Motor meenemen

Ik wil geen uitzicht, ik wil racen :grin: (en ik heb horen zeggen dat oom agent daar beneden een stuk strenger en duurder is!)

Hoe zit het met circuits? Kartbaans voor de supermotard of de assen, zandvoort, Spa van Australie?
 
ff oversteken naar de overkant:
Phillip Island

Of nog beter: CSS Heb ik ook eens een paar dagen op Silverstone gedaan. Daar dan ook boek kopen en dan valt het (voor mij) allemaal wat beter op zijn plaats :)

Wat/Waar rij je nu FOL. Ik rij met de Ducati meestal op Assen (soms Spa) Zie de Haarbocht hieronder :)

4862975009_17397c551a.jpg
 
Er is een racetrack in Tas! Misschien zelfs meerdere.

Racen op straat is waarschijnlijk niet zo'n goed idee, ik ben nog geen kilometer weg tegen gekomen waar geen bocht of berg/bult in zat!

Politie is behoorlijk streng inderdaad, ze kunnen je auto in beslag nemen als je een burnout doet!
Hebben ze dat er hier geloof ik ook wel naar gemaakt, de jongeren rijden hier gewoon in auto's met veel te veel vermogen...

Laatst om 5:45 aangehouden, met lasergun op een nog totaal niet drukke weg, ik reed zo'n 80 waar je 70 mag, $110 boete en 2 punten van mn rijbewijs af..
Op de wegen meer buiten de stad kom je amper politie tegen.
 
Ja dat burn-out gebeuren is we typisch Australisch. Heeft een tijdje geduurd voor ik begreep hoe die rare 'remsporen' nu op de wegen in (voornamelijk) de afggelegen delen terecht kwamen. Tot je een auto tijdschrift leest en zit dat er best veel auto's zijn met 400+ PK....
 
Reinhoud.. Ouch dat is prijzig.
Heb gelukkig al wel mooie filmpjes gezien van "buiten de stad" dus als er geen politie is, uitstekend! Allroad lijkt me daar ook prachtig.

Afterbang: ik rijd nu alleen op supermotardcircuits in binnen en buitenland. Kan een weekend onbeperkt rijden voor 100 euro. Stuk goedkoper dan supersport een paar uur (a 150 euro) ;) Maar ik wil zolang ik hier ben nog wel een keer op Assen en Spa rijden (Heb alleen motor met kenteken). Daarbij als je met een supermotard crasht ben je meestal 20 euro aan nieuw plastic kwijt. Bij supersport is dat helaas wel anders ;o ik rijd overigens op een CBR600RR. Jij wilde gewoon weer Rossi nadoen he? Pfft ;)

maar leuke foto, circuitfoto's zijn nice (als je er zelf opstaat uiteraard :p)
 
Jippie, XPdite motorclub op Tassie!! :lol:
Wel gaaf dat er een Track is! Ik wilde al voor de laatste keer naar de TT, omdat ik dacht dat te moeten missen op Tassie.
Niet dus?? :smile:

@Reinhoud: Hoe zit dat precies met die punten??
 
Ja dat burn-out gebeuren is we typisch Australisch. Heeft een tijdje geduurd voor ik begreep hoe die rare 'remsporen' nu op de wegen in (voornamelijk) de afggelegen delen terecht kwamen. Tot je een auto tijdschrift leest en zit dat er best veel auto's zijn met 400+ PK....
Ik zou zo zeggen kom eens hier op de Motorplex kijken.
Motorvation, in January, is altijd wel een goeie om een indruk te krijgen van de Aussie autoscene :)

Bart
 
@ FOL;

Assen is gaaf, veilig, netjes, goed geregeld enz.
Spa is supergaaf, gevaarlijk, vies en slecht geregeld

Beide doen dus ;)

