Merry-go-round to & in OZ

Heerlijke update, we zijn weer op de hoogte.
Ik koop teken/vlooienspul ook online bij Jumbo pets. Die zijn snel en goed geprijsd.
Fijn te horen dat de container in Sydney is aangekomen. Maar als ze doorvaren naar Canberra kan het nog wel ff duren :) Nee, zonder gekheid, komt goed. Met een beetje mazzel kun je over een week of twee je eigen spullen weer uitpakken!
Over Gumtree, ik vergeet zelf ook weleens te kijken of ik berichtjes heb als ik iets probeer te verkopen. Maar toch al gelukt om aantal spullen daar te verkopen, werkt wat ons betreft prima.

Na een paar belletjes (voicemail) en een Gumtree callback verzoek niets. Vanochtend SMS en daar kwam reactie op. Duidelijk iemand die de Engelse taal minder machtig is als ik. Ik heb nu wel contact maar geen communicatie :D

"...Communicatie is een proces van informatie-uitwisseling..." (red.)

Geweldig!
Toen ik me hier bij de buren probeerde voor te stellen, keken ze me raar aan... Had dan ook geen taart bij me...

This toch een kopje suiker??
Vermoed niet dat dat veel had uitgemaakt!
In Adelaide deden buren uberhaupt de deur niet open en sprak ik eigenlijk alleen met een stel, die gestalkt werden en dus gingen verhuizen.
In Whyalla stelden de buren het wel op prijs, dat ik me voorstelde, maar bij dat ene praatje en een keer bij me op de BBQ is het gebleven.
De huidige buren wonen er nu zo'n 3-4 jaar en zij stelde zich voor omdat we beiden toevallig achter het huis waren, toen haar hondjes een keel op zetten. Haar man heb ik nog nooit gesproken en zie ik hooguit in het voorbijgaan. En dan wonen we in een maisonnette (2-onder-1-plattig-dag)...

Wij hebben in ons eerste huurhuis de buren uitgenodigd en in ieder geval de directe buren kwamen en waardeerden dat zeer. In ons eerste koophuis ook borrel gehouden voor de buurt. 1/3 kwam opdagen, 1/3 kwam netjes afzeggen of sprak ons aan vlak na de borrel en 1/3 hebben we niets van gehoord. Onze directe buren zijn een beetje bijzonder (dropten een bloemetje op de stoep zonder even hallo te zeggen en zitten verder altijd binnen), maar met verschillende andere buren maken we regelmatig een praatje en sommige komen we af en toe voor een borrel/etentje. Dat we regelmatig met de hond door de straat lopen helpt denk ik ook.

En gewoon nog vergeten in de update: @Jarp (en gezin) zijn nog even op de koffie geweest! Gewoon al onze eerste bezoekers!

En ja @Jarp: het is hier altijd zo rustig :D
Succes met jullie zoektocht en een goede reis gewenst!

Het is wel erg zen in CBR hoor, maar na een dagje (zondag nota bene) toeren in Sydney ben je ook wel de kluts kwijt. Pakweg 120km heeft een dag (!!!!!!!!!) gekost.

Dank voor de koffie en de ontvangst @afterbang, voor ons zit de trip er voorlopig op. Morgen via China naar een stervenskoud NL.

Het is wel erg zen in CBR hoor, maar na een dagje (zondag nota bene) toeren in Sydney ben je ook wel de kluts kwijt. Pakweg 120km heeft een dag (!!!!!!!!!) gekost.

Dank voor de koffie en de ontvangst @afterbang, voor ons zit de trip er voorlopig op. Morgen via China naar een stervenskoud NL.

Zen, hahaha. Maar je hebt wel een punt wellicht. En dat is misschien ook waarom wij het zo fijn vinden hier. Het is een enorm groot dorp met de geneugten van een grote stad. Je moet er van houden ;)

We hopen jullie snel weer te zien, in welk gebied dat dan ook is. Succes met knopen hakken!

Zoals afgesproken, wat meer nieuws over auto(s) en container. En wat ander nieuws natuurlijk anders waren we zo uitgepraat!

