Merry-go-round to & in OZ

Twee milestones! En ons eerste huis, en de vorige post was mijn 5000e post hier :)

Screenshot%202016-12-21%2008.39.11.png
 

Did I hear the magic word at 32 seconds in??? YES I did! I did!!!

En zag ik een cat flap? Ja!
En gardener included? Yes! (mag ook wel met zo'n tuin :rolleyes: )

Foto uit Streetview, het huis ligt bovenaan de private driveway achter de struiken:

Screenshot%202016-12-21%2002.16.02.png


En de plaatjes van de real estate agent:

https://www.allhomes.com.au/ah/act/rent-residential/36-olympus-way-lyons-canberra/1317315613311

Winner voor ons was de ligging, een kleine rustige straat, not a through road. Met als klap op de vuurpijl: de achterkant grenst aan een bush reserve (Oakey Hill) Het huis heeft gas heating, wel fijn in Canberra en voldoet aan de overige 'eisen' die we hadden. Het enige wat fijn was geweest is overal houten vloeren en gas cooking. Maar backing onto a reserve with Roo's trumps everything :)
 
Last edited:
Wow, mr mountains is onder de indruk (en een beetje jaloers) Je hebt wel lef hoor om zonder het gezien te hebben de huur aan te gaan. Maar jullie zijn al zo vaak in Canberra geweest dat je waarschijnlijk de buurt wel kent.
Heb je nu nog 2 slaapkamers over? Goh dan zie ik mogelijkheden! Hoe is het met de werkgelegenheid in Canberra?

Wat betreft die oude electrische kookplaat die zou ik inderdaad laten vervangen door gas, het ligt toch al binnen dus heel veel kan dat niet kosten. Trouwens die elektrische platen willen nog wel eens opeens stuk gaan en dan moet de landlord ze toch vervangen Gefeliciteerd mr and mrs afterbang.
 
Hello Mr Mountains, dank je, ik neem het als een compliment ;)

We kennen Canberra best aardig omdat we er al met al een week of twee a drie rondjes hebben gereden met een lijst huizen in onze price range in de navigatie. Niet dat die huizen die toen beschikbaar waren dat nu ook nog zijn maar het gaf houvast welke wijken we wel en niet leuk vonden en ook nog betaalbaar. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik deze suburb niet echt ken waarschijnlijk omdat we nu iets boven onze oorspronkelijke price range zitten. En met Google Maps en Streetview + een viewing met tekst en uitleg via FaceTime durven we de gok wel aan. Kopen was wellicht een ander gevalletje maar huren is wat minder risicovol lijkt me.

En ach, na het woord Kangaroo waren we eigenlijk al klaar met de viewing ;)
 
Hello Mr Mountains, dank je, ik neem het als een compliment ;)

Is ook zo bedoeld hoor.

Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik deze suburb niet echt ken waarschijnlijk omdat we nu iets boven onze oorspronkelijke price range zitten.

Ja dat ken ik voor je het weet wil je een zwembad met uitzicht. Of een kangoeroe naast je bbq.
Niet erop in jullie geval;-)

Wel slim om een tuinman erbij te hebben in de prijs want onze tuin en zwembad bij te houden was best zwaar. Waren we 1dag per week mee bezig.

P.S. Nu weet ik nog niet wat je met die twee extra kamers gaat doen? Zo groot zijn die katten toch niet?
 
De katten zijn wel dik maar nee :D Home offices. In ieder geval Miss en waarschijnlijk ik ook. Omdat we hier dus twee Home offices kunnen maken hoeven we geen office space te huren (scheelt dollars) en kunnen we die vierkante meters aftrekken van de belasting als onkosten voor de zaak. Dat gaf wat ruimte naar de bovenkant :)
 
Plan alvast maar een housewarming! Ziet er super uit! En als jullie wat spullen willen lenen om de eerste weken te overbruggen dan horen we het wel.
 
Wow, gefeliciteerd! Ziet er goed uit, mooi uitzicht en ruim opgezet. En als klap op de vuurpijl roos die je tuin vernielen en de occasional bush fire. Real Aussie experience!
 
Wow, gefeliciteerd! Ziet er goed uit, mooi uitzicht en ruim opgezet. En als klap op de vuurpijl roos die je tuin vernielen en de occasional bush fire. Real Aussie experience!


Yup. No joking around:

In January 2003, bushfires swept in from the western side and about 80 percent of the hill was burned. While the fire damaged or destroyed many of the hill’s trees, it also stimulated growth, particularly of eucalypts and casuarinas, and parts of the lower slopes are now heavily timbered.


The grasslands and timbered slopes provide habitat for a large number of small to medium-sized birds common to the Canberra region. Boobook owls, kookaburras and king quail are frequently sighted. The rocks and grass provide a home for lizards and snakes including brown snakes, bluetongue lizards, native gecko (eastern stone gecko or wood gecko - Diplodactylus vittatus) and the threatened pink tailed worm lizard (Aprasia parapulchella). Scorpions and huntsman spiders also hunt among the rocks and fallen bark in the treed areas. Oakey Hill has a resident population of eastern grey kangaroos and provides a corridor for fauna travelling through the Canberra Nature Reserve. Brush tailed possums are frequent visitors to residential gardens adjacent to the hill.

(Bron: Wikipedia https://en.m.wikipedia.org/wiki/Oakey_Hill_(Canberra)

Bushfires, Roo's, Kookaburra's, Brown Snakes, Huntsmen and Possums. Die combinatie gaat ons scherp houden :p
 
Wauw, wat gaaf! Ik ben echt stikjaloers :)
Superleuk dat je even een stukje van de viewing deelt met ons.
Ik weet weer waar ik het met die k...IELTS voor doe...!!
 
Back
Top