Zoals afgesproken, wat meer nieuws over auto(s) en container. En wat ander nieuws natuurlijk anders waren we zo uitgepraat!
De afgelopen weken hebben we gebruik gemaakt van een huurauto ervan uitgaande dat we vrij snel een auto naar ons zin zouden vinden. Nu we hadden we al een leuke tweedehands 4x4 gezien toen we in Nederland waren en daar de eerste contacten over gelegd maar de afgelopen weken werd ons duidelijk dat die wel eens niet op tijd klaar zou kunnen zijn nadat we hem met cheque betaald hadden (Cheques… kent u ze nog?!? Die papieren vodjes waar de bank op zet dat je het geld echt waard bent, en dan geef je dat vodje aan iemand anders en die krijgt daar dan geld voor…Het is 2017...) Maar terug naar de auto. De 4x4 staat in Brisbane, een stukje verderop, 1200km verderop welgeteld. Net even te ver om te gaan kijken of even op de zondagmiddag op te halen. Daarbij dat er nu geen Rego op zit en ik druk aan het werk ben is het een beetje een gedoe om hem hier te krijgen. Niet getreurd 'Alice' staat nu op een vrachtwagen en wordt ergens deze week bezorgd. Maar aangezien onze huurauto toch echt afliep en het transport net even wat langer duurde dan verwacht (dat lijkt hier ondertussen standaard, post, pakketjes, alles komt een keer aan maar altijd wat later dan verwacht) zijn we de zoektocht gestart op de Gumtree en Carsales. Dat werkt uiteindelijk een beetje hetzelfde als in Nederland, niet iedere verkoper is even goed in communiceren (je hoort niets, auto is plots aan een ander verkocht enz.) Dus na dat een weekje geprobeerd te hebben bij particulieren toch maar het circuit van de autohandelaren in gestapt. Die hebben de auto staan en willen er graag van af voor de juiste prijs. Gewoon een zakelijke overeenkomst. Kan goed gaan, kan fout gaan. Met wat hulp van
@Thijsvr van ons die nog even wat gecheckt heeft voor ons in Melbz zijn we toch in Canberra geslaagd. Een nette Subaru Outback. Ook 4 wielaandrijving maar dan wel vriendelijk om mee in de stad te rijden. Dit hele auto-koop-gedoe is wel even wennen na een stuk of 10 leaseauto's (dealer bezoekje, foldertje mee, vinkje zetten: klaar) Maar hopelijk zijn we er nu even van af!
Container nieuws!!!! Die is zonder enig probleem door de douane en alle controles! Vooral onze mountainbikes baarde ons wat zorgen. Met alle modder en troep die daar op zat... met name zat dus. Ik ben in December een paar avonden bezig geweest om de fietsen brandschoon te krijgen, en met succes! Aanstaand donderdag wordt de container afgeleverd en gelost. De verhuizers lopen(?) dan alles het huis in, wat ook een avontuur gaat worden aangezien we boven op een bult wonen waar de vrachtwagen niet kan komen. Wordt vervolgd!
Nu we het toch over fietsen hebben, we zijn vorige week zondag naar Thredbo gereden. Thredbo is een skigebied op een uur of 2 à 3 rijden van Canberra. Erg mooi en rustig gelegen in de Australische Alpen en zomers een mountainbike resort waarbij je één van de skiliften kunt gebruiken om de fiets mee naar boven te nemen. Langs de rivier zijn net buiten het dorp fantastische gratis kampeerplekken waar we dan mooi kunnen overnachten! Hier gaan we meer komen zodra de fietsen er zijn!
Wordt er ook nog gewerkt? Jazeker! Miss Bang viert nog even vakantie en leert de beginselen van huisvrouw spelen (NOT) terwijl ik druk bezig ben voor mijn 'oude' klant en dus nog steeds huidige klant. Er is daar nog een hoop te doen en daar help ik graag aan mee vanuit Australia (Ze zitten in Azie, Europa en de USA dus men is wel gewend aan globaal werken) Ik werk twee avonden in de week de middag en avond zodat ik meer overlap heb met Europa en twee dagen gewoon Australische tijd zodat ik meer overlap heb met Amerika en Azie. Dat alles vanuit kantoor aan huis. Werkt super! Oh, en die vijfde dag vraagt u? Nou dan werk ik bij voorkeur liever niet
Work to Live, not Live to Work!
Zoals velen wellicht al meegekregen hebben, het was hier in het zuidoosten warm de laatste dagen. ERG warm. Zo warm dat dit deel van Australia het heetste stuk op aarde was. Van de top 15 max. temeraturen op aarde lagen er 15 in onze 'omgeving'. In Canberra kwamem we nog aardig weg met twee dagen 41 graden. In NSW werd het ruim 47 graden op plekken.
@Red dust zag ik 44 voorbij komen bijvoorbeeld. Zondag is het weer in Canberra in de middag omgeslagen met een verkoelend buitje en terug naar 28 graden. Ter info: Iedereen die met vuur speelt is een eikel.
Gisteren een stevige wandeling in Namadgi gedaan, Namadgi is het natuurgebied wat bijna 50% van ACT beslaat en ligt ten zuiden van de stad. Vanaf 'onze' heuvel naar het zuiden gekeken zie je het gebied al liggen, zwaar beboste heuvels en bergen van tussen de 1000 en bijna 2000 meter hoog. Een paradijs voor dieren en wandelaars. Naar het westen gekeken heb je de Brindabella's en Koszuiscko National Park. Dat is ongeveer net zo groot als heel Gelderland en Utrecht bij elkaar. Dit loopt dan weer naadloos over in Alpine NP & Snowy Mountains NP. enzovoort tot je in de buurt van Melbz bent. Lekker veel Bush in de omgeving (en dan hebben we het nog niet over Deua, Kanangra Boyd, Morton, Blue Mauntains enz, wat hier vandaan in het oosten en noordoosten ligt.
Een vraag die ook nog wel eens voorbij kwam: Hoe reageren de poezen op kangaroos? Nou, eigenlijk niet echt
Troy is de eerste die een kangaroo gezien heeft en keek er wel naar maar kon het niet echt plaatsen en liet het toen maar weer gaan.