederlanders hè.
 
Stuff it, als je een hondengroomer toko wil beginnen moet je het maar laten weten. Ik heb een site opgezet waar consumenten aanvragen doen om hun hond gegroomed te krijgen. Ik kon de leads nergens kwijt. Arrogantie + drukte.

Dus genoeg werk in die sector. Anders lekker voor jezelf beginnen.
 
Stuff it, als je een hondengroomer toko wil beginnen moet je het maar laten weten. Ik heb een site opgezet waar consumenten aanvragen doen om hun hond gegroomed te krijgen. Ik kon de leads nergens kwijt. Arrogantie + drukte.

Dus genoeg werk in die sector. Anders lekker voor jezelf beginnen.

hahaha. Nee geen hondengroomer plannen. Miss Bang kwam deze per toeval tegen op Gumtree. Maar goed om te weten dat er dus nog wel eens vraag naar een bepaalde dienst kan zijn die vervolgens niet ingelost worden = gat + markt ;)
 
En onze eerste viewing voor een rental zit er op!

De real estate agent was zo vriendelijk om de viewing met FaceTime te doen. Eerste keer dat we een huis op 16.000km bekijken om in te gaan wonen. Maar wat een top service!

Wordt vervolgd :up:
 
Last edited:
Tadaa!!!! Het is nu 02:00 AM hier in NL en zojuist witte rook gekregen van de home owners. Dus gelijk de bond overgemaakt voor ons allereerste huis in OZ!

Gewoon een huis gehuurd op afstand, het kan dus (in Canberra) :)12 maanden lease en hopelijk bevalt en kunnen we verlengen :)

Morgen de details van het huis want het is GEWELDIG!!!

Nu naar bedje, alles bij elkaar al bijna 24 uur wakker, vanochtend om 05:00 de viewing en nu volgende nacht om 02:00 in the pocket! Hell yeah!!
 
Tadaa!!!! Het is nu 02:00 AM hier in NL en zojuist witte rook gekregen van de home owners. Dus gelijk de bond overgemaakt voor ons allereerste huis in OZ!

Gewoon een huis gehuurd op afstand, het kan dus (in Canberra) :)12 maanden lease en hopelijk bevalt en kunnen we verlengen :)

Morgen de details van het huis want het is GEWELDIG!!!

Nu naar bedje, alles bij elkaar al bijna 24 uur wakker, vanochtend om 05:00 de viewing en nu volgende nacht om 02:00 in the pocket! Hell yeah!!

Jij krijgt het ook gewoon voor elkaar! Dus geen air bnb maar direct je eigen stekkie! WoW, dat is nog eens een super start. Nou dat contract nog en je zit gebeiteld!
 
Nou dat contract nog en je zit gebeiteld!

Working on it!!!


Jij krijgt het ook gewoon voor elkaar! Dus geen air bnb maar direct je eigen stekkie!

We gaan gelijk van een leeg huis in NL naar een weekendje Blue Mountains bij bekenden :D. Dan naar ons vorig jaar gebruikte AirBnB voor 1 week. Dan kunnen we even de noodzakelijke dingen kopen (een bed bijvoorbeeld) en al naar onze rental slepen (de rental periode start op dezelfde dag als we aankomen) Alles kat-klaar maken en dan is de AirBnB afgelopen, komen de katten aan en gaan we er zelf ook (weer) kamperen tot de container komt :)

Complimenten voor de makelaar trouwens, echt supergoed, snel, regelen de viewing binnen een paar uur, alles kan digitaal. Je krijgt automated SMS en mail van elke statuswijziging enz. enz. Echt beter dan de gemiddelde NL makelaar :confused:o_O:eek::)
 
Last edited:
Back
Top