Motorrijders

Zoveel topics ;-) Wat is het actieve motortopic?

Welke jij het leukst vindt en het best vindt passen bij je onderwerp ;)
Deze dus momenteel :)

Ik vind OZ niet echt een land voor buikschuivers. Ben ook wel een beetje klaar met buikschuivers, je moet altijd (te) hard rijden om er een beetje lol op te hebben. Na een RSV1000R, Gixxer 750 en een Duc 999S ben ik nu aangeland op een custom build caferacer/streetfighter/70's superbike. Maar als er in OZ weer wat komt zal het wel een 250/450/6xx achtige offroad geval worden met wellicht twee sets wielen of zo (noppen/straat).

Cheers!
 
Nee ik ben ook wel klaar met de buikschuivers. Het is pas leuk als het veel te hard gaat. Daarom als ik naar OZ ga, ga ik lekker een SM voor het dagelijkse verkeer. Setje velgen met crossbanden in de garage voor het weekend. Prima. Als de koek op is bij 130 vind ik het prima. Bovendien veel makkelijker in onderhoud en iets makkelijker met stoeprandjes en dergelijke. Veel meer plezier van en als het een keertje valt is dat niet zo'n probleem.

Hebben jullie al een streefdatum voor de grote verhuizing? Ik kon het zo in je LaStVaZa topic niet vinden.
 
En niet handig hier in Oz kan ik je vertellen, ik kom standaard ruimte te kort als ik formulieren in moet vullen poeh zeg.....
moeten we overigens vermelden dat de wegen hier niet zo strak geplaveid zijn als in de Nederlanden? Ach, zal ie wel weten toch....
 
Ik blaas dit dan toch maar weer even wat leven in. Nu ik er geweest ben heb ik gezien dat het met de potholes wel meevalt en het asfalt zag er prima uit. De boetes daarentegen...
Verder verbaasde ik me over de hoeveelheid 180/250/350 cc fietsen. In Nederland zie je die alleen in scootervorm en dan zelfs niet veel. In de stad heeft meer vermogen absoluut geen zin, en met 30 graden voor het stoplicht op je stomende SS te zitten (hier spreekt ervaring) is ook niet ideaal.
Ik vond het er in ieder geval niet de plek voor iets met noppen, maar iets om mee de slingerwegen de bergen in te gaan des te meer. Bovendien ligt Phillip Island ligt wel lekker dichtbij, daar zou ik nog wel eens heen kunnen met een buikschuivertje op de trailer.

Kom ik weer voor de eeuwenoude vraag te staan. Naked of SS. Ik heb jaren een CBR 954 gehad en gebruikt voor alles. Woon-werk in de stad, maar ook weekenden Duitsland. Altijd gezegd dat als ik weer een SS zou kopen, dat ik dan weer een 954 zou kopen. Betrouwbaar, ruim, simpel om zelf aan te werken en ik blijf het de mooiste SS vinden die er ooit is gemaakt. Bovendien zijn ze betaalbaar. Alleen smelt de spanningsregelaar al bij Nederlandse temperaturen, dus ik moet daar wel even wat verzinnen.

Of gaan we toch voor de 990SD. Niet heel veel duurder. Porno op twee wielen. Tweecilinder. Kun je nog eens een circuitdagje mee pakken zonder dat je heel erg uit de toon valt en ook leuk als je niet 200 rijdt. Keuzes. Gelukkig heb ik nog tot het visum valt.


Wat rijdt iedereen die in Australië woont, of wat gaan jullie rijden als jullie daar zijn?
 
Potholes: Rij eens van Melbourne naar het zuiden, richting Wilsons Prom zeg maar. Dan kun je vering goed testen ;)

Laatst nog een motorrijder verongelukt net buiten Canberra (in NSW) door een pothole.

Supermoto dan maar?
 
Potholes: Rij eens van Melbourne naar het zuiden, richting Wilsons Prom zeg maar. Dan kun je vering goed testen ;)

Laatst nog een motorrijder verongelukt net buiten Canberra (in NSW) door een pothole.

Supermoto dan maar?

