Zo, de tweewieler staat onder de carport en mag er vanaf vandaag officieel uit. Na heel wat papierwerk en rekeningen betalen heb ik een Australisch kenteken en kan ik legaal deelnemen aan het verkeer hier in Adelaide.
Voor iedereen die nog eens zijn motor mee wil nemen geef ik even een overzichtje van de kosten (omdat je 10% van de marktwaarde aan GST betaald kan die post nogal variëren.)
Grondplaat voor vervoer $ 70
Extra Transport en verzekeringskosten $ 375
Import approval $ 50
Quarantine inspection fee $ 165
GST $ 428
Vehicle identity check $ 62
Road compliance check $ 272
New vehicle registration $ 137
Temp insureance for id check and compliance check 2x 43= $ 86
Total amount $ 1645,00
Tsja? een dikke 1100,00 euro en een hoop tijd.
Maar ik ben wel uniek hier met mijn 23 jaar oude chopper
Wat vooral kostbaar is zijn de GST en extra transportkosten
De keuringen hier zijn een lachertje voor $ 272 werd gekeken of mijn knipper- en remlichten het deden
en of ik een leuk praatjes kon maken met de keuringsarts
Al lang blij dat er niets afgekeurd werd want dan kun je weer terug!
Over teruggaan gesproken, bij de de vehicle identity check had men 1 cijfer verkeerd overgenomen
van het chassis nummer. Kon ik dus terug om dat te laten veranderen en er weer een stempel op te laten zetten
Men houdt elkaar wel lekker bezig hier. Als je daar trouwens soepel mee omgaat krijg je wel je zaakjes voor elkaar.
Wij Nederlanders zijn nogal gewend om gelijk op de kast te klimmen maar dan kost het je hier alleen maar meer tijd.
Nou alleen nog die achterlijke trailer die ik meegenomen heb op kenteken zien te krijgen. (bakje van 2 bij 1 meter)
Als dat net zoveel gaat kosten als hierboven verkoop ik hem voor oud schroot.
Mr Mountains.