Merry-go-round to & in OZ

Wordt vervolgd!

En het vervolg!

We waren bij maandag gebleven. We hebben de afgelopen week in onze vertrouwde AirBnB doorgebracht om toch wat luxe te hebben terwijl we de Temple of Doom plunderden. (Ikea) Er zit veel in de container...maar dat is dus ook het probleem, het zit nog in de container. Wat niet in de container zit is een tuinset, die hebben we dus maar gekocht, kunnen we in ieder geval ergens op zitten (op een tuinset zitten wordt een beetje een recurring theme...)

De afgelopen week dus potten, pannen, borden, bestek een tuinset en katten spullen gekocht. Ook niet onbelangrijk: een bed! Dit wordt straks het gastenbed maar voor nu even ons bed. Dit alles over de afgelopen dagen gehamsterd, naar 36 Olympus Way versleept en ter plekke in elkaar geschroefd (de gehele ervaring van tussen krijsende kids door laveren, Zweedse namen proberen uit te spreken met een Australisch accent, daarna met 35 graden alles in de auto proberen te krijgen en dan thuis de trap op te slepen en te monteren is net iets minder leuk dan een wortelkanaal behandeling, en behoorlijk veel leuker dan binnen een straal van 20.000km bij Donald Trump vandaan te zitten. Maar dat laatste is helaas echt waar...

Donderdag: Australia Day! Onze eerste echte Australia Day! 's ochtends naar het gratis ontbijt in Commonwealth park waar helaas de vegetarische snags al vergeven waren tegen de tijd dat wij arriveerden. Na enig nadenken of Australiërs plots hun vlees gewoontes hadden afgezworen bedachten we dat er wellicht nogal wat Hindi's in Canberra wonen(?) en dat er daarom meer doorloop is in vegetarische worstjes dan de organisatie had verwacht. Het verbaasde me wel dat de Hartstichting betrokken is bij het organiseren van een ontbijt bestaande uit vette worst en flavoured milk (toegevoegde suikers anyone???)

Daarna was er een klein stukje verderop in het park de Citizenship ceremony. Dat kleine stukje lopen op de kaart was gewoon dik 10 minuten lopen met de zon aan een strakblauwe hemel en 30 graden om 11 uur 's ochtends. De parken hier, en afstanden in het algemeen in Canberra, zijn soms belachelijk. Alles is zo debiel ruim opgezet dat je je soms afvraagt welke reus de architect was (ik vind het fijn/mooi hoor. Maar lopen van A naar B is vaak niet te doen aangezien het meer een soort van A naar Z is in plaats van A naar B)
Maar na een klein kwartier door het fraai opgezette park gesloft te hebben kwamen we aan bij de Governor General en Premier Turnbull. Een zeer vlotte dame met een goed gevoel voor humor en timing praatte de ceremonie aan elkaar. "Hi Wendy, congratulations with your Australian Citizenship, Wendy is from the USA so we are not going to talk about politics" :) De ceremonie zat goed in elkaar en maakte hongerig (als ze in NL nou eens kappen met dat gezeik over twee paspoorten wist ik het wel over 4 jaar)

De dag had verder diverse concerten en dergelijke in petto en op het eind van de avond vuurwerk vanaf de brug en op het meer in het centrum. Een mooie show! Toen deze afgelopen was liep de stad in 1x leeg naar de suburbs en hebben we voor het eerst in de file gestaan. Dat kostte ons wel 15 minuten extra :)

Vrijdag maar eens bellen of onze katten zaterdag nog afgeleverd werden (het was weer even stil) JetPets gebeld in Australia en deze hadden gelijk antwoord: Ze hadden VCK in Nederland keurig alle vluchtgegevens doorgegeven 'heeft VCK dat niet aan jullie doorgegeven?' Nee dat hadden ze niet.
Onze ervaring met Australische bedrijven en organisaties is tot nu toe gewoon goed en doet nergens onder voor NL. Soms gaat het goed, soms perfect en soms wat minder vlot. Gelijk aan Nederland lijkt me.

