Mountains' Lastavaza

Lekker tot rust gekomen in onze tijdelijke hollandsche :D woning.
We zijn voorwerk aan het doen mbt huizen , scholen, baan en wat al niet meer!
Wat betreft het motorverhaal heb ik een stukje geschreven op de thread motor meenemen.
Inmiddels in de afscheidsmodus met allerlei afspraken bij familie en vrienden.

Mister Mountains is on the move...
zit nu in de pleen... lekker dikke voeten krijgen gna gna gna...
en ik zit hier in een 48-uur-durende nonstop regenbui.... bleeeehhh...
Ik trek dikke sokken aan. Waddunweerjonguh!

hang in there miss mountains
I'm doing juuuuuuust fine!
Het is relaxt hoor, kids gaan naar school, ik vecht nog een robbertje met verzekeringsmaatschappijen (aanmelden is zo gedaan, maar opzeggen?!!!) en heb nog leuke afspraken met vrienden.
All is well.

Wat wij bij de bank hebben gedaan is per <datum> alle automatische incasso's te stoppen op die rekening. Het is immers makkelijker om achteraf nog een keer een bedragje te betalen aan een bedrijf, dan om geld terug te krijgen.

Succes komende maand!

Begrijp ik het nou goed gaan jullie naar SA? waar precies als ik vragen mag?

Begrijp ik het nou goed gaan jullie naar SA? waar precies als ik vragen mag?
De man is juist aangekomen in Adelaide, even in hotel/motel met als doel: kwartiermaken voor het gezin. Waar wij ons gaan vestigen hangt af van schoolkeuze (ga ik beetje uitpluizen op internet in NL) en het crossen door de wijken (Jan kijkt al een jaar lang op de makelaarssites naar huizen).
Wat beveel je aan??? :) Of wat raad je juist af?

De man is juist aangekomen in Adelaide, even in hotel/motel met als doel: kwartiermaken voor het gezin. Waar wij ons gaan vestigen hangt af van schoolkeuze (ga ik beetje uitpluizen op internet in NL) en het crossen door de wijken (Jan kijkt al een jaar lang op de makelaarssites naar huizen).
Wat beveel je aan??? :) Of wat raad je juist af?

Jeetje moeilijk hoor het is hier zo groot en het hangt voornamelijk af van persoonlijk voorkeur. Ik zelf begin nu net rond te kijken ten westen van Adelaide. Wij zelf hebben ooit de fout gemaakt om te snel te kopen. Als ik het over moet doen dan had ik de eerste 5 jaar gehuurd. Op dit moment woon ik in Palmer 80KM van Adelaide daar heb ik een stukje grond maar van wegen mijn studie will ik graag tzt mijn baan opzeggen en dichter bij Uni gaan wonen en goedkoper wonen ook, dus ik kijk nu rond west/north. Ik zou om te beginnen rond Unley, Goodwood, Milswood kijken de scholen die zien daar er erg netjes uit, vooral de geen waar ik studeer :), ik kan daar de huizen niet betalen, vandaar dat ik west/north kijk.

Bear even gekeken naar huizen in de wijken die je aangaf maar die zijn ook voor ons iets te duur

But mr mountains is on the move!

Gisteren had ik nog geen routeplanner dus met de kaart van Adelaide op pad met de auto.

Af en toe stoppen om te kijken waar ik ongeveer zat en verder maar weer.
Op een gegeven wist ik niet of ik nu naar het noorden of het zuiden reed, dus wat dacht deze verkenner,
De zon staat om 13.00 uur in het zuiden dus dat is zuid.
Even vergeten dat de zon hier van oost via noord naar west gaat. Beginnersfoutje:D

Let op als je een huis zoekt met de tuin in het zuiden, dan heb je dus schaduw

Let op als je een huis zoekt met de tuin in het zuiden, dan heb je dus schaduw[/QUOTE]
hahahahahah ja helemaal waar :p succes!

Afgelopen zaterdag ben ik,Mr mountains, op bezoek geweest bij mede Expditers in Adelaide
Bijzonder leuk om deze mensen te ontmoeten en al je plezier en probleem puntjes met hen te bespreken.
Eerst ben ik naar Michiel71 geweest die nu in Seaford woont en daarna naar Lamarck die inmiddels een mooi
eigen huis heeft in Aldinga Beach.

Wat de huizen-huur-markt betreft is het toch wel anders dan in Nederland (alhoewel?)
Ik word hier niet gezien als klant door de Real Estate agents maar als noodzakelijke last om ervoor te zorgen dan hun klant (lees de eigenaar van de woning) maximaal financieel resultaat kan halen uit hun belegging in de woning. Maar goed, wat zeur ik, eigenlijk lijken het gewoon woningbouwverenigingen zoals wij die in Nederland kennen. Die proberen ook zoveel mogelijk huur op te strijken voor het salaris van de directeur:cool:

Inmiddels diverse formulieren ingevuld mbt mijn complete privé situatie inclusief bankrekeningen.
If this the way it is, it is. Men is hier nogal van de formulieren en papieren maar als boekhouder wordt ik daar niet moe van en ga gewoon mee met wat moet. Ik heb trouwens al wel men Aussie rijbewijs dus dat is weer een meevaller, en ontzettend handig bij allerlei regelzaken want het is een identiteitsbewijs. Nu fingers crossed voor een huurwoning want mrs mountains met twee heuvels komen al over twee weken:)

haha ik wel, mooi moment om in te springen Mrs!!!
Maar hij is heel erg druk, dus we vergeven hem de mogelijke verspreking. Succes op de huizenmarkt; het is even een kwestie van Put your foot down en laat ze maar lekker bluffen. Als gezonde doorgewinterde hollander laat jij je niet uit het veld slaan Mr!

Nu is mijn Nederlands niet super maar ik sprak toch in meervoud voor wat betreft mrs mountains en de hills.
Ik dacht helemaal niet aan andere dingen anders had ik wel slopes gebruikt:D
Jammer dat er geen filmpjes op het forum kunnen want dat dansje had ik wel willen zien.

Inmiddels een Mitsibishi Outlander gekocht om me hier te verplaatsen. Maandag kan ik hem ophalen.
Kan in twee of vier wiel aandrijving gezet worden zodat het verbruik ook een beetje gunstig uitpakt.

Inmiddels volledig bekend bij de overheid met een rijbewijs, medicard en TFN nummer. Je zou bijna denken dat we hier gaan wonen;) Wat het huis betreft ga ik maandag een huurcontract tekenen maar daarover later meer.
Nu alleen de container nog, die is vandaag aangekomen in de haven na een reis van bijna 7 weken!

Toppie, je gaat als een speer!!! Even geduld met die container hoor, ze neuzen nog al graag in andermans spulletjes hihi
Fijn weekend!

YES we have got him, het huis wel,te verstaan. Meer dan een week een real estate agent gestalkt die voor de verhuur van privé huizen zorgt. Dat zijn hier vaak meisjes van rond de 25 jaar die bepalen of jij het huis mag/kan huren:cool:
Maar we zijn er ontzettend blij mee. Het is in de wijk Pasadena, dat ligt links van Belair. Het staat iets lager dan de woningen in Belair maar we hebben nog steeds een mooi uitzicht over de stad.
De afstand naar CBD is ongeveer 8 km, naar het strand 15 km en naar Bellevue Heights primary 10 km.
We zitten dus lekker centraal en toch rustig want het is een doodlopende straat.
Cause I am happy was op de radio, nou die hen ik maar even harder gezet:D

Back