Motorrijders

[quote author=Bartman link=topic=2313.msg29613#msg29613 date=1127909421]
Heee!!

Ik ben ook een motorrijder, had mijn motorrijbewijs al een jaar voordat ik aan de auto begon.
Helaas heb ik geen motor die rijdt, wel een MARTIN-Kawasaki Z1000 die in dozen staat.
Wie geinteresseerd is, wil ik wel uitleggen wat een MARTIN is.

[/quote]

Eeen oude race versie http://www.blondeel.be/martin_kawasaki.htm ?
 
[quote author=Maluka link=topic=2313.msg24083#msg24083 date=1124207569]
Viel me op dat hier toch wel wat motorrijders actief zijn:
- Bear
- Eric & Marjon
- Koengaroo
- George & Franciska
- Sabien (heb je er bij tussen gezet :p )
- ik zei de gek

We gaan toch niet allemaal weg vanwege de verkeerswetgeving in NL? :p
[/quote]

Da's grappig Maluka, wat weet jij van mij en Eric wat ik niet weet????

Groetjes Marjon
 
:thinking: Een Martin is dus een strijkijzerachtig buikschuifertje?
:lol1: :rotflmao: :loldevil:
 
[quote author=Rene-L link=topic=2313.msg29634#msg29634 date=1127913891]
:thinking: Een Martin is dus een strijkijzerachtig buikschuifertje?
[/quote]

Het lijkt er wel op ja, kan ik hieruit opmerken dat jij niet het buikschuiver type bent? :p
Wie kan me een goede motor aanraden, van max 250CC? Het liefste in de trant van een zgn buikschuiver.
 
[quote author=Biermans link=topic=2313.msg29643#msg29643 date=1127915795]
Het lijkt er wel op ja, kan ik hieruit opmerken dat jij niet het buikschuiver type bent? :p
[/quote]

BMW R75/5, groot stuur, zij en top koffer, val beugels voor en achter, 40 ltr toertank, stuur scherm etc.

Indedaad, ik ben een toerrijder. Heb een keer op een buikschuiver gezeten voor een uur, en kwam er met rugpijn en schouderpijn van af.

Rene
 
[quote author=Rene-L link=topic=2313.msg29594#msg29594 date=1127902871]
Mijn motor is een BMW R75/5 uit 1972

Ps. Kan je je internationale rijbewijs niet omzetten in een Aussie rijbewijs. Ik denk dat je dan alleen je praktijk nodig hebt.
[/quote]

Die heeft mijn pa ook, alleen dan eentje uit 1973...maar wel helemaal gerestaureerd.
Internationale rijbewijs omzetten naar een Australisch rijbewijs is niet mogelijk. Alleen al vanwege het feit dat een internationaal rijbewijs niets anders is als een vertaling van de nederlandse tekst in een x aantal verschillende talen, waarin staat voor welke voertuigen jij bevoegd bent om te rijden.
 
[quote author=Eric & Marjon link=topic=2313.msg29631#msg29631 date=1127913002]
Da's grappig Maluka, wat weet jij van mij en Eric wat ik niet weet????
[/quote]

Jullie hadden toch ook die motor (was het geen Honda CBR1000) te koop gezet op het forum?
(nee hoor, ik woon niet achter jullie :lol1: )
 
[quote author=Maluka link=topic=2313.msg29665#msg29665 date=1127927572]
[quote author=Rene-L link=topic=2313.msg29594#msg29594 date=1127902871]
Ps. Kan je je internationale rijbewijs niet omzetten in een Aussie rijbewijs. Ik denk dat je dan alleen je praktijk nodig hebt.
[/quote]

Internationale rijbewijs omzetten naar een Australisch rijbewijs is niet mogelijk. Alleen al vanwege het feit dat een internationaal rijbewijs niets anders is als een vertaling van de nederlandse tekst in een x aantal verschillende talen, waarin staat voor welke voertuigen jij bevoegd bent om te rijden.
[/quote]

Kom er nog op terug; de vriend van mijn zus heeft het (dacht ik) ook op deze manier gedaan. FF vragen.

Rene
 
Je kunt met je NL rijbewijs (zoals ik vaker gehoord heb hoe het er in Qld aan toegaat) naar de balie van die desbetreffende instantie en daar aan de balie een x aantal vragen beantwoorden (voor auto). Heb je dan ook motorrijbewijs en wil je die ook omzetten, dan moet je nog 5 vragen extra....maar alleen met je internationale rijbewijs (lees vertaling) kun je dus niets. Wel als je die naast je NL rijbewijs erbij hebt, maar heb je die nu nog nodig nu er alleen maar plaatjes in staan? Lijkt me niet
 
Okee dan, iedereen die mijn MARTIN heeft beledigd ff opletten:

Eind jaren 70 maakten de japanners al heel snelle motoren, sneller dan de britten en italianen (en zeker sneller dan duitsers).
Wat ze nog niet onder de knie hadden, was de frametechniek. Menige jappenfiets had een frame dat zo stijf was als gekookte spaghetti. Het ultieme voorbeeld is de Honda CB1000 6 pitter. Jeezes, want een supergeil geluid kwam er uit dat ding. Maar probeer er maar eens een bocht mee door te komen.... http://www.blondeel.be/honda_cbx_1000_america.htm

Goed, er waren natuurlijk al snel een paar slimmeriken, die zagen dat dat veel beter kon. Vooral in Engeland, daar had je namelijk Spondon en Harris (if you ain't got an 'arris, you ain't got nothin' mate!), en in Frankrijk had je daar de heer Martin....

Deze lieden bouwden een stijf en licht frame van supersterk chroom molybdeen pijp, en plaatsten daar de gillende jappenmotor in. Het was dan ook geen verassing dat deze combinaties vele prijzen wonnen.

