Moving to Australia?!

Men verwacht hier teveel van de regering. En als de regering het niet voor ze oplost, begint men te klagen. Men neemt hier niet genoeg initiatief en men neemt niet makkelijk verantwoordelijkheid. Dat is nanny state citizen gedrag.

Men klaagt hier over hoge electriciteitskosten, en men verwacht dat de regering dat voor ze oplost, zodat we gewoon lekker die aircon 24/7 kunnen blijven draaien en de lichten snachts aan kunnen laten. Just because.

Men klaagt hier over hoge benzinekosten, en men verwacht van de regering dat aan te pakken, zodat we lekker onze 3 dure 4WD's kunnen blijven rijden.

Toen in NSW de plastic bags uit de supermarkt werden weggehaald, brak letterlijk en figuurlijk de pleuris uit. Jeetje nu moeten we onze eigen tas meenemen, veel te moeilijk. Het treurige is dat de supermarkt daar dus ook aan toegeeft.

Kinderen die niet alleen de straat op mogen, en alleen in de back yard mogen spelen, onder supervisie.

Vingertje wijzen. Het nieuws begint hier vaak met een reporter die iemand achterna rent die net uit een gerechtsgebouw uitkomt. "Are you proud of yourself?" "Would you like to apologise to the victims?" Yuck. Men moet hier openlijk berouw tonen voor gemaakte fouten, hoe klein of groot die fouten dan ook mogen zijn. Good guy, bad guy. Hero, villain.

Wat mij betreft zijn dat allemaal nanny state cultuur signalen.

De regering in elk land vormen een probleem. De meeste zijn ook politicus en totaal geen volksvertegenwoordigers meer. Het gaat op dat niveau meer om de belevenis en de status die ze uitstralen. Dat ze iets voor het land moeten betekenen, zijn ze allang vergeten. Achja we moeten altijd iets te klagen hebben toch?
 
Deze problemen spelen overal in de wereld waar meerdere culturen met elkaar in aanraking komen. We vinden allemaal dat we naast elkaar moeten kunnen leven, maar zodra de eigen cultuur in het gedrang komt krijg je conflicten. Om een voorbeeld te noemen wat hier in Amsterdam speelt: De meeste mensen zullen egeen problemen hebben met mensen die de Islam aanhangen, maar zodra de plaatselijke moskee gebeden door een luidspreker wil laten klinken, komt men wel in opstand. Heb respect voor de cultuur die in het land heerst en pas je aan, zo is het mij geleerd.
Cultuur, religie en geluidsoverlast zijn verschillende dingen, die moet je niet door elkaar halen. Multiculturaliteit werkt hier in Australie een stuk beter dan in Nederland. Er zijn wel wat spanningen hier en daar door wat kleine groepjes wat dan weer erg sterk wordt uitgemeten in de media, maar dat heb je ook binnen meer uniforme gemeenschappen. Ik vermoed dat het hier beter werkt doordat een groter deel van de bevolking immigrant is met een meer divers karakter. Uiteindelijk moeten we elkander respecteren voor onze verschillen ongeacht wie de meerderheid is (dat geldt ook voor de dingen die jij onzin noemt); dat heet samenleving. Voor wat het individu en de individuele beleving van cultuur, religie en etniciteit hoeft niemend zich aan te passen zolang het geen overlast aan anderen geeft; ik spreek Nederlands tegen mijn kinderen, doe niet aan religies, doe aan Sinterklaas en eet drop... daar heeft niemand hier last van en heeft niemand wat mee te maken.
 
Cultuur, religie en geluidsoverlast zijn verschillende dingen, die moet je niet door elkaar halen. Multiculturaliteit werkt hier in Australie een stuk beter dan in Nederland. Er zijn wel wat spanningen hier en daar door wat kleine groepjes wat dan weer erg sterk wordt uitgemeten in de media, maar dat heb je ook binnen meer uniforme gemeenschappen. Ik vermoed dat het hier beter werkt doordat een groter deel van de bevolking immigrant is met een meer divers karakter. Uiteindelijk moeten we elkander respecteren voor onze verschillen ongeacht wie de meerderheid is (dat geldt ook voor de dingen die jij onzin noemt); dat heet samenleving. Voor wat het individu en de individuele beleving van cultuur, religie en etniciteit hoeft niemend zich aan te passen zolang het geen overlast aan anderen geeft; ik spreek Nederlands tegen mijn kinderen, doe niet aan religies, doe aan Sinterklaas en eet drop... daar heeft niemand hier last van en heeft niemand wat mee te maken.

