Merry-go-round to & in OZ

Moet toegeven, heb me altijd goed vermaakt in Perth en WA. Wonen wilde ik er zelf uiteindelijk niet (en later werd de keuze ook voor me gemaakt) maar vond Perth verder wel prettig aanvoelen.
 
Moet toegeven, heb me altijd goed vermaakt in Perth en WA. Wonen wilde ik er zelf uiteindelijk niet (en later werd de keuze ook voor me gemaakt) maar vond Perth verder wel prettig aanvoelen.
Ik kan alleen een oordeel vellen van wat anderen (in dit geval mijn ouders) van Perth vonden, en die vonden het niet veel bijzonders, dat is de stad zelf, de regions vonden ze wel prachtig, net als de stranden. WA is natuurlijk ook zo uitgestrekt, noord zal compleet anders zijn dan zuid.

Ikzelf kijk een hoop content van jongens uit WA, en het lijkt mij zo op het eerste gezicht maar een dorre zandbak met mooie stranden zonder mensen (grote plus) maar ik laat mij graag positief verrassen als we ooit een keer die kant op gaan. De Kimberley lijkt me wel geweldig trouwens.

De staat waar ik persoonlijk het meest nieuwsgierig naar ben is technisch gezien geen staat maar een territory maar dat is NT, van wat ik daarvan zie krijg ik enorme jeuk aan mijn reis/tour spier.
 
Ik kan alleen een oordeel vellen van wat anderen (in dit geval mijn ouders) van Perth vonden, en die vonden het niet veel bijzonders, dat is de stad zelf, de regions vonden ze wel prachtig, net als de stranden. WA is natuurlijk ook zo uitgestrekt, noord zal compleet anders zijn dan zuid. Ikzelf kijk een hoop content van jongens uit WA, en het lijkt mij zo op het eerste gezicht maar een dorre zandbak met mooie stranden zonder mensen (grote plus) maar ik laat mij graag positief verrassen als we ooit een keer die kant op gaan. De Kimberley lijkt me wel geweldig trouwens. De staat waar ik persoonlijk het meest nieuwsgierig naar ben is technisch gezien geen staat maar een territory maar dat is NT, van wat ik daarvan zie krijg ik enorme jeuk aan mijn reis/tour spier.

Perth is (was moet ik zeggen want laatste bezoek was 2010 of 11) niet super bijzonder. Maar om te wonen is een niet super bijzondere stad soms wel fijn. Niet een miljoen toeristen op je strand (Bondi kuch kuch)
Ja WA is heel veel open scrub land, maar het noorden en het zuiden zijn wel heel tof. Het zuiden issued te bereizen vanuit Perth. Kimberley is voor iedereen een rot eind. Voor ons en vanuit Perth, maar dat maakt het dan ook weer zo fraai.

We hebben al met al een maandje of 3-4 in WA rond gereisd en behalve een cycloontje een keer tussendoor, nooit vervelend gevonden.
 
Perth is (was moet ik zeggen want laatste bezoek was 2010 of 11) niet super bijzonder. Maar om te wonen is een niet super bijzondere stad soms wel fijn. Niet een miljoen toeristen op je strand (Bondi kuch kuch)
Ja WA is heel veel open scrub land, maar het noorden en het zuiden zijn wel heel tof. Het zuiden issued te bereizen vanuit Perth. Kimberley is voor iedereen een rot eind. Voor ons en vanuit Perth, maar dat maakt het dan ook weer zo fraai.

We hebben al met al een maandje of 3-4 in WA rond gereisd en behalve een cycloontje een keer tussendoor, nooit vervelend gevonden.

Vanuit hier is Kimberley natuurlijk ook een enorm eind, maar misschien iets makkelijker te bereiken als je oversteekt van Cairns naar Mount isa en daar de grens met NT over duikt. (3500km one way) Waar ik persoonlijk het aller nieuwsgierigst naar ben is Kakadu, maar dat is tegenwoordig in state of disrepair en veel mooie sites schijnen dicht te zijn. Dat is toch wel erg jammer hoor.
 
Bij ons op het werk werken de automatische deuren niet goed, dus die staan nu open (tijdens kantooruren) totdat ze gerepareerd zijn. We hebben vandaag al 4 hagedissen binnen gehad (waarvan vermoedelijk 2x dezelfde) en er komt vrijwel dagelijks een magpie binnen wandelen :D
 
Bij ons op het werk werken de automatische deuren niet goed, dus die staan nu open (tijdens kantooruren) totdat ze gerepareerd zijn. We hebben vandaag al 4 hagedissen binnen gehad (waarvan vermoedelijk 2x dezelfde) en er komt vrijwel dagelijks een magpie binnen wandelen :D

Ik opende het pand, daarna de kantine (apart bijgebouw) en ik hoorde wat gegrom, en draai mij om en stonden 2 volwassen rottweilers met grote kettingen om hun nek met het kwijl om de bek naar mij te grommen, ze bleken op de geur van etens resten in de bin afgekomen te zijn. Ik deinsde naar achter en de honden kwamen naar mij toe, 1 links en 1 rechts. Ik deed het best in mijn broek maar toen ze mij besnuffelden begonnen ze te kwispelen (ik denk dat ze onze labrador roken) en was alles ok. Wel even het hek met de buren laten repareren zodat ze niet meer van zijn erf af kunnen.
 