Vrijdag was ook het moment dat we ons huis ingetrokken zijn! Tuinstoel en bed in elkaar, koelkast gekocht en boodschappen gedaan. Nu wordt het echt! Ons eigen en enige adres in OZ. In de AirBnB zat er toch nog wat van dat vakantie gevoel in. Maar nu we nog maar 1 sleutel hebben en 1 adres waar we terecht kunnen zinkt het weer wat verder in. Dit is ons nieuwe plekje! Dit was dus ook de eerste dag dat we 's avonds nog in ons huis zouden zijn. Zouden er dan wellicht echt kangaroos achter het huis langs hoppen? Om 19:00 uur de stoute schoenen aan en de achtertuin uitgestapt het natuurgebied in... Om onmiddellijk door Joe the Kangaroo aangestaard te worden met een blik van: Wat doen jullie in mijn tuin? Gelukkig was Joe nog niet 2 meter hoog en 80 kilo zwaar dus na wat blikken heen en weer gewisseld te hebben (wij blij, hij verstoord) zijn we ieder een kant opgegaan. Waarbij we onmiddellijk de volgende, en de volgende en de volgende Roo tegen kwamen. Gezellig! Ze lijken uiteraard wel gewend aan mensen te zijn maar zijn wel echt wild, een mooie mix!

Wacht, wacht wacht... even terug lezen...

5 dagen geleden zijn we aangekomen in Canberra
En nu hebben we een huis,
met wat spulletjes er in,
en Kangaroos langs de achterkant?

Is this real? YES IT IS!!!

Na uitgestuiterd te zijn in onze 'extended backyard' was het tijd voor onze eerste nacht in ons 'nieuwe' huis. Met wat eenvoudig entertainment van een stel Possums op het dak en weer een ander bed/matras was het niet de beste nacht qua slaap. Maar daar zijn we aan gewend geraakt, er is zoveel in je op te nemen dat je soms wat licht slaapt. Zeker als je dan ook nog weet dat je zaterdag je furballs op gaat halen! Dat ging nu ook superstrak, vlucht was gescheduled te landen om 14:20. Om 14:23 hadden we ze in de auto staan. Dat was nog een swift! 15 minuutjes stuiteren ze door het huis en as we speak zijn ze dat aan het verkennen. Het gaat goed met ze!

Weer een heerlijk stuk om te lezen!
Ik zie het helemaal voor me (vooral het ikea verhaal met de Ozzy -zweedse klanken probeer ik mjn voor te stellen hihi)

Fijn dat de katten de reis goed doorstaan hebben en nu vrolijk (hoop ik) stuiteren door jullie paleisje op de berg olympus :p
Ben benieuwd wat hun reactie zal worden bij het zien van kangaroos in de achtertuin :rolleyes:

Over die Roo's gesproken , we love pictures! :D

Happy (verlate) Australian Day!

De katten doen het goed, zo goed dat we ze vannacht al moesten gaan zoeken, we hadden de vliegendeur niet goed dicht gedaan en dat hadden ze alledrie ontdekt :eek: Dus daar stonden we om 3 uur 's nachts te roepen naar onze 3 stofnesten. Twee kwamen als heel snel en volledig op het gemak aanlopen toen we in het donker stonden te roepen (sorry buren...) De derde deed daar een klein uurtje langer over :confused: Maar ook die kwam op een gegeven moment aan lopen alsof er niets aan de hand was en ging eens uitgebreid op de verandah liggen voor we hem naar binnen gelokt kregen. Dat hebben we dus ook wel gehad! We weten in ieder geval dat ze er niet als debielen van door gaan om vervolgens de weg kwijt te raken.

Vandaag is het 30 January. Einde double demerit points en dus op voor een nieuw rijbewijs. Noem me een eikel maar het deed me toch wat om een half uurtje later buiten te staan met een officieel papiertje (pasje) met mijn tronie en naam er op + Australian Capital Territory er boven. Weer zo'n dingetje dat je weet dat je hier nu echt geland bent.

En de eerste hobbel heeft zich opgeworpen. 3x raden...

