Motor meenemen

Hij is heel mooi!! :up:
Ik hoop ooit zo'n motor te bezitten:
kawasaki-250-r-ninja-993057.jpg
:wub: :wub: :wub:
 
Zeker leuk, maar nog veel leuker in het groen!!! Want zo staat ze bij ons in de garage :)
 
Klopt een Kawa moet groen zijn :) (zegt hij die zijn Kawa net metallic matzwart heeft laten spuiten...)
 
Mijn auto is trouwens ook een "ze" zelfs met een naam.... Zo erg is het bij de Kawa nog niet :)
 
Die is inderdaad ook gaaf!!! :lol:
De bananen gele is ook gaaf!! :grin:

Met dit mooie weer krijg ik helemaal weer zin om opnieuw met m'n rijbewijs bezig te gaan, maar ik moet nog maar even rustig wachten..... :wink:

0512008-kawasaki-ninja-250r.jpg
 
Heb er zo een gehad...Een Kawa ZX9R...Een echt racemonster! 150 pk op het achterwiel! Beetje teveel van goede als je het mij vraagt voor de openbare weg! Maar blijft wel leuk!
afro.gif
 
De motor gaat mee!
Het is een oud beestje maar loopt geweldig en strak in de lak
Ik heb bij een motorshop om een stalen onderplaat gevraagd waarop normaal nieuwe motoren op binnenkomen. Kosten 40 euro. Vervolgens heb ik zelf een houten constructie rondom de motor gemaakt puur als verpakking niet als versteviging. De motor zelf staat vast met een aantal,spanbanden. Door zijn vering heen aangespannen tot op het blok. Hij staat zo vast dat het lijkt alsof hij erop is gelast. (voordeel van een lage chopper:)) foto's volgen nog.

Wat betreft de papierwinkel wel even kennis gemaakt met de bureau molen van Australië.
De motor is standaard en ook in ozzie te koop geweest dus daar geen problemen mee gehad.
Na het formulier van dep of infra ingevuld te hebben zeer snel contact gekregen (e mail) met een medewerker aldaar. Wat je allemaal moet aandragen wordt duidelijk beschreven op de site. Het enige probleem was de betaling van 50 dollar voor dossierkosten. Dat moet met een bankcheque of postwissel! Aangezien wij in nederland dat niet meer kennen, moet iemand in australie dat dus betalen. Onze immi agent wilde niet meewerken, maar gelukkig iemand op het forum gevonden die dat wilde regelen:up:
Nu hadden we nog maar 1 hobbel en dat was het niet hebben van een visum. Zonder visum geen importvergunning. Maar onze container zou binnen drie weken vertrekken. Gelukkig hebben we 4 juli het visum gekregen, en heb ik na een smeekmail naar infra om een snelle afhandeling van ons dossier toch op tijd de importvergunning gekregen. (Normaal staat hier 3 weken voor)

De kosten tot nu toe
50 euro plaat en ombouw
250 euro extra verhuis en handlingkosten verhuismaatschappij
50 dollar dosierkosten

De rest van de kosten komen nog en laat ik jullie weten als de motor voor de deur staat in Adelaide.
 
Goed bezig!

Was een tijdje hier niet geweest...

Ik kreeg mijn importvergunning volgens mij toen ik mijn visum nog niet had...

Ding hier op kenteken krijgen stelt weinig voor.
Motor hebben is hier wel veel duurder als in NL, rego is net zo duur als voor een auto.
 
Ding hier op kenteken krijgen stelt weinig voor.
Motor hebben is hier wel veel duurder als in NL, rego is net zo duur als voor een auto.[/QUOTE]

Hoi Reinhoud,
Waar moet ik dan aan denken wat betreft de rego? (dat is toch de wegenbelasting?)
Hier in Nederland betaal ik ongeveer 150 AUD per jaar voor de motor (omgerekend dan ;))
Voor mijn auto, een diesel was ik ongeveer 1800 AUD per jaar kwijt!!!

