Mountains' Lastavaza

(...) Ik hoop van harte dat je nooit spijt hebt van je besluit om naar Australie te gaan, (...)
Dat is interessant dat je dat opgooit @Red dust , want dat onderwerp - spijt?!- heeft lang door mijn hoofd gespookt.
Ja, ik heb spijt gehad, van het opzeggen van de mooiste baan van de hele wereld in NL, van het verkopen van ons heerlijke huis...
Maar gelukkig, ik ben voorbij de spijt geraakt. Blijven hangen in spijt is voor mij destructief, verbitterd en cynisch raken zijn voor mij als een langzaamwerkend gif dat op termijn dodelijk kan zijn.
Zoals jullie ook zeggen, we hebben het gedaan. Helemaal onze eigen keuze geweest. We kijken terug op een moeilijke periode wat werk betreft, maar ook een bijzondere periode om te zien wat ieder van ons vieren waard is. En daar is geen teleurstelling of spijt te bespeuren. Ik ben trots op Mr. Mountains, op de hobbits, en ja, uiteindelijk ook op mezelf. Onze ervaringen en kennis, onze emoties, we nemen het allemaal mee, waar we ook gaan. Want where-ever you go, there you are.
Have a good one!
 
Mr mountains on the move again.
Drie weken in Nederland geweest en een huis gekocht voor onze terugkeer naar Nederland.
Als iemand dit een jaar geleden tegen mij had gezegd had ik hem voor gek uit gemaakt.
Vandaag vlieg ik terug naar Adelaide om me weer bij het gezin te voegen. De komende weken alles weer inpakken en op de boot zetten. Het blijft een moeilijke beslissing maar de berichtgeving over de economie in SA zijn niet echt goed.
Ik heb Aussie nog niet helemaal afgesloten wat betreft wonen/leven/werken maar op dit moment zien wij daar geen toekomst. Och misschien lijkt na een tijdje Nederland ook zo slecht nog niet, maar iets blijft sluimeren in mij!
 
Have a safe flight! En hopelijk kunnen jullie nog een paar mooie herinneringen voegen aan de vele die jullie al hebben.

All the best for the future wherever it may be!
 
Ik snap het Mr Mountains, het zal een heel erg dubbel gevoel zijn. Ik vind het bijzonder knap hoe jullie het allemaal heel pragmatisch aanpakken. Moving on, nieuwe stap. Nieuwe kans.
Petje af, voor de hele familie! hartje emoticon
 
Bah mountains :( Sterkte met het een plekje geven van dit avontuur. Hopelijk lukt dat i.p.v. dat het een knagend iets blijft (dat sluimeren waar je het over hebt). Maar dat is een instelling, albeit geen makkelijke.
Petje af voor het doorgaan van deze moeilijke situatie en het doorhakken van sommige knopen die daarmee te maken hebben.
 
Ik lees het nu pas, maar ik kan mijn ogen niet geloven.
Dat moet heel moeilijk zijn, als je eerst na veel inspanning je droomplek hebt gevonden, en na verloop van tijd de rationele beslissing moet nemen dat het niet kan blijven.

Ik wens jullie veel wijsheid toe bij de volgende stappen, bovendien bij het verwerken van de gevoelens en emoties.
Ik hoop dat je ook die dingen nog hier wilt delen.
 
Ik wens jullie veel wijsheid toe bij de volgende stappen, bovendien bij het verwerken van de gevoelens en emoties.
Ik hoop dat je ook die dingen nog hier wilt delen.


Gaan we zeker ook delen, want een bijzonder proces.
Over tien dagen vertrekken de kinderen en ik ( zodat de kinders z.s.m. in het nieuwe schooljaar kunnen aansluiten), Mr. Mountains blijft nog iets langer om zaken af te ronden.
We zijn bezig met inpakken, remember die 40voeter die vol zat? Yep, alles weer mee terug...
We pakken zelf in om de kosten te drukken, dus ook alle meubilair enzo.
Over die gevoelens en emoties, wel, het is echt niet enkelvoudig. Ik heb geleerd dat heimwee geen absolute factor is, maar kan fluctueren. Het is een van de meerdere facetten die onze keuze bepaald hebben.
We mogen in Nederland gebruik maken van hetzelfde tijdelijke adres (tot we de sleutel van onze nieuwe stek hebben) als dat we hadden vlak voor vertrek hiernaartoe. Heel blij mee, maar het maakt ook dat het voelt alsof de film backwards wordt afgespeeld.
Het is een beetje een verwarrende tijd. Hectisch natuurlijk, en weer afscheid nemen. We zijn verwonderd over hoeveel leuke mensen je kunt leren kennen in een jaar, kijken daar met een goed gevoel op terug. Afscheid nemen voelt nu wel zwaarder dan vorig jaar in NL. Maar we zeiden ook tegen elkaar: van die leuke mensen, daar kun je niet van leven, het brengt geen brood op de plank (kon ik er maar mijn beroep van maken, LeukeMensenMakelaar!)
Hier in SA krijgen de mensen steeds meer bezorgde trekken op de snuitjes, het besef begint door te dringen dat de economie echt slecht gaat. Doet denken aan NL jaartje of vier vijf geleden. Zo van, dit waait niet over, it's here to stay for a while...
We tellen af, maar met zeeeeeer mixed emotions. Want er zijn dingen die ik echt ga missen hier. Maar ook dingen die ik ga meenemen. Zoals het groeten van de buschauffeur als je de bus verlaat, zo'n aardige gewoonte. Of de beleefdheid in de supermarkt, gewoon beetje geduld hebben, je komt er wel.
Vrienden in NL staan klaar met goederen om ons nieuwe huis tijdelijk in te richten tot onze container begin november zal aankomen in NL. Dat is toch zo geweldig, binnen een dag was ons wensen-leen-lijstje afgetickt.
Dan voel je je rijk hoor!!!
:)
 