Juist ja: Internet

Toen ik alvast in Nederland informeerde naar de doorlooptijd van een FTTN internet aansluiting (we hebben hier geen NBN maar wel fiber van ACT zelf) werd me verteld 3 to 7 werkdagen. Dus ik dacht, dat bestel ik wel als we er zijn, dat hoeft dan niet vanuit NL, stel je voor dat ze voor de deur staan en wij zijn er nog niet... Nu dat risico had ik best kunnen nemen hoor :mad: We zijn ondertussen 6 werkdagen verder en er gebeurde nog niet veel. Dus maar eens bellen.
Belletje 1: Call Center, weinig opgeschoten, in de wacht gezet en op een gegeven moment uit de wachtrij gevallen
Belletje 2: Call Center, betere uitleg, meer nazoek werk van ze wat uiteindelijk leidde tot het bericht dat ze me vandaag nog probeerde terug te bellen met de bevestiging dat mijn aanvraag verwerkt was (?!) en dat het dan waarschijnlijk nog drie weken ging duren voor een monteur kwam (wat ook niet altijd betekent dat het dan gelijk werkt is mijn ervaring hier op het forum...) Drie f#cking weken!?!? Wat is er gebeurd met de doorlooptijd van max. 7 dagen?!? Nou de Sales afdeling was wat optimistisch wist de dame me te vertellen. Ja dat had ik ondertussen ook door :mad:

Nou, ik hoopte dat we onder het beroemde, sorry, beruchte Internet gedoe uit zouden komen. Maar het lijkt erop dat alle internet toko's over de hele wereld een beetje hetzelfde zijn. Mag ik aub XS4All terug???:rolleyes:

Over die Roo's gesproken , we love pictures! :D

Een crappy iPhone photo. Dit is niet Joe de Kangaroo trouwens ;) Joe woont achter ons huis maar wilde niet op de foto. Dit is een andere, gisterochtend voor het warm werd eens even een rondje rond/over de heuvel gelopen. Er zitten er genoeg, dit is er één van vele :)

We vinden het wel echt retegaaf dat we zo de achtertuin uitstappen en dit reserve in lopen :up:

Roo%20Oakey%20Hill%2011.jpeg

Wat een heerlijk uitgebreide updates en erg leuk om te lezen over jullie 'eerste stapjes' in Oz. Leuke foto! Die roo's blijven leuk om te zien. Dat is ook de charme van het buiten of dicht bij een bush reserve wonen. Hoewel je er best wel snel aan went aan die kangoeroes zo vlak bij huis, is het toch elke keer wel weer bijzonder als je er een tegenkomt.

Wat een heerlijk uitgebreide updates en erg leuk om te lezen over jullie 'eerste stapjes' in Oz. Leuke foto! Die roo's blijven leuk om te zien. Dat is ook de charme van het buiten of dicht bij een bush reserve wonen. Hoewel je er best wel snel aan went aan die kangoeroes zo vlak bij huis, is het toch elke keer wel weer bijzonder als je er een tegenkomt.

Nee, als ik moet gaan stuiteren bij elke Roo die je hier tegenkomt kom ik niet aan wandelen toe ;) Maar het blijft geinig!
Hieronder een plaatje van zojuist, je kunt ons huis op de achtergrond zien liggen (vanwege de invallende schemer zijn de iPhone foto's niet geweldig maar je begrijpt wat ik bedoel)

File%2030-01-2017.jpeg

Leuke updates @afterbang , keep 'em coming.

Ja sommige zaken gaan hier dramatsich langzaam, zoals telefoon/internet. Maar inderdaad rijbewijs, het aanvragen van een hypotheek (een week) en het kopen van een nieuwe auto (levertijd 3 dagen, in plaats van 6 weken) gaat supersnel in vergelijking met Nederland.

Nee, als ik moet gaan stuiteren bij elke Roo die je hier tegenkomt kom ik niet aan wandelen toe ;) Maar het blijft geinig!
Stuiteren is wel gezond, en je kan dan samen met een roo meestuiteren door de tuin.

