Mountains' Lastavaza

Zet hem op Mountains. Ze leren je doorzettingsvermogen in ieder geval van nabij kennen! en als het nu niet lukt, kennen ze je voor de volgende vacature!
 
Jemig wat een verhaal Mountains.. En wat een slordige sollicitatieprocedure. Ik hoop dat je vandaag succes hebt bij de recruitment manager! Keep your spirits high :)
 
Je valt in elk geval op in deze procedure. Wie weet waar het toe leidt....

..... tot een gesprek!!! Je had gelijk @Janneke61 !
Manager vanochtend als eerste gebeld, en vanmiddag werd ik teruggebeld om een afspraak te maken voor woensdag.
Morgen voorbereiden met mijn netwerk-contact.
Wordt vervolgd. (Stylingadviseur heb ik ook al in mijn netwerk)
Dus wat werken betreft, gaat vooral het NETwerken mij heel goed af.:cool:
 
Dat was net ff wat je nodig had :) Een tegenslag die omkeert in het aantonen dat je zelf nog steeds slim, daadkrachtig en goed bezig bent. Succes!

Ook al wordt je het niet, je hebt getoont dat je b#llen hebt :D
 
(...) je hebt getoont dat je b#llen hebt :D

images
Nou en of!
 
Succes vandaag!!! Alhoewel de kans groot is dat het gesprek al is geweest.

Ik hoop dat je goed nieuws krijgt en dat jullie snel van jullie droom down under kunnen gaan genieten!
 
Jeetje Mountains & Kat wat een onwijs lastige situatie!! Helaas kan ik jullie geen hulp of advies bieden. Heel veel sterkte & succes!!

Zomaar een gek ideetje waar jullie vast niet op zitten te wachten.. Zoekgebied uitbreiden naar rural locaties misschien nog een idee?
 
Jeetje Mountains & Kat wat een onwijs lastige situatie!! Helaas kan ik jullie geen hulp of advies bieden. Heel veel sterkte & succes!!

Zomaar een gek ideetje waar jullie vast niet op zitten te wachten.. Zoekgebied uitbreiden naar rural locaties misschien nog een idee?

Alle ideeen zijn altijd welkom @Tour.
Als we met zijn tweeen waren geweest, dan was dat misschien nog wel te overwegen. Maar met een gezin werkt het toch wat anders. Dat pak je niet zomaar op en plant je ergens weer neer. De kinderen hebben het erg naar hun zin hier, en lijken de migratie goed te handlen, maar dat wil niet zeggen dat je dat ad hoc kunt blijven doen.
En daarnaast, ook rural is er niet veel aanbod in werk.

Het sollicitatiegesprek afgelopen week verliep ook nu weer plezierig, maar helaas, toch weer afgewezen. Reden: er waren kandidaten met meer lokale ervaring die net zo goed waren als ik, en dan wordt daar toch de voorkeur aan gegeven. In deze functie (communityworker in Mental Health) kun je nou eenmaal geen vrijwilligerswerk doen. Heb nog gevraagd of ik vrijwilligerswerk zou mogen doen bij het activiteitencentrum, maar de baas zei (heel eerlijk vond ik) dat ze de spaarzame vrijwilligersplekken aan jonge studenten geven om werkervaring op te doen...

Heb digitaal stoom kunnen afblazen bij twee forummaatjes (@Peterpax1980, I owe you one & @Lamarck), wat toch heel erg waardevol is.

Uiteindelijk mag ik toch wel blij zijn dat ik weer een gesprek heb gehad, uit 90 applicanten.
 
Wat weer balen zeg! Ik heb nog aan je gedacht, geduimd en mijn vingers gekruist gehouden (dat kan allemaal tegelijk), maar dat heeft dus niet geholpen. Kun je niet ergens een cursus doen bij de Tafe of uni of zo, met een iets andere richting? Het levert natuurlijk geen geld op, maar misschien kom je er zo ergens tussen, eventueel in een andere functie. Ook maar een gek ideetje...
 
He Mountains,
Hoop dat je weer wat positieve energie kunt putten uit je gesprek ondanks de afwijzing. Je bent niet voor niets uitgenodigd!
 
Wat ontzettend jammer he...het is zo een lastig gevoel. Je weet dat je de kwaliteiten in huis hebt, dat je het kan. En als je dan geen kans krijgt om dat te bewijzen is dat zuur. Probeer vol te houden! Ergens in de workforce zit iemand met smart op jou te wachten!
 
He Mountains, wat een verhaal... wat en l*l die Nederlander op die borrel zeg en daarna ook nog zo'n slordige procedure. Net als wat de anderen vertelden, ben heel blij dat je je verhaal deelt. Natuurlijk omdat je steun van alle forumleden hebt, maar ook om een realistische blik te geven over hoe het allemaal gaat na emigratie. Ik denk er ook wel eens aan hoor, als ik ooit mijn visum kan bemachtigen, hoe zal het dan gaan met werk vinden en wat als je reserves zijn uitgeput...
Anyway, hang on in there en hoop dat jullie snel positief nieuws kunnen posten!
 
Back
Top