Motorrijders

Dank je.

Ik had nog een paar carterhelften liggen, maar daar moesten nog oliepompjes opgebouwd worden, aan en afvoer voor de turbo.
Maar ik wil een sterkere krukas en koppeling bouwen, ik kan me niet veroorloven dat het nog een keer stuk gaat. ;)

Ik ben niet onderuit gegaan, het was een harde klap en toen een hard RRRRR, drijfstang geknapt, en dat heeft gaten in het carter geslagen, geen blokkered achterwiel gehad.

Turbo begon bij 4500 rpm goed te werken, en bij net over 5000 rpm volle druk te geven.
Bij normaal rijden kom je niet echt over 4000rpm heen, het is een 1245cc, dus genoeg kracht onderin.

Het trekt echt ongelooflijk hard, maar valt aardig onder controle te houden, it's all in the right hand. ;)
Mooie van een turbo is dat je geen toeren hoeft te draaien, bij 6000rpm gaat het al goed hard, wil je harden dan gaj tot 7000rpm, daarna begin je te realizeren dat meer vermogen niet hoeft. ;)

Hij ging kapot tijdens een testrit, ik was met het onstekingstijdstip aan het experimenteren, daar zijn ze erg gevoelig voor.
Motor had minder vermogen als wat ie zou moeten hebben zo'n 180/190pk, toen ie kapot ging had ik dus het juiste aantal graden gevonden, toen trok ie echt belachelijk hard, het trok zo hard dat het eigenlijk niet meer leuk was, ik had hem rechtop staan in de derde versnelling nog voor dat de turbo druk begon te leveren, schrok me kapot, anders trok ie amper het voorwiel los in 1 of 2.
 
Dank je.

Ik had nog een paar carterhelften liggen, maar daar moesten nog oliepompjes opgebouwd worden, aan en afvoer voor de turbo.
Maar ik wil een sterkere krukas en koppeling bouwen, ik kan me niet veroorloven dat het nog een keer stuk gaat. ;)

Ik ben niet onderuit gegaan, het was een harde klap en toen een hard RRRRR, drijfstang geknapt, en dat heeft gaten in het carter geslagen, geen blokkered achterwiel gehad.

Turbo begon bij 4500 rpm goed te werken, en bij net over 5000 rpm volle druk te geven.
Bij normaal rijden kom je niet echt over 4000rpm heen, het is een 1245cc, dus genoeg kracht onderin.

Het trekt echt ongelooflijk hard, maar valt aardig onder controle te houden, it's all in the right hand. ;)
Mooie van een turbo is dat je geen toeren hoeft te draaien, bij 6000rpm gaat het al goed hard, wil je harden dan gaj tot 7000rpm, daarna begin je te realizeren dat meer vermogen niet hoeft. ;)

Hij ging kapot tijdens een testrit, ik was met het onstekingstijdstip aan het experimenteren, daar zijn ze erg gevoelig voor.
Motor had minder vermogen als wat ie zou moeten hebben zo'n 180/190pk, toen ie kapot ging had ik dus het juiste aantal graden gevonden, toen trok ie echt belachelijk hard, het trok zo hard dat het eigenlijk niet meer leuk was, ik had hem rechtop staan in de derde versnelling nog voor dat de turbo druk begon te leveren, schrok me kapot, anders trok ie amper het voorwiel los in 1 of 2.

Ik was bij het stukje over het ontstekingstijdstip en toen wilde ik E10 voorstellen, maar het lijkt niet of je meer vermogen nodig hebt ;)
Lijkt me ook dat lagere compressie zuigers geen overbodige luxe zijn als ik het zo lees, maar goed dan ga je alweer down the rabbit hole en wordt het allemaal heel snel heel duur. Je hebt er injectie op moeten bouwen neem ik aan?

Vriend van me begon met een turbo op z'n Gixxer 1000, de turbo erop zetten was de uitdaging niet, alles wat daarna kwam heeft heel lang gekost.

Mooi project in ieder geval, jammer dat je zo ver weg woont anders had het me wel leuk geleken om te helpen.
 
