Mijn leven in Darwin...... niet meer sinds mei 2006, nu in Karratha/Perth WA!!

Ben natuurlijk véééélste laat met reageren!! Maar ja, druk geweest. Kijk maar naar http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2712.msg37999#msg37999

Maar alsnog ook van ons veel sux6 met de laatste loodjes.

Rene

Hi Ellen,

Nog maar een paar daagjes kou :freezing:
Leuk? dat je nog even de sneeuw kon meemaken (zover het leuk is dan :wink:)
Ook ik wens je heel veel plezier en succes met de laatste loodjes :up:
Op naar Oz!!!
Heel veel geluk voor de toekomst toegewenst :).

Mel

Hier in Den Haag e.o. geen sneeuw hoor!!!!!!!!!!!!!

Alleen maar hagel en wind, maar ik weet hoe erg het is geweest in de rest van het land. Ik ben toch wel een echte ski-fanaat, maar ik zeg altijd zo maar, als ik sneeuw wil zien dan ga ik wel naar de Alpen.

In ieder geval zal de overgang van koud naar warm weer nu wel erg groot zijn. Ik ben voor de zoveelste keer verkouden en ik word er langzamerhand gek van.

Maar nog maar 3 nachtjes slapen en dan het vliegtuig in.............. EINDELIJK en HEERLIJK........

Clint kan er niet zo goed van slapen, is helemaal "excited" dat ik nu naar "huis" kom... Wel heel lief van hem (ok...klinkt een beetje zoet, maar we zijn dan natuurijk ook echt verliefd)

Gisteravond een klein afscheidsfeestje gehad, leuke kadootjes gekregen, die moet ik nog in mijn koffer doen, vandaag en morgen nog een beetje kleren wassen, dinsdag mijn schoonheidsdagje en dan is het klaar...

Voordat ik vertrek laat ik nog in ieder geval even weten hoe ik mij voel. Het afscheid gisteravond van sommige vrienden en familie heeft mij zeer aangegrepen. Veel lieve woorden en goede wensen, maar sommigen vinden het niet zo leuk dat ik vertrek. Maar lang leve internet en de webcam, zeg ik maar.

Zo, zijn jullie weer op de hoogte en ik ga weer mijn bed in....

Groetjes Ellen

Het valt me trouwens wel op dat de dames die hier voor het "spouse visum" hebben gekozen stuk voor stuk "schoone deernes" zijn. (jaja ik heb het over jullie: Ellen, Marina, Linda en Linda, en ik vergeet er hier vast nog een paar)

Het kan toch niet zo zijn dat wij hier in Nederland met de "lelijke dozen" blijven opgescheept? :-D :lol:

't wordt tijd dat ik hier weg geraak.... :-D

@Bartman

We kunnen wel misschien een aantal blind-dates voor je regelen zodra we er allemaal zijn. Ik weet niet of nog een voorkeur hebt waar je wilt gaan settelen, maar ik wil je best wel helpen en ik denk de andere dames ook.

Enne... ik heb nog nooit een nederlandse vriend gehad, ik zoek het schijnbaar over de grens, alhoewel het deze keer wel "de ware" is en een beetje erg ver over de grens woont..

Dus u roept maar!!!

Ellen :)

:-D :-D

Enne... ik heb nog nooit een nederlandse vriend gehad, ik zoek het schijnbaar over de grens, alhoewel het deze keer wel "de ware" is en een beetje erg ver over de grens woont..

Grappig, bij mij is het eigenlijk hetzelfde.
Misschien is het 'het vreemde' dat het wat spannender maakt, de uitdaging groter maakt.

Maar met 'geregelde dates' (blind of niet) heb ik niet zulke geweldige ervaringen.
Ik geloof meer in de spontaniteit en die is natuurlijk ver te zoeken. Hou ook niet zo van oppervlakkig gebabbel.

Maar ik ben wel heel nieuwsgierig, dus we zien wel!

Bart

@ Ellen

Dating service in Oz?? Speciaal gericht op Nederlanders die naar Australië gaan. Wie weet is dit wel een gat in de markt!!

Rene

@Rene

Daar zeg je nu wat... zal er in het vliegtuig eens over nadenken... Misschien het een en ander op papier zetten...

Je weet maar nooit... Genoeg Nederlanders in Oz toch??
Of anders een soort "postorderbruidje of bruidegom" opzetten...haha... ik word meteen het land uitgezet als ze dit ook maar gaan vermoeden...

@Bart, je geeft maar een gil en ik kom in actie... maar je hebt wel gelijk... het beste is natuurlijk als het spontaan gebeurt, maar om iemand een zetje in de goede richting te geven kan toch ook geen kwaad?

Cheers

Nou allemaal,

Ik ben er klaar voor, moet nog het een en ander inpakken en opruimen, maar morgenochtend zit ik dan eindelijk in het vliegtuig.

Bedankt allemaal voor jullie steun en wijze raad...

Eenmaal in Darwin zal ik toch regelmatig even checken hoe het met jullie allemaal staat....

Voor iedereen die nog de lange weg naar het visum moet gaan....veel succes!!!

Groetjes en misschien ooit nog eens tot ziens in Oz...

Ellen :)

[quote author=Bartman link=topic=2842.msg38104#msg38104 date=1133086169]

Het kan toch niet zo zijn dat wij hier in Nederland met de "lelijke dozen" blijven opgescheept? :-D :lol:

[/quote]

Oh foei toch, Bartman. Stout, stout, stout  :lol:

[quote author=Rene-L link=topic=2842.msg38108#msg38108 date=1133088521]
Dating service in Oz?? Speciaal gericht op Nederlanders die naar Australië gaan. Wie weet is dit wel een gat in de markt!!
[/quote]

Super!!!! Ik meld me maar gelijk aan  :roll:

[quote author=Ellen link=topic=2842.msg38527#msg38527 date=1133299753]
Nou allemaal,

Ik ben er klaar voor, moet nog het een en ander inpakken en opruimen, maar morgenochtend zit ik dan eindelijk in het vliegtuig.

