Hallo allemaal...
Het heeft even geduurd, maar hier dan een stukje over mijn leven in Darwin.
Inmiddels alweer 4 maanden hier. Ik ben al aardig ingeburgerd en weet zo'n beetje overal de weg.
Nu is Darwin niet zo groot, maar met alle suburbs ligt het vrij verspreid. We zijn inmiddels verhuisd naar een lekker appartement vlakbij het centrum en maar een paar minuten van het strand.
Niet dat iemand daar ooit heen gaat. Het is hier natuurlijk altijd warm, ook zitten we aan het eind van het "wet-season". We hebben hier dagelijks een flinke regenbui, ze noemen dat hier een storm...haha... Het is niets vergeleken met Nederland. Als het hier regent, dan regent het ook hard, maar langer dan een half uur duurt het niet. Daarna schijnt de zon weer en is het weer net zo benauwd als voor de regenbui.
De mensen hier zijn erg laidback en hebben nog steeds het "wat vandaag niet komt, dat komt morgen wel"-gevoel. Niet dat het hinderlijk is hoor, ik heb mij meteen aangepast.
Op het moment begint het toeristenseizoen weer langzaam op gang te komen. Er komen elke dag nieuwe backpackers aan en de hostels zitten al aardig vol. Het uitgangsleven is hier 365 dagen per jaar. De "rust"dagen zijn hier voornamelijk zondag en maandag, maar vanaf dinsdag gaat iedereen weer op stap. Ik sta nog altijd versteld van het feit dat ze hier bijna elke dag op stap gaan en de volgende dag gewoon weer aan het werk zijn. Ik houd het in ieder geval niet vol.
Ik mis Nederland natuurlijk wel, maar ik heb aardig mijn draai hier gevonden. Ik heb een leuke baan en het is mij al met al reuze meegevallen.
Ik raad iedereen aan om minstens 1x naar Darwin te reizen. Het is een leuke plaats en met de natuurparken in de buurt een echte aanrader. De enige problemen die we hier hebben zijn met de aborginals. Ik had altijd het idee dat het een "vergeten" volk was, maar jee....... daar hebben wij het allemaal mis.
De overheid vertroeteld de aboriginals heel erg veel. Ze krijgen huizen, uitkeringen en noem het maar op. Helaas heeft het grootste gedeelte geen trots meer en verbrast het geld aan alcohol en gokken. De meeste zwerven dronken over straat en bedelen om geld. Ze vallen voornamelijk de toeristen lastig en vormen grote groepen, zodat je je vrij snel bedreigd voelt. Het is een trieste zaak. Gelukkig treedt de politie tegenwoordig wat harder op, want geloof mij, het is echt geen prettig gezicht als je over de slapende dronken mensen (mannen, vrouwen EN kinderen) heen moet stappen. Ze hebben de mooiste huizen, maar leven liever op straat.
In het binnenland heb je ook de echte "communities", maar degene die ervoor kiezen om in de stad te wonen, maken de rest tot schande. Hier in Darwin is het een vrij groot probleem, maar het schijnt nog veel erger te zijn in Alice Springs en Katherine. Ik ben absoluut geen racist (ben zelf een mix), maar het is een verloren volk.
Goed, ik laat het maar hierbij. Ik zal eens even kijken of ik wat foto's kan toevoegen. Moet ik eerst eens diep graven waar ik ze kan vinden.... die houden jullie nog tegoed.
Mocht een van jullie ooit eens naar Darwin willen komen, dan laten jullie het maar weten. Inmiddels weet ik wel alle goede en goedkope adresjes voor hotels en autohuur...
Groetjes Ellen