De afgelopen weken hebben we gebruik gemaakt van een huurauto ervan uitgaande dat we vrij snel een auto naar ons zin zouden vinden. Nu we hadden we al een leuke tweedehands 4x4 gezien toen we in Nederland waren en daar de eerste contacten over gelegd maar de afgelopen weken werd ons duidelijk dat die wel eens niet op tijd klaar zou kunnen zijn nadat we hem met cheque betaald hadden (Cheques… kent u ze nog?!? Die papieren vodjes waar de bank op zet dat je het geld echt waard bent, en dan geef je dat vodje aan iemand anders en die krijgt daar dan geld voor…Het is 2017...) Maar terug naar de auto. De 4x4 staat in Brisbane, een stukje verderop, 1200km verderop welgeteld. Net even te ver om te gaan kijken of even op de zondagmiddag op te halen. Daarbij dat er nu geen Rego op zit en ik druk aan het werk ben is het een beetje een gedoe om hem hier te krijgen. Niet getreurd 'Alice' staat nu op een vrachtwagen en wordt ergens deze week bezorgd. Maar aangezien onze huurauto toch echt afliep en het transport net even wat langer duurde dan verwacht (dat lijkt hier ondertussen standaard, post, pakketjes, alles komt een keer aan maar altijd wat later dan verwacht) zijn we de zoektocht gestart op de Gumtree en Carsales. Dat werkt uiteindelijk een beetje hetzelfde als in Nederland, niet iedere verkoper is even goed in communiceren (je hoort niets, auto is plots aan een ander verkocht enz.) Dus na dat een weekje geprobeerd te hebben bij particulieren toch maar het circuit van de autohandelaren in gestapt. Die hebben de auto staan en willen er graag van af voor de juiste prijs. Gewoon een zakelijke overeenkomst. Kan goed gaan, kan fout gaan. Met wat hulp van @Thijsvr van ons die nog even wat gecheckt heeft voor ons in Melbz zijn we toch in Canberra geslaagd. Een nette Subaru Outback. Ook 4 wielaandrijving maar dan wel vriendelijk om mee in de stad te rijden. Dit hele auto-koop-gedoe is wel even wennen na een stuk of 10 leaseauto's (dealer bezoekje, foldertje mee, vinkje zetten: klaar) Maar hopelijk zijn we er nu even van af!

Container nieuws!!!! Die is zonder enig probleem door de douane en alle controles! Vooral onze mountainbikes baarde ons wat zorgen. Met alle modder en troep die daar op zat... met name zat dus. Ik ben in December een paar avonden bezig geweest om de fietsen brandschoon te krijgen, en met succes! Aanstaand donderdag wordt de container afgeleverd en gelost. De verhuizers lopen(?) dan alles het huis in, wat ook een avontuur gaat worden aangezien we boven op een bult wonen waar de vrachtwagen niet kan komen. Wordt vervolgd!

Nu we het toch over fietsen hebben, we zijn vorige week zondag naar Thredbo gereden. Thredbo is een skigebied op een uur of 2 à 3 rijden van Canberra. Erg mooi en rustig gelegen in de Australische Alpen en zomers een mountainbike resort waarbij je één van de skiliften kunt gebruiken om de fiets mee naar boven te nemen. Langs de rivier zijn net buiten het dorp fantastische gratis kampeerplekken waar we dan mooi kunnen overnachten! Hier gaan we meer komen zodra de fietsen er zijn!

Wordt er ook nog gewerkt? Jazeker! Miss Bang viert nog even vakantie en leert de beginselen van huisvrouw spelen (NOT) terwijl ik druk bezig ben voor mijn 'oude' klant en dus nog steeds huidige klant. Er is daar nog een hoop te doen en daar help ik graag aan mee vanuit Australia (Ze zitten in Azie, Europa en de USA dus men is wel gewend aan globaal werken) Ik werk twee avonden in de week de middag en avond zodat ik meer overlap heb met Europa en twee dagen gewoon Australische tijd zodat ik meer overlap heb met Amerika en Azie. Dat alles vanuit kantoor aan huis. Werkt super! Oh, en die vijfde dag vraagt u? Nou dan werk ik bij voorkeur liever niet
1f609.png
;) Work to Live, not Live to Work!

Zoals velen wellicht al meegekregen hebben, het was hier in het zuidoosten warm de laatste dagen. ERG warm. Zo warm dat dit deel van Australia het heetste stuk op aarde was. Van de top 15 max. temeraturen op aarde lagen er 15 in onze 'omgeving'. In Canberra kwamem we nog aardig weg met twee dagen 41 graden. In NSW werd het ruim 47 graden op plekken. @Red dust zag ik 44 voorbij komen bijvoorbeeld. Zondag is het weer in Canberra in de middag omgeslagen met een verkoelend buitje en terug naar 28 graden. Ter info: Iedereen die met vuur speelt is een eikel.