Bedankt allemaal voor jullie steun en wijze raad...

Eenmaal in Darwin zal ik toch regelmatig even checken hoe het met jullie allemaal staat....

Voor iedereen die nog de lange weg naar het visum moet gaan....veel succes!!!

Groetjes en misschien ooit nog eens tot ziens in Oz...

[/quote]

Prachtig toch  :up: . Een hele plezierige reis!!!
Ik hoop wel dat je nog een hele tijd hier op XPdite blijft hoor, Ellen  :) We zullen je gaan missen. Ik blijf wel benieuwd hoe je het daar gaat krijgen in Darwin.
Eneh; wat een skilled visa betreft; nou dan heb ik nog een heeeeeele lange weg te gaan.

Nou heb Ellen net nog even aan de telefoon gehad en die zal nu wel op Schiphol staan....

El: Je leest dit dan ook waarschijnlijk pas als je aan bent gekomen: bedankt ook jij voor je steun, je belletjes enz! Ik laat je zo snel mogelijk iets weten als ik het weet! Ik kom niet lang achter je aan!

Groetjes, sterkte, veel geluk toegewenst!
Marina

[quote author=barbarozzie link=topic=2842.msg38564#msg38564 date=1133345501]
Annemiek, heel veel geluk en plezier daar he?!
Goede reis en hoop snel wat te horen van je! :beach: :flipper:

[/quote]

Huh? Heb ik iets gemist? ;)

Uh..Ellen bedoelde ik...
Hahaha! Al die namen ook! Ben er even een paar dagen uit geweest, had problemen met internet en nu meteen al een blunder..hahaha!
Maar evengoed succes hoor!  :wink:

Misschien iets aan de late kant, maar ook van ons nog veel sux6 met het nieuwe avontuur.
We blijven je wel volgen op Xpdite!!

Rene

Hallo allemaal...

Het heeft even geduurd, maar hier dan een stukje over mijn leven in Darwin.
Inmiddels alweer 4 maanden hier. Ik ben al aardig ingeburgerd en weet zo'n beetje overal de weg.

Nu is Darwin niet zo groot, maar met alle suburbs ligt het vrij verspreid. We zijn inmiddels verhuisd naar een lekker appartement vlakbij het centrum en maar een paar minuten van het strand.
Niet dat iemand daar ooit heen gaat. Het is hier natuurlijk altijd warm, ook zitten we aan het eind van het "wet-season". We hebben hier dagelijks een flinke regenbui, ze noemen dat hier een storm...haha... Het is niets vergeleken met Nederland. Als het hier regent, dan regent het ook hard, maar langer dan een half uur duurt het niet. Daarna schijnt de zon weer en is het weer net zo benauwd als voor de regenbui.

De mensen hier zijn erg laidback en hebben nog steeds het "wat vandaag niet komt, dat komt morgen wel"-gevoel. Niet dat het hinderlijk is hoor, ik heb mij meteen aangepast.

Op het moment begint het toeristenseizoen weer langzaam op gang te komen. Er komen elke dag nieuwe backpackers aan en de hostels zitten al aardig vol. Het uitgangsleven is hier 365 dagen per jaar. De "rust"dagen zijn hier voornamelijk zondag en maandag, maar vanaf dinsdag gaat iedereen weer op stap. Ik sta nog altijd versteld van het feit dat ze hier bijna elke dag op stap gaan en de volgende dag gewoon weer aan het werk zijn. Ik houd het in ieder geval niet vol.

Ik mis Nederland natuurlijk wel, maar ik heb aardig mijn draai hier gevonden. Ik heb een leuke baan en het is mij al met al reuze meegevallen.

Ik raad iedereen aan om minstens 1x naar Darwin te reizen. Het is een leuke plaats en met de natuurparken in de buurt een echte aanrader. De enige problemen die we hier hebben zijn met de aborginals. Ik had altijd het idee dat het een "vergeten" volk was, maar jee....... daar hebben wij het allemaal mis.
De overheid vertroeteld de aboriginals heel erg veel. Ze krijgen huizen, uitkeringen en noem het maar op. Helaas heeft het grootste gedeelte geen trots meer en verbrast het geld aan alcohol en gokken. De meeste zwerven dronken over straat en bedelen om geld. Ze vallen voornamelijk de toeristen lastig en vormen grote groepen, zodat je je vrij snel bedreigd voelt. Het is een trieste zaak. Gelukkig treedt de politie tegenwoordig wat harder op, want geloof mij, het is echt geen prettig gezicht als je over de slapende dronken mensen (mannen, vrouwen EN kinderen) heen moet stappen. Ze hebben de mooiste huizen, maar leven liever op straat.
In het binnenland heb je ook de echte "communities", maar degene die ervoor kiezen om in de stad te wonen, maken de rest tot schande. Hier in Darwin is het een vrij groot probleem, maar het schijnt nog veel erger te zijn in Alice Springs en Katherine. Ik ben absoluut geen racist (ben zelf een mix), maar het is een verloren volk.

Goed, ik laat het maar hierbij. Ik zal eens even kijken of ik wat foto's kan toevoegen. Moet ik eerst eens diep graven waar ik ze kan vinden.... die houden jullie nog tegoed.
Mocht een van jullie ooit eens naar Darwin willen komen, dan laten jullie het maar weten. Inmiddels weet ik wel alle goede en goedkope adresjes voor hotels en autohuur...

Groetjes Ellen

NewImage.jpg

Hier in ieder geval een fotootje van de straat waar we wonen....

Back