Dat vind ik ook, doe lekker wat je wil in je leven zonder dat een ander daar last van heeft.
 
Dat lijkt me een goed idee! Dan heb ik meteen een vraag: Klopt het dat het noorden vooral last heeft van droogte en het zuiden juist van wateroverlast?
Als je een beetje het nieuws heb gevolgd, dan weet je dat het in New South Wales al tijden lang veel te droog is, met alle gevolgen voor landbouw en drinkwatervoorziening.
Het Noorden heeft een nat en droog seizoen, omdat het een tropisch klimaat heeft. Het Zuiden ken een wat wisselvalliger seizoen. Melbourne kent vier seizoenen op een dag.

Gelet op alle vragen die je stelt..ik kan je het boek "Culture Shock Australia" aanbevelen. Daarin wordt de Australische samenlevingen en gewoontes helder uiteen gezet.
 
Als je een beetje het nieuws heb gevolgd, dan weet je dat het in New South Wales al tijden lang veel te droog is, met alle gevolgen voor landbouw en drinkwatervoorziening.
Het Noorden heeft een nat en droog seizoen, omdat het een tropisch klimaat heeft. Het Zuiden ken een wat wisselvalliger seizoen. Melbourne kent vier seizoenen op een dag.

Gelet op alle vragen die je stelt..ik kan je het boek "Culture Shock Australia" aanbevelen. Daarin wordt de Australische samenlevingen en gewoontes helder uiteen gezet.

Thanks!
 
Wellicht ben ik wat negatief, maar naar mijn menig is emigreren naar Australië hard werk. De papierwinkel, medische keuringen, taaltesten, werkervaringstesten, aanvraagperiodes van gemakkelijk meer dan een jaar. En dan heb je nog niet eens voet gezet in het land, want als je eenmaal hier bent zitten de locals echt niet op meer immigranten te wachten, maar zul je er zelf actief op uit moeten om er iets van te maken. Er wordt je niets aangereikt en het enige beschikbare vangnet is je eigen spaargeld.

Naar Australië verhuizen is niet iets wat je vanaf de bank organiseert en het gras is hier niet groener. Je hebt wat meer geld, maar levert talloze sociale zekerheden in (je krijgt bijvoorbeeld 10 betaalde sick days per jaar, ben je meer dan 10 dagen ziek, dan heb je geen inkomen voor die dagen. Vaste contracten zijn niks waard, je kunt ergens 5 jaar werken en met 2 weken op straat staan). We hebben geen dijken die op breken staan door klimaatverandering, maar krijgen daar de grootste bosbranden in de wereld voor terug. Of je in klimaatverandering gelooft of niet, de branden hier worden elk jaar erger. De politiek is hier ook niks beter. In mijn ogen is corruptie hier veel zichtbaarder en als cherry on top heb je als immigrant niks te zeggen. Je mag niet eens demonstreren op veel visums.

Het gras is anders en die andere tint past bij je of niet. Als het bij je past moet je besluiten of je bereid bent tienduizenden euros uit te geven om een visum te krijgen en hier wellicht maanden zonder inkomen te zitten. Je moet eindeloos veel uren steken in de papierwinkel voor soms de knulligste dingen. En je moet soms letterlijk jaren te wachten tot je iets hoort, en er is geen enkele garantie dat de regels niet veranderen tijdens dit hele proces.

Als het hele visum proces je één ding duidelijk maakt, is dat je eigenlijk niet echt welkom bent, ongeacht je afkomst. Je moet voor jezelf bepalen of je bereid bent dat hele proces door te gaan voor wat warmer weer en een politiek apparaat wat door bijna iedereen in de steden van rond jouw leeftijd uitgekotst wordt.

