Motorrijders

Een v-max is echt wel coool  :up:  Alleen is ie beetje te sterk voor mij :|
Iemand nog intresse in een Harley Davidson Sportster sport 1200 sp :roll:
We moeten hem helaas toch verkopen  :cry: :cry: :cry: :cry: en er zijn er maar een paar van dus die vinden we niet meer in Oz :depressed:
Echt zwaar kl*te maar goed het is toch te duur om hem mee te nemen, helaas.

Eutrice

Een V-max is inderdaad cool om heel hard rechtdoor mee te rijden.
Maar o wee als er een bochtje in zicht komt, dan begint het frame van gekookte spaghetti onder je kont te plooien.

Doet me denken aan een fabuleuze klassieker uit de jaren 80: De Honda CBX 1000 6-pitter. Prachtig geluid, mooie fiets om te zien, imposant blok. Maar o wee als je moest remmen, of als er een flauwe bocht was met een zonk in de weg. Menige scheurneus is 'm kwijtgeraakt in een speedwobble.....

zal mijn duucje ook thuis moeten laten. Het is bizar, in NL is het geen weer voor een motor maar heb ik er 1, gaan we naar brisbane, lekker weer maar geen motor meer :bike:, nou ja, dat links rijden moet ik toch eerst weer onder de knie krijgen. Het voordeel van een motor in OZ is dat je niet elke keer aan de verkeerde kant in stapt en dan je stuur mist!! :drive:

dit noem ik nog eens een motor
is een boss hogg als ik het goed heb

boss%20hoss.jpg

Hallo motorvrienden,

Heb al wel eens eerder contact gehad met wat mensen hier en hoewel iedereen zegt dat het allemaal niet uit kan en een hoop werk is hebben wij (mijn vriendin en ikzelf) toch besloten dat de motoren mee mogen/moeten naar OZ!

Overigens valt me op dat er een hoop italiaanse spul liefhebbers richting OZ vertrekken! wordt nog eens mooi daar op de weg!
Ik rij zelf op een moto guzzi v11 scura en we hebben ook nog een le mans 4 in caferacer stijl waar veel bloed zweet en tranen in zit dus ze mogen mee!

Ik ben nu bezig om uit te zoeken hoe wat en vooral hoeveel het kost om de motor meetekrijgen. Vooralsnog gaat dat allemaal wel aardig lukken zo te zien, de v11 (uit 2002)  is een beetje aan de prijs maar voor pakweg $5000 moet het wel gaan lukken de le mans 4 (met frame uit 81) is financieel aantrekkelijk ($1500) maar deze zal moeite krijgen met de technische keuring is nu de verwachting (geluid, omgebouwd naar mono shock, balhoofdhoek aangepast en nog wat kleine dingen :evil: weet niet hoe ze daar in OZ mee omgaan!)

als iemand anders info hierover wil, no problems ik heb het redelijk op een rijtje nu als er behoefte aan is kan ik weleens wat posten.

Groeten jasper

PS de enige gelijkenis die een boss hoss met een motor heeft is dat je ook een helm :-D moet dragen verder houdt het wel aardig op wat mij betreft.... :up:

[quote author=wezep link=topic=2313.msg47142#msg47142 date=1139475493]
dit noem ik nog eens een motor
is een boss hogg als ik het goed heb

boss%20hoss.jpg

[/quote]

Kijk nog eens goed naar de banden, en bedenk dan dat je daar een bocht mee in moet sturen.

Dit is geen motor, dit is een vet vérken. Lijkt me weer typisch amerikaans: het ziet er best lekker uit, maar is voor gebruik niet geschikt.

[quote author=Bartman link=topic=2313.msg47241#msg47241 date=1139503332]
[quote author=wezep link=topic=2313.msg47142#msg47142 date=1139475493]
[/quote]

Kijk nog eens goed naar de banden, en bedenk dan dat je daar een bocht mee in moet sturen.

