Merry-go-round to OZ ?

JP2017

Active Member
Ja. Het is wel een land van uitersten hè. Zo gaan we op in vlammen. Zo hebben we de reddingsboot nodig om de deur uit te kunnen. Zag net foto’s van een parkeer garage onder een appartementen complex aan de Sunshine Coast. Dat was nu een zwembad met auto’s op de bodem als artificial reef 😳

En ja, meer onderweg. Hoop dat het Canberra ook haalt 👍
Het is volgens mij ook echt een bizarre zomer dit jaar.

afterbang

XPdite Sponsor
Alle regen die normaal hier valt valt nu down south. We hebben hier amper regen gehad behalve die keer dat er 210 mm in 10 uur viel en we bijna overstroomden. We vinden het wel fijn zo zonder monsoon. Geen regen is geen humidity, vandaag 39 graden met maar 37% humidity, heerlijk!!
Ah, dus het regent vooral lager, zal wel met die Cycloon te maken hebben.
Humidity van 37% bij 39 graden. Poeh dat is knap vochtig ;)

IMG_6982.jpeg

Tim911

Well-Known Member
Ah, dus het regent vooral lager, zal wel met die Cycloon te maken hebben.
Humidity van 37% bij 39 graden. Poeh dat is knap vochtig ;)

View attachment 1054
Yep het heeft met de cyclone te maken, eerst dreef het de humidity onze kant op, nu geen bewolking dus weinig humidity. dinsdag was het niet te doen met 34 graden en 81% humidity. Vandaag was perfect. 10% zal het hier nooit worden helaas. Die realfeel is hier vaak 8-10 graden hoger dan de temp, juist door die humidity.

afterbang

XPdite Sponsor
Ja, die vochtigheid maakt het heel anders. Hier is 40 graden warm, maar niet onhandelbaar doordat het zo droog is.

Maar we zijn weer op weg naar de winter. Voor jou droger, voor ons kouder ;)

Tim911

Well-Known Member
Ja, die vochtigheid maakt het heel anders. Hier is 40 graden warm, maar niet onhandelbaar doordat het zo droog is.

Maar we zijn weer op weg naar de winter. Voor jou droger, voor ons kouder ;)
Ja maakt wereld van verschil. Vorig jaar liep ik in Melbourne in 43 graden en zweette niet eens. Hier loopt het zweet je over de rug als het boven de 30 komt met die humidity. En nee dat went toch niet helemaal hoor. Klopt wij kijken al uit naar dry season ( wil het geen winter noemen) , iedere dag 25-27 en savonds rond de 20 met een enkele uitschieter naar low tens. Laat maar komen, heerlijk!! Weer een jasje aan 's ochtends in de auto.

Red dust

Well-Known Member
Gemiddeld krijgen wij op jaarbasis 1040 mm, de laatste 7 dagen was dat 506mm! Ik weet dat we het hard nodig hebben maar na een week regen wil ik wel weer een droge wandeling met de hond! Gelukkig in huis geen natte voeten alleen muf ruikende hond.

JP2017

Active Member
Ja maakt wereld van verschil. Vorig jaar liep ik in Melbourne in 43 graden en zweette niet eens. Hier loopt het zweet je over de rug als het boven de 30 komt met die humidity. En nee dat went toch niet helemaal hoor. Klopt wij kijken al uit naar dry season ( wil het geen winter noemen) , iedere dag 25-27 en savonds rond de 20 met een enkele uitschieter naar low tens. Laat maar komen, heerlijk!! Weer een jasje aan 's ochtends in de auto.
Dat klinkt als een goede winter😎

JP2017

Active Member
Gemiddeld krijgen wij op jaarbasis 1040 mm, de laatste 7 dagen was dat 506mm! Ik weet dat we het hard nodig hebben maar na een week regen wil ik wel weer een droge wandeling met de hond! Gelukkig in huis geen natte voeten alleen muf ruikende hond.
@Red dust de same here. Volgens mij wij wonen ongeveer in dezelfde regio, jij alleen iets hoger. Na de vele regen van vanacht is de dag vandaag heerlijk zonnig begonnen, hopelijk blijft het even een paar dagen zo.😊😎

afterbang

XPdite Sponsor
Need... More... Rain... Overhere...

Dit weekend gaan we met wat vrienden naar Bright (Adventure Travel Film Festival) En ja hoor... regen voorspeld hahaha. Dat zal me leren ;)

Red dust

Well-Known Member
Need... More... Rain... Overhere...

Dit weekend gaan we met wat vrienden naar Bright (Adventure Travel Film Festival) En ja hoor... regen voorspeld hahaha. Dat zal me leren ;)
Ik hoop dat het in ieder geval zondag droog is! 9 uur in de regen staan bij het FireFight concert in Sydney lijkt me geen plezierig vooruitzicht! Maar onwijs veel zin in !

OFX