Bah, wat een akelig nieuws zeg! Het is inderdaad niet hetgeen je aan denkt als je hier net bent, maar zeker een harde realiteit. Eij zijn net een week in Australie en ondanks dat mensen nog altijd veel lijken uit te geven, hoor je ook veel verhalenover werkloosheid en stijgende kosten. Geen leuke verhalen die je wilt horen als je net hier bent om je toekomst vorm te geven, maar hiuden je met de beentjes op de grond. Een dapper besluit van jullie om terug te gaan naar Nederland, een hele ervaring rijker die niemand je afneemt. Hoop voor jullie dat de terugkeer en settelen in NL voor hernieuwde energie zorgt.
 
Blijven groeten die buschauffeur! Het zijn kleine dingetjes, maar die maken het grote verschil. Fijn dat iedereen voor jullie klaarstaat daar in Nederland. Je echte vrienden heb je denk ik wel leren kennen inmiddels :up:
Kin omhoog, borst vooruit en gaan met die banaan! Ik pleit inmiddels wel @Lost voor een hartje emoticon (please)
Die zou hier heel mooi passen.
 
Wow, heftig zeg..... Ik kan me de emoties die erbij zijn komen kijken zo levendig voorstellen. Zo graag willen blijven maar verstandelijk moeten toegeven dat het beter is om terug te gaan.... Genoeg is genoeg, inderdaad. Op een gegeven moment ben je het beu om te vechten. Bij mij was het omdat mijn man een toekomst in Australië niet zag zitten, bij jullie omdat er geen werk blijkt te zijn. Het gevoel van dat het afscheid nemen nu zwaarder valt herken ik ook. Waarschijnlijk is dat omdat je weet dat de kans groot is dat je die mensen nooit meer ziet. Bij afscheid van familie en vrienden weet je dat het contact blijft, dat je weer terug op bezoek zal gaan.
Ik hoop van harte dat de terugkomst in Nederland jullie alle goeds brengt, en dat je vlug opnieuw een leuke job en een gezellige thuis vindt. Geniet van de laatste dagen in Australië, van al het mooie dat het land te bieden heeft, en weet: niets is ooit voor altijd. Wij hebben een resident return visum aangevraagd, en dat heeft rust gebracht. We zijn er nu niet meer mee bezig, we proberen hier onze draai opnieuw te vinden, maar we weten in ons achterhoofd dat er nog steeds een mogelijkheid is om terug te gaan. En als het moment daar is dat we echt de knoop moeten doorhakken, zullen we als gezin gaan samenzitten en de situatie van dat moment bekijken. Ik denk dat de beslissing die jullie nu genomen hebben de beste is. Australië is een duur land om te leven, dan hoef je niet eens gek te doen, en dan al je spaargeld moeten opsouperen is wrang en beangstigend, zeker als je ook nog kinderen hebt. Jullie hebben het alles gegeven, ik ben blij dat je over de spijt bent kunnen heen stappen, en inderdaad: als gezin kom je er sowieso sterker uit.
Succes en sterkte en een dikke knuffel xxx
 
