Mountains' Lastavaza

Dat het moeilijk zou zijn om een baan te vinden hadden we al wel bedacht maar dat het zoooo moeilijk zou zijn:(
Heb jullie draadje wel steeds gelezen en iedere keer hoop je op echt positief nieuws. Zeker gezien al jullie inspanningen!
De moed zakt je wel een beetje in de schoenen als je dit leest.......
Wij hopen echt oprecht dat het tij snel zal keren voor jullie en dat jullie als gezin een stabiele toekomst kunnen opbouwen.
 
(...) en dat jullie als gezin een stabiele toekomst kunnen opbouwen.

Dat laatste, dat is de essentie voor ons als gezin, de verantwoordelijkheid die we ervaren en is ook hetgeen geweest wat de doorslag heeft gegeven in de beslissing die we nu genomen hebben.

Er zit een wezenlijk verschil tussen opgeven en weten wanneer het genoeg is geweest.
En bij dat laatste zijn we aanbeland.

Voor degenen die ons gevolgd hebben, hoef ik niet uit te leggen wat eraan voorafgegaan is. We hebben ons gesteund en begrepen gevoeld door jullie meelevende reacties en suggesties.
We gaan dus terug naar Nederland. In september.
Het doet zeer, ondanks mijn heimwee, om alle fijne dingen hier achter te laten. We hadden nooit gedacht dat het zo zou kunnen lopen.
Dit is geen enkelvoudige kwestie geweest, vele facetten speelden een rol in onze beslissing. Voor mr. Mountains is het zwaar, die had hier voor altijd willen blijven. Maar er is ook een reeel besef dat onze kansen niet binnen enkele maanden gigantisch in ons voordeel zullen keren. We hebben het al gestretcht... willen we in Nederland terug wat opbouwen, dan niet te lang wachten.
Het waren zware weken, nu ik erop terugkijk, een soort rouwproces waar we nog niet helemaal doorheen zijn gewerkt.
Maar nu de beslissing genomen is, en regelzaken in gang zijn gezet, is er weer een koers. En dat geeft met name mij rust en vertrouwen.


Poeh...! Het staat er.
Vrienden in NL reageren hartelijk en bemoedigend, sturen vacatures en kijken mee voor huizen.
Dit schreef een vriendin mij gisteren: (...) "Ik vind jullie helden, toen al, om te vertrekken maar óók om terug te komen en het geprobeerd te hebben. Jullie zijn jullie droom wél achterna gegaan voor de volle 100% en dan getuigt het van lef en moed om de teleurstelling dat het niet gebracht heeft wat je gehoopt hebt, vol in de ogen te kijken en hiernaar te handelen."(...)
Nou... dat voelt als een warme deken. Kunnen we goed gebruiken hier (in ons niet ge-isoleerde huis... ;))

Ik heb de laatste weken veel nagedacht, en bij mezelf nagegaan of ik het wel alles gegeven heb (omdat ik degene was die het op het woord gooide). Maar als ik teruglees (ook in topic Werk is moeilijk te krijgen) wat we geinvesteerd hebben, wat een fijn en plezierig netwerk we in korte tijd opgebouwd hebben, hoe actief we zijn geweest met solliciteren / participeren / socializen / volunteren, alles... dan weet ik dat we onszelf recht in de ogen kunnen kijken en trots mogen zijn op onze inzet.

De kinderen vinden het in grote lijnen prima om terug te gaan naar Nederland, met gemis aan enkele highlights die ze hier ervaren hebben. We zijn zo trots op ze. Opnieuw tonen ze veerkracht en teamgeest. We zijn als gezin nog hechter en sterker geworden dan we al waren.
Wat ons veel plezier heeft gegeven zijn de mensen die we hier in korte tijd hebben leren kennen. Hier wil ik speciaal @Lamarck en @Peterpax1980 in de spotlights zetten, die beiden ons door dik en dun gesteund hebben. Mooie mensen! :rolleyes:

We zijn nog niet weg op het forum, daar nemen we rustig even de tijd voor.

Groet, Judith (en Jan, die in NL op huizenjacht is, en de hobbits)


 
Joh....wat een dappere, moeilijke beslissing! Wij willen jullie heel veel sterkte, maar ook plezier toewensen. Het moet ook weer heel fijn zijn om je familie en vrienden dichtbij te hebben.
Hoe zijn jullie kansen op werk in Nederland, is dat positiever dan hier in Oz?
Nogmaals, dank voor je verhaal, en we lezen graag hoe het jullie is vergaan!
 
Wat ontzettend jammer dat het leven in oz niet uitpakte zoals gehoopt. Een warme knuffel voor jullie allemaal!
 
Jeetje, ik ben er net als Katja een beetje stil van.
De woorden van jullie vriendin zijn volgens mij heel passend voor jullie. Het is een moedig besluit van jullie geweest om het avontuur als gezin aan te gaan en ook een moedig besluit om als gezin te zeggen enough is enough.