Gisteren een stevige wandeling in Namadgi gedaan, Namadgi is het natuurgebied wat bijna 50% van ACT beslaat en ligt ten zuiden van de stad. Vanaf 'onze' heuvel naar het zuiden gekeken zie je het gebied al liggen, zwaar beboste heuvels en bergen van tussen de 1000 en bijna 2000 meter hoog. Een paradijs voor dieren en wandelaars. Naar het westen gekeken heb je de Brindabella's en Koszuiscko National Park. Dat is ongeveer net zo groot als heel Gelderland en Utrecht bij elkaar. Dit loopt dan weer naadloos over in Alpine NP & Snowy Mountains NP. enzovoort tot je in de buurt van Melbz bent. Lekker veel Bush in de omgeving (en dan hebben we het nog niet over Deua, Kanangra Boyd, Morton, Blue Mauntains enz, wat hier vandaan in het oosten en noordoosten ligt.

Een vraag die ook nog wel eens voorbij kwam: Hoe reageren de poezen op kangaroos? Nou, eigenlijk niet echt :p Troy is de eerste die een kangaroo gezien heeft en keek er wel naar maar kon het niet echt plaatsen en liet het toen maar weer gaan.

16601645_10154961497006358_574915492615581533_o.jpg

16665935_10154961496511358_4399572594264149109_o.jpg

Weer leuke update.
Brengen de katten nooit rare Australische beestjes mee naar binnen (spinnen...)?
Hier komen onze soms met muizen en zelfs ijsvogeltje en vleermuis binnen.

Weer leuke update.
Brengen de katten nooit rare Australische beestjes mee naar binnen (spinnen...)?
Hier komen onze soms met muizen en zelfs ijsvogeltje en vleermuis binnen.

Tot nu toe niet. We trainen ze met hulp van onze Magpies en Currawong. De Magpies en de Currawong krijgen allemaal een paar kattebrokjes terwijl de katten toekijken. Ze mogen niet reageren op de vogels (ze luisteren ook nog) nu zijn ze er aan gewend, en de vogels ook. Ik hoop dat ze dit gedrag ook kopiëren als we er niet bij zijn.

Grashoppers zijn even favoriet geweest bij onze rode kater. Maar de grootste lol is daar ook al vanaf lijkt het. 's Nachts liggen ze graag bij ons op bed ;)

Nou, de container is leeg. Het huis staat vol (dozen) en we zijn weer een avontuur rijker. Ongelofelijk hoe dingen hier kunnen gaan, en we zijn zeer zeker nog niet aan het einde van het verhaal. Wat een onbeschofte toko die Conroy Removals. De jongens hier aan huis niks mis mee, maar het kantoor, die proberen je aan alle kanten te fucken. Hier is het laatste woord nog niet over gesproken. Zal het verhaal vandaag of morgen eens uitschrijven.

Verder in goede sferen hoor ;) Happy met de spulletjes. We hebben opeens een woonkamer! En sinds 6 december weer ons eigen bed! Daar ga ik zo eens heerlijk op liggen!

Nou, de container is leeg. Het huis staat vol (dozen) en we zijn weer een avontuur rijker. Ongelofelijk hoe dingen hier kunnen gaan, en we zijn zeer zeker nog niet aan het einde van het verhaal. Wat een onbeschofte toko die Conroy Removals. De jongens hier aan huis niks mis mee, maar het kantoor, die proberen je aan alle kanten te fucken. Hier is het laatste woord nog niet over gesproken. Zal het verhaal vandaag of morgen eens uitschrijven.

Haha, ik ben erg benieuwd. Bij ons ging het ook niet allemaal van een leien dakje. De ontvangende partij hier wilde ineens nog weer dingen gaan rekenen en ons allemaal extra papierwerk laten invullen. Meerdere malen aangegeven dat ze daarvoor met de partij in Nederland contact moesten zoeken, maar dat werd letterlijk genegeerd. Dan kreeg je een antwoord terug en dan was gewoon dat gedeelte compleet overgeslagen. Uiteindelijk ben ik maar gewoon onvriendelijk geworden en gelukkig nam Home to Home het toen over.
Maar gefeliciteerd in ieder geval en fijn dat het binnen is. Maakt echt een groot verschil om je spulletjes te hebben.

Oh en onze katten eten vliegen, maar het gaat ze vooral om de lol van het vangen. Balkon deuren staan hier altijd open en de ene na de andere vlieg vliegt naar binnen. We overwegen ze minder te voeren zoveel vliegen eten ze.

Back