Motorrijders

Ik heb ze nog nooit elkaar zien begroeten.
Alleen rijden ze hier op de linker helft van hun weg gedeelte, echt helemaal verkeerd. Zo laten ze ruimte voor auto's.
Zullen ze wel aangeleerd zijn.
 
En je kan nog steeds je linkerhand opsteken, je doet toch geen high-five?
Dat links of rechts rijden heb ik nooit begrepen. Heeft iets te maken met paarden en koetsen en waar de koetsier zat op de bok. Kortom hadden ze 150 jaar geleden al moeten regelen. Als je, je linkerhand opsteekt terwijl je links op een vierbaansweg rijdt (gewoon in de stad met 60 km per uur) dan denkt het volk op het trottoir dat je ze kent.o_O
Ik heb hier nog nooit een motorrijder zijn plek op de weg niet zien kennen. Wat Wilsil waarschijnlijk bedoeld zijn die postbodes en allerlei ander koeriersvolk dat op zware brommertjes rijdt en daardoor nooit een fatsoenlijke motorrijopleiding heeft gehad. Aangezien hier alles op dezelfde weg rijdt, jawel fietsers brommers motors auto's vrachtwagens, wil dit nog wel eens een onoverzichtelijk zooitje geven. En maar afvragen waarom het aantal verkeersslachtoffers blijft stijgen:cool: (mr mountains)
 
Eens.
Plek op de weg is wel belangrijk.
Hand opsteken vind ik ook een leuke gewoonte!
Gewoon mee doorgaan, zou ik zeggen!
 
Wat Wilsil waarschijnlijk bedoeld zijn die postbodes en allerlei ander koeriersvolk dat op zware brommertjes rijdt en daardoor nooit een fatsoenlijke motorrijopleiding heeft gehad. (mr mountains)

Nee, wat ik bedoel zijn de motorrijders op de weg.
Ik heb geleerd om me breed en zichtbaar te maken en om op 3/4 van de breedte van de weg te rijden, zichterbij de middenstreep.
Hier in Perth zie je ze heel veel tegen de vluchtstrook lijn rijden, zodanig dat er dus een auto langs kan.
Zelfs met een instructeur zie je dat.
 
Klopt, Wilsil, dat is de goede manier (hier).
Je moet je niet van de weg laten drukken door jakkerende automobilisten.
 
Ik zie ze hier in Perth ook gewoon tussen de autos door rijden, wat je in NL alleen ziet in een file. Levensgevaarlijk!
 
sheepbike.jpg


Hij heeft in ieder geval een lange broek en schoenen aan. Nu nog een helm (voor het schaap voornamelijk) en iets met lange mouwen en she'll be right.
 
Als motorrijder meld ik me hier ook (tnx Afterbang ;) ). Een (hele) oude Ninja gehad en daarna twee Fireblades. M'n rijbewijs iets te vaak kwijt geweest en een fataal ongeluk van een vriend tijdens een motorvakantie, toen was het mooi geweest. Ik mis het rijden in Nederland amper, altijd maar rechtdoor. Is er een keer een mooie bocht zit je achter iemand die zelfs de adviessnelheid gevaarlijk hoog vindt.

Ik vond het verreweg het lekkerst om met de motor door de stad naar werk en weer terug te rijden. Dus dat wil ik in Australië ook weer, maar dan met een SM. Setje crosswielen in de garage en je hebt niets meer te klagen. Alleen hoor ik dat de artikel 5 in Australië nog net ietsje vervelender is ;)
 
Ik ben met een invaliden motorgroep een weekendje naar Duitsland geweest.
Er was een journalist mee en zij was de langzaamste van iedereen.
Een van de rijders kwam met z'n Hayabusa sidecar en toen hij afstapte moest hij zijn mechanische benen even los maken. :)
Voor meer info zoek mmvg Motor mobiliteit voor gehandicapten.
 
Ik ben met een invaliden motorgroep een weekendje naar Duitsland geweest.
Er was een journalist mee en zij was de langzaamste van iedereen.
Een van de rijders kwam met z'n Hayabusa sidecar en toen hij afstapte moest hij zijn mechanische benen even los maken. :)
Voor meer info zoek mmvg Motor mobiliteit voor gehandicapten.

Talan-Skeels-Piggins.jpg

Deze gast ontmoette ik op Silverstone toen ik daar ging rijden. Hij ging (zonder werkende benen en onderrug) helaas sneller rond dan ik aan het einde van de training :D Ze moesten hem ff opvangen als tie wilde stoppen, en een duwtje geven als tie weg wilde maar verder niets aan het handje. Super relaxte gast, leert nu andere gehandicapten motor rijden.
 
@Thijsvr Hier ook nog wat OZ motor leesvoer: #1

Zoveel topics ;-) Wat is het actieve motortopic?

ilx54k.png


Dit was mijn motor tot een paar maanden geleden. Nog steeds verliefd op. Ziet er (wat mij betreft) geweldig uit, rijdt geweldig. Niet zo gepolijst als nieuwere fietsen. Boven de 200/220 gaat het allemaal lekker zenuwachtig schudden, glijdt nog lekker zonder dat ABS of TC het tegenhoudt. Goed je mist merkbaar veel vermogen ten opzichte van bijvoorbeeld een S1000RR of zelfs een nieuwe Gixxer, maar het is allemaal licht en voorspelbaar. Veel meer een speelfiets dan een racefiets. Als ik weer een buikschuiver zou kopen, dan koop ik weer dit, maar dan waarschijnlijk in het geel.

Met KTM een paar jaar terug in Sevilla geweest voor de introductie van de Duke 690. Die mensen snappen wat motorrijden is, wat spelen met een motor is. Niet zo serieus als de Japanners. En dat voel je in de motoren. Vandaar dat er een KTM komt. Of dat een 990 SD wordt of een 690 SMC, dat moeten we nog maar even bekijken.
 
Back
Top