Windstil (nog steeds) en de zon brak zelfs even door vanmiddag.En hoe is het nu?
Heel nat, maar niet extreem extreem. Maar wederom veel geluk. Yandina en Nambour, hemelsbreed zo'n 15-20km zuidelijk staan redelijk blank. Hervey Bay (meer richting @dave broekhuizen ) staat ook blank.Okay, en twee dagen later?
@Emulate Denk dat vandaag wel eens het natst kan gaan worden. Check de radar nu net even, en de 'river in the sky' die de laatste dagen langs ons heen ging lijkt nu boven ons te liggen. Ik gok dat we iig de 100mm wel gaan halen en wellicht richting de 200mm gaan vandaag. Dus dat is wel nat. Alles over 100mm per dag is niet iets wat elke week voor komt zeg maar.Heel nat, maar niet extreem extreem. Maar wederom veel geluk. Yandina en Nambour, hemelsbreed zo'n 15-20km zuidelijk staan redelijk blank. Hervey Bay (meer richting @dave broekhuizen ) staat ook blank.
Hoe is het bij jou @dave broekhuizen? De grote buien net langs je af gegaan, of zwembad in de tuin?
Lekker binnen blijven en hopen dat jullie weg niet wegspoelt!@Emulate Denk dat vandaag wel eens het natst kan gaan worden. Check de radar nu net even, en de 'river in the sky' die de laatste dagen langs ons heen ging lijkt nu boven ons te liggen. Ik gok dat we iig de 100mm wel gaan halen en wellicht richting de 200mm gaan vandaag. Dus dat is wel nat. Alles over 100mm per dag is niet iets wat elke week voor komt zeg maar.
Ja, ben wel lekker binnen gebleven meeste van de dag. Ben even buiten geweest, en het is 'warme' regen. Toch anders dan in NLLekker binnen blijven en hopen dat jullie weg niet wegspoelt!
Ghehe Zwembad was er al, die is vandaag van bovenaf bijgevuld. Verder komen we hier goed weg. Alleen vandaag 30 mm. Verder beetje wind. Gaat echt links en rechts bij ons langs. Hervey Bay gisteren vandaag krijgt Gympie de buien. Goede keuze Glenwood.Heel nat, maar niet extreem extreem. Maar wederom veel geluk. Yandina en Nambour, hemelsbreed zo'n 15-20km zuidelijk staan redelijk blank. Hervey Bay (meer richting @dave broekhuizen ) staat ook blank.
Hoe is het bij jou @dave broekhuizen? De grote buien net langs je af gegaan, of zwembad in de tuin?
Druilerig vandaag maar met 2-3 mm vandaag en morgen hebben we hier niets te klagen!Ja, ben wel lekker binnen gebleven meeste van de dag. Ben even buiten geweest, en het is 'warme' regen. Toch anders dan in NL
Zolang we onder de 300-400mm per dag blijven maak ik me voor ons zelf niet zo'n zorgen, wel voor de mensen onderin de valleien hier.
Ons maximum op 1 dag is over de 650mm. Dan lijkt het wel alsof je onder een waterval woont, bizar.... Daar zitten we nu nog heeeeeel ver vandaan gelukkig! Morgen weer back to normal als het goed is. Tegen die tijd zijn jullie in Sydney/Blue Mountains wellicht aan de beurt met het staartje?
Wat regen is altijd goed in de zomer, je wilt het ook weer niet te droog hebben in de mountains!Druilerig vandaag maar met 2-3 mm vandaag en morgen hebben we hier niets te klagen!