Met je RR kun je op beide veel lol beleven. Assen is een beetje (te) snel voor een SM. Spa is ech te snel voor een SM. Op Spa is het rechte stuk 1000mtr dus tokkel je al aardig richting de 300 aan het eind met de Duc (nee geen 300, zo hard loopt tie niet. Maar je zit dichter bij de 300 dan bij de 200 zeg maar)
Phillip Island is echt heeeeel fraai ook (van zien, nooit gereden hoor). Beetje winderig vaak, en kans op een zeemeeuw tegen je kop Seagull vs. Machine

En nee geen Rossi, liever Troy Bayliss. Australisch en 3 voudig Superbike kampioen. Die klasse is eigenlijk veeeeel mooier dan de MotoGP


@ Bart :D

Grtz,

Michel
 
Damn I should have moved to tas not sa, pretty boring here... Well if ya lazy like me that is.. There are beautifull hill roads,.. Proper roads,... in the Adelaide hills ,.. Only in the winter you have to be mindfull for gravel and mud but ... Summer time it's knallen and gummen. However I live up north which is about an hours drive from the hills.. So I only use my good old GSXR. K8 for commuting which is boring but can be interessting if you know were to go ;-( LOL
amywaysss thinking of comming up to tas for a 2 week roadtrip, not on the bike though.. Have to hire my self a tin top I gues

have fun all and be carefull ozzies can't drive or well they can but can't look and see.. Mirrors and indicaters are non excisting
 
Het viel me vorige maand op dat er heel veel motor gereden werd in de Hills rondom Adelaide. Wat ik me goed voor kan stellen. Nette wegen veel bochten en niet te druk. Vond het stuk bij Chain of Ponds en dergelijke wel fraai. Veel hoogte verschil en veel bochten.

You lucky bastard... :wink:
 
Hier de laatste update!

Donderdag de registration van mn motor geregeld.
Daarvoor zijn ze nodig;
- Papieren van de keuring.
- Import approval.
- Rijbewijs.
- Aankoopbon van de motor.

De aankoopbon had ik laten maken bij een bedrijf, ik had de motor particulier gekocht dus die had ik niet.
Al die tijd de bon gehad, en net toen ik hem nodig was kon ik hem niet vinden...
Waarschijnlijk bij de laatste keuring kwijt geraakt.
Ik had het kentekenbewijs van NL nog, die heb ik maar gegeven samen met mn NL ID kaart (daar staat naam, adres enzo in NL en ENG op)
zodat ze nog een beetje konden uitpluizen dat de motor geregistreerd stond op mijn naam in NL.
Dat hebben ze allemaal gekopieerd, ook moest ik een verklaring opmaken en ondertekenen.

Koste $304 voor een half jaar, ik weet bijna zeker dat ze de stampduty is vergeten te rekenen, scheelde toch weer zo'n $60
De $304 is de normale registration, verder zijn er geen kosten aan verbonden meer!!
Betekend dus dat als je de motor bij huis hebt staan, dat het dan maar $85 kost voor de keuringen, niet gek dacht ik zo!

Vrijdag de nummerplaat op de motor geknutseld en direkt maar even een stukkie gereden, heerlijk weer, was alweer lang geleden!!
Vanmorgen op de motor naar mn werk geweest, was erg koud!!
Best balen, 's middags is het prachtig weer om motor te rijden, alleen 's morgens is het zo koud!! Moet ook om 6 uur beginnen.
Temperaturen zijn niet bijzonder laag, het lijkt alleen dat de lage temperaturen hier gewoon veel kouder aanvoelen!

De onderstaande foto's zijn genomen op zn 200 meter afstand van waar ik woon, ik ben helaas niet zo'n geweldige fotograaf...

68987203.jpg

48983069.jpg


Groeten uit Gravelly Beach
 
En een stuk betere kenttekenplaat dan het ABRI formaat dat er bij ons* onder hangt.

* helaas staat "ons" nu nog voor Nederland :grin:
 
Ja, het is zeker een hele fraaie fiets! En ja wat een heerlijke nummerplaat! Dat scheelt 5km per uur met wind tegen ;)
 
Back
Top