Dit is geen motor, dit is een vet vérken. Lijkt me weer typisch amerikaans: het ziet er best lekker uit, maar is voor gebruik niet geschikt.
[/quote]

jah daar moet ik je gelijk in geven...
maar om een dagje rond terijden met zo v8 tussen je benen lijkt me toch echt wel een keer het proberen waard....
is in iedergeval beter dan mijn mtx :p

Ik heb me trouwens wijs laten maken dat er geen versnellingsbak in het ding zit (is ook geen plaats meer voor), alleen een koppelomvormer.

Dus gas geven, en (rechtdoor) gaan!! :-D

weet iemand hier als een yahama 360 een beetje fijn rijdt..
ik heb er namelijk net 1 gekocht maar er moet een nieuwe cilinder op

@ jap

Ik Wil wel heel graag weten wat het kost om je motor in te voeren in Oz? :wink:
Ik ben wel bezig om bij verschillende bedrijven te vragen wat het nou echt kost de verscheping van onze Harley. Dit gaat ons ongeveer 1800 euro kosten maar dan moet ie nog ingevoerd worden :| (Hij komt uit 2001) en ik hoorde dat ze in Australie ook iets met je framenummer moeten doen dus dat kost ook weer extra ?!
Die site van de douane in Oz is ook een flinke puzzel  :-o het hangt aan van alles af of je iets wel of niet moet betalen.
Maar ik weet het idd niet precies allemaal :oops:. Als je meer weet......vertel maar :roll: ben benieuwd.

Liefs Eutrice

[quote author=wezep link=topic=2313.msg47346#msg47346 date=1139563846]
het is die 4 takt...
[/quote]

Dan zul je, gezien het feit dat het een 2 pitter is, 2 cilinders moeten vervangen.
Het is zeker geen slechte motor. Maar als je de cilinders moet vervangen vanwege slijtage, dan moet je in ieder geval de zuigers en zuigerveren vervangen. En eerlijk gezegd heeft de rest ook al zijn beste tijd gehad. Motorfietstechniek is toch wat delicater dan autotechniek, en buiten een BMW gaan de meeste motoren zelden 100.000 km mee zonder problemen. Ik kan het apparaat niet van afstand beoordelen, maar ik denk dat je toch naar een "major rebuild" zit te kijken die een hoop centjes kost. Dan is het wellicht beter om een goed gebruikt blok op de kop te tikken.

Mijn eerste motor was trouwens een Honda CB 350 vierpitter uit 74, die net zo veel olie als benzine verbruikte  :lol: Dat ding was echt "beyond repair" want elke bout brak af of de draad kwam uit het blok.

Ik mag graag aan dit soort spul sleutelen, dus als je meer wilt weten laat dan een PB tje achter.

Bart

[quote author=Bear link=topic=2313.msg46946#msg46946 date=1139382342]
[quote author=FOL link=topic=2313.msg46921#msg46921 date=1139352456]
Ik rij een Gixxer 600 k1 ;) (en zit ook op MF:p)
[/quote]

Kijk dat bedoel ik, eindelijk is iemand met een echte motor op het forum :up:  :D  :p 
Wat mf betreft. Bij deze ben je dus
GESPOT!!  :-D :-D
Wat is je nick op mf?

gr Bear
[/quote]

Hehe, jij ook gespot ;)

Tis echt grappig als je ergens ff pauze neemt en iemand tikt je op je schouder en zegt "gespot"... Zal wel niet zo snel gebeuren als je niet meer in NL woont natuurlijk ;) (edit: je zit nog wel in NL geloof ik dat ik gelezen had, oh well).

Mijn Nick op MF is FOL!!!

Kunnen mensen die er wonen niet wat meer vertellen over de wegen daar? ;)
Ik heb ook een beetje het idee dast een hayabusa met turbo en een verlengde achterbrug het beste vervoersmiddel is...  :lol:
Hoe zit het met flitsen/polizei?

