Mijn leven in Darwin...... niet meer sinds mei 2006, nu in Karratha/Perth WA!!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH !!!!!!!!!!!!!!!!

CYCLOON MONICA KOMT HIERHEEN.....!!!!!

Iedereen is in alle staten... Benzinestations en supermarkten hebben goede zaken gedaan vandaag. Ik dacht nog even vlug op internet voordat de elektriciteit en zo niet meer werkt.
Het wordt schijnbaar de ergste cycloon ooit, dus ik ben benieuwd.
Heb inmiddels ook wel mijn maatregelen genomen. Genoeg water, transit radio met batterijen, genoeg ALCOHOL !!! Eten, kaarsen en nog meer van die noodzakelijke dingen.

Heb natuurlijk geen idee wat ik erbij moet voorstellen, maar ik begin toch wel een beetje nerveus te worden. Het advies is om in een ruimte te zitten zonder ramen. Dat wordt bij ons de badkamer of het toilet.
Ga zo mijn computer veilig opruimen en voor de rest alle elektrische apparaten uit de stopcontacten halen.
Het is echt een serieuze zaak.

Zodra ik weer in de lucht ben, dan horen jullie wel hoe het is vergaan... tenminste... als ik nog leef....aahhh

Cheers en hopelijk tot snel...
Ellen

O ja.... nog even dit... ze hebben ALLE dieren in het asiel hier een spuitje gegeven....  :cry: :cry: :cry:.... Het gebouw waar het dierenasiel in zit (RSPCA) is helaas niet cycloonbestendig.... Heb net even flink zitten huilen ....

Jeetje Ellen, das toch ook wat, no ik wens je heel veel suc6 met alles :oops:

't toch te gek voor woorden dat alle dieren een spuitje krijgen... wat nou als die cycloon ineens besluit af te wijken??? gewoon alle maal voor niets afgemaakt... :cry:

Nogmaals erg veel suc6 daar en we hopen gauw weer van je te horen.  :up:

Gr.Koen

Ik hou het in de gaten, en ik hoop dat je gauw weer online bent, dan weten we dat je okee bent!

(Nog 's een reden om in een brick house te wonen trouwens! Met een wijnkelder....)

Ellen, ik las het ook net in de krant. Veel succes daar, zorg dat je veilig zit!!

Sara

Vreselijk om te horen, van de dieren. Ma bon, beter een rustige dood dan te verkommeren in een cycloon hé.....

Ik zag het op het nieuws gister en moest gelijk aan je denken!

Heel veel sterkte en laat snel weer wat horen.

Jeeeeeh, wat een ellende zeg.

Ik duim gigantisch voor je dat alles snel voorbij is
en dat je weinig schade hebt.

Miran  :oops: :up:

Was net even het nieuws in Darwin aan het checken, de cycloon hangt er nu zo goed als recht boven, hopelijk valt het allemaal mee met de schade :-(

Nou, ik leef nog hoor..... De cycloon is schijnbaar aan ons voorbij gegaan en is van een categorie 5 naar een categorie 2 afgezwakt. Het is hier nu gewoon aan het stormen. Net zoals een zware storm aan de kust in Nederland.
Inderdaad ze zijn weer te voorbarig geweest met het afmaken van alle asieldieren. Jeetje... op een paar bomen na die zijn omgewaaid, is hier niets gebeurd.
De media heeft ons weer flink aan het schrikken gemaakt en al die drukte en paniek om die cycloon was dus onnodig. Vandaag is het hier een nationale feestdag, maar vanwege de cycloon zijn alle festiviteiten in Darwin afgelast. Het is dus een druilige, natte dag met veel wind. Ben van plan lekker niets te doen. Helaas moet ik wel werken vanavond. (was die cycloon nou toch maar gekomen...haha)

Bedankt voor jullie lieve woorden en ondersteuning. Maar helaas geen exclusieve foto's van kapotte huizen en zo.

Ik hou jullie weer op de hoogte...

Cheers Ellen

Nou, ben blij dat er geen trieste foto's zijn! Phew!

Je zegt dat de media de mensen aan het schrikken heeft gemaakt; misschien is het een idee om de volgende keer de council te bellen? Kweet 't niet hoor, maar denk dat ik zoiets zou doen.

In ieder geval fijn om te horen dat het allemaal met een sisser is afgelopen.

Schietgebedje voor de pets...

Cheers,

Ireen.

De media heeft ons weer flink aan het schrikken gemaakt en al die drukte en paniek om die cycloon was dus onnodig.
  mwoahhh....weet niet of het onnodig was, want als het nu wel helemaal uit de klauwen was gelopen en er was geen sufficient warning geweest dan waren de reacties ook niet van de lucht geweest, toch? Van die asiel dieren had ik nog niet eerder gehoord en dat is inderdaad erg triest en ik ben bang dat ze misbruik van de situatie hebben gemaakt in dit geval. 

Voor nu, lekker genieten dus van een stevige wind en een goede afloop :up:

Groetjes
Syl

Gelukkig is het meegevallen. Vreselijk toch als zoiets alles verwoest.

Heel bizar trouwens dat ze al die dieren een spuitje hebben gegeven .. denk ook dat dit een "mooie" aanleiding voor ze was. :cry:

Hoi Ellen, blij te horen dat het achteraf mee is gevallen, maar ik denk dat de media z'n werk wel goed heeft gedaan, anders zou het net zoiets zijn geworden als een paar weken geleden aan de oost kust, dat de storm toch ietwat onverwacht was langs gekomen en een ravage had achter gelaten... dan zou inderdaad de kritiek niet van de lucht geweest zijn.

In ieder geval, lekker ontspannen en we zijn nog altijd erg geinteresseerd in je beleveninssen.  :up:

Gr.Koen

Gelukkig is het (buiten de dieren dan  :oops: ) allemaal met een sisser afgelopen.

Miran  :)

`Tuurlijk sluit ik me aan bij onderstaande reakties. Gelukkig dat alles is meegevallen!

Geniet van de ingeslagen alcohol!!

Groetjes Lin

daar sluit ik me ook bij aan! Fijn dat het is meegevallen hoor! het lijkt me erg spannend als er zoiets aan zit te komen.
Groetjes Francine

Het heeft even geduurd...(mmmm.... zeg maar bijna een jaar). Maar inmiddels gelukkig getrouwd en verhuisd naar Karratha (WA) met een "fly in fly out" naar Perth. Ben trouwens niet getrouwd met Clint (die van Darwin) maar met Bruce en we wonen en werken allebei in een klein mijnersdorp in het noorden van WA.. Veel gebeurd het laatste jaar maar vooralsnog erg gelukkig en heel blij dat ik in Oz ben. Het leven is hier heel erg goed en ik geniet elke dag.
We zijn net terug van een lange rondreis... vertrokken vanaf het noordwesten van WA, helemaal naar het zuiden van WA, door de Nullarbor richting Melbourne en toen weer richting de oostkust naar Sydney en Coffs Harbour. Nu weer terug richting Karratha, want na drie maanden niet werken is het weer tijd om weer aan de slag te gaan.
We kamperen onderweg, maar zodra we weer in de bewoonde wereld zijn, dan genieten we van een lekker hotel.
Als iemand vragen heeft over wonen en werken in WA dan hoor ik het graag.

Cheers Ellen

Back