Ach wie wil er dan ook naar Canberra. Alleen maar potholes en politici daar ;)
Ik merk dat ik toch teveel een straatrijder ben voor een sm, maar wie weet!

Als jij in Canberra zit kom ik in ieder geval wel even buurten.
 
Ach wie wil er dan ook naar Canberra. Alleen maar potholes en politici daar ;)

Potholes: Rij eens van Melbourne naar het zuiden, richting Wilsons Prom zeg maar. Dan kun je vering goed testen ;)

We hebben zo'n 30.000km er op zitten in Australia. Genoeg dirtroads daartussen. Maar echt het enige stuk echt slecht asfalt wat ik me kan herinneren was van uit het zuiden naar Melbourne :p

En je bent welkom in Canberra, uitstekende uitvalsbasis voor een motortrip. De wegen door de heuvels en bergen lenen zich uitstekend voor het betere stuurwerk!
 
In Nl altijd SS gereden en daarna SS + SM. Hier alleen cross. zou niet anders willen!

edit: misschien echt een luie tourmotor later... chopper? :eek::eek:
 
:p

Ik was altijd de laatste die een chopper wil(de). Maar lekker zitten en gewoon van de omgeving genieten.... Na tig jaar een SM of SS gereden te hebben, is comfort ineens ERG fijn. Zeker voor de misses achterop, opgevouwen op een sportmotor is niet echt fijn :eek:
 
Achterop?? Laat Missus lekker zelf d'r rijbewijs halen en iets aanschaffen :p
Ik heb altijd éénzitters gehad, ook mijn zelfbouw Kawa heb ik een éénpersons zadel gegeven. Klaar :)

Los dat Miss Bang helemaal niet achterop wil ;)
 
Die van mij is ook al gewaarschuwd. Die haalt maar d'r eigen rijbewijs. Bijkomend voordeel voor mij is dat ik dan twee motoren kan kopen, eentje onder het mom van "motor voor jou" ;-)

Nu ben ik in Nederland wel een 5 jaar lang echt puur motorrijder geweest. Had ook geen auto, dus deed alles op de motor. Van 35 graden tot -15. Van en naar werk gaan tot inslaan bij de Makro (twee man op de motor, twee tonnen pinda's tussen ons in, 12-pack Cola op de tank en om beide polsen een plastic tas. En dan de file op de A10 in).
Als je je motor op die manier gebruikt is een duo wel handig. Op een gegeven moment de duo voetsteunen er wel afgehaald, maar die heb je met 4 schroeven ook zo weer terug. Ik waardeer het dat ik de optie heb om te kiezen.

m2s9llh.jpg
 
Mijn Aprilia had ook wel de optie op een duo. Maar ook geen voetsteunen meer, en een vaste kap waar normaal de duo zit. Mijn 999 was monoposto (mooi hé dat Italiaans) alsook de GSX-r en de Kawa. Maar ik begrijp het gemak van een duo als je geen auto hebt!
 
999! Prachtige fiets, maar ik vond hem helaas te klein en niet zo geschikt als daily. Die desmodromische kleppen schijnen niet zo makkelijk zelf te onderhouden te zijn.
Wat voor Appie had je? Een vriend van me had een RSV4 Factory en rijdt nu een RSV4 RF.

Gek dat we in Heemstede niet meer over motoren hebben gepraat ;)
 
Wellicht was in Heemstede een ander onderwerp meer aan de orde ;)

Hieronder dan maar even een (bijna compleet) overzicht van fietsen. Eerst de Aprilia RSV1000R (dus niet de mille, maar het model daarna) Toen een GSX-R750 voor circuit gebruik, en daarna de Duc voor circuit gebruik. Voor mij was de Suzuki uiteindelijk de fijnere fiets. Makkelijk mee te leven. De Duc was zoals het hoort, Italiaans, mooi maar niet perfect ;)

Daaronder Kawa zoals ik hem kocht, en daarna toen ik er een herfst + winter aan gewerkt had.

RSV0001.jpg

DSC_0264.jpg

10AH-8541-360.jpg

DSC_0009.jpg

DSC_0899.jpg
 
Back
Top