De blokken van Kawasaki Z1000 worden overigens nog steeds gebruikt (30 jaar na dato) in de dragracerij, waar 400!! PK er uit wordt geperst. En wie goed opgelet heeft bij de eerst Mad Max film, zag dat daar meerdere Z1000 turbo's in rondreden...

Biermans, nog bedankt voor het opzoeken. Dit is precies wat ik bedoelde: http://www.blondeel.be/martin_kawasaki.htm

Dus, wanneer je nog eens commentaar wil geven, zorg dan dat je de motor-technisch-historische kennis een beetje onder de knie hebt. :lol:

Iemand nog peultjes?? :p
 
Oei Bear, geen subtiele opmerking en ik vind persoonlijk dat je je wel wat netter mag uitdrukken:

Zo VINDT jij het oude rotzooi (i.p.v. het blijft oude rotzooi).
Jij VINDT het kwakfietsen (i.p.v. het ZIJN kwakfietsen).

Mijn familie is helemaal gek van motorfietsen. Ik heb een oom die klassiekers restaureert en je likt je vingers erbij af (als motorliefhebber dan) als je die motorfietsen ziet.

Een andere oom van mij was tot voor kort helemaal lyrisch van alle motoren die maar goed snel gingen....maar met de huidige regelgeving rijdt hij ook bijna alleen nog maar op klassieke motorfietsen

En ik vind het mooie van klassieke motorfietsen dat je nog fatsoenlijk een stuk van het motorblok kan zien (i.t.t. de meeste sport en supersport motoren).

Dus een beetje subtieler was hier wel op zijn plaats geweest....
 
[quote author=Bartman link=topic=2313.msg29676#msg29676 date=1127929233]
Een heel lang verhaal...

Dus, wanneer je nog eens commentaar wil geven, zorg dan dat je de motor-technisch-historische kennis een beetje onder de knie hebt. :lol:

Iemand nog peultjes?? :p
[/quote]

Nou rustig maar, dan breekt het lijntje niet.

Bedankt voor de info, niet da ik er nu veel meer van snap, magoed...

Er is trouwens nooit enig (negatief) commentaar gegeven op "jou" motor, wij hebben alleen opgezocht wat voor model het zou zijn en hier de label buikschuiver opgeplakt. Dit is een label wat dit soort motoren hebben, dit zie ik niet als iets beledigend.
 
Oei, dacht ik even dat dit een verkeerde kant op ging. Gelukkig is het goed gekomen.

[quote author=Bear link=topic=2313.msg29779#msg29779 date=1127973726]
[quote author=Maluka link=topic=2313.msg29735#msg29735 date=1127942402]
Oei Bear, geen subtiele opmerking en ik vind persoonlijk dat je je wel wat netter mag uitdrukken:
Zo VINDT jij het oude rotzooi (i.p.v. het blijft oude rotzooi).[/quote][/quote]
Dit wordt ook vaak gezegt over mijn oude BMW. Maar ik blijf verliefd op "mijn oude rotzooi" en neem niet gauw dit als een belediging.
Jij VINDT het kwakfietsen (i.p.v. het ZIJN kwakfietsen).
Ik hoor ook vaak de uitdrukking Kwakka (of op zijn Engels "Kwekka").
Of; "What's in a name, a rose (Kawasaki) bij any other name wil smell (ride) just as sweet"!

Niks vindt!! het zijn kwak fietsen,... kwak is namelijk een flauwe opmerking voor Kawasaki :lol:
Maar uhhhh,...?  maak jij nou grapje.... Je begrijpt toch hoop ik wel dat dit totaal geen serieuze opmerking is.  Gewoon een pest grapje..... Beetje dollen met elkaar moet toch wel kunnen vandaar. Anyway dit soort grapje doen het anders wel altijd goed op het motor-forum. Misschien iets wat motorrijders alleen onder elkaar snappen??
Als excuses krijg straks in Tilburg een biertje van me :up:

Maarre, ik kan best begrijpen dat er mensen (ook motorrijders) zijn die "hun" lieveling (lees motor) te allen tijden zullen beschermen.

We gaan met de andere motorrijders lekker "lulle" over motoren in Tilburg en hoe het motorrijden zou zijn in Oz.

Rene
 
PS.

Als er een groepje "HOGs" (Harley Owners Group) bij elkaar zijn, wordt er vaak gesproken over "Scooters", daarmee hun motor bedoelende.
Dus als er iemand naar je toe komt (die duidelijk een motorliefhebber is) en die complimenteerd je met je mooie "brommer", neem geen aanstoot. Het is een liefkoosnaampje.

Rene
 
Je zou dus denken dat je in dit land, mooie wegenen veel zon veel motorrijders ziet, maar nee hoor. In het weekend zie je de dirtbikes achterin de ute's staan,op de weg zelf zie je ze ( hier althans, Adelaide) zelden rijden, als je aan een Ozzie vraagt waarom is dit steevast het antwoord: "Anything on two wheel is considered a temporary Australian".  :-o

Willem
 
[quote author=willem-lenie link=topic=2313.msg29796#msg29796 date=1127978990]
"Anything on two wheel is considered a temporary Australian".
Willem
[/quote]

Small things amuse small minds. "Temporary Australians" indeed!!! :x

[move]DON'T KNOCK 'BIKES, UNLESS YOU'VE RIDDEN ONE!!!![/move]
Rene
 
Ach, het blijft een auto land, daar verander je niks aan. Heb een motor gehad en ik heb hier nu zelf 3 fietsen, ook "2 wheels", ga vaak genoeg nog een eindje fietsen maar ook dat blijft oppassen. :bike:
 
Back
Top