Ik wens jullie veel wijsheid toe bij de volgende stappen, bovendien bij het verwerken van de gevoelens en emoties.
Ik hoop dat je ook die dingen nog hier wilt delen.
Gaan we zeker ook delen, want een bijzonder proces.
Over tien dagen vertrekken de kinderen en ik ( zodat de kinders z.s.m. in het nieuwe schooljaar kunnen aansluiten), Mr. Mountains blijft nog iets langer om zaken af te ronden.
We zijn bezig met inpakken, remember die 40voeter die vol zat? Yep, alles weer mee terug...
We pakken zelf in om de kosten te drukken, dus ook alle meubilair enzo.
Over die gevoelens en emoties, wel, het is echt niet enkelvoudig. Ik heb geleerd dat heimwee geen absolute factor is, maar kan fluctueren. Het is een van de meerdere facetten die onze keuze bepaald hebben.
We mogen in Nederland gebruik maken van hetzelfde tijdelijke adres (tot we de sleutel van onze nieuwe stek hebben) als dat we hadden vlak voor vertrek hiernaartoe. Heel blij mee, maar het maakt ook dat het voelt alsof de film backwards wordt afgespeeld.
Het is een beetje een verwarrende tijd. Hectisch natuurlijk, en weer afscheid nemen. We zijn verwonderd over hoeveel leuke mensen je kunt leren kennen in een jaar, kijken daar met een goed gevoel op terug. Afscheid nemen voelt nu wel zwaarder dan vorig jaar in NL. Maar we zeiden ook tegen elkaar: van die leuke mensen, daar kun je niet van leven, het brengt geen brood op de plank (kon ik er maar mijn beroep van maken, LeukeMensenMakelaar!)
Hier in SA krijgen de mensen steeds meer bezorgde trekken op de snuitjes, het besef begint door te dringen dat de economie echt slecht gaat. Doet denken aan NL jaartje of vier vijf geleden. Zo van, dit waait niet over, it's here to stay for a while...
We tellen af, maar met zeeeeeer mixed emotions. Want er zijn dingen die ik echt ga missen hier. Maar ook dingen die ik ga meenemen. Zoals het groeten van de buschauffeur als je de bus verlaat, zo'n aardige gewoonte. Of de beleefdheid in de supermarkt, gewoon beetje geduld hebben, je komt er wel.
Vrienden in NL staan klaar met goederen om ons nieuwe huis tijdelijk in te richten tot onze container begin november zal aankomen in NL. Dat is toch zo geweldig, binnen een dag was ons wensen-leen-lijstje afgetickt.
Dan voel je je rijk hoor!!!