Second week In OZ, eerste volledige week in ons huis. Weer tijd voor een update.

Als er nog mensen zijn die denken dat de eerste weken in een nieuw land alleen maar romantisch of avontuurlijk zijn moet ik jullie teleurstellen. Naast dat we het ontzettend naar ons zin hebben is het toch vooral veel winkelen. Heel veel winkelen… (en jullie begrijpen dat ik ontzettend veel van winkelen hou... Niet!)

IKEA staat wat betreft bezoekjes nog op nummer 1, al wordt die langzaam maar zeker nu bijgehaald door het winkelcentrum in Woden Valley.

We zijn toch vooral bezig het huis en home office enigszins op orde te krijgen, en na eerst wat keukenspullen, stoelen voor in de woonkamer en een bed gekocht hadden ontdekte we een paar dagen later dat we eigenlijk bijna nooit binnen zitten… :D
Dus na wat rondgekeken te hebben bij wat winkels en op Gumtree (geen gehoor op mijn belletjes/mailtjes) maar weer naar de IKEA om een tuinset te halen, en daar zitten we nu dus wel heel de dag op.

Even wat betreft Gumtree, tot nu toe heb ik diverse pogingen gewaagd om dingen te kopen op Gumtree, van krabpalen van 5 dollar tot autos van 8000 dollar. Het netto resultaat is hetzelfde men mailt of belt nooit terug. Is dit ook jullie ervaring? Want langzaam maar zeker begin ik Gumtree al af te strepen als bron van spulletjes. Koop ik het wel nieuw ergens, dan heb ik het gelijk zonder wachten of men ooit eens terug belt of mailt.

Daarnaast hebben we ontdekt dat online shoppen hier gewoon niet altijd handig is. De prijzen liggen niet heel veel lager, de leverkosten zijn vaak flink en de levertijden vaak nog flinker. Voorbeeldje: een krabpaal voor de kitten. 1 paal = 20 euro verzendkosten. 2 palen is 40 euro verzendkosten… Pardon, hoe bedoel je twee producten is gewoon 2x verzendkosten? En dan is de levertijd ergens tussen 3 en 7 werkdagen hopen ze… Dus dan maar weer op naar de dierenwinkel waar je dan een paal oppikt (de duurste krabpaal die ik ooit gekocht heb...) maar je hebt hem dan tenminste gelijk.

Nu we het toch over dieren hebben, onze 3 fur balls doen het super en waren zoals eerder gezegd meteen de tweede nacht thuis al ontsnapt door een hordeur die we niet goed dicht hadden gedaan (smart fuckers!) Aangezien ze hiermee wel gelijk bewezen hadden goed met de verantwoordelijkheid van los buiten lopen om te kunnen gaan (aangezien ze op ons verzoek weer netjes terug kwamen) hebben we besloten dat dus vanaf afgelopen dinsdag overdag buiten mogen en ‘s nachts binnen. Ze vinden het geweldig hier!

In ander dierennieuws:
- We hebben 1 nieuw huisdier. Ongeveer 10 centimeter in doorsnee, 8 poten en harig. We noemen hem Hairy Harry. Harry woonde de eerste dagen boven een slaapkamer deur. Daarna is hij een tijd spoorloos geweest, ik misste hem al een beetje. Maar vandaag hebben we hem weer gevonden! Harry bewaakt nu de keuken.
- We hebben twee lokale Magpies. Scruffy en Fluffy. De een zit iets minder fraai in het verenpakket als de ander vandaar de naam. Door ze een kastenbrokje in de ochtend en avond te geven hopen we ze te overreden ons niet te swoopen in de lente. We komen we in Oktober/November nog even terug op dit onderzoek! We zullen de resultaten publiceren.
- De possum doet het ook leuk en verder weinig last van het beestje. Soms hoor je hem ‘s nachts ruzie maken met de buur-possum. That’s all.
- En last but not least, de kangaroos. We houden de eer hoog door elke dag kangaroos te zien. Dat is in Canberra niet heel moeilijk en daar genieten we dan ook van! Soms kunnen we ze tijdens het ontbijt al zien zitten door het keukenraam, andere keren moeten we een stukje lopen achter het huis om er wat te vinden. Maar ze zijn nooit ver weg. Als we stoer doen gaan we ze in een ander stuk bush zoeken. Dan is het dubbel zo leuk om ze tegen te komen. Urambi Hill hier down the road heeft er nog meer dan onze hill. En ook onze buurberg Mt Taylor zit er vol mee. Weten we dat ook weer!