Ik wens jullie veel kracht en geluk toe met het opbouwen van een mooi leven in Nederland!
 
Pfff.... schrik hier toch wel van. Had echt verwacht dat het allemaal wel goed zou komen met jullie in Adelaide. Maar ik begrijp en respecteer de beslissing, want wat zal die moeilijk geweest zijn.

Ook ik hoor graag hoe het jullie in NL zal vergaan. Hopelijk lukt het daar beter om een baan te vinden en inderdaad: omringd door familie en vrienden!

En ondanks dat het voor jullie niet zo gegaan is als gehoopt, hoop ik toch dat jullie terugkijken op een onvergetelijke ervaring.

Heel veel succes met al het regelwerk en het allerbeste voor wanneer jullie weer in NL zijn :)
 
Aangezien ik even van slag ben , sluit ik me aan bij bovenstaande...

:oops:

Het is/was jullie als zeer trouwe forum bezoeker toch zeker (ook) gegund....
 
Wat ontzettend vervelend, en wat een moeilijke beslissing! Maar ik vind het wel heel dapper dat jullie de knoop zo door hebben gehakt. Ik wens jullie heel veel sterkte, en hoop dat het in Nederland allemaal makkelijker gaat worden.
 
Pfffffff, puur kippenvel toen ik het net las...... tjonge jonge.....
Ik vind het zo ontzettend jammer dat jullie droom zo moet eindigen. Ik hoor je nog zeggen op Singapore; "bijna thuis".....
Wat hebben jullie alles gegeven om het te laten werken en wat moet het enorm zuur zijn om toch te moeten besluiten terug naar Nederland te gaan.
Natuurlijk is het een onvergetelijk ervaring maar ik snap ook dat het onwijs veel impact moet hebben om terug te keren. Heel heftig!
Ik wens jullie heel veel sterkte!!
 
Hi Miss @Mountains . wowww wat heb je dit weer mooi verwoord! ik ga je echt missen hier in Adelaide! Ik vind jou echt een power woman! En ik weet waar je doorheen bent gegaan en vind het vreselijk voor Mister Mountains dat hij het zo moeilijk heeft met deze volgende stap, helaas heeft Australia jullie niet gegeven wat jullie er van verwacht hadden. Je hebt in mijn ogen echt er alles aangedaan om dit avontuur te laten slagen, maar helaas heeft dat anders uitgepakt. We houden sowieso contact, want voor mij maakt het geen verschil of je nu in Adelaide woont of in Nederland er zijn vele manier om contact met jou te behouden. Ik wens jullie de aankomende tijd heel veel sterkte en geluk toe. Knuffel X Peet en natuurlijk ook van Brad Pitt uhhh Michel ;)))
 
kan het niet beter zeggen, sluit me helemaal bij Peter aan. Soms zijn dingen niet zoals je zou willen, en dan kun je krampachtig vasthouden aan je verwachtingen, of je zoekt een ander pad. Ik vind het heel jammer dat je hier weer weg gaat, maar ben ook heel blij dat we jullie hebben leren kennen en we houden zeker contact.
 
He Mountains,
Ik was er stil van toen ik jullie bericht las, maar wat DAPPER! Je hebt er alles aan gedaan om je droom waar te maken en met je gezin hier een nieuw leven op te bouwen, maar het lijkt op 'verkeerde tijd, verkeerde plaats'. Ik hoop van harte dat je nooit spijt hebt van je besluit om naar Australie te gaan, want je bent een enorme ervaring rijker! Er zijn zoveel mensen die wel willen maar nooit doen, dat kun je jezelf in ieder geval niet verwijten. Ik hoop dat je de komende weken nog een beetje van Oz kunt genieten voor het 'normale' leven in Nederland weer begint. Maar ook daar zal het weer wennen worden. Heel veel succes!
 
Wat een enorm lastige en emotionele beslissing moet dit voor jullie zijn geweest! Ik denk dat er nog meer moed voor nodig is voor deze beslissing dan voor de keuze om te emigreren. Jammer dat het allemaal niet zo gegaan is zoals jullie hadden gehoopt, maar ik hoop dat jullie nu ook rust kunnen vinden nu de kogel door de kerk is. Fijn en wat goed dat de kinderen zich zo flexibel opstellen! Die sterke en hechte gezinsband is iets om trots op te zijn. Ik wens jullie heel veel succes en al het geluk toe terug in Nederland.
 
Jeetje wat heftig om te lezen. Dit is ook de andere kant van de munt. Jullie zijn allemaal echt ontzettend dapper en sterk om deze zeer moeilijke beslissing te nemen. Vanuit ons ook heel veel succes en veel geluk in Nederland, hopelijk lukt het jullie om een mooi huisje en een mooie baan te vinden.
 
Back
Top