Australië is fantastisch en onze emigratie hierheen is de beste beslissig geweest die we ooit gemaakt hebben. Ik kan het van harte aanraden, maar ik denk dat de redenen die je geeft om te willen emigreren niet de juiste zijn. Kijk documentaires, lees boeken, websites en nieuws en bepaal op basis daarvan of het het waard is om al dit werk en geld te investeren.
 
Wellicht ben ik wat negatief, maar naar mijn menig is emigreren naar Australië hard werk. De papierwinkel, medische keuringen, taaltesten, werkervaringstesten, aanvraagperiodes van gemakkelijk meer dan een jaar. En dan heb je nog niet eens voet gezet in het land, want als je eenmaal hier bent zitten de locals echt niet op meer immigranten te wachten, maar zul je er zelf actief op uit moeten om er iets van te maken. Er wordt je niets aangereikt en het enige beschikbare vangnet is je eigen spaargeld.

Naar Australië verhuizen is niet iets wat je vanaf de bank organiseert en het gras is hier niet groener. Je hebt wat meer geld, maar levert talloze sociale zekerheden in (je krijgt bijvoorbeeld 10 betaalde sick days per jaar, ben je meer dan 10 dagen ziek, dan heb je geen inkomen voor die dagen. Vaste contracten zijn niks waard, je kunt ergens 5 jaar werken en met 2 weken op straat staan). We hebben geen dijken die op breken staan door klimaatverandering, maar krijgen daar de grootste bosbranden in de wereld voor terug. Of je in klimaatverandering gelooft of niet, de branden hier worden elk jaar erger. De politiek is hier ook niks beter. In mijn ogen is corruptie hier veel zichtbaarder en als cherry on top heb je als immigrant niks te zeggen. Je mag niet eens demonstreren op veel visums.

Het gras is anders en die andere tint past bij je of niet. Als het bij je past moet je besluiten of je bereid bent tienduizenden euros uit te geven om een visum te krijgen en hier wellicht maanden zonder inkomen te zitten. Je moet eindeloos veel uren steken in de papierwinkel voor soms de knulligste dingen. En je moet soms letterlijk jaren te wachten tot je iets hoort, en er is geen enkele garantie dat de regels niet veranderen tijdens dit hele proces.

Als het hele visum proces je één ding duidelijk maakt, is dat je eigenlijk niet echt welkom bent, ongeacht je afkomst. Je moet voor jezelf bepalen of je bereid bent dat hele proces door te gaan voor wat warmer weer en een politiek apparaat wat door bijna iedereen in de steden van rond jouw leeftijd uitgekotst wordt.

Australië is fantastisch en onze emigratie hierheen is de beste beslissig geweest die we ooit gemaakt hebben. Ik kan het van harte aanraden, maar ik denk dat de redenen die je geeft om te willen emigreren niet de juiste zijn. Kijk documentaires, lees boeken, websites en nieuws en bepaal op basis daarvan of het het waard is om al dit werk en geld te investeren.
Je bent niet negatief, maar gewoon heel reeel. Je hebt een goed tegenwicht gegeven van de welbekende roze bril. Maar voor @KarelB lijkt me de enige manier om een goede indruk van Australie te krijgen is om hier heen te komen en alles zelf te ervaren en dan te bedenken (met alle informatie) of dit land (of gras) bij hem past.
 
Last edited:
Het gras is anders en die andere tint past bij je of niet. Mooi gezegd @Thijsvr !

Ons gras knispert op het moment onder onze voeten, zo droog is het. Australia is anders, niet automatisch beter. Maar ik neem een aantal zaken, waaronder de politiek, graag voor lief als ik zie hoeveel natuur, relaxte levensstijl en buitenleven ik daar voor terugkrijg! Maar de bosbranden gaan me aan het hart. Notabene zelf geëvacueerd uit Kosciuszcko NP gisteren, maar weer veilig thuis. Ik zal morgen wat foto's plaatsen in mijn eigen lastavaza.
 
Maar de bosbranden gaan me aan het hart. Notabene zelf geëvacueerd uit Kosciuszcko NP gisteren, maar weer veilig thuis. Ik zal morgen wat foto's plaatsen in mijn eigen lastavaza.
volgens mij had de RFS duidelijk aangegeven niet de weg op te gaan als het niet absoluut noodzakelijk is....
 