Als laatste dieren nieuws, we hebben al even kennis gemaakt met de buurvrouw en haar poes… Ik bedoel haar kat. De buurvrouw is erg aardig en onze katten en die van haar gaan goed samen. Dat is een pak van ons hart, we hebben geen zin om elke dag vechtende katten uit elkaar te halen. Los nog van wat dit doet voor de buren relatie!

Min puntje dan (ja weer Internet) Waarom is er volgens mij maar 1 goede Internet provider ter wereld? (xs4all) Ik zal het wel weer niet begrijpen maar de workflow van de internet mannen hier kan wel een efficiëntie slag gebruiken! Dat het zolang duurt is nog tot daar aan toe, dan kijk je even wat minder op Facebook en dergelijke. Maar ik ben deze week al begonnen met werken (vanuit huis) en mijn klant zit vooral in Nederland, Singapore, USA, Duitsland und so weiter, und so weiter. Dat betekent dus veel Skypen, veel mailen en veel upgrades kopen voor je mobiele data-abonemment. Positieve kant is dat er dus vanaf 1 februari alweer geld verdiend wordt. De mogelijkheid om door te werken voor mijn ‘oude’ klant is een geweldige kans en die laat ik niet lopen door een beetje duur 4G internet.

Plus puntje: Container is in het land! Now we wait (again ;) )

Nataschja heeft zich ook al in het culturele leven gestort via een Latin dansschool in het centrum, ze is daar dinsdag avond wezen dansen (ik heb bedankt voor de eer, ik had een date met een bebaarde Australische hipster vriend die me uiteindelijk liet zitten hahaha) Grappige aan Canberra is trouwens dat mensen uit het Centrum al vinden dat je van ver bent komen rijden als je uit Woden Valley komt (15 minuten van CBD) Rare jongens die Canberrans! Daarnaast is er een duidelijke scheiding tussen Zuid van het meer en Noord van het meer. Beide zijden vinden hun zijde uiteraard de beste. Wat een beetje kul is want ze lijken erg veel op elkaar. Noordzijde iets meer shopping en een hipster wijk, Zuidzijde meer Government en her en der wat duurdere wijken. Maar dat is het dan ook wel een beetje. Wij hebben ook een kant gekozen (automatisch) aangezien we ten zuiden van het meer wonen! SouthSide Rules!

Vandaag weer lekker wezen wandelen, wekker om 06:00 uur, relaxed een beetje ontbijten, beetje Facebooken, schoentjes aan, 10 minuutjes rijden, stukje wandelen en toen…. toen wisten we het weer… we waren er weer ingetrapt! In de Australische zomer is het om 09:00 uur al gewoon best serieus warm en staat de zon hoog aan de hemel (met UV kracht bizar+) Dus volgende keer, wekker om 06:00 (of eerder), snel een ontbijtje erin, en hop gelijk de paden op, de lanen in! Voor die leuke wandeling een helletocht wordt! Les geleerd? Ik hoop het.

Second week In OZ, eerste volledige week in ons huis. Weer tijd voor een update.
Dus volgende keer, wekker om 06:00 (of eerder), snel een ontbijtje erin, en hop gelijk de paden op, de lanen in! Voor die leuke wandeling een helletocht wordt! Les geleerd? Ik hoop het.

Inderdaad zie je mensen hier in het weekend als rond 6 uur rondrennen, en vanaf 7 uur is het lokale buurtcafe stampensvol met de regulars voor hun ontbijt, koffie en ouwehoer praatjes.