Warmte, luidruchtige vogels voor zonsopgang, luide kikkers na zonsondergang. We zijn weer thuis!

Twee weken in NL geweest, en dat was 14 dagen te lang hahaha.
Het was goed om even op kantoor te zijn. Wat (nieuwe) collega's ontmoet, wat nieuwe leads opgedaan en wat vrienden en kennissen gezien.

Maar verder heb ik er echt niets meer mee. Op 1x na geen enkel moment van 'Goh, dit is toch wel fijn/gaaf/mooi aan Nederland'. (die 1x was een korte stop aan Snowworld Zoetermeer, een plek waar ik vele uurtjes heb doorgebracht) Zelfs het normaal efficiënte Schiphol is afgezakt naar de middenmoot. 4 uur van te voren aanwezig en net op tijd bij de gate voor boarding. Insane.

Ik vond het 'leven' ook heel vermoeiend allemaal, elke dag in het donker je bed uit om voor de topdrukte weer een uurtje in de auto te zitten, en dan 's middags weer een uur terug door landschap dat is volgebouwd met dozen (fabriekspandjes, warehousing enz.) en waar wat overgebleven weilanden door moeten gaan voor natuur. Geen rust voor de geest, zelfs niet met de auto op adaptive cruise control ;)

Blij weer terug te zijn in een iet of wat nattig QLD!


Dutch Folklore
IMG_8176.jpeg
 
als snowworld Zoetermeer aangegeven wordt als enige/een hoogtepunt dan is dat echt een dieptepunt
Zoetermeer als stad wel. Maar heb leren snowboarden in Snowworld en menig uur in het funpark doorgebracht. En dat was, en is nog steeds het begin geweest van veel board sport plezier. Snow, golf en wakeboard, het hangt allemaal met elkaar samen 👍
 
Haha, herkenbaar. Het voelt zo gek soms om vrijwillig in Nederland te blijven. Het is goed geregeld, maar man wat is het saai en tegelijkertijd vermoeiend.
 
Welcome home buddy! Ik was erg blij dat ik midden in mijn trip naar NL 10 dagen Aruba had geplakt. Dat was een wellkome afwisseling van een reeks bezoekjes. Al moet ik zeggen dat ik nu minder mensen zie dan de eerste keer dat ik terugging en meer ga voor kwaliteit en een heel weekend bij iemand blijf. Maar toen ik na Aruba landde op Schiphol had ik net zo lief doorgevlogen naar huis ipv nog een week in NL. Maar niettemin, heb erg genoten om bijvoorbeeld een paar uur door de stad Groningen te slenteren en het te zien door de ogen van een 'toerist', dat blijft toch een mooie stad! Voor mij ook minder drukte met verkeer of volgebouwde plekken, want ik zat vooral in Groningen en Drenthe. En ook fijn: hardlopen gaat als een speer in NL, lekker vlak!
Ik had blijkbaar mazzel op Schiphol. Richting Aruba was ik in een uur door alle checks en naar huis in een uur en 15 mins. Dus het kan wel snel :) Maar voorlopig ook voor mij weer even genoeg NL. Zolang mijn moeder gezond blijft en nog deze kant op kan reizen, dan kan het volgende tripje die kant op wel weer een paar jaartjes wachten.
 
Ik denk dat een verschil voor mij is, ik ben er niet als toerist ;) Ik ben er voor werk en de tijd die ik dan ‘s avonds of in het weekend heb wordt dan vaak ingenomen door vrienden bezoeken. En ook al heb ik het aantal bezoekjes ook flink terug gedrongen blijft 5 bezoekjes in 11 dagen naast werk toch nog best een boel.

Heb het wel efficiënter gepland en iedereen in regio Den Haag in 1 weekend gedaan en daar ook geslapen.

Maar ja. Geen toerist en weinig vrije tijd naast 8-9 uur werk en 2 uur reis tijd. Maar het was wel een goeie investering, even de banden aanhalen op kantoor zodat we hopelijk weer een jaar of meer vooruit kunnen met file-loos thuis werken in de Sunshine State ☀️🌴
 
Last edited:
Not all is bad in NL ;)

NL: Voor 23:00 besteld, volgende dag in huis.

AU: Hold my beer!
Screen Shot 2022-10-12 at 11.39.02.png


Ik moet vrijdag in Maroochydore zijn.... Wellicht maar even langs het warehouse?
(p.s. het pakketje is begonnen in Sydney op 30 September. Ik zie de mail nog voor me van de winkel: No worries, we make sure you get it ASAP! hahahahahhahahahahahahahahahahahahha.... Yeah nah.)
 
Not all is bad in NL ;)

NL: Voor 23:00 besteld, volgende dag in huis.

AU: Hold my beer!

Ik moet vrijdag in Maroochydore zijn.... Wellicht maar even langs het warehouse?
Dat heb ik met een bieb boek gedaan. Had een aantal gereserveerd en eentje duurde maar en duurde maar, terwijl die in Pt Lincoln gewoon op de plank stond. Dus toen ik daar voor een weekend was en ik al bijna 2 maanden op het boek wachtte.... :D
 


OFX
Back
Top