Wij zijn op Eerste Kerstdag vertrokken en toen was er niets aan de hand, zelfs op maandag niet. Dinsdagochtend vroeg veranderde de situatie aan de VIC kant van Kosciuszko snel en ontstond er een nieuwe brand op een paar honderd meter van Tom Groggin. En je zult wel moeten rijden als je geevacueerd wordt van je kampeerplek.
 
Wellicht ben ik wat negatief, maar naar mijn menig is emigreren naar Australië hard werk. De papierwinkel, medische keuringen, taaltesten, werkervaringstesten, aanvraagperiodes van gemakkelijk meer dan een jaar. En dan heb je nog niet eens voet gezet in het land, want als je eenmaal hier bent zitten de locals echt niet op meer immigranten te wachten, maar zul je er zelf actief op uit moeten om er iets van te maken. Er wordt je niets aangereikt en het enige beschikbare vangnet is je eigen spaargeld.

Naar Australië verhuizen is niet iets wat je vanaf de bank organiseert en het gras is hier niet groener. Je hebt wat meer geld, maar levert talloze sociale zekerheden in (je krijgt bijvoorbeeld 10 betaalde sick days per jaar, ben je meer dan 10 dagen ziek, dan heb je geen inkomen voor die dagen. Vaste contracten zijn niks waard, je kunt ergens 5 jaar werken en met 2 weken op straat staan). We hebben geen dijken die op breken staan door klimaatverandering, maar krijgen daar de grootste bosbranden in de wereld voor terug. Of je in klimaatverandering gelooft of niet, de branden hier worden elk jaar erger. De politiek is hier ook niks beter. In mijn ogen is corruptie hier veel zichtbaarder en als cherry on top heb je als immigrant niks te zeggen. Je mag niet eens demonstreren op veel visums.

Het gras is anders en die andere tint past bij je of niet. Als het bij je past moet je besluiten of je bereid bent tienduizenden euros uit te geven om een visum te krijgen en hier wellicht maanden zonder inkomen te zitten. Je moet eindeloos veel uren steken in de papierwinkel voor soms de knulligste dingen. En je moet soms letterlijk jaren te wachten tot je iets hoort, en er is geen enkele garantie dat de regels niet veranderen tijdens dit hele proces.

Als het hele visum proces je één ding duidelijk maakt, is dat je eigenlijk niet echt welkom bent, ongeacht je afkomst. Je moet voor jezelf bepalen of je bereid bent dat hele proces door te gaan voor wat warmer weer en een politiek apparaat wat door bijna iedereen in de steden van rond jouw leeftijd uitgekotst wordt.

Australië is fantastisch en onze emigratie hierheen is de beste beslissig geweest die we ooit gemaakt hebben. Ik kan het van harte aanraden, maar ik denk dat de redenen die je geeft om te willen emigreren niet de juiste zijn. Kijk documentaires, lees boeken, websites en nieuws en bepaal op basis daarvan of het het waard is om al dit werk en geld te investeren.

Ik denk dat de meeste toch wel voor het klimaat, natuur en de levensstijl daarheen zijn verhuisd. Heb hier al een paar reageerders gezien die voor het klimaat zijn gegaan. En ja politiek dat is in elk land klote, zolang ze door globalisten worden aangestuurd. Al is tienduizenden euro's wel erg veel, dat had ik nog niet eerder gehoord. Maargoed wat is een nieuwe toekomst je waard...
 
Zoals eerder vermeld geloof ik niet in klimaatverandering door de mens. Bekijk de historische gegevens en het verandert al honderden jaren, zowel omhoog als omlaag. Wat ik van een boer in Australië begreep is dit: Normaal voeren ze bij jullie in de winter gecontroleerde brandjes uit, zodat er in de zomer minder bosbranden zijn. Nu zijn deze werkzaamheden verplaatst naar de zomer. Daarnaast heetf de regering dammen gebouwd in rivieren die naar het binnenland stromen, waardoor het daar uitgedroogd is. En dan zijn er ook nog eens meer dan 180 brandstichters opgepakt. En dat allemaal om de boeren te verdrijven uit binnenland naar de grote steden.
 