Ik was bij het stukje over het ontstekingstijdstip en toen wilde ik E10 voorstellen, maar het lijkt niet of je meer vermogen nodig hebt ;)
Lijkt me ook dat lagere compressie zuigers geen overbodige luxe zijn als ik het zo lees, maar goed dan ga je alweer down the rabbit hole en wordt het allemaal heel snel heel duur. Je hebt er injectie op moeten bouwen neem ik aan?

Vriend van me begon met een turbo op z'n Gixxer 1000, de turbo erop zetten was de uitdaging niet, alles wat daarna kwam heeft heel lang gekost.

Mooi project in ieder geval, jammer dat je zo ver weg woont anders had het me wel leuk geleken om te helpen.

Er zitten overmaats (8mm) lage compressie zuigers in van JE, de turbo zelf is inderdaad het makkelijkste. Goed laten lopen en vooral heel houden, er is altijd een zwakste schakel in het geheel.

Wel een leuke uitdaging zoiets.
 
Kijk eens wat er allemaal met een KTM Super Duke kan @Thijsvr. Even ritje NT?


En wat tie daarna met de crosser doet is ook niet vervelend om te zien :)
 
Oh, en @Thijsvr (en andere meelezers), ook een mock-up van mijn project, met al wat laswerk gedaan, mocht je geïnteresseerd zijn ;)

Komende dagen/weekenden nog wat dingetjes op zijn plek bakken en dan kan die weg naar een mannetje die een tank kan maken vanuit het niets o_O

Mock%20Up%20Del%20Rey%20Board%20Tacker%20small.png
 
Kijk eens wat er allemaal met een KTM Super Duke kan @Thijsvr. Even ritje NT?


En wat tie daarna met de crosser doet is ook niet vervelend om te zien :)

Dat is de 1290 Superduke. Comfortabel, allemaal elektronische hulpmiddeltjes. Slappe hap :p

Jouw fiets wordt dik. Hij oogt heel lang, ligt dat aan mij of heb je hem verlengd? We moeten duidelijk een motortip plannen zodra je hem op de weg hebt!
 
Dat is de 1290 Superduke. Comfortabel, allemaal elektronische hulpmiddeltjes. Slappe hap :p

Jouw fiets wordt dik. Hij oogt heel lang, ligt dat aan mij of heb je hem verlengd? We moeten duidelijk een motortip plannen zodra je hem op de weg hebt!

Hoor ik je nu zeggen dat Toby een watje is? :eek:

Ik denk dat tie lang is. Het is en blijft een chopper/Cruiser frame hè ;) 1625mm wielbasis. Jouw KTM is 1482mm. Daarnaast is de fiets een stuk lager denk ik zo. En daardoor lijkt tie nog langer. Ouwe mannen motor :D
 
Hoor ik je nu zeggen dat Toby een watje is? :eek:

Ik denk dat tie lang is. Het is en blijft een chopper/Cruiser frame hè ;) 1625mm wielbasis. Jouw KTM is 1482mm. Daarnaast is de fiets een stuk lager denk ik zo. En daardoor lijkt tie nog langer. Ouwe mannen motor :D

Niet de piloot, maar de motor is slappe hap ;) Nee het is een mooi ding, maar vind alle elektronische hulpjes tegenwoordig wel wat jammer ofzo. Motoren zijn niet meer fatsoenlijk te rijden zonder dat een computer meekijkt blijkbaar. Mensen die erop rijden denken dat ze fantastisch kunnen rijden met wild knipperende nanny lampjes op het dashboard en gaan er helemaal op vertrouwen. Ik weet niet goed wat het is. Ik begrijp rationeel gezien wel dat het goed is dat het bestaat maar het doet ergens af aan wat motorrijden in mijn ogen is ofzo. Voor mij is motorrijden meer dan vliegen uit je gebit moeten vissen achteraf, het is ook de techniek ervan ofzo. Hetzelfde waarom ik niet van automaten in auto's hou. /ouwemannenrant

Ennuh, niks mis met een oude mannen chopper. Living the dream straks, met de motor door de heuvels van Queensland! Gaat je wederhelft straks ook voor een tweewieler?
 