Over twee weken kan ik je het haar fijn vertellen :up: :up: Ben al achter een paar dingen:
-Over het algemeen slecht wegdek
-boetes zijn hoger. 10km te hard is 175AUD
-Iedereen heeft een punten rijbewijs met iets van 20punten die na elke 3 jaar weer worden vernieuwd. Binnen de 3 jaar punten weg is rijbewijs pleitos.
-Dagje circuit rijden op Phillip Island te Melbourne is maar 100dollar (60eurie:evil: ) en dat vinden die ausies al duur. Dus dat belooft wat.
-Verder erg leuk om in de heuvels rond te kachelen. En een stukje op te zoeken met goed asvalt.
-Via google earth zag ik dat die ausies veel gebruik maken van mooie grote rotondes :evil: :up: Mocht het asvalt goed zijn. Nou dan weet je genoeg :lol:

Hoorde vandaag 1 ding. Iedereen op 2 wielen zijn temporary residence :-D
Voorlopig ga ik eerst 1 jaar midden in de woestijn zitten dus eventjes geen motor rijden :cry: Misschien een crosser. Maar dat zien we dan wel.
Gr Barry

hoi eutrice,

Heb nu ff geen tijd om een heel verhaal te typen maar als ik jou was zou ik ff naar de nieuwprijzen van harleys in OZ kijken en dan nog eens bedenken of je het daarna nog leuk vindt om de harley mee te nemen! Voor mijn moto guzzi uit 2002 moet ik zo'n 5000 dollar aftikken om alles rond te krijgen plus nog wat kosten voor vervoer en dergelijke!

volgens mij zijn harley's relatief wat goedkoper in oz dus.... tenzij je natuurlijk een custom toestand hebt maar dat wordt dan nog lachen met de keuring.. mijn caferacer heeft ook een klein probleempje.. dus daar ga ik waarschijnlijk een "nieuw" frame met registratie voor kopen! waar een wil is is een weg!

Groeten

jasper

[quote author=Bear link=topic=2313.msg47631#msg47631 date=1139762810]
Over twee weken kan ik je het haar fijn vertellen :up: :up: Ben al achter een paar dingen:
-Over het algemeen slecht wegdek
-boetes zijn hoger. 10km te hard is 175AUD
-Iedereen heeft een punten rijbewijs met iets van 20punten die na elke 3 jaar weer worden vernieuwd. Binnen de 3 jaar punten weg is rijbewijs pleitos.
-Dagje circuit rijden op Phillip Island te Melbourne is maar 100dollar (60eurie:evil: ) en dat vinden die ausies al duur. Dus dat belooft wat.
-Verder erg leuk om in de heuvels rond te kachelen. En een stukje op te zoeken met goed asvalt.
-Via google earth zag ik dat die ausies veel gebruik maken van mooie grote rotondes :evil: :up: Mocht het asvalt goed zijn. Nou dan weet je genoeg :lol:

Hoorde vandaag 1 ding. Iedereen op 2 wielen zijn temporary residence :-D
Voorlopig ga ik eerst 1 jaar midden in de woestijn zitten dus eventjes geen motor rijden :cry: Misschien een crosser. Maar dat zien we dan wel.
Gr Barry

[/quote]

Hoe hard mag je daar dan dat 10 km/u te hard is je 175$aud oplevert?!
Damn, ik rij regelmatig net onder de 50 km/u grens (rijbewijs houden eh...), dus das niet al te verstandig...naja, er komt over ene tijdje toch een SM, op SS rijden in NL gaat al niet.
Kan je voor verkeersboetes je visum kwijt raken?!

Hoi Jasper,

Ik heb het gezien :cry: :cry: .
Onze motor is uit 2001 en inderdaad we moeten ook meer dan $5000 betalen willen we onze Harley meenemen.
Is dus bijna niet te doen. Ik heb de Australische douane nog een e-mail gestuurd voor de exacte prijs. Dit wachten we dus nog af maar zo te zien kunnen we het wel een beetje vergeten :cry: :cry: :cry: :|.
Dus waarschijnlijk toch hier verkopen en daar een nieuwe halen :p :lol: (is ook leuk)
We kijken het nog even aan.......tot we het visa (hopelijk) hebben en dan gaan we hem denk ik toch verkopen.
Bedankt voor je info :up:

Liefs Eutrice

[quote author=FOL link=topic=2313.msg47708#msg47708 date=1139788521]
Kan je voor verkeersboetes je visum kwijt raken?!
[/quote]Nee hoor, daarvoor zul je iemand opzettelijk overhoop moeten rijden, of een andere criminele actie uithalen (bv "No War" op het Sydney Opera House schilderen ;) )

Back