Als er nog mensen zijn die denken dat de eerste weken in een nieuw land alleen maar romantisch of avontuurlijk zijn moet ik jullie teleurstellen. Naast dat we het ontzettend naar ons zin hebben is het toch vooral veel winkelen. Heel veel winkelen… (en jullie begrijpen dat ik ontzettend veel van winkelen hou... Niet!)

IKEA staat wat betreft bezoekjes nog op nummer 1, al wordt die langzaam maar zeker nu bijgehaald door het winkelcentrum in Woden Valley.

We zijn toch vooral bezig het huis en home office enigszins op orde te krijgen, en na eerst wat keukenspullen, stoelen voor in de woonkamer en een bed gekocht hadden ontdekte we een paar dagen later dat we eigenlijk bijna nooit binnen zitten… :D
Dus na wat rondgekeken te hebben bij wat winkels en op Gumtree (geen gehoor op mijn belletjes/mailtjes) maar weer naar de IKEA om een tuinset te halen, en daar zitten we nu dus wel heel de dag op.

Even wat betreft Gumtree, tot nu toe heb ik diverse pogingen gewaagd om dingen te kopen op Gumtree, van krabpalen van 5 dollar tot autos van 8000 dollar. Het netto resultaat is hetzelfde men mailt of belt nooit terug. Is dit ook jullie ervaring? Want langzaam maar zeker begin ik Gumtree al af te strepen als bron van spulletjes. Koop ik het wel nieuw ergens, dan heb ik het gelijk zonder wachten of men ooit eens terug belt of mailt.

Daarnaast hebben we ontdekt dat online shoppen hier gewoon niet altijd handig is. De prijzen liggen niet heel veel lager, de leverkosten zijn vaak flink en de levertijden vaak nog flinker. Voorbeeldje: een krabpaal voor de kitten. 1 paal = 20 euro verzendkosten. 2 palen is 40 euro verzendkosten… Pardon, hoe bedoel je twee producten is gewoon 2x verzendkosten? En dan is de levertijd ergens tussen 3 en 7 werkdagen hopen ze… Dus dan maar weer op naar de dierenwinkel waar je dan een paal oppikt (de duurste krabpaal die ik ooit gekocht heb...) maar je hebt hem dan tenminste gelijk.

Nu we het toch over dieren hebben, onze 3 fur balls doen het super en waren zoals eerder gezegd meteen de tweede nacht thuis al ontsnapt door een hordeur die we niet goed dicht hadden gedaan (smart fuckers!) Aangezien ze hiermee wel gelijk bewezen hadden goed met de verantwoordelijkheid van los buiten lopen om te kunnen gaan (aangezien ze op ons verzoek weer netjes terug kwamen) hebben we besloten dat dus vanaf afgelopen dinsdag overdag buiten mogen en ‘s nachts binnen. Ze vinden het geweldig hier!

In ander dierennieuws:
- We hebben 1 nieuw huisdier. Ongeveer 10 centimeter in doorsnee, 8 poten en harig. We noemen hem Hairy Harry. Harry woonde de eerste dagen boven een slaapkamer deur. Daarna is hij een tijd spoorloos geweest, ik misste hem al een beetje. Maar vandaag hebben we hem weer gevonden! Harry bewaakt nu de keuken.
- We hebben twee lokale Magpies. Scruffy en Fluffy. De een zit iets minder fraai in het verenpakket als de ander vandaar de naam. Door ze een kastenbrokje in de ochtend en avond te geven hopen we ze te overreden ons niet te swoopen in de lente. We komen we in Oktober/November nog even terug op dit onderzoek! We zullen de resultaten publiceren.
- De possum doet het ook leuk en verder weinig last van het beestje. Soms hoor je hem ‘s nachts ruzie maken met de buur-possum. That’s all.
- En last but not least, de kangaroos. We houden de eer hoog door elke dag kangaroos te zien. Dat is in Canberra niet heel moeilijk en daar genieten we dan ook van! Soms kunnen we ze tijdens het ontbijt al zien zitten door het keukenraam, andere keren moeten we een stukje lopen achter het huis om er wat te vinden. Maar ze zijn nooit ver weg. Als we stoer doen gaan we ze in een ander stuk bush zoeken. Dan is het dubbel zo leuk om ze tegen te komen. Urambi Hill hier down the road heeft er nog meer dan onze hill. En ook onze buurberg Mt Taylor zit er vol mee. Weten we dat ook weer!