Zoals eerder vermeld geloof ik niet in klimaatverandering door de mens. Bekijk de historische gegevens en het verandert al honderden jaren, zowel omhoog als omlaag. Wat ik van een boer in Australië begreep is dit: Normaal voeren ze bij jullie in de winter gecontroleerde brandjes uit, zodat er in de zomer minder bosbranden zijn. Nu zijn deze werkzaamheden verplaatst naar de zomer. Daarnaast heetf de regering dammen gebouwd in rivieren die naar het binnenland stromen, waardoor het daar uitgedroogd is. En dan zijn er ook nog eens meer dan 180 brandstichters opgepakt. En dat allemaal om de boeren te verdrijven uit binnenland naar de grote steden.
Hi Karel,
Ik denk dat de problematiek een stuk ingewikkelder ligt dan jou nu door de boer is voorgeschoteld. Door het veranderende klimaat is er minder tijd voor (veilige) hazard reduction. En er zijn inderdaad flinke discussies gaande over de Murray Darling basin (ik denk dat je daarop doelt), wat de oorzaak is, wie de boosdoener is en hoe dat moet worden opgelost. En boeren richting stad drijven lijkt me echt totale onzin! Die boeren hebben we hard nodig en ze hebben het op dit moment erg zwaar vanwege de droogte en daarbovenop nog eens de bosbranden.
 
Zoals eerder vermeld geloof ik niet in klimaatverandering door de mens. Bekijk de historische gegevens en het verandert al honderden jaren, zowel omhoog als omlaag. Wat ik van een boer in Australië begreep is dit: Normaal voeren ze bij jullie in de winter gecontroleerde brandjes uit, zodat er in de zomer minder bosbranden zijn. Nu zijn deze werkzaamheden verplaatst naar de zomer. Daarnaast heetf de regering dammen gebouwd in rivieren die naar het binnenland stromen, waardoor het daar uitgedroogd is. En dan zijn er ook nog eens meer dan 180 brandstichters opgepakt. En dat allemaal om de boeren te verdrijven uit binnenland naar de grote steden.
Er zijn geen 180 brandstichters opgepakt. Controleer je bronnen en blijf uit de buurt van NewsCorp.

Er zijn 24 alleged (dus onbewezen) opzettelijke brandstichters vastgehouden. Dat soort gekken heb je altijd, die zitten zelfs in de RFS. Geen van hen is in hun opzet geslaagd.

Er zijn 164 idioten, nalatigen en onwetenden aangehouden die in tijd van een total fire ban aan het barbecuen sloegen, de vuurkorf aanstaken, en brandende peuken uit het autoraam gooiden. Dat is geen arson en die kun je zo ook niet berechten.
 
Zoals eerder vermeld geloof ik niet in klimaatverandering door de mens. Bekijk de historische gegevens en het verandert al honderden jaren, zowel omhoog als omlaag. Wat ik van een boer in Australië begreep is dit: Normaal voeren ze bij jullie in de winter gecontroleerde brandjes uit, zodat er in de zomer minder bosbranden zijn. Nu zijn deze werkzaamheden verplaatst naar de zomer. Daarnaast heetf de regering dammen gebouwd in rivieren die naar het binnenland stromen, waardoor het daar uitgedroogd is. En dan zijn er ook nog eens meer dan 180 brandstichters opgepakt. En dat allemaal om de boeren te verdrijven uit binnenland naar de grote steden.
Slechts honderden jaren? Niemand beweert dat het klimaat niet verandert, iemand met de minste educatie kan dat uitwerken. De discussie gaat om oorzaken en snelheid waarmee het verandert. En al geloof je niet in de invloed van de mens hierop, dan nog moet je het bekijken vanuit de hoek van risk mitigation. En jij vertrouwt op een enkele boer als je informatie voor wat er in geheel Australie gebeurt?

Je hebt een heel duidelijk gefilterd wereldbeeld die wetenschappelijk noch reeel is. Discussie heeft geen zin, alles wat je zal inbrenegn is al debunked, en dit is ook niet het forum voor dat soort discussie.
 


OFX
Back
Top