Lijkt mij sterk dat het in Australië nog duurder is:confused:
 
Auto -wel petrol- was ff uit mijn hoofd zo ergens tussen de 450 - 700 AUD per jaar (1 lichte ford fiesta en 1 V6 toyota nogwatirius)

Dus motor iets duurder, auto stuk goedkoper.
 
In Tasmanie kost rego $310 per 6 maand, of $600 per jaar.

Rego is meer een soort thirt party verzekering, als je jezelf in de kreukels rijdt (ziekehuis kosten, eventueel gemist loon - verschilt per staat), dus NIET de schade die je bij een ander aanricht!!!!
Er zit ook een klein beetje belasting in

Auto rijden is veel goedkoper als in NL, klein of groot maakt niet uit, wel het aantal cilinders, voor mijn Ford (6 cilinder) betaal ik $600 per jaar, voor mijn Land Rover (8 cilinder) kost $660 per jaar.
 
Ik geloof dat ik voor mijn motor rond de 600AUD per jaar aan rego betaal en zo'n 600 aan verzekering, Dat is voor een M109R Suzuki boulevard 1800CC 2014 special black/ yellow edition (plus optional custom plates voor zo'n 180AUD perjaar). Kan niet herinneren of dat nou duurder of goedkoper is als in NL? Wat ik wel weet is dat de aanschaf prijs veel goedkoper is als in NL, vooral voor nieuwen briks..
 
Auto rijden is veel goedkoper als in NL, klein of groot maakt niet uit, wel het aantal cilinders, voor mijn Ford (6 cilinder) betaal ik $600 per jaar, voor mijn Land Rover (8 cilinder) kost $660 per jaar.

Dan zijn jouw 8 cilinders duurder dan die van mij. :)
In WA betaalde ik vorig jaar $650 voor mijn V8 LX470
 
Zo, de tweewieler staat onder de carport en mag er vanaf vandaag officieel uit. Na heel wat papierwerk en rekeningen betalen heb ik een Australisch kenteken en kan ik legaal deelnemen aan het verkeer hier in Adelaide.

Voor iedereen die nog eens zijn motor mee wil nemen geef ik even een overzichtje van de kosten (omdat je 10% van de marktwaarde aan GST betaald kan die post nogal variëren.)

Grondplaat voor vervoer $ 70
Extra Transport en verzekeringskosten $ 375
Import approval $ 50
Quarantine inspection fee $ 165
GST $ 428
Vehicle identity check $ 62
Road compliance check $ 272
New vehicle registration $ 137
Temp insureance for id check and compliance check 2x 43= $ 86

Total amount $ 1645,00

Tsja? een dikke 1100,00 euro en een hoop tijd.o_O
Maar ik ben wel uniek hier met mijn 23 jaar oude chopper :cool:

Wat vooral kostbaar is zijn de GST en extra transportkosten

De keuringen hier zijn een lachertje voor $ 272 werd gekeken of mijn knipper- en remlichten het deden
en of ik een leuk praatjes kon maken met de keuringsarts ;)
Al lang blij dat er niets afgekeurd werd want dan kun je weer terug!

Over teruggaan gesproken, bij de de vehicle identity check had men 1 cijfer verkeerd overgenomen
van het chassis nummer. Kon ik dus terug om dat te laten veranderen en er weer een stempel op te laten zetten>:D
Men houdt elkaar wel lekker bezig hier. Als je daar trouwens soepel mee omgaat krijg je wel je zaakjes voor elkaar.
Wij Nederlanders zijn nogal gewend om gelijk op de kast te klimmen maar dan kost het je hier alleen maar meer tijd.

Nou alleen nog die achterlijke trailer die ik meegenomen heb op kenteken zien te krijgen. (bakje van 2 bij 1 meter)
Als dat net zoveel gaat kosten als hierboven verkoop ik hem voor oud schroot.

Mr Mountains.
 
Back
Top