Als laatste dieren nieuws, we hebben al even kennis gemaakt met de buurvrouw en haar poes… Ik bedoel haar kat. De buurvrouw is erg aardig en onze katten en die van haar gaan goed samen. Dat is een pak van ons hart, we hebben geen zin om elke dag vechtende katten uit elkaar te halen. Los nog van wat dit doet voor de buren relatie!

Min puntje dan (ja weer Internet) Waarom is er volgens mij maar 1 goede Internet provider ter wereld? (xs4all) Ik zal het wel weer niet begrijpen maar de workflow van de internet mannen hier kan wel een efficiëntie slag gebruiken! Dat het zolang duurt is nog tot daar aan toe, dan kijk je even wat minder op Facebook en dergelijke. Maar ik ben deze week al begonnen met werken (vanuit huis) en mijn klant zit vooral in Nederland, Singapore, USA, Duitsland und so weiter, und so weiter. Dat betekent dus veel Skypen, veel mailen en veel upgrades kopen voor je mobiele data-abonemment. Positieve kant is dat er dus vanaf 1 februari alweer geld verdiend wordt. De mogelijkheid om door te werken voor mijn ‘oude’ klant is een geweldige kans en die laat ik niet lopen door een beetje duur 4G internet.

Plus puntje: Container is in het land! Now we wait (again ;) )

Nataschja heeft zich ook al in het culturele leven gestort via een Latin dansschool in het centrum, ze is daar dinsdag avond wezen dansen (ik heb bedankt voor de eer, ik had een date met een bebaarde Australische hipster vriend die me uiteindelijk liet zitten hahaha) Grappige aan Canberra is trouwens dat mensen uit het Centrum al vinden dat je van ver bent komen rijden als je uit Woden Valley komt (15 minuten van CBD) Rare jongens die Canberrans! Daarnaast is er een duidelijke scheiding tussen Zuid van het meer en Noord van het meer. Beide zijden vinden hun zijde uiteraard de beste. Wat een beetje kul is want ze lijken erg veel op elkaar. Noordzijde iets meer shopping en een hipster wijk, Zuidzijde meer Government en her en der wat duurdere wijken. Maar dat is het dan ook wel een beetje. Wij hebben ook een kant gekozen (automatisch) aangezien we ten zuiden van het meer wonen! SouthSide Rules!

Vandaag weer lekker wezen wandelen, wekker om 06:00 uur, relaxed een beetje ontbijten, beetje Facebooken, schoentjes aan, 10 minuutjes rijden, stukje wandelen en toen…. toen wisten we het weer… we waren er weer ingetrapt! In de Australische zomer is het om 09:00 uur al gewoon best serieus warm en staat de zon hoog aan de hemel (met UV kracht bizar+) Dus volgende keer, wekker om 06:00 (of eerder), snel een ontbijtje erin, en hop gelijk de paden op, de lanen in! Voor die leuke wandeling een helletocht wordt! Les geleerd? Ik hoop het.
Wat een heerlijke en herkenbare update! IKEA, wachttijden internet etc. En onze Huntsman heet ook Harry! (hoewel hij waarschijnlijk een zij is, want die zijn groter)
Wat online kopen betreft is het even zoeken. Ik heb een paar keer wat dierenspullen gekocht tegen redelijke verzendkosten. Ik zal even opzoeken via welke websites. Verder gaan jullie lekker zo te horen! Goed om te lezen!

. Ik zal even opzoeken via welke websites. Verder gaan jullie lekker zo te horen! Goed om te lezen!

Laat maar komen! Want dat is ook zo'n dingetje. In NL had je (door jaren ervaring en tips van anderen) een vast rijtje webshops of real life shops. Hier begin je weer op nul. Dus elke hulp of tip is welkom!

Enneh... doe Harry de groeten :D

Back