Jeetje, er gaat wel wat door mij heen want man lief en ik hebben afgelopen vrijdag ook besloten om weer terug te gaan. Onze droom in duigen, maar ook wij moeten realistisch zijn en op tijd weer terug gaan om niet nog meer in de financiele ellende te komen. Je verwoord alles precies zoals wij het ook ervaren, wij vertrekken uiterlijk 8 oktober, dan loopt onze huurcontract af. Ik wens jullie een goede reis, is morgen al zie ik, en hoop dat jullie snel werk hebben in Nederland. Ook ik moet alles een plekje geven en verwerken, dit had ik echt nooit verwacht. Ook ik heb er moeite mee dat ik alles heb opgegeven/verkocht, huis, baan, auto etc om nu weer van nul af te beginnen. Alle overwaarde van het huis is verdwenen in dit land en hebben er weinig voor terug gekregen. Je kan niet echt genieten als je elke dag bezig bent met banen zoeken en bezig zijn hoe je het op een gegeven moment allemaal rond moet breien. Dan zitten wij ook nog in een dure stad Sydney waarbij het geld helemaal snel uit je zakken glijdt. Die keuze hebben we destijds gemaakt omdat het banen aanbod het grootst was, dat is het ook maar alleen maar voor Aussies. Wat voor verhuisbedrijf hebben jullie gebruikt om weer terug te gaan? Heb je nog tips? En hoe hebben jullie jullie auto verkocht? Tja, wij hebben ook nog veel te regelen.
 
Wat voor verhuisbedrijf hebben jullie gebruikt om weer terug te gaan? Heb je nog tips? En hoe hebben jullie jullie auto verkocht? Tja, wij hebben ook nog veel te regelen.

Hoi Monica en man,
Heel veel sterkte met alles, ik zou graag eens met je afspreken komende winter in NL (als jij dat wil) om even een potje te janksmoelen samen, en dan drinken we samen een glas wijn op onze dapperheid.

Wij werken nu met Aussiemove, weet niet of die ook in Sydney zitten. Quotes opgevraagd bij diverse bedrijven.
Toen we eenmaal de knoop hadden doorgehakt om te vertrekken, hebben we onze energie niet langer gestoken in solliciteren, maar in efficientie. Dus besloten om zelf alles in te pakken (wij hadden een volle 40 voet container meegebracht... :confused:) om geld uit te sparen. Daarop ook de quotes aangevraagd. Wij hadden de dozen van de heenreis nog, en verder heeft het verhuisbedrijf verpakkingsmateriaal geleverd.
De auto eerst op een facebookpagina Nederlanders in Adelaide geplaatst, maar dat leverde niks op (wel de sjoelbak daar heel leuk op verkocht hahaha!), dus uiteindelijk op CarSales geplaatst. Dat loopt nu, er komt vandaag iemand kijken. Ik vlieg morgenochtend met de kinderen, zodat die zsm op school in NL kunnen instarten, en Mr. Mountains blijft nog een paar weken om zaken af te ronden met het huis en de verkoop van de auto enzo.
Verdere tips... Steun elkaar bij vertwijfeling, en blijf realistisch over Nederland. Het is opnieuw een rollercoaster aan emoties. Hou elkaar goed vast.
 
Heel veel respect voor jullie allebei! Ik vind het zo goed dat jullie dit in deze voor jullie moeilijke en emotionele periode willen delen! Ik weet dat veel mensen die nog bezig zijn om naar Oz te komen het liever niet willen lezen, maar het is wel de realiteit en daarom zo ontzettend waardevol. Heel veel sterkte voor jullie en jullie familie en voor @Mountains een goede reis morgen! Heel veel succes met het opnieuw opstarten van jullie nieuwe leven in Nederland!
 
Heel veel sterkte, moet zo raar zijn om apart van elkaar terug te reizen! Er wacht jullie een warm bad, ik denk dat familie en vrienden heel blij zijn dat jullie weer terug komen. Hoewel ze zich realiseren dat het voor jullie erg moeilijk moet zijn, denk ik toch dat familie het fijn vinden...
Geniet van alles wat je hebt meegemaakt, al met al zal dit een avontuur worden wat jullie nooit zullen vergeten. De scherpe kantjes moeten er eerst af, maar dat gaat ook gebeuren in de toekomst. Nogmaals veel sterkte en succes met alles! Go for it!
 
Hallo Mr en Mrs Mountain, ik hoop dat je een goede reis hebt gehad als je dit leest en dat je warm bent onthaalt door je familie en vrienden. En ja, wij vinden het heel leuk om met jullie af te spreken, het is toch fijn om deze ervaring te delen met een familie die hetzelfde hebben meegemaakt als wij. Ik stuur je een pm met onze gegevens.
Vandaag komen er twee verhuisbedrijven en morgen twee om een quote uit te brengen. Verder is er een zware last van onze schouders afgevallen en hebben voor het eerst van het mooie weer in de tuin genoten zonder de spanning in je lijf te voelen over het niet vinden van een baan. Ik zie mijn man weer beetje bij beetje ontspannen, hij is bijna 8 kilo afgevallen door alle spanningen. De sprankel was uit zijn ogen en die komt weer aardig terug. Dat is heel wat waard, we gaan nog even genieten en de laatste weken als low budget vakantie beschouwen. Tot snel in Nederland.
@HardCore dank je wel.
 
@Monica vraag ook even bij je oude NL verhuizer na voor een quote. Was bij ons goedkoper destijds. Terwijl zij dezelfde aussie partij inschakelden als waar wij een quote vroegen.
 
Back
Top