M5
Moderator
@afterbang Sweet
Ach, motorrijders!
Ik heb mijn motor meegenomen vanuit NL, nog maar 6000km gereden hier, ding staat al tijden stil doordat ie ie kapot gelopen is, en door een ingrijpende verbouwing.
Heerlijk motorrijden hier! Geen kilometer weg waar geen bocht en/of heuvel in zit.
Hij ligt nu weer uit elkaar omdat een drijfstang het begaf, 2 keer het standaard vermogen kon ie toch niet aan... Maar er wordt weer aan gewerkt.
Turbo heb ik er hier op gebouwd, das een hele klus kan ik je zeggen, nu sparen voor sterkere drijfstangen en een versterkte koppeling, deze zat zo rond de 180pk, dat gaat hard zat kan ik je zeggen, ging vanuit de hoogste versnelling van 90 naar 240km/h binnen 300 meter.
Koppeling had ik niet echt problemen mee al zat ie waarschijnlijk wel aan de max van wat ie aan kon, maar better safe then sorry, wil het nu heel houden.
Zit/zat jij ook niet op het motor forum? Of is dat toeallig een andere Thijsvr uit Amsterdam?
Ik dacht al dat jij het was.
Nee ik kom er eigenlijk nooit meer, ook een beetje de reden wat jij zegt, maar ik begon me ook wat aan sommige moderators te ergeren.
Turbo op je motor bouwen is wel een vak apart en heeft niet zoveel met MIG lassen te maken
Dan kun je beter leren TIG lassen. Kun je aluminium lassen.
Neem een avond cursusje ergens als je wilt leren lassen anders. In een paar avondjes leer je dan vast heel veel!
En luisteren. Zelf is voor mij het geluid wat een MIG apparaat/smeltbad maakt een duidelijke clou of de draaisnelheid te snel of te langzaam is. Of de spanning en stroom correct is enz. Zo kun je zelfs horen of er goed gelast wordt terwijl je het zelf niet doet
Maar met een paar tips & trucs wat restmateriaal waar je op kunt oefenen en geduld kom je zeker een heel eind. Alleen is dun plaatmateriaal nu net een van de lastigste
Goed nieuws! In WA zijn per direct Europese helmen legaal. Andere staten zullen vast gaan volgen.
http://www.perthnow.com.au/news/wes...s/news-story/55fb274728261cfa79a0020cb6a4dcd0
wat grappig, nog een paar andere MF'ers Hie rook een ouwe MF'er en ouwe circuit rijder, na mijn laatste highsider gehad tijdens de 8uur van zolder vorige jaar heb ik mijn helm aan de haak gehangen, ook omdat het tijd om te sparen is voor onze verhuis.
Haha, ik heb de motor inderdaad ook tijdelijk weg gedaan ivm sparen. In Australië wel weer! Philip Island GP circuit rijden