Mountains' Lastavaza

Jaaa! Onwijs gefeliciteerd, wat een opluchting!!! ik zeg container volstouwen en gaaaan!!!

Oef nu moet je dus echt af gaan sluiten. Wanneer vertrekt de container met al jullie spulletjes, wanneer ga je vliegen, hoe gaat het afscheid lopen....
tja ik moet zeggen in deze laatste week, valt alles zomaar op zijn plaats en voor mij is het in ieder geval een hele mooie afsluiting. Dat wens ik jullie ook alvast toe. Het gaat namelijk ineens heeeeeeeeeeeeeeeeeeel snel. Genieten dus nog even! :)

24 juli container laden
25 juli sleuteloverdracht
Wij verblijven in huis van vrienden die op vacance zijn...
29 juli container gaat varen
25 augustus kinderen weer naar school
26 augustus Jan gaat vliegen en kwartiermaken
24 september Judith, Vera en Ivo gaan vliegen
Deze zomer maken we vanuit ons logeeradres een afscheidstournee langs alles en iedereen.
Geen tranentrekkerij op Schiphol voor mij.

We hebben hernieuwde energie nu we het visum hebben, on we go!

Wat een heerlijk vooruitzicht! Heel slim om niet met een hele club mensen op Schiphol te staan. Wij zijn ook zonder poespas vertrokken. Twee weken voor vertrek flink feest gehouden, daarna nog een paar mensen gezien en met 2 vrienden geborreld de avond voor vertrek in het hotel. Het voelde in eerste instantie beetje kaal, maar zo hoefden we niet nog een keer afscheid te nemen op Schiphol en dat zorgde er wel voor dat we lekker relaxt konden vertrekken.

Goed bezig! Die planning ziet er top uit.
Misschien een domme vraag of ik heb het ergens over het hoofd gezien, maar welke kant gaan jullie precies op; als ik vragen mag.

@Katjavdl wij gaan naar Adelaide.

Wat betreft de toekenning van het visum wel wat slapeloze nachtjes gehad.
Het probleem zat hem niet in het feit of we het wel of niet zouden krijgen maar vooral wanneer.

We hadden namelijk verwacht na onze medicals een paar weekjes te moeten wachten op het definitieve visum .
Dus we zetten het huis te koop eind februari. Komen er mensen kijken die het gelijk geweldig vinden en het willen kopen.
Wat moet je dan in deze tijd, het laten lopen omdat je geen visum hebt?
Dus wij het huis verkocht maar wel als opleverdatum eind juli gekozen zodat we bij vrienden konden logeren.
Komt DIBP ineens aan met een visum stop tot 1 juli :eek::confused::mad:

Zaten we ineens klem want zonder visum kunnen we de container niet laden en moest alles tijdelijk opgeslagen gaan worden.

Gelukkig heeft DIBP op 4 juli het visum toegekend en konden we gewoon de verhuis door laten gaan.
Omdat Judith nog officieel haar baan op moet zeggen moet alles wel in een korte tijd geregeld worden.
Maar inmiddels zijn we daar wel handig in geworden.:rolleyes:

Congrats! Geweldig nieuws! Succes met de laatste loodjes & geniet nog even van de laatste mooie momenten in NL :)

Pfioew... wat kan een mens toch een hoop spullen naar zijn hol slepen in zijn leven...
Een 40-voeter dus.
Donderdag wordt die geladen.
We zijn al een tijdje aan het uitzoeken, verkopen, inpakken van al onze zooi, en de komende twee dagen daarin de laatste loodjes.
Zelfs de brommert staat klaar @afterbang en @Zwerver , gepoetst en in een zelfgefabriekt krat gezet.
We logeren in het huis van vrienden die op vakantie zijn, zooooo comfortabel met een gezin...
Straks twee maandjes van relatieve rust, toerneetje NL, alvorens wij de container achterna reizen.
Morgen laatste werkdag, toch wel met een snikje, want zo'n mooie baan...:(
Maar, keuzes maken betekent soms ook offers brengen. :rolleyes:
We voelen ons goed, de kinderen helpen een handje mee met het poetsen van de fietsen en gereedschap, we proberen het zoveel mogelijk als gezin te beleven. Mooi dat het schoolvakantie is. :D

Klinkt goed familie en eerlijk is eerlijk een snikje (of 2) hoort erbij.
Ga zo door, lekker genieten, tis hier in Sydney frisjes dus geniet lekker van de zon, van elkaar in dit bijzondere proces en geniet van de momenten met je dierbaren.

Spannende tijden. Opeens gaat alles heel snel en komt het op je af!

@Mountains Mag je de brommert meenemen naar Oz en er dan op rijden? Of is er eerst een keuring nodig?

Wij zijn nu nomaden.
De container met spullen is afgevoerd, een veertigvoeter bijna helemaal vol... Motor en aanhangwagen zijn ook mee hahaha! En de kastjes met schroeven en spijkers, bolletjes touw en punaises.... (wij lezen dit forum grondig!)
Prima samengewerkt met het team van Hazeleger. Leuke kerels, stonden klokslag 7.30 op de stoep. Beleefd, klantgericht en hard gewerkt. De dozen hadden wij zelf tevoren al ingepakt, en de meeste meubels ook al gedemonteerd. Zij verpakten alles, de fietsen, de stoelen, de tafels, de matrassen, de wasmachine... Echt alles. Het leek wel werk van de kunstenaar Cristo, veel items waren zo strak verpakt dat ze herkenbaar waren. En alles wit.
We hebben ook samen in de middag om vier uur een minuut stilte in acht genomen vanwege de dag van nationale rouw. Allemaal even stoppen, bij elkaar zitten in stilte. Blij dat we dat samen deden.
Al met al heel tevreden over de gang van zaken.
Gisteren een leeg en schoon huis overgedragen aan de nieuwe eigenaren, zij blij, wij tikje weemoedig, maar dat past wel.
En nu zitten we. Op de bank van ons logeerhuis. Even een adempauze... Zie schema stukje eerder. Heeeeeerlijk! In alle rust zaken afronden, rondje Nederland, en dan gaat het nog snel genoeg. :)

Wauw, heftig, alles, maar ook heel mooi. Afscheid nemen gaat een beetje in fases, zo heb ik het ervaren tenminste. Je spulletjes verhuizen is er eentje van.

Haha de vergelijking met Cristo is bij ons ook gemaakt ja. Die manier van inpakken maakt dat je in ieder geval je spullen gemakkelijk herkend als de container geleegd wordt in je nieuwe huis. (die van ons komt over een week of 3 hopen we). Geniet van de laatste tijd in NL! Rust nemen tussendoor is erg verstandig! Zodra je geland bent begint de pret van alles hier regelen :) Hard werk maar het is dikke pret. Veel geluk met de volgende fase. Enjoy the rollercoaster!

Back