Reinhoud
Active Member
Dank je.
Ik had nog een paar carterhelften liggen, maar daar moesten nog oliepompjes opgebouwd worden, aan en afvoer voor de turbo.
Maar ik wil een sterkere krukas en koppeling bouwen, ik kan me niet veroorloven dat het nog een keer stuk gaat.
Ik ben niet onderuit gegaan, het was een harde klap en toen een hard RRRRR, drijfstang geknapt, en dat heeft gaten in het carter geslagen, geen blokkered achterwiel gehad.
Turbo begon bij 4500 rpm goed te werken, en bij net over 5000 rpm volle druk te geven.
Bij normaal rijden kom je niet echt over 4000rpm heen, het is een 1245cc, dus genoeg kracht onderin.
Het trekt echt ongelooflijk hard, maar valt aardig onder controle te houden, it's all in the right hand.
Mooie van een turbo is dat je geen toeren hoeft te draaien, bij 6000rpm gaat het al goed hard, wil je harden dan gaj tot 7000rpm, daarna begin je te realizeren dat meer vermogen niet hoeft.
Hij ging kapot tijdens een testrit, ik was met het onstekingstijdstip aan het experimenteren, daar zijn ze erg gevoelig voor.
Motor had minder vermogen als wat ie zou moeten hebben zo'n 180/190pk, toen ie kapot ging had ik dus het juiste aantal graden gevonden, toen trok ie echt belachelijk hard, het trok zo hard dat het eigenlijk niet meer leuk was, ik had hem rechtop staan in de derde versnelling nog voor dat de turbo druk begon te leveren, schrok me kapot, anders trok ie amper het voorwiel los in 1 of 2.
Ik had nog een paar carterhelften liggen, maar daar moesten nog oliepompjes opgebouwd worden, aan en afvoer voor de turbo.
Maar ik wil een sterkere krukas en koppeling bouwen, ik kan me niet veroorloven dat het nog een keer stuk gaat.
Ik ben niet onderuit gegaan, het was een harde klap en toen een hard RRRRR, drijfstang geknapt, en dat heeft gaten in het carter geslagen, geen blokkered achterwiel gehad.
Turbo begon bij 4500 rpm goed te werken, en bij net over 5000 rpm volle druk te geven.
Bij normaal rijden kom je niet echt over 4000rpm heen, het is een 1245cc, dus genoeg kracht onderin.
Het trekt echt ongelooflijk hard, maar valt aardig onder controle te houden, it's all in the right hand.
Mooie van een turbo is dat je geen toeren hoeft te draaien, bij 6000rpm gaat het al goed hard, wil je harden dan gaj tot 7000rpm, daarna begin je te realizeren dat meer vermogen niet hoeft.
Hij ging kapot tijdens een testrit, ik was met het onstekingstijdstip aan het experimenteren, daar zijn ze erg gevoelig voor.
Motor had minder vermogen als wat ie zou moeten hebben zo'n 180/190pk, toen ie kapot ging had ik dus het juiste aantal graden gevonden, toen trok ie echt belachelijk hard, het trok zo hard dat het eigenlijk niet meer leuk was, ik had hem rechtop staan in de derde versnelling nog voor dat de turbo druk begon te leveren, schrok me kapot, anders trok ie amper het voorwiel los in 1 of 2.