Hoor wat je zegt, ook ik wordt niet wild van 220PK die je vervolgens met een stapel electronica de baas moet zijn. De keus van motoren aan mijn kant (en bij jou) getuigt daarvan lijkt me ;) Voor mij is een motor zo min mogelijk tussen jouw de techniek en de wereld om je heen #nofilter. ( De Defender is daar ook een heerlijk voorbeeld van!)

Missus heeft het er wel eens over, wie weet! En de motor wegen hier zijn ook heel fijn, in de heuvels/bergen wonen heeft zo zijn voordelen ;)
 
Oh, en @Thijsvr (en andere meelezers), ook een mock-up van mijn project, met al wat laswerk gedaan, mocht je geïnteresseerd zijn ;)

Komende dagen/weekenden nog wat dingetjes op zijn plek bakken en dan kan die weg naar een mannetje die een tank kan maken vanuit het niets o_O

Mock%20Up%20Del%20Rey%20Board%20Tacker%20small.png

Of ik het mooi vindt of niet, ik mag altijd graag zien als iemand iets bouwt wat hij mooi vind, er zijn ziel en zaligheid in steekt.. Something out of the ordinairy..
 
Hoor wat je zegt, ook ik wordt niet wild van 220PK die je vervolgens met een stapel electronica de baas moet zijn. De keus van motoren aan mijn kant (en bij jou) getuigt daarvan lijkt me ;) Voor mij is een motor zo min mogelijk tussen jouw de techniek en de wereld om je heen #nofilter. ( De Defender is daar ook een heerlijk voorbeeld van!)

Missus heeft het er wel eens over, wie weet! En de motor wegen hier zijn ook heel fijn, in de heuvels/bergen wonen heeft zo zijn voordelen ;)

Ik vind dit een hele gave bike en wat je hier boven beschrijft kan ik alleen maar 100% beamen, mag helaas geen motor van moeder de vrouw maar als ik er 1 wil is het wel een echte chopper.
 
Of ik het mooi vindt of niet, ik mag altijd graag zien als iemand iets bouwt wat hij mooi vind, er zijn ziel en zaligheid in steekt.. Something out of the ordinairy..

Smaken verschillen, no worries ;)

Wilde een keer wat anders, heb al een keer iets gebouwd wat dichter bij jouw bike ligt (zie hieronder). Dus nu een keer heel wat anders. Rear wheel moet er nog uit en gaat ook naar 21".
Het wordt meer een board tracker, inspired by the 10's 20's van de vorige eeuw ;)

DSC_0899.jpg
 
Hoe staat het met de brommer?
Hahahaha, goede vraag! Ik denk dat ik bij een echte Aussie terecht gekomen ben ;) Houden handjes maar minder goed in time-management.

Nu zit ik er ook niet echt achteraan. De laatste weken/maanden een beetje aan de Land Rover geknutseld (alles wat we geleerd hebben in een dik jaar kamperen proberen aan te pakken maar dat is voor het auto topic later)

De laatste weken meer bezig met een huis zoeken. Dus...

In zal hem van de week ens bellen wellicht. Kijken of tie nog weet wie ik ben :D
 
Hahahaha, goede vraag! Ik denk dat ik bij een echte Aussie terecht gekomen ben ;) Houden handjes maar minder goed in time-management.

Nu zit ik er ook niet echt achteraan. De laatste weken/maanden een beetje aan de Land Rover geknutseld (alles wat we geleerd hebben in een dik jaar kamperen proberen aan te pakken maar dat is voor het auto topic later)

De laatste weken meer bezig met een huis zoeken. Dus...

In zal hem van de week ens bellen wellicht. Kijken of tie nog weet wie ik ben :D

Gaan jullie verhuizen? Of gaan jullie als echte Aussies op de investment property tour? ;)
 
Back
Top